کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های کاذب خودرو در بازاري آرام + قیمت روز


کد خبر : ۴۶۸۵پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲:۴۸۱۱۷۳۸ بازدید

ثبات قيمت‌ها در بازار خودرو طي هفته‌جاري در حالي رخ داد كه به‌نظر مي‌رسد خبرهاي مثبت از بازگشت پژو به ايران در آن بي‌تاثير نبوده است.بر همين اساس قيمت خودروهاي داخلي كه طي هفته‌هاي گذشته ...

  ثبات قيمت‌ها در بازار خودرو طي هفته‌جاري در حالي رخ داد كه به‌نظر مي‌رسد خبرهاي مثبت از بازگشت پژو به ايران در آن بي‌تاثير نبوده است.بر همين اساس قيمت خودروهاي داخلي كه طي هفته‌هاي گذشته روندي صعودي در پيش گرفته بودند، طي اين هفته ثبات در پيش گرفته‌اند. هرچند فعالان بازار عقيده دارند خبرهايي از بازگشت پژو به ايران در اين ثبات قيمت موثر بوده؛ اما به‌نظر مي‌رسد آغاز شماره‌گذاري خودروهاي يورو2 توسط پليس نيز در روند ثبات قيمت‌ها بي‌تاثير نبوده است. 

هیات دولت در مصوبه دهم اردیبهشت امسال زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 را ابتدای شهریور‌ماه تعيین کرد و همين مساله نيز باعث شد تا پليس شماره‌گذاري خودروهاي يورو 2 را آغاز كند. به گفته خودروسازان، با آغاز شماره‌گذاري خودروهاي يورو 2 بيش از 50 هزار خودرو وارد بازار خواهند شد كه كار توليد آنها اواخر اسفند و فروردين امسال به پايان رسيده بود. در حال حاضر تلاش خودروسازان بر اين است كه اين خودروها با پلاك 93 وارد بازار شوند، اما هنوز پلیس در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

به اين ترتيب هرچند خبر بازگشت پژو به ايران خبري خوشايند بوده و مشتريان را به توليد خودروهايي جديد اميدوار كرده است؛ اما به‌نظر مي‌رسد در مقطع فعلي شماره‌گذاري خودروهاي يورو2 و تك ايربگ بتواند، بازار را به تعادل نسبي برساند. تك ايربگ بودن برخي خودروها مشكلي بود كه در كنار مشكل استاندارد يورو4 مانع شماره‌گذاري برخي خودروهاي داخلي شده بود؛ اما اين مشكل نيز با مصوبه دولت برطرف و شماره‌گذاري خوروهاي تك ايربگ نيز از دوم ارديبهشت امسال آغاز شد. فعالان، بازار هفته جاري را بازاري آرام توصيف كردند كه مردم در آن براي خريد عجله‌اي از خود به خرج ندادند. به عقيده اين فعالان، ادامه اين روند از سوي مشتريان مي‌تواند باعث كاهش بيش از پيش التهاب بازار شده و قيمت‌هايي را كه طي چند هفته به صورت كاذب رشد كرده بودند، تا حدودي كاهش دهد. 

بر این اساس ثبات قيمت خودروهاي داخلي در سايه خبر بازگشت پژو به ايران با دو محصول جديد و همچنين آغاز شماره‌گذاري خودروهاي مانده در پاركينگ خودروسازان طي هفته‌جاري در حالي رخ داد كه خودروهاي وارداتي همچنان به رشد قيمت ادامه مي‌دهند. رشد قيمت وارداتي‌ها در حالي است كه پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی را که تا ابتدای فروردین‌‌ماه سال جاری وارد کشور شده‌اند، آغاز کرده است  به اين ترتيب هرچند بازار در حال حاضر با كمبود خودروهاي وارداتي مواجه نيست، اما با اين وجود خودرويي مانند ياريس‌هاچ‌بك طي هفته‌جاري از 88 ميليون تومان به 92 ميليون تومان رسيده است. 

 قیمت‌های کاذب در بازاري آرام

به گفته فعالان بازار، با چشم‌انداز مثبتي كه در صنعت خودرو ايجاد شده است، طي هفته‌جاري مشتريان كمتر به بازار مراجعه كرده‌اند، اما اين موضوع هنوز كاهش قيمت‌ها را به صورت چشم‌گير به دنبال نداشته است. بر همين اساس پژو 206 تيپ 5 كه هم‌اكنون توليد آن در ايران‌خودرو ادامه دارد، در بازار قيمتي برابر با 39 ميليون و 600 هزار تومان داشته است كه 500 هزار تومان كاهش را نشان مي‌دهد. كلاس ديگر اين خودرو؛ يعني ‌V8 اما روي 40.2 ميليون تومان باقيمانده و تغييري اندک داشته است. 

ديگر فرانسوي بازار، يعني تندر ايران‌خودرو هم مانند هفته گذشته در مدل 93 که در بازار نیز بسیار نایاب است روي 42.5 ميليون تومان باقي مانده است و مدل توليد شده در پارس‌خودرو آن نيز همچنان 42 ميليون و 700 هزار تومان قيمت دارد. تندر از جمله خودورهايي است كه تا كنون با پلاك 93 بصورت محدود وارد بازار شده است؛ اما بعيد نيست كه اين خودرو با آغاز شماره‌گذاري جدید بصورت انبوه وارد بازار شده و قيمت‌ها آن را تعديل كند. تندر E1 نيز كه مدل ساده‌تر تندر است، همچنان با قيمت حدودا 35 ميليون تومان در بازار قابل معامله است. 

اما فرانسوي قديمي جاده مخصوص، يعني پژو 405 نيز در هفته‌اي كه گذشت در مدل بنزيني خود روي 30.5 ميليون تومان باقي ماند و مدل دوگانه‌سوز آن در مدل 93 هم 32 ميليون و 700 هزار تومان قيمت دارد. پژو پارس سال خودرويي است كه در مدل يورو 4 قيمتي برابر با 39 ميليون تومان دارد و در مدل يورو 2 نيز 37.8 ميليون تومان معامله مي‌شود. پارس دوگانه‌سوز هم در بازار قيمتي برابر با 42 ميليون تومان دارد. 

سمند LX اين هفته با قيمت 31 ميليون و 600 هزار تومان در بازار معامله شد در حالي كه رانا كه در واقع عضوي ديگر از خانواده خودرو ملي ايران‌خودرو است، با قيمتي برابر با 35.7 ميليون تومان معامله مي‌شده است. رانا طي هفته‌جاري با يك ميليون تومان افزايش قيمت همراه بوده است. 

خانواده پرايد هم بعد از افزايش قيمت‌هايي كه طي هفته گذشته تجربه كرد، هفته آرامي داشته است. 
پرايد 111 كه‌هاچ‌بك پرطرفدار سايپا است، طي اين هفته در مدل SE با قیمت 22 ميليون و 300 هزار تومان قابل معامله بوده كه از ثبات قيمت اين خودرو خبر مي‌دهد. پرايد 131 نيز طي هفته گذشته 20 ميليون و 500 هزار تومان قيمت داشته و مدل ديگر آن، يعني 132 نيز روي 21 ميليون و 600 هزار تومان بوده است.به گفته فعالان بازار تيبا 100 هزار تومان كاهش قيمت داشته و با قيمت 24 ميليون و 700 هزار تومان قابل معامله است. 

ديگر خودرو پرطرفدار بازار؛ يعني مگان بدلیل نایاب بودن در مدل 93 هم‌اكنون در تیپ فول‌آپشن خود با قیمت 102 ميليون تومان قابل معامله است. طي فروردين امسال خودروي مگان به تعداد 13 دستگاه به توليد رسيده است. اين ميزان توليد پس از مدت‌ها براي اين خودرو رقم خورده است.نيسان تيانا، اما خودرويي است كه توليد آن هنوز متوقف است، اين خودرو در بازار روي 153 ميليون تومان قيمت‌گذاري مي‌شود؛ يعني يك ميليون تومان گران‌تر از هفته گذشته. اما مزدا 2 و مزدا 3 كه مي‌توان گفت به دليل توليد اندك در بازار با افزايش قيمت زيادي مواجه بوده‌اند، در بازار اين هفته به ترتيب با قيمت 77 و 128 ميليون تومان قابل معامله بوده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها