کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

پژو دوباره در راه ایران / 206 ارزان می‌شود؟

کدخبر:۴۶۳۸سه شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱:۳۷۱۰۰۹۲ بازدید

پس از 6 سال، نفر اول پژو باز هم به ایران آمد و برای بازگشت این شرکت به «جاده مخصوص» با مقامات ایران‌خودرو مذاکره کرد؛ مذاکره‌ای که به احتمال زیاد همکاری دوباره این دو خودروساز بزرگ را در پی خواهد داشت.
پژو دوباره در راه ایران / 206 ارزان می‌شود؟

 پژو 2 سال پیش و در پی تشدید تحریم‌ها از ایران رفت و حالا بازگشت این شرکت مشروط به انجام سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت خودرو کشور شده است.در روزهایی که شرکت‌های بزرگ خارجی هنوز هم بابت حضور در ایران تردید دارند، مدیرعامل پژوی فرانسه میهمان ایران‌خودرویی‌ها شده تا بار دیگر این دو زوج خودروساز زندگی مشترک شان را آغاز کنند.

طبق اخبار رسیده، «ماکسیم پیکا» مدیرعامل پژو چند روز پیش به ایران آمده و مذاکراتی را مبنی‌بر آغاز دوباره همکاری‌ها با مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز کشور انجام داده است، مذاکراتی که ایران‌خودرویی‌ها از آن با عنوان «سخت و فشرده» یاد می‌کنند.مذاکرات موردنظر البته در سکوت خبری برگزار شده و مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو 10 ساعت تمام به بررسی ابعاد جدید همکاری‌های مشترک پرداخته‌اند که در این بین، سرمايه‌گذاري اجرای تعهدات گذشته از سوی پژو و انتقال دانش فنی و طراحی و تولید خودروهای مشترک و همچنین ساخت داخل، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

اما آنچه به روایت ایران‌خودرویی‌ها محور اصلی مذاکرات لقب گرفته است، «سرمایه‌گذاری پژو» بوده، به نحوی که‌هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو تاکید کرده هرگونه توافقی با پژو، منوط به پذیرش سرمایه‌گذاری از طرف این شرکت فرانسوی است. هر چند از دیگر محورهای مورد بررسی در این جلسه توسعه حضور ایران‌خودرو در شبکه صادراتی پژو بوده و دو طرف، راهکارهای اجرایی برای تحقق این موضوع را نیز مطرح و بررسی‌های لازم را در این مورد انجام داده‌اند، اما بحث پرچالش و اصلی بین مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو، همان «سرمایه‌گذاری» بوده است.

گویا سرمایه‌گذاری پژو به حدی برای مدیرعامل ایران‌خودرو مهم بوده که وی صراحتا تاکید کرده شرکت فرانسوی یا باید به سرمایه‌گذاری تن بدهد یا بازار ایران را فراموش کند. آن طور که یکه‌زارع در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» عنوان کرد، پژو قبلا در ایران مونتاژکاری انجام داده، اما ایران‌خودرو سعی دارد در قرارداد‌های جدید، منافع ملی را در نظر بگیرد تا تجربه‌های قبلی تکرار نشود. وی گفت که به مسوولان پژو اعلام شده یا باید در چارچوب مورد‌نظر ایران‌خودرو عمل کنند یا بازار ایران را به فراموشی بسپارند.اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو در شرایطی است که پژویی‌ها طی 24 سال حضور در ایران، حاضر به سرمایه‌گذاری نشدند و تنها تا توانستند، از بازار خودرو کشور سود بردند، آن هم با عرضه محصولاتی قدیمی و از رده خارج.

از پس همین سرمایه‌گذاری نکردن بود که وقتي تیغ تحریم‌های بین‌المللی تیز شد، پژو ناگهان ارتباط خود با ایران‌خودرو را قطع و ایران را ترک کرد، بدون آنکه هیچ نگرانی از این بابت داشته باشد. پژو که رفت، ایرانی‌ها تازه فهمیدند این شرکت فرانسوی در این 24 سال چه رفتاری با آنها داشته و در لباس یک «همکار» فقط از بازار خودرو ایران سود برده و بس. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر پژو در ایران سرمایه‌گذاری انجام داده بود، نمی‌توانست به این راحتی بگذارد و برود؛ زیرا منافع مشترکش اجازه چنین رفتاری را به این شرکت نمی‌داد. گویا از همین‌رو است که این بار ایران‌خودرویی‌ها سفت و سخت پای سرمایه‌گذاری پژو ایستاده و حتی در صورت سرمایه‌گذاری نکردن آن در «جاده مخصوص»، حاضرند قید این خودروساز معتبر فرانسوی را برای همیشه بزنند.

حالا پرسش اینجا است که آیا پژو زیر بار سرمایه‌گذاری در ایران می‌رود؟ آیا این خودروساز اروپایی حاضر است روش 24 ساله خود را تغییر داده و به میل ایران‌خودرویی‌ها رفتار کند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام «انگیزه» پژو را به تغییر منش خود وا خواهد داشت؟ و پرسش مهم‌تر اینکه آیا اصلا پژو احتیاجی به بازار خودرو ایران دارد؟

اگر تا همین یکی دو سال پیش این پرسش‌ها مطرح می‌شد، قطعا کفه سنگین ترازو به‌سمت ایران‌خودرویی‌ها سنگینی می‌کرد؛ زیرا پژو در بحران مالی فرو رفته بود و به دنبال راهی برای افزایش فروش محصولاتش می‌گشت. پژو مانند بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ دنیا، یکی دو سال گذشته را با بحران فروش و مشکلات مالی سپری کرد و حتی کارش به تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران کشید و با این شرایط قطعا بازار بزرگ ایران می‌توانست پناهگاهی برای پژویی‌ها باشد. حالا اما اوضاع فرق کرده و پژو در حال فاصله گرفتن از روزهای بحرانی اش است و اینجا همان نقطه مبهم مذاکرات این شرکت با ایران‌خودرو به شمار می‌رود. به عبارت بهتر، پژویی‌ها اوضاعی رو به بهبود دارند و آن طور که کارشناسان خارجی می‌گویند، دیگر برای جبران ضرر و زیان یکی دو سال گذشته خود چندان نیازی به بازار ایران ندارند. نه اینکه پژو از حضور دوباره در ایران بدش بیاید، اما با توجه به بهتر شدن شرایط فروشش شاید حاضر به پذیرش همه شرایط ایران‌خودرو به‌خصوص «سرمایه‌گذاری مستقیم»، برای همکاری دوباره نباشد. اگر بپذیریم که بازار خودرو ایران همچنان حکم بازاری حاشیه‌ای برای پژویی‌ها دارد، پس بعید به‌نظر می‌رسد آنها به سرمایه‌گذاری مستقیم تن بدهند، مگر آنکه ایران‌خودرویی‌ها توانسته باشند در مذاکرات اخیر خود، پژو را بابت سرمایه‌گذاری قانع کرده باشند.

حالا باید منتظر ماند و دید طی یکی دو ماه آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا پژو با سرمایه‌گذاری به «جاده مخصوص» برمی‌گردد یا برای همیشه بازار خودرو ایران را فراموش خواهد کرد؟ البته ظاهرا ایران‌خودرو از بابت بازگشت پژو و سرمایه‌گذاری مستقیم این شرکت تا حد زیادی مطمئن است، چه آنکه به گفته مدیرعامل این شرکت، پژویی‌ها با علم به اینکه ایران‌خودرو روی مساله سرمایه‌گذاری مصر است، راهی ایران شده‌اند. به گفته يكه‌زارع، این شرکت در اسفندماه نظرات خود را بابت آغاز دوباره همکاری‌ها به پژویی‌ها اعلام کرده و مدیرعامل پژو نیز با بررسی این «نظرات» به ایران آمده و در مذاکرات شرکت کرده است.

 تولید محصولات جدید 

اما ببینیم مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو در مذاکرات 10 ساعته خود به چه مسائل دیگری پرداخته‌اند و قرار است زندگی مشترک دوباره آنها چه نسلی از محصولات را روانه بازار کند. آن‌طور که مدیرعامل ایران‌خودرو می‌گوید، تولید دو محصول جدید روی دو پلت‌فرم متفاوت، یکی دیگر از موارد بحث با پژو بوده و حتی از آن به‌عنوان نقطه شروع کار دو طرف یاد شده است. به گفته یکه‌زارع، در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که ایران‌خودرو و پژو در مورد تولید آنها به نتیجه برسند، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید. وی بدون اشاره به نام این خودروها، از تولید محصولات مشترک دیگری نیز صحبت به میان آورده و تاکید می‌کند که قرار شده تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف انجام شود و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد. نکته مهم دیگری که یکه‌زارع بر آن تاکید می‌کند، صادرات است، به نحوی که به گفته وی، قرار شده ایران‌خودرو محصولاتی را روی پلت‌فرم پژو تولید و آنها را علاوه‌بر عرضه در بازار داخل، در شبکه صادراتی این شرکت فرانسوی نیز توزیع کند. به گفته وی، ایران‌خودرو می‌تواند روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و از این راه دو سه محصول جدید را به تولید برساند. مدیرعامل ایران‌خودرو این را هم می‌گوید که با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات این شرکت به محصولات پژو اختصاص می‌یابد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزو محصولات جدید این شرکت هستند یا جدید به شمار می‌روند، تاکید می‌کند: این خودروها یا جزو محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نمی‌گذرد. به گفته یکه‌زارع، محصولات جدید پژو در ایران، روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهند شد و ایران‌خودرو سعی دارد روی یکی از پلت‌فرم‌ها محصولی شاسی‌بلند را طراحی و تولید کند.

 206 ارزان می‌شود؟ 

مدیرعامل پژو، اما در حاشیه سفرش به ایران، از خط تولید پژو 206 نیز بازدید کرده و با تایید استانداردهای آن از ادامه تولید این محصول خبر داده است. این در شرایطی است که پس از رفتن پژو در ابتدای سال 91، ایران‌خودرویی‌ها با وجود اعمال تحریم از سوی شریک سابق خود همچنان به تولید پژو 206 ادامه دادند و به نوعی مدل ایرانی آن را روانه بازار کردند. هرچند پژو قطعه در اختیار ایران‌خودرو نمی‌گذاشت، اما این شرکت با استفاده از توان داخلی و همچنین واردات برخی قطعات از چین، تولید پژو 206 را پس از مدتی وقفه از سر گرفت و حال آن‌طور که مدیرعامل پژو گفته، تولید این خودرو باز هم ادامه خواهد یافت. بر این اساس و طبق توافق طرفین، تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، اما ایران‌خودرو می‌تواند تولید پژو 206 ایرانی را همچنان ادامه بدهد. تداوم تولید پژو 206 در شرایطی است که قیمت این محصول پس از تحریم‌های پژو به شدت بالا رفت و حدودا سه برابر شد و باید دید حالا که قرار بر تداوم و احتمالا رشد قابل توجه تولید آن است، قیمتش افت خواهد کرد؟

 هووی پژو کیست؟

اما ایران‌خودرو و پژو در شرایطی مذاکراتی سنگین را با یکدیگر انجام داده‌اند که به نظر می‌رسد طرف ایرانی دست بالا را داشته است؛ البته به روایت ایران‌خودرویی‌ها. بر این اساس، مدیرعامل ایران‌خودرو نه تنها بابت حضور دوباره پژو در «جاده مخصوص» شرط گذاشته؛ بلکه تاکید کرده که این شرکت دیگر تنها شریک استراتژیک بزرگ‌ترین خودروساز ایران نخواهد بود. یکه‌زارع البته پیش‌تر در حاشیه نمایشگاه خودرو اصفهان هم تاکید کرده بود که ایران‌خودرو می‌خواهد شریکی معتبر و غیرفرانسوی نیز در کنار خود داشته باشد؛ زیرا به‌زعم وی، حضور همزمان رنو و پژو در ایران که هر دو فرانسوی به حساب می‌آیند، اشتباه بوده است. 

مدیرعامل ایران‌خودرو حالا بار دیگر و در جریان مذاکره با همتای پژویی خود بر شریکی غیر‌فرانسوی تاکید کرده تا به نوعی از حضور «هووی فرانسوی‌ها» در بازار خودرو ایران خبر داده باشد. به گفته یکه‌زارع، وی صراحتا به همتای فرانسوی خود گفته پژو تنها شریک خارجی ایران‌خودرو نخواهد بود و علاوه‌بر آن، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز در کنار آبی‌های جاده مخصوص قرار خواهد گرفت. مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه حضور همزمان رنو و پژو در ایران، اشتباهی تاریخی‌ بوده، می‌گوید که ایران‌خودرو دیگر این اشتباه را تکرار نخواهد کرد. 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

13460: 1393/2/1607:31:40،
184
85
قیمتها به هیج وجه پائین نمیاد
علی جون: 1393/2/1608:42:42،
166
33
خیلی جالبه که بازم قرار نیست خودروی روز تولید بشه
کماکان 206؟؟؟!!!!
پس کی قراره ما خودروی روز دنیا تولید کنیم
واقع بین: 1393/2/1610:18:24،
73
30
پژو میاد ما هم باز دوباره براشون فرش قرمز پهن میکنیم.ما باز هم 405 تولید میکنیم تا 20 سال بعد و به قیمت های نجومی میندازیم به مردم ایران.کو غیرت ایرانی؟با این خیانت بزرگی که پژو کردبه نظر من نباید اجازه داد پاشو بزاره تو ایران.اما......هی
saghar: 1393/2/1610:24:59،
69
30
سه ساله به هر بهانه ای میگن خودرو ارزان میشه .بسه دیگه .عمرا.
شاهین: 1393/2/1610:39:10،
48
21
اونوقت که سود میکردین اشتباه تاریخی نبوده الان که تحریم کردن اشتباه تاریخی شده. چه قدر هم گنده اومدن ایران فرغون ها!!!
206: 1393/2/1613:11:46،
55
61
نبایدم بیاد پایین. وقتی دستمزد و تورم و ارز و همه چیز گرون شده، دلیلی نداره خودرو ارزون بشه. در ضمن 206 تیپ 5 حرف نداره
اسی: 1393/2/1615:07:06،
36
39
خودروی روز بالای صد میلیونه که مردم پول ندارن.
رادمهر : 1393/2/1618:38:09،
29
36
آقا این ارزان که میگه یعنی چی ؟
شهرام: 1393/2/1618:38:15،
29
27
همش حرف و سیاه نماییه
قرار بود 307 تولید بشه ، قرار بود 406 تولید بشه که بعداً 407 رو آوردن و تولید که نشد هیچ هم قیمتش بالا بود هم لوازمش درست حسابی گیر نمیاد

کلا فقط دروغ میگن تا مردمو سر بدوونن و امیدوار کنن
Sali: 1393/2/1618:57:36،
30
32
تو وضع فعلی و تو این رنج قیمت فقط ال90
هنوز دست ایران توش نرفته.
از مگان همیشه یک نمره منفی بیشتر میگیره.
محسن: 1393/2/1607:35:07،
132
53
بايد ارزان بشه .
چون 206 هاي الان هندي يا چيني شده .
حيف پول بدي 206 بخري.
آرش: 1393/2/1614:56:20،
37
30
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
جلال: 1393/2/1607:36:50،
148
31
شریک خارجی غیر فرانسوی!!!! نمی دونم چرا ناخودآگاه یاد کشور دوست و برادر یعنی چین عزیز میوفتم.
علی: 1393/2/1608:10:27،
95
30
گزیده شدن دوباره از یک سوراخ واقعا اشتباه محضه شرکت پژو واقعا به ایران وایرانی خیانت کرده
باید از شرکت تویوتا به عنوان شریک استفاده بشه
تولیداتشون چندتا ویژگی داره
ارزان،دارای اصالت،کم مصرف،وارانتی وگارانتی ورعایت حقوق مصرف کننده،دسترسی آسان به قطعه یدکی واز همه مهمتر استحکام وایمنی سرنشین
یادش بخیر کارینا وکروناهایی که در اواخر دهه 70 میلادی وارد شد هنوزهم در حال تردد هستند
حسین: 1393/2/1608:43:32،
54
22
پزو پارس که هندی نشده پس چرا قیمتش شده 42 میلیون
كارشناس: 1393/2/1607:38:28،
91
82
206 يه روزي ماشين خوبي بود .
ولي الان علاوه بر اينكه تقلبي شده ، اصالتش از بين رفته ، قطعاتش گرونه ، كوچيكه ، زيرو بند نداره ، ايمني كم ، ترمز ها مزخرف ، گيربكس صدادار ، موتور هر روز خراب ( روغن ريزي - آب و روغن - گرماي زياد) ، كولر بد ، تو چشم ، افراد متشخص سوار نميشن ، كلاچ صدا ميده ، كشش پايين ، سنسورها هر روز خرابه و هزار تا عيب ديگه .
احسان: 1393/2/1608:01:05،
87
29
آقای کارشناس
تمام این مشکلات به خاطر اینه که دیگه این ماشین تحت لیسانس تولید نمیشه و شرکت ایران فرغون از قطعات چینی و هندی استفاده میکنه. ضمن اینکه این مشکل فقط برای 206 نیست و اغلب ماشینهای مونتاژی بجز معدودی این مشکل رو دارن.
شاهین: 1393/2/1610:51:01،
51
33
با این حسابی که شما گفتی فقط بوقش سالمه
بهروز: 1393/2/1612:01:11،
47
29
دیگه خیلی داری شلوغش میکنی...اون موقع خوب بود...الان کوچیک شده...چه حرفیه اخه...قبلا بزرگ بوده
ایرانی با عشق: 1393/2/1616:19:30،
40
42
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف
206 چون طرفدار زیاد داره چون رانندگیش اسپرته و جوونا زیاد سوار میشند خب طبیعیه که هزینه نگهداریش بیشتر میشه وگرنه به قول دوستمون مگه اونموقع بزرگ بوده که الان آب رفتهخ و کوچک شده
هرماشینی استفاده خودشو داره آقای کارشــــــــــــــــناس تقلبی!!!
كوآليتي: 1393/2/1607:40:13،
59
55
تو نمايندگي ها كه ميري پر از 206.
خودتون قضاوت كنين .
كوآليتي آندر زيرو .
مهندس: 1393/2/1608:23:53،
61
36
تولیدات 206 تا آخر خرداد 93 خوبند یعنی مدلهای ثحویل شده تا نیمه 91 زیر نظر فرانسوی ها مونتاژ شد.آخر خرداد 91 پژو از ایران رفت .
مهندس: 1393/2/1608:54:40،
45
27
اشتباه تایپ شده 91 صحیح است
قرمز: 1393/2/1607:42:43،
44
88
فقط رنو .

1995 شوماخر با رنو اول شد .

كلاس رنو كجا و كلاس پژو كجا.
پرسپوليسي: 1393/2/1607:43:25،
48
37
به نظر من پژو هم كيفيت رو بر باد داده . هم بازار رو .
مصرف کننده: 1393/2/1607:43:35،
66
33
حالا که قرار شده روابط خوب بشه تورو خدا مدلهای پژو بهتری وارد کنید آخه مردیم از مدلهای تکراری
راد : 1393/2/1607:48:47،
51
34
قرار داد با پژو مثل قرار داد تركمن چاى ميمونه يك طرفه است ومنافع ملى در نظر گرفته نميشه
بابا : 1393/2/1607:51:13،
62
30
چرا اينقدر به پژو چسبيدن يك بار هم كه شده با ژاپن قرار داد ببندن اگه منافع ملى در نظر دارن
عارف: 1393/2/1607:54:04،
45
37
ایناربارم چون قطعات اصل میشه و فرانسه قطعاتشو میده مجبوریم باز گرونتر کنیم(مدیر عامل ایران فرغون)
کوکو: 1393/2/1607:54:48،
49
29
مشکل اینجاست که 206 رو دست کاری میکنن.اگه بتونی یه تیپ 4 خشک پیدا کنی اون موقع تفاوت را احساس میکنی
بابا: 1393/2/1607:56:11،
43
37
دوستان مى خواستم بگن اولين ماشينو ناصر الدين شاه وارد ايران كرد وجالبه اون ماشين رنو بود
جلال: 1393/2/1608:12:06،
40
31
چه ربطی داره؟
بابا: 1393/2/1613:17:14،
28
24
در مراجع، آمده که مظفرالدین شاه قاجار در نخستین سفر خود به اروپا دو دستگاه اتومبیل از نوع « رنو » خریداری کرد.

(در برخی از اسناد اشاره شده که این دو دستگاه خودرو به مظفرالدین شاه قاجار هدیه شده بود.)

این دو دستگاه اتومبیل که در ماه اوت۱۹۰۰ (مرداد ماه۱۲۷۹ هجری شمسی) به ایران رسید، نخستین خودروهایی بود که به ایران وارد شد.
امیر: 1393/2/1608:04:57،
28
50
فقط پژو اونم وارداتی عشقه پژو ماشین هاش 15سال گارانتی داره
جلال: 1393/2/1608:33:37،
48
29
15 سال گارانتی!!!!!!!!!!!!!!!!!
جوگیر نشوید لطفا
امين: 1393/2/1608:05:52،
55
31
كمپاني پژو حرفي براي گفتن در هيچ جاي دنيا نداره به جاي اينكه ماشين آلماني يا ژاپني يا آمريكايي بيارن ببين چجوري با جان و مال و اعصاب مردم بازي ميكنن ..... براي مديراي بيسواد ايران خودرو متاسفم كه كفايت توليد فرغون رو هم ندارن
جواب آقای امین: 1393/2/1615:55:08،
35
31
آقای عزیز، آبتین راس میگه. ببین تو خودتم بکشی، واقعیت اینه که پژو در بدترین شرایتش هم از رتبه ی هفتم جهان پایین نیومده. بارها قهرمان لمان شده. رکورددار قهرمانی رالی پاریس داکار و رالی پاریس مسکو پکن هست. بارها قهرمان رالی جهانی شده. ۳۰۸ جدید با اختلاف زیاد اتومبیل سال۲۰۱۴ اروپا شد .۲۰۸ _ ۲۰۰۸ و ۳۰۱ دارن تو بازار فروش جهانی یکه تازی میکنن. سعی کنیم مغرضانه و احمقانه قضاوت نکنیم.
بیکار: 1393/2/1608:21:20،
53
39
اینهمه خودرو ساز بزرگ تو دنیا هست آخه پژو هم شد خودرو ساز
ممد: 1393/2/1608:28:54،
36
49
سلام
عادل: 1393/2/1608:47:58،
56
38
و ما چقد مردمان بدبختیم که با این همه اوصاف هوز حاضریم بخیرم این محصول رو ... حتی اگه گرونتر هم بشه ...

زمانی که پژو بود 17 تا 18 کسی نگاش هم نمیکرد ... حالا برو ببین قیمت شده از 27 به 35 ، اصلا نمیتونی رنگ مورد نظرتو انتخاب کنی ؟!! که با پیغام " ظرفیت تکمیل شده " ...
جالب اینجاست .

حسن: 1393/2/1609:04:38،
51
38
من خودم 206دارم ولی در کل ماشینای فرانسوی مثل زانتیا رنو جماعت وپژو وحتی سمند ماشینای پر خرجی هستند.ودر جواب اون دوست باید بگم که شرکت تویوتا صد سال دیگه با ایران خودرو قرارداد نمیبنده.اخه ما کجا اونا کجا
فرجام: 1393/2/1609:22:27،
55
24
مثل اينكه دوستان ايرن خودروي فقط پژرو ميشناسن نه خودرو سازي ديگه ،،،با اين همه خلف وعدهايي كه كرده ،،،،فكر كنيم بيشتر دليلش معلومه كه چرا!
علیرضا: 1393/2/1610:23:55،
42
40
ای بابا کی میخواین دست از سر این 206 تخم مرغی بردارین بابا یه ذره پیشرفت
مهرداد: 1393/2/1610:45:47،
41
35
به نظر شما 206 تیپ 5 مدل 84 ارزش خرید داره یا نه؟
لطفا راهنمایی کنین دوستان...
شاهین: 1393/2/1612:52:33،
33
29
اگه خوشت اومده بخر من خودم هرچی خوشم میاد میخرم به نظر کسی هم توجه نمیکنم
مهر: 1393/2/1613:23:50،
31
36
کسی که مثل شما از خودش اراده نداره و مدام نظر دیگران رو میپرسه، ماشین سوار نشه بهتره!
بابک: 1393/2/1610:47:08،
33
26
بهترین راه مجازات فرانسوی ها بابت تحریم اینه که ایران فرغون رو تولید روی پلتفرم پژو و توزیع این محصولاتش در شبکه پژو اصرار کنه تا از ببعد شاهد اتیش گرفتن و انواع و اقسام عیب و مرض پژو در اقصی نقاط عالم باشیم
پرهامک: 1393/2/1610:52:15،
39
28
مشکل پژو، رنو یا هر خودروساز خارجی دیگه نیست. مشکل خودروسازان داخلی هستند که با محصولات قدیمی، بی کیفیت و غیرایمن میخوان تحت هر شرایطی سود هم بکنند. مثل اینکه تو ایران موبایلی معادل با محصولات 10 سال قبل نوکیا تولید کنند، بخواهند به قیمت محصولات روز سامسونگ و اچ تی سی بفروشند! عوض شریک جدید باید ذهنیت خودتون را عوض کنید.
علی: 1393/2/1614:38:26،
24
34
بازم آشغال فرانسوی ....میفرمایید در شرایط سخت رهاتون کرده خب چرا دنبال شریک یا سر سرمایه گذار یا.....بهتر نمیگردید چرا از چینی ها یاد نمیگیرید.....
نوید: 1393/2/1617:20:06،
34
45
سال 83 با 206 که کاملا فرانسوی بود رفتم باکو که آذربایجان که کشور مطرحی هم نیست .می گفتند این چه ماشین مسخره وبی کیفیتی سوارشدی. در این کشور واردات کلیه اجناس بدون عوارض گمرکی می باشد فقط ماشین ها رو برید نگاه کنید. اونوقت سر این آشغالها با هم بحث نکنید.
سعید: 1393/2/1619:11:13،
31
28
دیگه از اون حرفا بود ...
همین الان 206 تو اروپاسوار میشن البته به عنوان ماشین ارزان و کم سوخت نه مثل ایران که گرونترینه

ولی بی خیال
سهند : 1393/2/1618:28:54،
29
41
من گوگل سرچ کردم ، یه سدان باکیفیت بالا کمپانی پژو داره به اسم
"508"اگر قرار باشه این خودرو رو مونتاژ کنن فک کنم ایرانی مشکل پسند رو اقناع کنه ، به هر حال اصالت اروپایی رو تو این مدل میشه حدس زد، به نظر من نباید زیاد تعصب به خرج داد ، ماشین اروپایی یه چیز دیگه است ...
تشكر از بابا: 1393/2/1623:01:58،
29
28
ممنون از توضيح كامل شما
زامیاخ: 1393/2/1708:39:33،
27
39
ایرتویا اصلا نمایندگی تویوتا نیست فقط یک وارد کننده صرف که فقط وقتی میخواد از شما پول بگیره میگه من نمایندگی هستم ولی وقتی بعد از 7 یا 8 ماه که ماشین به دستتون نرسید اعتراض میکنید در جواب میگه ما فقط وارد کننده هستیم و نمایندگی نیستیم.
kl: 1394/8/2010:21:33،
10
9
خیلی خوبه البته اگه دوباره 206 فرانسوی وارد بازار ایران بشه و قیمتش مهم نیست فقط فرانسوی باشه قطعاتش عالیییی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار