کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را سرخود افزایش دادند


کد خبر : ۴۶۱۲یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹:۳۵۳۶۸۹ بازدید

در پی مخالفت دولت با افزایش قیمت لوازم خانگی تا خرداد ماه تولید کنندگان داخلی با کاهش عرضه محصولات در بازار قیمت این کالاها را تا 20 درصد افزایش داده‌اند که رییس اتحادیه لوازم خانگی در این زمینه تاکید می‌کند این افزایش قیمت سرخود بوده است.

در دو ماه نخست امسال قیمت لوازم خانگی در بازار تا 20 درصد افزایش یافته است. در این رابطه نمایندگی‌های فروش لوازم خانگی وارداتی و تولید داخل اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم افزایش قیمت، کالای کمتری در بازار عرضه می‌کنند. همین امر موجب شده که در حال حاضر علی‌رغم عدم قیمت‌گذاری جدید برای این کالاها، قیمت‌ها در بازار افزایش یابد و بسیاری از تولید کنندگان داخلی با کاهش عرضه علی‌رغم ذخیره‌سازی کافی در انبارها قیمت‌ها را افزایش دهند.

در همین زمینه رییس اتحادیه‌ی لوازم خانگی با اشاره به این که برخی از تولید کنندگان بدون مجوز و اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند، به ایسنا گفت: در حال حاضر تمامی تولید کنندگان لوازم خانگی حداقل 10 درصد قیمت‌ها را افزایش دادند اما برخی تولیدکنندگان بیش از این رقم افزایش قیمت را لحاظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رسیدگی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است اما گویا سر این سازمان خیلی شلوغ است!

طحان‌پور با اشاره به این که قبول داریم که حقوق و دستمزد، هزینه‌های حمل و نقل و قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش یافته است و بین پنج تا 10 درصد افزایش قیمت منطقی است ولی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند که فعلا افزایش قیمتی لحاظ نشود.

رییس اتحادیه‌ی لوازم خانگی با تاکید بر این که وقتی خود دولت اعلام می‌کند تا خرداد گرانی نداریم این معنی القاء می‌شود که از خرداد به بعد موج گرانی‌ها از راه می‌رسد، گفت: همین دلیل و همین جو روانی است که در نهایت باعث شده مردم در کار خرید عجله کنند.

به گفته وی برخی شرکتهای بزرگ تولید داخلی حتی از اسفند ماه نیز بیشتر تولید کرده‌اند اما با هدف افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کنند که کمبود کالا داشته و از توزیع تولیدات خود در بازار جلوگیری می‌کنند.

طحان‌پور با بیان این که ما می‌دانیم کالا در انبارها به اندازه کافی ذخیره شده و به لحاظ مواد اولیه هیچ کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: برخی تولید کنندگان به دنبال ایجاد جو روانی در بازار هستند.

رییس اتحادیه‌ لوازم خانگی با تاکید بر این که وظیفه سازمان حمایت نظارت بر قیمت‌ها است بیان کرد: اگر اینقدر سر آنها شلوغ است که نمی‌توانند به این موضوع‌ها و قیمت‌گذاری رسیدگی کنند چرا نمی‌گذارند اتحادیه‌ها در این زمینه اختیار داشته باشند؟ قطعا اتحادیه‌ها می‌توانند خیلی از کارها را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی نیز بر افزایش قیمت‌های فعلی در بازار تاثیرگذار بوده است اظهار کرد: بعضی از افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی سوء استفاده کرده‌اند. البته دو برابر شدن تعرفه واردات حداقل چند ماه بعد تاثیر خود را نشان می‌دهد.

رییس اتحادیه‌ی لوازم خانگی در پایان با تاکید بر این که شعار دهان پرکن افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل تاثیری بر تولید داخل نداشته است، گفت: وقتی تعرفه واردات لوازم خانگی افزایش پیدا می‌کند، با افزایش قیمت‌ لوازم خانگی وارداتی تولیدکنندگان داخلی نیز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و در نهایت افزایش تعرفه باعث افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها