کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تجربه 1200 کیلومتر رانندگی با مزدا3

کدخبر:۴۷۰۳جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱:۱۳۱۸۷۶۶ بازدید

مزدا3 یکی از خوش نام ترین خودروهای بازار کشور است. برچسب پرفروش ترین خودروی کمپانی مزدا نیز بر روی این خودرو چسبانده شده است.
تجربه 1200 کیلومتر رانندگی با مزدا3

نسل قبل این خودرو به دلیل کیفیت بالا در مونتاژ و دوام مناسب حتی توانست در برهه ای از زمان به عنوان بهترین خودروی بازار کشور لقب گیرد. اما این بار قصد داریم این محصول گروه بهمن را از زاویه دیگری بررسی کنیم و آماده شدیم تا در سفری حدوداً 1200 کیلومتری، با این سامورایی همراه شویم.هر چقدر در شهر با یک خودرو حرکت کنید، باز نمی توانید همه رفتارهای آن را تحلیل کنید. در شهر گرفتار ترافیک می شوید و در نهایت بعد از 2 ساعت به مقصد می رسید. اما احساس راندن یک خودرو در مسیری به طول 1200 کیلومتر می تواند شما را با زیر و بم آن و چم و خم راندنش آشنا کند.

مسیر سفر ما از تهران آغاز و با گذر از کاشان، اردستان و نائین، در نهایت به اردکان می رسید. مسیر برگشت هم دقیقاً از همین شهرها گذر می کرد. برای اینکه شرایط خودرو را هر چه بیشتر به شرایط ایده آل نزدیک کنیم، دو روز قبل از سفر روغن موتور و فیلترها تعویض شد. قبل از آغاز حرکت فشار باد لاستیک ها در 35 تنظیم شد. باک خودرو را با بنزین سوپر پر کردیم و برای افزایش کارایی اکتان هم به باک اضافه شد. به جز نگارنده، دو سرنشین دیگر نیز در این سفر همراه بودند که مجموع وزن ما سه نفر به اضافه اشیایی که همراهمان بود به 225 کیلوگرم می رسید. این عدد به اضافه وزن 1260 کیلوگرمی خودرو در نهایت 1485 کیلوگرم شد.بعد از پرداخت عوارض در ابتدای اتوبان خلیج فارس کامپیوتر سفری مزدا که از ECU دستور می گیرد، صفر شد تا بتوانیم در طول سفر اطلاعات دقیق تری را مشاهده کنیم. چون در تهران سوخت گیری انجام شده بود، مجبور شدیم حدود 2 لیتر سوخت را که همراهمان آورده بودیم به باک اضافه کنیم تا اصطلاحاً باک فول شود. حجم باک این خودرو از سوی سازنده 55 لیتر بیان شده اما عملاً بیش از 50 لیتر سوخت درون باک جای نمی گیرد. شاید عدد 55 لیتر با احتساب مجموع سوخت داخل مدار باشد.حدود 11 شب سفر ما رسماً از ایستگاه عوارضی اتوبان خلیج فارس به سمت قم آغاز شد. در ابتدای سفر قرارمان این بود که کولر خودرو در تمام طول سفر روشن باشد تا هم سفرمان سهل تر شود و هم تأثیر آن را بر روی مصرف سوخت رصد کنیم. حرکت در شب هنگام همراه با دو نکته مثبت بود اول اینکه به علت دمای پایین تر هوا نسبت به روز، هوای خنک تری نصیب پیشرانه دو لیتری مزدا می شد و این نکته به افزایش راندمان پیشرانه کمک می کرد و دوم خلوتی جاده در هنگام شب بود که در نهایت باعث می شد راننده کمتر از پدال گاز و ترمز استفاده کند و آهنگ حرکت خودرو کمترین نوسان را داشته باشد. 

مرکب سفید رنگ تست ما یک مزدا3 جدید تیپ 3FL بود که در سال 90 مونتاژ شده است. مزدا برای ساخت آن از پلت فرم گسترش یافته نسل قبل استفاده کرد. این پلت فرم در بعضی از بخش ها تا 90درصد دچار تغییر شده است. مهندسان مزدا شاسی نسل قبل را طوری بهینه سازی کردند که در نهایت 15 کیلوگرم سبک تر از کار دربیاید و تازه این تمام ماجرا نیست چون در بخش هایی از شاسی که تنش بیشتری را تحمل می کند (به خصوص تنش پیچشی)، نقطه جوش ها بین 60 تا 30 میلی متر نسبت به نسل قبل به هم نزدیک تر شده اند. در نهایت شاسی این خودرو 28درصد نسبت به نسل قبل مقاوم تر است. همین طور که در ابتدای مسیر با دوستان در مورد شاسی این خودرو صحبت می کردیم، سرعت را به عدد 120 کیلومتر در ساعت رساندیم و با استفاده از دکمه های سیستم کروزکنترل روی فرمان سرعت را در 120 قفل کردیم. تا رسیدن به شهر قم سرعت به ندرت به زیر 100 کیلومتر در ساعت رسید و در اغلب طول مسیر نشانگرها سرعت 120 کیلومتر در ساعت، دور موتور 2400 تا 2800 و مصرف سوخت لحظه ای 4.4 تا 6.7 لیتر را نشان می دادند. سیستم تهویه مطبوع که از لحظه استارت روشن بود امکان تنظیم جداگانه را برای سرنشینان جلو فراهم کرده است، اما در عقب این امکان وجود ندارد. در مورد عملکرد سیستم تهویه که اتوماتیک هم هست کمی زود بود تا اظهارنظر کنیم و باید منتظر می ماندیم تا به جاده های کویری مرکزی ایران در نزدیکی یزد برسیم. یکی از بهترین سیستم های ایمنی که در سالیان اخیر بر روی اغلب خودروهای روز جهان از جمله همین خودرو نصب می شود، سیستم چرخش چراغ های جلو با توجه به زاویه چرخش فرمان است و در طول مسیر دامنه دید خوبی داشت. در این صحنه ترمزهای مجهز به ABS و EBD مزدا نیز عملکرد خوبی داشتند و با توجه به سرعت 90 کیلومتری خودرو کم نیاوردند.یکی از نقاط ضعف این خودرو بعد از حدود 200 کیلومتر مشخص شد. صندلی های مزدا به دلیل عمق کم یا بهتر بگویم ضخامت کم ابرهایش باعث خستگی در عضلات پا و کمر می شود. برای غلبه بر خستگی ناخودآگاه سعی کردیم با استفاده از اهرم های تنظیم دستی شرایط بهتری را فراهم کنیم، اما باز هم نتیجه ای نداد. اوضاع وقتی بدتر می شود که بدانید اگر جایتان را با سرنشین کناری عوض کنید، حتی از تنظیم دستی گودی کمر هم محروم می شوید! (به نظر می رسد گروه بهمن در مدل های جدید به صورت آپشن صندلی با تنظیم برقی را ارائه می کند). در صندلی های عقب هم شرایط بهتر از این نیست و در این بخش باید گفت حریفانی مثل رنو مگان و حتی کیا سراتوی سدان از مزدا 3 جدید پیشی می گیرند.

نکته دیگری که برای سرنشینان بسیار آزاردهنده است، صدای برخورد لاستیک با زمین است. این صدا واقعاً در بعضی مواقع قابل تحمل نیست. البته لاستیک های استاندارد یوکوهاما سایز 205 که بر روی رینگ های 16 اینچی قرار داشتند با هدف کاهش ضربات با لاستیک های از همین سایز اما از برند کومهو تعویض شده است. اما این ترفند هم نمی تواند مانع انتقال ضربات به کابین شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فر سون به همراه میل تعادل است. در محور عقب هم بازوهای چند اتصالی و فنر لول به انضمام میل تعادل مزدا را همراهی می کنند. در طول مسیر عملکرد اسپرت و فرمانپذیری خوب این خودرو تسکینی در برابر تحمل ضربات ناشی از خرابی جاده باشد. البته باید واقع بین بود، این سیستم تعلیق مزدا نیست که باعث ناراحتی سرنشینان در یک سفر طولانی می شود بلکه، کیفیت بد و خرابی جاده های ایران است که تطابقی با طراحی یک خودروی موفق در سطح جهانی ندارد. به نظر می رسد وجود سیستم تنظیم کننده ارتفاع و ارتجاع کمک فنرها می تواند تا حدود زیادی این نقایص را برطرف کند اما آن وقت خدا می داند قیمت فروش این خودرو به کدام قله بلند صعود می کند!

همین طور که در حال گفت وگو در مورد مزدا3 و بررسی هندلینگ این خودرو بودیم از کاشان عبور کردیم و به سمت اردستان در حال حرکت بودیم. هماهنگی پیشرانه و گیربکس پنج سرعته تیپ ترونیک فوق العاده بود. عکس العمل موتور در برابر پدال گاز و عکس العمل سریع گیربکس باعث می شد یک شتاب یکنواخت و بودن واماندگی را تجربه کنیم. 
وقتی کروز کنترل خودرو فعال بود، به محض رسیدن به سربالایی و احساس واماندگی گیربکس سریعاً یک دنده معکوس می کشید و با رسیدن به سرعت کروز شده گیربکس دنده ها را مثل سوناتا و یا کمری بی دلیل سبک نمی کرد. این حرکت هوشمندانه جعبه دنده باعث می شد خودرو هیچ گاه دچار واماندگی و یا حرکت با دنده مرده نشود. اما اگر کنترل پدال گاز را خودتان بر عهده بگیرید و ناگهان پدال را تا انتها به فشارید، گیربکس همه 148 اسب بخار قدرت موتور 16 سوپاپ مزدا را با غرشی جذاب در اختیارتان قرار می دهد. البته گاه این شتابگیری با معکوس کردن دو دنده حاصل می شود و با نگاهی به نمایشگر مصرف لحظه ایی سوخت متوجه می شوید در حال سوزاندن 30 لیتر بنزین در یکصد کیلومتر هستید! بعد از عبور از کاشان و به سمت اردستان در مسیری با شیب کم رو به پایین و تقریباً کم پیچ، سرعت را به 70 کیلومتر رساندیم تا مصرف سوخت لحظه ایی را ثبت کنیم. در این حالت حرکت را تا 100 کیلومتر ادامه دادیم. در این مرحله دور موتور روی 1600 دور ثابت بود و گیربکس در دنده پنج و حالت اتوماتیک قرار داشت.ECU مصرف سوخت لحظه ایی را حدود 4 لیتر نشان می داد. سرعت را به 90 کیلومتر در ساعت رساندیم و دور موتور به 2000 رسید. 100 کیلومتر دیگر نیز به همین منوال طی شد و مصرف سوخت حدود 4.5 لیتر بود. باد هم در جهت موافق می وزید. 

کمی پدال گاز فشرده شد تا سرعت به 120 کیلومتر در ساعت و دور موتور به 2800 دور برسد. 100 کیلومتر دیگر هم به همین روش طی شد. این در حالی بود که مزدا3 در سرعت 120 کیلومتر 7.5 لیتر سوخت را می سوزاند. حدود ساعت 6 صبح و بعد از طی کردن 520.6 کیلومتر به اردکان رسیدیم. ECU نشان می داد با 2 خط بنزینی که از 12 خط در باک باقی مانده بود می توانیم 90 کیلومتر دیگر را طی کنیم. تصمیم گرفتیم کمی استراحت کنیم ادارات دولتی کار را آغاز کنند و بتوانیم به کارهای خودمان بپردازیم.بعد از صرف صبحانه و انجام کارهای اداری که موجب شد یک خط دیگر از بنزین سوپری که در تهران درون باک ریخته بودیم بسوزد، راهی مسیر بازگشت شدیم. مسیر بازگشت دقیقاً همان مسیر رفت بود اما دو تفاوت عمده از نظر شرایط رانندگی داشت. اول آنکه به دلیل بالا رفتن دما در طول روز هوای با دمای بیشتری وارد موتور می شد و این نکته بر روی چگالی آن و در نهایت راندمان حجمی اش تأثیر منفی داشت. دومین مورد مربوط به شیب جاده بود چرا که با حرکت از جنوب ایران به سمت شمال ارتفاع رفته رفته افزایش می یابد و این شیب منفی موجب افزایش مصرف سوخت خودروها می شود.قبل از حرکت به سمت تهران حدود 40 لیتر سوخت گیری شد اما این بار نه خبری از بنزین سوپر بود و نه از اکتان. در طول مسیر بازگشت هم سعی شد از همان الگوی رانندگی که در شب قبل پیروی کردیم استفاده شود. اما نتایج کمی متفاوت بود در ضمن باد هم به جهت مخالف حرکت ما می وزید. در سرعت 70 کیلومتر و در حالی که کولر روشن است و دور موتور1800 ، خودرو 4.2 لیتر سوخت طلب می کرد تا سرعتش را حفظ کند. این عدد برای سرعت 90 کیلومتر در دور موتور 2200 به 4.9 لیتر رسید. در سرعت 120 کیلومتر هم متوسط مصرف سوختمان با دور موتور 3000 دور 7.9 لیتر بود. این آزمایش دقیقاً در همان محلی انجام شد که شب قبل انجام گرفته بود و این بار شیب جاده ملایم و رو به بالا بود. به دلیل استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین، به وضوح شتابگیری با درنگ انجام می شد و گیربکس مجبور بود از دنده های معکوس بیشتری استفاده کند که در نهایت موجب افزایش مصرف سوخت می شود.

در طول سفر، مالک خودرو چند باری سعی کرد با سرعت بالا وارد پیچ شود و در بخش انتهایی نیز کمی به سرعتش بیفزاید تا چسبندگی مزدا را بیشتر به چالش بکشیم. در این امتحان نیز مزدا پیروز شد. سیستم تعلیق مولتی لینک این خودرو به خصوص در زمان خروج از پیچ و افزایش سرعت به خوبی نشان می دهد بی دلیل نیست این خودرو پرفروش ترین مدل تاریخ کمپانی مادر است. فرمان این خودرو که در سرعت های بالا کمی سفت تر می شود بی نقص و خطا عمل می کند و در زمان ترمزگیری در پیچ ها و یا افزایش سرعت دچار Over Steer نمی شود. یکی از ضعف های دیگر این خودرو که در روزهای گرم بیشتر نمود پیدا می کند، افزایش حرارت دیواره تونل گیربکس است که در سمت سرنشین جلو کاملاً لمس می شود. دلیل این افزایش حرارت که پای چپ سرنشین جلو آن را احساس خواهد کرد، عبور اگزوز از این قسمت و به سمت عقب است. البته این مشکل با استفاده از عایق بندی مناسب از طرف گروه بهمن برطرف خواهد شد. به هر حال اگر قصد دارید یک رانندگی پرشتاب را با استفاده از 187 نیوتن متر گشتاور موتور تجربه کنید، باید بدانید احتمالاً سرنشین کناری مجبور می شود پاهایش را جمع کند! کم کم به کاشان رسیده بودیم و وقت نهار و استراحتی کوتاه فرا رسیده بود. بعد از ریکاوری اجمالی عضلات کوفته بدنمان، دوباره سوار بر سامورایی سفیدرنگ به سمت تهران به راه افتادیم. در حدود 80 کیلومتری تهران و در حالی که فقط یک خط از 12 خط نشانگرهای بنزین روشن بود 15 لیتر بنزین معمولی به باک اضافه شد تا کار از محکم کاری عیب نکند و به دلیل اتمام سوخت در جاده نمانیم. البته تا عوارضی تهران، خودرو بیش از 4 لیتر از 15 لیتر را نمی سوزاند. حدود ساعت 5:30 وارد عوارضی تهران شدیم. با استناد به داده های کامپیوتر سفری خودرو، ما 1196 کیلومتر و مصرف حدود 94.4 لیتر بنزین به پایان برسد.

مزدا3 جدید در این سفر به صورت میانگین 7.9 لیتر سوخت مصرف کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

افشین: 1393/2/1920:54:04،
92
14
حیف که مدتها است که کارخانه بهمن از طریق بازار سیاه این خودرو خوب را به دست مصرف کنندگان می رسونه و این وسط چندین میلیون گیر دوستان خودشون می رسه
امید: 1393/2/1923:03:13،
107
25
مزدا 3 فوق العاده است
داماد: 1393/2/2023:02:46،
25
26
عیب این ماشین اینه که می کوبه و ارتفاعش کمه...اگه تولید سیتروئن c5 ادامه میداشت محشر بود
گرفتار: 1393/2/1920:56:31،
104
23
آیا کسی در کشور هست که پاسخ دهد چرا گروه بهمن مزدا 3 را که قیمت فروش آن در دنیا حدود 17 هزار دلار یعنی 50 میلیون تومان است در ایران بیش از 110 میلیون تومان می فروشد؟
بهنام: 1393/2/2003:40:52،
42
79
میشه بگی کجا 17 هزار دلاره
تو همین سایت برو نگاه کن قیمت مزدا 3 1.6 فول آپشن 23000 دلاره
حالا میگیم 2000 سی سی هم 25000 دلار که میشه 75 میلیون و با 40 درصد گمرکی و 8 درصد مالیات و ... میشه 120 میلیون
چرا می خواین الکی جو بدین
یعنی من یک بار هم یه حرف درست تو ایران جیب ندیدم
میاین یه چیزی کمتر از قیمت پایه رو میگین و با فول آپشن مقایش می کنین
محمد: 1393/2/2010:37:56،
85
13
من هم در شهر دوحه قطر مزدا 3 مونتاژ شده در ژاپن با موتور 2000 را قیمت کردم در حدود 18000 دلار بود. مزدا 3 ایران مونتاژ گروه بهمن است که قطعاً افت کیفیت پیدا می کند، و قیمتی هم که یک خودروساز در تیراژ بالا به مزدا پرداخت می کند بسیار پایین تر است. ضمناً من فکر می کنم 40 درصد تعرفه گمرکی برای واردات خودرو است نه تولید خودرو در کشور.
ناصر: 1393/2/1921:01:09،
51
46
ماشین عالی .من داشتم حرف نداره ولی چون در شهرستان هستم وهر کی جلو محله شون یه سرعت گیر درست کرده اندازه سنگر و زیرش گیر می کرد بالاجبار فروختم. 62 میلیون خریده بودم یادش به خیر.
کیا موتورز: 1393/2/1921:04:25،
33
126
فقط می تونم بگم افتضاحه!!! در مقایسه با رقیباش کیا یا هیوندای
به جان خودم دارم و داشتم که میگم نیاید بگید پراید داریو این حرفا دلیل نمیشه چون ماله ژاپن هست عالیه!!! اگر قرار بود خوب همیشه خوب هم بمونه هیچگاه شاهد رشد شرکت های رقیب نبودیم.
ژاپني سوار: 1393/2/2008:52:34،
55
18
ميشه بگي چيش افتضاحه!؟ اگه با النترا يا سراتو مقايسش كني كه حرفي پيش مزدا3 برا گفتن ندارن نه تو ظاهر نه تو باطن، اگه مزدا6 رو بيارن ايران مطمئن باش ديگه اپتيما و سوناتا هم اينقدر فروش نخواهند داشت، مزدا برند ششم از 20 برند تاپ بازار روز آمريكاست اولي لكسوس، دومي تويوتا، چهارمي هوندا و ششمي مزدا هستند ولي خودرو سازهاي كره اي اصلن جزو 20 برند اول نيستند. تازه اگه مشخصات مزدا3 2014 رو بررسي كني كه ديگه نماد تكنولوژي و مرغوبيته...
مملي: 1393/2/2009:02:52،
57
19
يكي از دوستاي من كه بنگاه ماشين داشت و از پرايد گرفته تا پژو و سمند وبقيه ماشينهاي ايراني گرفته تا انواع خارجي (كيا اپتيما جديد تا تويوتا و....) رو هم داشت و هم سوار شده بود ،از مزدا خيلي تعريف ميكرد و ميگفت كيا از نظر نرمي و راحتي به گرد مزدا هم نميرسه .
حالا خود دانيد !!!!!!
پیمان: 1393/2/1921:05:31،
198
50
مزدا 3 نیو +
سراتو کوپ -
عاقل باشید لطفا: 1393/2/1921:08:29،
143
16
به نظرم باید دستهای ژاپنی ها رو بوسید که بدون هیچ ادعایی، انسان هستند و وجدان کاری دارند.
برعکس مسئولین و مهندسین ایرانی.
ali: 1393/2/1921:18:25،
119
22
نسبت به مگان این بهتره
.: 1393/2/2000:17:37،
56
21
مگان دیگه قدیمی شده طراحیش تو 2006 انجام شده اگه یه نگا داخل اتاق بندازی تکنولوژی 6-7 سال پیش رو میبینی ولی آخر هندلینگه مگان
حامد: 1393/2/2009:27:32،
27
49
مگان به اندازه مزدا 3 زیبا نیست ولی هندلینگش واقعاً بهتره و در بین رقبا کم نظیره.
امیر: 1393/2/1921:19:21،
60
13
سلام
مقاله خوبی بود. امیدوارم مردم ایران بتونن با حذف تعرفه های بیموردی که به نفع فرغون سازان داخلی وضع شده، بتونن با قیمتهای پایین تری تجربه رانندگی با این گونه خودروها رو تجربه کنن.
رضا: 1393/2/1921:29:30،
47
13
الان شرکت بهمن خودرو برای مزدا 3 فروش داره ؟
اگه داره شرایطش چه جوریه ؟
پویان: 1393/2/1921:33:31،
29
104
این دوستمون سوار ماشین بهتر نشده که به مزدا 3 میگه خوب!
مزدا 3 اصلا کشش خوبی نداره هندلینگش هم معمولیه. کافیه یه بار سوار ماکسیما بشی تا بفهمی ماشین یعنی چی!
مزدا نیو: 1393/2/1922:30:56،
72
18
دوست عزیز
قیاس شما بقول علما،قیاس معالفارق هست
صحبت از یک ماشین چهار سیلند در کلاس c segment هست و تکنولوژی روز
امید: 1393/2/1923:05:13،
34
63
من ماکسیما هم سوار شدم بسیار ایمن پرشتاب و عالی ، یک کلام سلطان جاده هاست هیچ وقتم قدیمی نمیشه ولی مزدا هم ماشی خوبیه
ali: 1393/2/1923:11:15،
52
32
این که ماکسیما ماشین خوبیه شکی نیست ولی نباید با مزدا مقایسه بشه اون 6سیلندره و مزدا موتورش خیلی ضعیف تره
راننده: 1393/2/1921:40:25،
80
14
من يه دونه مزدا 3 اتاق قديم ، مدل 89 دارم . ازش راضيم . فقط كف ماشين يه كم پايينه كه اينم واسه ي جاده هاي ايران كه غير استاندارد هستند عيب به حساب مياد وگر نه از نظر استيبل بودن روي جاده حرف نداره . يعني اگه با سرعت 100 كيلومتر هم سر يه پيچ بپيچي اصلا احساس نميكني كه ماشين ميخاد از زير پات در بره.
علاوه بر اينكه ظاهر و تيپ اسپرت خوشكلي هم داره و به همين دليل بيشتر جوون پسنده .
مجتبی : 1393/2/1921:48:45،
23
109
ایرانجیب برات متاسفم .مردم تو نان شب خود ماندند انوقت شما میرید واسه تست وتبلیغ این ماشین های به ظاهر لوکس (چون فقط در کشور ما لوکس است).
Behrooz: 1393/2/1922:32:49،
85
44
ببخشيد همه كه مثل شما گرسنه نيستند
اگه گرسنه هستيد اينجا چيكار ميكنيد
مزدا نیو: 1393/2/1922:17:48،
50
9
ما که قبلن گفته بودیم که چه ماشینی هست‼
امید وارم که یک روزی ما ایرانیها از شر این فرقونهای تولید داخل راحت بشیم و اگر قرار هست ماشینی تولید یا مونتاژ کنیم، در چنین سطحی باشه
به امید ان روز
ihamid: 1393/2/1922:22:39،
27
25
بهتر نبود فیلم برداری هم انجام میدادین...؟؟
پاسخ به پویان: 1393/2/1923:06:04،
69
18
اقای پویان دیگه ماکسیما عمرشو کرده و از رده خارج شده
من صددرصد مطمعنم که یه بارم پشت مزدا تری نیو اونم تیپ 4 ننشستی والا به خودت جرات استفاده از کلمه افتضاحه رو نمیدادی
مزدا تری حرف اول رو زده و خواهد زدمخصوصا به خاطر هندلینگ خوبی که داره.
پس خواهشا اطلاعات اشتباه ندید و کمی تحقیقاتتونو گسترده کنید
مانی: 1393/2/1923:10:49،
67
20
من نمیدونم چرا بعضیا با اینکه میدونن مزدا حرف اولو میزنه بازم میان یه برند ژاپنی رو با کره مقایسه میکنن
بهتره اینطور نظر میدادید که هیچ وقت نباید مزدارو با کیا یا هیوندا مقایسه کرد چون مزدا اونقدر سرتر هست که جایی برای مقایسه با این دو کره ای باقی نمیزاره
واقعا مزدا نیو شاهکاره
حق : 1393/2/2000:11:10،
25
28
مزدا ماشين خوبيه شك نكنيد ولى تو يك سرعت گير معمولى خودم ديدم سر نشين هاش پياده شدند و تنها نقطه ضعفش همينه
..............: 1393/2/2008:57:08،
48
62
عيب از جاده هاي ماست نه از ماشين . اون كه استاندارده .
الان ملت ميرن كلي خرج ميكنن كه فنر ماشينشون رو بيارن پايين و كلي خرجاي ديگه كه به اصطلاح اصطلاح ماشين رو اسپرت كنن .
قربونش برم مزدا 3 كه خودش فابريك اسپرته و جوون كُش .
نادر: 1393/2/2015:24:55،
28
18
من خودم مزدا نيو دارم با عوض كردن لاستيكها بة يه سايز بزرگتر مشكل گير كردنش حل شد و ظاهر زيباتري هم پيدا كرد
منطق: 1393/2/2000:15:28،
20
26
از دوستان خواهش ميكنم رو تعصب حرف نزن ند مزدا خوبه ولى زيره ماشين گير ميكنه مثل ماكسيما كه ماشينه خوبيه ولى عقب ماشين تو پيچ ثبات نداره هر ماشينى نقطه ضعف خودشو داره
ئ: 1393/2/2000:15:31،
27
22
اینکه صدای لاستیکا داخل اتاق میاد درسته من از چند نفر شنیدم.
کوکو: 1393/2/2007:55:17،
46
21
من یکی دارم.اصلا راجع به کیفیت این ماشین و حسی که موقع رانندگی باهاش داری نمیتونم چیزی بگم.یه چرخش رو با سوناتا و تویوتا عوض نمیکنم.چون ام وی ام 110 هم دارم به جرات میگم مصرفش تو جاده مثل ام وی ام هستش.ازش خیلی راضیم.جلوبندی این ماشین به هیچ عنوان خراب نمیشه.ظاهرش هم که دیگه نیاز به توضیح نداره.
بی نام: 1393/2/2009:46:34،
37
18
خوبه سلیقت تو انتخاب ماشین خیلی متعادله.... مزدا و ام وی ام ....!
امیر: 1393/2/2009:05:20،
50
15
اگر کسی میخواد مزدا بخره؛ واقعا نیاز به تحقیق نداره و من دوسال پیش مزدا نیو خریدم و 78000 راه رفتم و سه تن از این ماشین استفاده میکنند باورکنید به غیر از روغن و بنزین هیچ خرج دیگه ایی این ماشین نداشته و من قبل از این سوناتا داشتم ولی هندلینگ و شتاب این ماشین مخصوصا در سربالایی قابل مقایسه با سوناتا نیست. واقعا دست سازنده هاش درد نکنه.
Map: 1393/2/2009:29:31،
33
27
آقاى گرفتار چون قيمت النترا و سراتو بالاست و هر وقت اين آشغالاى كره اى ميرن بالا بازار به تبع قيمت اونا ميره بالا چون كره ايها تو هر كلاسى تو ايران وارد ميشن هفته پيش سراتو شد ١٢٨ حالا بايد منتظر افزايش مزدا بود، چون مزدا تا قبل گرونى از النترا و سراتو گرونتر بود.
ارمان: 1393/2/2009:50:55،
31
16
همه چیش بیسته فقط ارتفاعش خیلی پایینه ، کلا تو ایران باید خیلی مواظبش بود
نادر: 1393/2/2015:34:49،
23
12
چهار تا لاستيك مزدا رو با يه سايز بالاتر عوض كنيد مشكل حل ميشود يعني بجاي سايز ٢٠٥/٥٥/١٦ سايز ٢٠٥/٦٠/١٦يا٢١٥/٥٥/١٦ استفاده كنيد من براي مزدا نيو خودم ٢٠٥/٦٠/١٦ گوديير انداختم واقعاً راضيم و مشكل گير كردن به زمين حل شده و ظاهر ماشينم زيباتر از قبل شده است
پاسخ به منطق: 1393/2/2009:54:59،
46
19
میتونیین یه ماشینی رو توی ایران نام ببری که فقط یه ایراد داشته باشه
مطمعنن نه
چون ماشینایی که ما سوار میشیم سرتا پا ایراد و مشکل دارن
مگه پایین ام جی و سوناتا به اسفالت گیر نمیکنه؟چرا میکنه
ولی چون مزدا ماشین فوق الهده و بی نقصیه گیر کردنش یه اسفالت شده شعار ادمای عوام فریب
مزدااااااا هیچ عیبی نداره
ایراد از جاده های ماست نه ماشین
حسن: 1393/2/2020:27:01،
22
21
کسی نگفت مزدا عیب داره ولی وقتی گیر میکنه بدرد نمی خوره دیگه. گیر کردن عیب ماشین نیست اشکال از خیابون وجاده های ماست ولی مگه شما ماشین می خری که بری ژاپن رانندگی کنی؟
سهند: 1393/2/2010:27:57،
21
31
این برند با توجه به حلبی های داخلی به قول نویسنده ی این مطلب یک زمانی بهترین خودرو لقب گرفته ؛ خارج از ایران ، مزدا ، خودرویی با کیفیت درجه ی سه قلمداد میشه که عموما دانشجو ها به دلیل ارزونی ، این برند رو تهیه میکنن !
عباس: 1393/2/2011:59:28،
32
17
آخه اون جاهايي كه مزدا3 خودرو درجه 3 خوبشونه پرايد رو مجاني هم بدي سوار نميشن... ربطي به اينجا نداره كه بايد 20 ميليون پول پرايد بدي... ولي بازم اين كه مزدا3 تو بازار رقابتي با وجود اين همه رقباي آسيايي و اروپايي موفقيت هاي زيادي رو كسب كرده نشون ميده رو طراحي و توليدش زحمت كشيدن و خودرويي هست كه قابليت هاي ديناميكي و ارگونومي بالايي رو داره...
کوکو: 1393/2/2011:03:06،
25
21
خود مردم هم مریضن.فکر کن ال 90 داره میده 44 تومن یارو با 7 8 تومن بیشتر میتونه بره مزدا3 مدل 86 بخره باز میره ال 90 میگیره.همین الانش یه ماشین هم زیبا هم برند معتبر هم قیمت مناسب معرفی کنم ولی مطمئنم کمتر کسی سراغش رفته.
میتسوبیشی لنسر 2014.برو سرچ کن قیمتش رو هم ببین بعد بگو مگان بهتره یا اون.
کوکو: 1393/2/2013:21:49،
21
20
بی نام عزیز.
از اونجایی که دوستان گرامی توی شهر با احتیاط رانندگی میکنن جهت سالم موندن ماشینم ترجیح میدم با ام وی ام تو شهر برم.و اینکه به نظرم سگ ام وی ام 110 به پراید شرف داره.
50: 1393/2/2013:46:22،
28
13
کاری ه قیمتو این حرفا ندارم ولی ژاپن ی چیزه دیگس ماشیناش با کیفیتو خر کاره.... حرف نداره
دلخون: 1393/2/2014:32:41،
28
15
زیاد تعریف و توصیف نکنید ، قیمتشو میبرند بالا!!!
نادر: 1393/2/2015:45:17،
31
13
من خودم قبل از مزدا نيو مگان داشتم شك نكنيد كه مزدا از هر لحاظ از مگان سرتره از ظاهر و باطن بگير تا بقيش فقط مگان فرمان نرمتر و فضاي بازتر سرنشين عقب نسبت به مزدا بهتره و در مورد مزدا تنها ضعف كه نميتوان به خود ماشين نسبت داد گير كردن كف ماشين به هنگام رد شدن از بعضي سرعتگيرها يا رمپها ميباشد كه من خودم به شخصه اقام به عوض كردن لاستيكها با يه سايز بزرگتر مشكل رو حل كردم و كاملاً راضيم و ديگه ضعفي در مزدا نميبينم
امیر: 1393/2/2017:21:25،
38
14
درود بر اهورامزدا و اتومبیل مزدا که نامش از اهورامزداست.
صدرا: 1393/6/519:45:40،
18
72
من خودم ازرا دارم که ماشین کره ایی ولی از نظر سواری اپشن هندلینگ و...از مزدا3 سرتره اصلن ربطی نداره من خودم قبلا کمری داشتم تویوتا سوار بودم ولی اخیرا ماشین های ژاپنی از نظر ظاهر و اپشن واقعا خراب کردن
amir3: 1393/6/2116:25:45،
21
17
ب داداش من 2 تا ماشینو مقایسه کن ک توی رنج قیمت باشن
جواد: 1393/6/3015:02:54،
24
18
من سمند صفر و پژو 206 تیپ دو ، اونم صفر داشتم ، میخواستم بدونم اینکه می گن مزدا 3 خیلی خشکه ، یکی مقایسه کنه بگه در چه حدیه یعنی از این دو ماشین که گفتم هم بد تره؟
حقیقت دور و برم کسی نیست که بخوام ماشین رو بگیرم و خودم تست کنم
حمید: 1393/9/2022:29:43،
17
10
یه موسسه تو امریکا تو سال 2014 از مردمش در مورد ماشیناشون در مورد اینکه ایا حاضر هستند ماشینی رو که دارن دوباره بخرن که مزدا جزء 10 تای اول شد که صاحباشون حاضر بودن دوباره از برند مزدا خودرو بخرن.
علی : 1394/10/302:24:19،
13
7
منم مزدا3 دارم ولی کفش گیر نمیکنه نمیدونم رو چه حسابی انقد گیر میدید به کف مزدا 3
سعید: 1394/11/1614:30:53،
28
24
باسلام.
دوستان عزیز ،من سه ساله مزدا 3 دارم. ماشین خییییلی خوبیه،فقط صادقانه میگم چند تا عیب داره.
1- کف ماشین پایینه.
2- سپر عقبش بسیار ضعیفه یعنی با یه ضربه کوچیک آسیب میبینه، فوم زیر سپر هم نداره.
3- مهمترین اشکالش اینه که یک قطعه ای داره بنام oil cooler که خنک کننده ی روغن گیربکسه هر 70000 کیلومتر باید عوض بشه؛ بعضی وقتها هم زودتر خراب میشه که اگه خراب شد حتی تا تعویض گیربکس هم باید پیش بری.
4- صداهای مزاهم زیادی هم داره،اگه مثل من حساس باشین اذیت میشین.

البته محاسن بسیار زیادی داره که خودتون بهتر میدونین .
آرین: 1395/6/2317:53:55،
9
3
آقاشماتا حالا مزدا 3 نیو سوارنشدین من خودم قبلا مدل قدیمو داشتم یه 6 ماهی میشه نیو خرید اولا در مدل جدید هم ارتفاع و هم سایز لاستیکاشو بردن بالا که دیگه هیچ گیر نمیکنه دوما سپر عقبش اونقدر ها هم ضعیف نیست سوما قطعه ای که شما میگید درسته ولی 70 هزار کیلومتر چیز کمی نیست تازه توی مدل نیو این مشکل حل شد چهارمااثلا صدا نداره البته در مدل نیو این مشکلات حل شد.
هادی : 1394/12/1208:02:21،
30
8
من مزدا 87 دارم سالی حداقل 10 بار بین شهری میرم ، خوشگل و بی آزار ، 4 نفره هم بودیم فقط روغن و سرویس بموقع انجام بدین مزدا چه جدید چه فدیم مرگ نداره
سامورائیا دستتون بی بلا ، همینه که کشور ژاپن داره دنیا رو میگیره ، جاده ها مشکل زیاد دارن
حسین: 1395/3/523:24:22،
15
38
مطمئنم بعضی از دوستان یه بار ،حتی یه بار،بعنوان سرنشین ! نه راننده! سوار سراتو یا النترا نشدن که اینجوری به دور از انصاف راجع به ماشینای کره ای نظر میدن! سراتوی نیو آقای همه ماشینا تو این رده هستش،از قیمتش هم مشخصه! مزدا ماشین فوق العاده ایه،ولی نه تااون حد که کیا و هیوندایی رو له کنید! مزدای مونتاژ ایران 90 درصد قطعاتش چینی و تایوانیه!ژاپن کلا این ماشین و از رده خارج کرده...
مزدای 3 نیو رو با ماشینای چینی میشه مقایسه کرد نه کره ای که دنیارو گرفتن! الان همین مزدا رو تو اروپا اجازه تردد نمیدن،اما سراتو یا النترا از پرفروشترینهای اروپا و آمریکان!
التماس تفکر و تحقیق و انصاف!...
ارمان: 1395/4/1517:23:19،
25
17
اخی حتما کره ای داری اینقد سنگشو ب سینه میزنی .تو راست میگی ژاپن با چین مقایسه باید بشهمه اصلا با افغانستان مقایسه کن
علی: 1395/5/802:20:11،
32
13
کاش یکم به خودت زحمت می دادی و لیست خودروهای پرفروش 2015 رو در اروپا می دیدی تا ببینی مزدا چه جایگاهی داره و کره ای ها چه جایگاهی
محمد: 1395/10/715:30:18،
16
2
دوست عزیز ، آقای حسین،یا واقعا شما اطلاعات نداری یا از رو غرض داری صحبت میکنی،هیچ آدم عاقل و بالغی ماشین ژاپنی رو با ماشین کره ای حتی مقایسه هم نمیکنه.
یک چرخ مزدا 3 می ارزه به سراتو و امثال ماشینای کره ای.بنده هر جفتشو داشتم که دارم عرض میکنم.
ماشینای کره ای شاید یه مقدار خیلی کم از ماشینای چینی بهتر باشن.در صورتی که توی خود آمریکا اکـثر مردمشون از ماشینای تویوتا و مزدا و ماشینای ژاپنی استفاده می کنند.
به هر حال اگر شما اطلاعات نداری پیشنهاد می کنم یک مقدار مطالعه بفرمایید و اگر هم از رو عمد همچین حرفی زدید که...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما