کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا خودروسازان ایرانی محبوب نیستند

کدخبر:۴۵۹۹یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵:۰۲۷۴۰۶ بازدید

«تعطیلش کنید برود...»؛ «این همه خودرو خارجی باکیفیت، خب وارد کنیم، خودرو داخلی می‌خواهیم چکار»؛ «الان در عراق و افغانستان که درگیر جنگ هستند، مردم با 20 میلیون تومان ...
چرا خودروسازان ایرانی محبوب نیستند

«تعطیلش کنید برود...»؛ «این همه خودرو خارجی باکیفیت، خب وارد کنیم، خودرو داخلی می‌خواهیم چکار»؛ «الان در عراق و افغانستان که درگیر جنگ هستند، مردم با 20 میلیون تومان تویوتا سوار می‌شوند، آن وقت ما باید 20 میلیون بدهیم پراید بخریم»؛ «این خودروسازها خون مردم را در شیشه کرده‌اند و دولت نیز پشت سر هم حمایت‌شان می‌کند»؛ اینها تنها گوشه‌ای است از روایتی که ایرانی‌ها از صنعت خودرو دارند، صنعتی که بدون تردید در نزد بسیاری از شهروندان ایرانی محبوبیتی ندارد.
در دنیای امروز، کشورهای زیادی (از آمریکا و آلمان گرفته تا چین و مالزی)، صاحب صنعت‌خودرو هستند و اتفاقا صنعت موردنظر محبوبیت خاصی نزد مردم این کشورها  دارد، اما در ایران کمتر کسی را می‌توان یافت که دل خوشی از خودروسازان داشته باشد.

در کشورهایی مانند آمریکا و آلمان و حتی چین که کشوری بسیار کم سابقه تر از ایران در خودروسازی به شمار می‌رود، مردم خودروسازان‌شان را دوست دارند و این صنعت را مایه مباهات می‌دانند، چه آنکه هم خود راضی‌اند و هم این رضایتمندی را در بازارهای صادراتی‌شان به چشم می‌بینند. این در شرایطی است که خودروسازان ایرانی با وجود قدمتی معادل نیم قرن، محبوبیتی نزد مردم ندارند. به باور بسیاری از کارشناسان و حتی فعالان صنعت، ایرانی‌ها نه تنها صنعت خودروشان را دوست ندارند و بابتش فخر نمی‌فروشند؛ بلکه حاضرند کرکره‌های «جاده مخصوص» پایین بیاید و خودروهای خارجی در خیابان‌ها جولان بدهند. اما چرا ایرانی‌ها خودروسازان شان را دوست ندارند؟ مگر نه اینکه صنعت خودرو چند میلیون نفر را در کشور نان می‌دهد و جوانان همین مردم در این صنعت عرق می‌ریزند و کار می‌کنند، پس چرا به اندازه همان چند میلیون نفر هم خودروسازی ایران محبوب و دوست داشتنی نیست؟ آن طور که کارشناسان می‌گویند، ریشه محبوب نبودن خودروسازان ایرانی را باید در مسائل اقتصادی و اجتماعی جست‌وجو کرد، چه آنکه صنعت خودرو نتوانسته در بعد اجتماعی و اقتصادی، ایرانی‌ها را راضی و خشنود کند. ایرانی‌ها با دیدن برخی از خودروهاي ملی که ساخته دست جوانان خودشان است، پوزخند می‌زنند و آنچه نام «ملی و ایرانی» را با خود یدک می‌کشد، به سخره می‌گیرند، اما با دیدن خودروهای چشم نواز خارجی (حتی اگر چینی باشد)، زبان به ستایش گشوده و هر آنچه تعریف و تمجید است، نثار چهارچرخ‌های فرانسوی و آمریکایی و آلمانی و ژاپنی و ... می‌کنند.

مثل ایرانی‌ها و صنعت خودروشان، مثل پدر و مادری است که فرزند كم‌هنرشان را مایه افتخار نمي‌دانند و با حسرت به فرزندان دیگران می‌نگرند و از اینکه طفل‌شان نمی‌تواند مایه افتخار و مباهات آنها باشد، ناراحتند و عصبی.  به باور بسیاری از کارشناسان، خودروسازان ایرانی نتوانسته‌اند آن طور که شایسته است، رضایت مردم را در حوزه‌های مختلفی از جمله کیفیت و قیمت، جلب کنند و نه‌تنها کنار مشتریانشان نبوده‌اند؛ بلکه گاهی مقابل شان نیز ایستاده و بی‌اعتنا به خواست آنها، میل و سلیقه خود را اعمال کرده‌اند. تولید خودروهایی کم کیفیت و گران، ارائه ندادن خدمات پس از فروش مناسب و کم‌توجهی به سلیقه مشتریان ازجمله مهم‌ترین دلایلی هستند که کارشناسان از آنها به عنوان دلایل محبوب نبودن خودروسازان ایرانی یاد می‌کنند. به گفته آنها، وقتی حاصل  50 سال تجربه، تولید و عرضه، خودروهایی قدیمی و پرمصرف است، وقتی همین خودروهای کم‌کیفیت با قیمتی گزاف عرضه می‌شوند، وقتی مردم خدمات پس از فروش مناسبی را از جانب شرکت‌های خودروساز نمی‌بینند و وقتی خودروسازان پول مشتریان را در حساب‌شان می‌خوابانند و خودروهای ثبت‌نامی را سر وقت تحویل نمی‌دهند، بايد هم صنعت خودرو نزد ایرانی‌ها محبوب نباشد.

در کنار اینها البته «دولتی بودن» نیز یکی دیگر از دلایل اصلی بی‌محبتی ایرانی‌ها نسبت به خودروسازانشان است، چه آنکه این وصل بودن به دولت را برنمی‌تابند و این ذهنیت را دارند که مدیران صنعت خودرو در نهایت طرف بالاسری‌هایشان (مقامات مسوول دولتی) را می‌گیرند نه مردم را. 

از طرفی، ایرانی‌ها بابت حمایت‌هایی که دولت‌های مختلف همواره نسبت به خودروسازان روا داشته‌اند، شاکی‌اند و حتی دلیل توسعه نیافتگی و پیشرفت نکردن صنعت خودرو را همین حمایت‌ها می‌دانند. از نظر شهروندان ایرانی، خودروسازان مانند فرزندان نازپرورده هستند که اگرچه در پر قو بزرگ شده و همواره سایه پدر و مادر بر سرشان بوده؛ اما هنوز روي پاي خود نايستاده‌اند. این «پدر و مادر» همان «دولت» است که هیچ گاه اجازه نداده فرزندانش (خودروسازان) روی پای خود بایستند و نگذاشتند به جای آنکه در اتاق شان به تنهایی بازی کنند، به کوچه و خیابان رفته و راه رفتن و دویدن و زمین خوردن و حتی دعوا کردن (رقابت) را یاد بگیرند.

در واقع مردم از انحصاری که به دلیل حمایت‌های دولتی در بازار خودرو کشور به‌وجود‌آمده، ناراحت هستند و بخش مهمی از نارضایتی و بی‌مهری‌شان نسبت به خودروسازان، از بی‌رقیب بودن و ناتوانی صنعت خودرو برای رقابت با همتایانش سرچشمه می‌گیرد. با همه اینها، کارشناسان معتقدند اگر دولت دست از سر خودروسازان بردارد و به آنها اجازه دهد که خود گلیم شان را از آب بیرون بکشند، شاید بتوان روزی را دید که ایرانی‌ها نیز صنعت خودروشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. البته رسیدن به آن «روز»، مستلزم دوام آوردن خودروسازان بدون کمک‌های دولت است؛ چه آنکه اگر صنعت خودرو ایران بتواند با عرضه محصولاتی با کیفیت و ارزان و مجهز به دانش فنی روز، با رقبای سرسخت خود سرشاخ شود، ایرانی‌ها نيز به افتخارش دست خواهند زد و دیگر راضی به نبودنش نخواهند بود، حتی اگر در میدان رقابت زمین بخورد.  ایرانی‌ها همین که مطمئن شوند خودروسازان در مقابل شان نایستاده و عزمی جزم برای جلب رضایت مردم و رقابت با رقبا دارند، دلشان گرم خواهد شد و دیگر شاید چندان حسرت خارجی‌ها را نخورند و اگر هم بخورند، حداقل به آینده صنعت خودروشان امیدوار خواهند بود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Sina: 1393/2/1407:48:57،
443
25
مايه افتخار نخواستيم باشه عامل بدبختيمون شده
مهران: 1393/2/1408:22:44،
46
457
مشكل فرهنگ ما هست. عادت كرديم به انتقاد و كار نكردن. متاسفانه همه ميگن خودرو داخلي بد است اما كسي نمي گويد براي بهتر شدن چهخ قدمي برداشته
در مورد خودروهاي چيني هم مرغ همسايه غاز هست و گرنه مشكلات خودروهاي چيني هم كم مشكل وجود ندارد
حسین: 1393/2/1408:28:46،
395
20
محصولات ایران خودرو و سایپا = توهین به بشریت
206: 1393/2/1408:46:03،
22
475
ما که مشکلی نداریم. پارسال ماشین صفر خریدیم. نزدیک 6 هزارتا کارکرده.مثل ساعت داره کار میکنه.فرهنگ افتضاح رانندگی خودتون رو گردن خودرو ساز نندازید!
پاسخ به مهران: 1393/2/1408:48:39،
215
20
چرا کسان دیگه قدم بردارند؟ خیلی ببخشید اگه مدیران فعلی علمش را ندارند خیلی غ ... کردند اومدند سرکار.
متآسفم از طرز فکرتان، قدم بر داشتن واسه امورات خیریه است.
نه اینکه آقایون بشن مدیر و رئیس و معاون بعد دیگران بیان واسه بهتر شدن امور قدم بردارند.
ايمان.س: 1393/2/1408:52:31،
311
16
خداييش دمت گرم ايران جيب

مدتيه حسابي خواستني شدي ها!
احسنت به تو كه حرف دل ملت رو ميزني و جيگرمون رو حال مياري.
اي كاش اين گلايه ها تأثيري هم داشته باشه و وضعيت خودرو تو اين كشور سر و سامون بگيره. كاش به زودي ملت ما همه بتونند خودروهاي ارزونقيمت با كيفيت روز دنيا سوار شن.
صدف: 1393/2/1409:16:23،
248
17
نه کیفیت دارند،نه موتور خوب،قیافشونم که زار میزنه.
OMID: 1393/2/1409:19:37،
315
19
تنها جمله ای که در شان خودروسازای ماست : تعطیلش کنید برود
ارابه مرگ: 1393/2/1409:19:44،
226
17
چهار تا بادمجون دوره قاب چين مثل بعضي ها پيدا ميشن
كه پژو پارس ميره عراق 16 مليون بعد ايرانيه بد بخت كارخونش كنار گوشش بايد بخره 40 مليون . خدا ازشون نگذره زورشون به عراقيا نميرسه سر مردم خودشون كلاه ميزارن . بد بختن
مهرداد: 1393/2/1409:38:03،
84
15
خخخخخخ. مهران جوک می گی؟
احمد: 1393/2/1410:30:54،
64
21
برای این حرفها خیلی دیره، همون بهتر که هرچه زودتر درشونو گل بگیرن بره پی کارش....
خردمند: 1393/2/1410:44:40،
91
19
خودروي خارجي رو 5 سال يا 100 هزار كيلومتر گارانتي مي كنن انوقت طرف 206 داره 6هزارتا راه رفته ميگه من راضيم ماشين بهتر از اين نيست خدا يا هر آنچه را لايق آنيم بما عطا فرما
پاسخ به داریوش-خردمند: 1393/2/1414:41:27،
15
87
شما اگه پولداری برو خودروی وارداتی بخر یک میلیارد! کسی مجبورت نکرده فرغون بخری! لازم هم نکرده برای کسی تصمیم بگیری! رانندگی فرهنگ میخواد که شما نداری! پشت بنز هم بشینی 3 سوته چپش می کنی!
مهدی: 1393/2/1414:54:48،
39
37
تو یه مجله زمان شاه یه تبلیغ دیدم زده شورولت کوپه 10 % پرداخت اولیه بقیش قسط تازه با سود 7% کاش منم ................
على: 1393/2/1417:13:19،
117
16
آقاى 206 ساعتت چه ماركيه؟
داریوش: 1393/2/1418:43:01،
89
14
آقای خردمند.چرا کج راه میری.بنز چپ کردن یا پراید به کسی که پولش میده ربط داره.10 سال مداوم پشت فرمونم یه بار جایی نزدم.بحث اینه که بخاطر انحصار طلبی این فرقون سازها چرا باید همش ما تاوان بدیم.چرا باید خودروسازهای دولتی سر مردم کلاه بذارن.من دارم سراتو نیو از دبی و عمان میخرم 70 هزار درهم.چرا نباید با این پول داخل کشور سوار ماشین خوب بشم.مگه درامد و حقوق ما بیشتر از اماراتیها و اروپایاست که فرقون به قیمت سراتو بخرم
داریوش: 1393/2/1418:57:46،
21
42
ایران جیب نه از متن انتقادید نه از سانسور نظرات.از شما خیلی بعیده.
کارمند: 1393/2/1421:57:53،
61
17
حکایت خودروساز داخلی مثل حکایت خصوصی شدن استقلال و پرسپولیسه... دولت هیچ وقت دست از سر خودروساز برنمیداره... بخدا اگه خصوصی بشه و یواش یواش تعرفه واردات کم بشه ظرف 3تا4 سال همه چیز خوب میشه ولی نمیخوان چون خود دولت این وسط از همه بیشتز سود میکنه...
نمی خریممممم: 1393/2/1407:51:06،
191
19
این قدر گرون کنین اصلا پراید رو بکن 30 میلیون...
تو انبار نگه دار...در ضمن قابل توجه خودرو سازان عزیز اگه کمبود انبار پیدا کردین شرکت ما آماده هر گونه خدمات به شما می باشد
انبار های بباز و سرپوشیده با بیمه های 1 ساله....بدون هر گونه عوارض ///
آبادان: 1393/2/1408:47:30،
23
155
شما نخر! خیلی هستند که میخرند! دیروز نمایندگی آبادان هیچ خودرویی نداشت! همه رو خریده بودند! مجبور شدم از نمایندگی گچساران خوردوی سورن ثبت نام کنم. 36700 با چی پی اس. شما خبر نداری چه خبره!
بهنام: 1393/2/1409:56:52،
31
58
(با تقدیم احترام)
جم کنید بابا!
تنها جایی که میگن نمی خریم همین چن نفر تو سایت ایرانجیبه!
30 میلیون هم که بشه بازم همه میخرن (که هیچ ، سرو دستم میشکنن)
جواب آبادان: 1393/2/1410:18:23،
45
44
ان شا الله ماشینهای منطقه آزاد که وارد شهر شما بشه دیگه نمی خری....
شما چشماتو باز کردی فقط ایران خودرو و سایپا دیدی...فکر میکنین .....
امیر: 1393/2/1407:55:01،
156
16
علت اینکه خودرو سازان داخلی محبوب نیستند.نداشتن صداقت ودرستی مدیریت کارخانهای خودروسازی است. همش بفکر این هستند که چطور سر ملت خود کلاه بگذارند .نمونش ثبت نام خودرو با رنگ تحمیلی وزمان تحویل دروغ.تازه خودرویی هم که ثبت نام شده بعد از چند ماه میگویند موجود نمیباشد.
احسان: 1393/2/1409:01:59،
139
15
مثل ایرانی ها با خودرو سازان مثل فرزند معتادی هست که راه به راه می خواد والدینش رو خفت کنه و چیزی ازشون کش بره تا موادش رو تهیه کنه و یه کم خوش باشه ....
پدر و مادر یه بار برای همیشه باید باهاش برخورد قاطع کنن. اگه درست شد که بهتر، اگه نشد همون بهتر بره گورش رو گم کنه...
پاسخ به احسان: 1393/2/1410:01:53،
40
19
احسن احسان جون! احسن!
واقعا مثال نغزی بود.
غضنفر: 1393/2/1411:05:11،
41
16
احسنت احسان! بهترین نظر رو دادی
سعید: 1393/2/1407:55:53،
129
14
چه عجب از ایران جیب یه خورده از حرف دل مردمو زد
سارا: 1393/2/1407:58:38،
135
18
تعطیلش کنید برود...
مهدي: 1393/2/1408:00:02،
132
12
فكرنكم خودروسازي درايران هيچ وقت پيشرفت كند فقط چراغها عوض مي شود
یکی: 1393/2/1408:06:18،
93
14
خودرو سازان دیکتاتور امیدوارم به تاریخ بپیوندند
ابراهيم: 1393/2/1408:07:53،
96
17
اين دولت پولاش معلوم نيست كجاست !!! همش كاسه گدايي دستشه اون وقت بياد از منبع درآمد به اين بزرگي به نام گمرگ و سود كلان اين بي مصرفا چشم پوشي كنه ؟ مهاله!!!
ساسي: 1393/2/1408:11:50،
75
21
چرامحبوب نباشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ظاهر زيبا-كيفيت خوب-خدمات پس از فروش عالي-احترام به مشتري-خوش قولي و....چندتاي ديگه دوستان رديف كنن
م: 1393/2/1408:48:03،
28
38
منظورت ال لگن بود دیگه؟! هر چی میخرید بخرید، فقط ال نود نخرید که مفتش گرونه
دانایی: 1393/2/1408:57:02،
28
16
اول خدمات پس از فروش
دوم خدمات پس از فروش
سوم خدمات پس از فروش
حالمون خوب نیست : 1393/2/1408:25:47،
66
12
خدایا تو بیاد داشته باش ما مظلوم بودیم
علي: 1393/2/1408:26:11،
78
18
دولتم دولتاي قديم، ممد يادت بخير
hamid: 1393/2/1408:32:35،
68
15
ملتی که حاجاقایی بگرده همینه دیگه
*****: 1393/2/1408:36:17،
99
22
روزي ملت خواهند ديد كه چطور اين كارخانه هاي حلب سازي به تاريخ خواهند پيوست ... حالا چه ورشكسته شوند / چه ... باران شوند *** به اميد آن روز + .
حبيب: 1393/2/1408:40:10،
89
13
اين كه صنعت خودرو نيست اين اسمش سر هم كردن آشغالهاي دور ريختني ديگران و فروختن به مدم خود با قيمت چند صد برابر آن بطوري كه اين ماشينهاي توليدي ما رو تو كشورهايي كه قبلا توليدشون ميكردن با پرداخت يارانه هم حاضر به راه دادن اين ماشينها به كشورشان نيستند. حال ببينيد ما چقدر بدبختيم
واقعیت: 1393/2/1410:15:21،
25
15
واقعا.حتی الان کشورهای گشنه جهان 4 نه 3 به این فرغونها که به 1/3 قیمت داخلی بهشون میفروشن ناز می کنن و می گن هوامون الوده می کنه . مصرفشون بالاست و تکنولوژیشون برا زمان بوقه و خدمات هم ندارن ناز میکنن
سعید: 1393/2/1408:44:46،
59
17
خودرو سازی در ایران تعطیل باید گردد!!!!!!!
پرايد: 1393/2/1408:46:13،
16
39
زنده باد وانت پرايد خودمون
عباس آقا: 1393/2/1408:53:48،
104
39
يه زماني هم تو بانك هاي دولتي كه ميرفتي 6 ساعت بايد تو صف وا ميستادي تا يه كار كوچيك بانكي انجام بدي
اما وقتي بانك هاي خصوصي اومد و براي مراجعين كولر گازي و صندلي و نوبت دهي رو باب كردند بانك هاي دولتي براي حفظ منافعشون مجبور شدن به مشتري احترام بزارن
ايشالا تو خودرو هم همچين اتفاقي بيوفته خودرو سازا به مردم احترام بزارن .
لعنت خدا: 1393/2/1410:31:59،
23
13
حرفت درسته ولی دولت باید بذاره که نمیذاره
نيما: 1393/2/1410:34:43،
26
16
خوشم اومد يك مثال زيبا
کوکو: 1393/2/1408:59:25،
45
38
مهران عزیز مثل اینکه خوابی عزیز من.شایدم اصلا ایرانی نیستی.اگه به فرهنگ نگاه کنی ایرانی همیشه بهترین ها رو داشته چون تو منطقه بهترین بوده.دوست گرامی اگه امکانش هست توی گوگل خودرویی به اسم پیتون رو سرچ کن.این ماشین رو اول یه دانشجوی ایرانی واسه ایرانخودرو طراحی کرد ولی اخراج شد.بخاطر پافشاری رو طرحش.
اقتصاددان: 1393/2/1409:01:49،
34
13
تا بوده و هست این چنین هست قانون طبیعت است که قوی پیروز است فعلاً مردم چون انفرادی عمل میکنند ضعیف هستند و کاری نمیشود کرد
نيما: 1393/2/1410:37:50،
25
17
انشالله يه روز همه با هم ميشن و تجربه ثابت كرده وقتي ملت ايران با هم يكي بشن كل تاريخ را عوض ميكنن به سايپا و ايران خودرو قناعت نميكنن . انشالله
کوکو: 1393/2/1409:02:11،
27
13
کلا توضیحات مهندس ایمان مقصودی رو گوش کن بعد متوجه میشی که چرا 405 فقط 21 ساله که تو ایران با همین ظاهر تولید میشه.به غیر از 21 سالی که قبل تر تو فرانسه تولید شده.یعنی ما 40 سال همینجوریش و همین الانش عقبیم.
رضا: 1393/2/1409:06:43،
18
94
ما توان ساخت موشك را داريم خودرو كه چيزي نيست
ايران: 1393/2/1409:26:14،
54
16
كدوم موشك ؟ نكنه همانهايي كه برادران كره اي و پاكستاني براي ما مونتاژ ميكنند ///
فلاکت: 1393/2/1409:11:53،
45
17
خدا لعنت کنه کسی که باعث حق مردم وجون مردم میشه
فلاکت: 1393/2/1409:17:30،
57
11
یه زمانی داشتیم جیپ امریکا بیوک کادیلاک شورلت لندرور تولید میکردیم حالاوانت پیکان۱۹۵۵وپراید۱۹۸۷وپژو۱۹۸۸ اونم اگر صفرش گیر بیاد/اینه صنعت خورو سازی ما
اشرف: 1393/2/1409:17:30،
55
13
ايراني ها اگه نخرن خود به خود منحل ميشه ولي كو گوش شنوا
منتقد: 1393/2/1409:19:05،
49
45
ايران جيب بي اطلاع ، با چه سند و مدركي مي گيه ايران در خودروسازي از آمريكا و آلمان باسابقه تره ؟؟؟ اول تحقيق كن بعد يه مطلبي رو روي سايتت بزار كه باعث تمسخرت نشه...
زال الدین : 1393/2/1410:15:11،
56
19
چین را گفته نه آمریکا و ... را اول متن را دقیق بخوان بعد اظهار نظر کن . لطفا
واقعیت: 1393/2/1410:20:19،
25
12
منتقد جان اول خوب بخون بعد انتقاد کن.نگفت از امریکا و المان.گفت از چین با سابقه تره.ایران از کره هم با سابقه تره.از مالزی و چین و لبنان که الان گرونترین ماشین دنیا ساخته و هند هم باسابقه تره. از برزیل هم همینطور
محمد: 1393/2/1410:34:42،
21
14
منظور ایران جیب چین هست نه آمریکا و آلمان مطلب رو دوباره بخون لطفا
بهزاد : 1393/2/1409:23:45،
22
15
کو گوش شنوا..؟؟ هممون میدونیم اینا هرف دل مردم ولی یه راهیم برای رسوندن به گوش مسئولین پیدا کنید مثلاً تواخبار 2:30
AminJex: 1393/2/1409:40:26،
39
19
من از ایران جیب متشکرم چون برا یکبارم که شد حرف دل مردم و زد.
خودرو ها ایرانی بد نیستن برای سواری شهر اما قیمت ها 5برار قیمت اصلیه.
وجدان: 1393/2/1409:47:32،
68
15
خداییش با میلیونها انتقاد بجا از خودرو سازها ایا کوچکترین تغییر مثبتی ایجاد شده؟ خداییش روز به روز بدتر شده بهتر نشده.مدیران خودرو سازی بجای اینکه به این انتقادها گوش بدن لج میکنند وبدتر عمل میکنند. و بیشتر مردم را سر کیسه میکنند.واز جنس وکیفیت خودرو کم میکنند وقیمت رو افزایش میدهند و تازه خود را خدا شناس هم معرفی میکنند. ومیگویند خداوند ناظر اعمال ما است
حسن صلح دوست : 1393/2/1409:57:12،
21
17
ایران خودرو ماشین 405 که باید در 31/1/93 تحویل دهد در تاریخ 7/2/93 بدون سند خودرو،کارت گارانتی و بیمه نامه تحویل داد و مدارک فوق در تاریخ 13و 14/2/93 تحویل شد و از جریمه تاخیر که مدعی هستند و در قرارداد آمده است هنوز خبری نیست و نمایندگی جواب درستی نمی دهد ایران خودرو هر طور دلش میخواهد با مردم رفتار میکند تا کی باید ظلم این شرکت یکه تاز را تحمل کنیم
مهدی: 1393/2/1410:05:30،
31
15
کسانی که میگن ملت به مرغ همسایه میگن غاز
میشه بفرمایید ماشین هایی که به اسم تولیدات ایرانخودرو و سایپا دارن به ملت قالب میکنن ،قطعاتش کجا تولید میشن ؟
کدوم ماشین تولید داخل هست ؟
یه دونه ماشین اسم ببرید که قطعاتش تو ایران تولید شده باشه
یا طراحی شده باشه

من موندم کی تا الان منتاژ کارا شدن تولید کننده !
حمید : 1393/2/1410:10:15،
18
19
چون خیلی بیریختن
مهدی: 1393/2/1410:14:19،
21
46
ما اگر میشین ایرانی می خریم چاره ای نداریم
ترا خدا این کارخونها را تعطیل کنید و ماشینهای خارجی کره ای را وارد کنید
نخریم: 1393/2/1410:42:42،
19
15
از ماست که بر ماست
علی: 1393/2/1410:50:58،
14
21
کاملا درست و بجا هست. اما اگه صنعت خودرو از دولت جدا شود فکر میکنید چی میشه؟
قطعا قیمت ها بالاتر میروند. چون مسولین خودروساز به دلیل اجازه ندادن دولت برای گران کردن خودرو میخواهند اینکارو کنند
آتیلا: 1393/2/1422:09:45،
14
15
نه عمو گرون نمیشه، اگه دولت حمایتهای 50 ساله اش رو (که البته از کیسه ملته) حذف کنه یعنی عوارض واردات کم کنه خودروسازهای داخلی هم یا یه بار روی پاش وای میسته و قیمت تولیداتش رو متناسب با جنسی که میده میکنه یا یه بار برای همیشه این زندگی کنه وارش رو تموم میکنه
قرمز : 1393/2/1410:55:05،
15
14
چون محصولاتمون تقلبي شده اند .
مثل 206 كه چيني و هندي شده .
mohsen: 1393/2/1411:10:42،
34
19
بازهم درودبرشرف پیکان...
حسين: 1393/2/1411:18:06،
21
16
خودروي تك ايربگ يعني جون يه نفر پشم چه برسه به جيبش
اين فقط يه موردش هست...
محمد: 1393/2/1411:25:01،
54
15
تعطیلش کنید برود...

و دیگر هیچ
behzad: 1393/2/1411:26:16،
19
19
باید قیمت گذاری توسط خود کارخونه های خودرو سازی صورت بگیره این بزرگترین حمایتی که میشه به اونا کرد در عوض نرخ گمرگی خودرو به حداقل برسه و این زرگترین کمکیه که دولت امبد میتونه به مردمی که بهش رای دادن بکنن اونوقت ببینم میخوان چیو قیمت بزنن واسه کدوم مشتری
شهر وند پرسشگر . : 1393/2/1411:29:37،
18
16
دولت مردمی بستر ساز رشد اقتصادی و صنعتی است .باید شرایط رقابت آزاد فراهم شود. ابن دولت ها بستر ساز موقعیت های انحصاری هستند . چون خود از این موقعیت ها سود می برند. همه چیز در اختیار باند های قدرت است . در این شرایط هیچ صنعتی رشد نمی کند.
قاسم سلیم: 1393/2/1411:31:26،
18
40
بزرگترین خیانت به مردم و انقلاب رو خودروسازا دارن انجام میدن همش میگن اشتغال زایی میکنه سودی که از گرون فروشی تو این دو سال بردن میتونست کارگراشو تا آخر عمر حقوق بده .سر دیزی بازه مسولی نیست جلوشو بگیری خودشونم رحم ندارن
ali: 1393/2/1411:31:49،
19
12
من که بااین قیمت های خودروتاآخرعمرم توحسرت خریدنش میمونم خدایاچه خبره چی به سراین خودروسازااومده که هرروزگرونی وگرونی پس مردم چی
پرستو: 1393/2/1411:35:28،
18
15
مثلاهمین مزدا3هرسال قیافه اش خشکل ترمیشه (من متخصص نیستم عامیانه گفتم)یاسوناتاولی ازوقتی من یادمه سمند.پارس .پراید.405.یه شکل داشتن تازه کیفیتشون هم سال به سال پایین ترمیادموکتای سمندوبرداشتن ازاین زیرپاییهای پلاستیکی گذاشتن قیمتاشون هم سربه فلک میکشه انتظاردارن محبوب باشن؟
دلخون: 1393/2/1411:35:40،
22
18
مهم ترین عضو بدن هم که سرطان داشته باشه میبرند و میزارند کنار ، الان هم تو کشور ما صنعت خودروسازی به سرطان تبدیل شده اگر قابل علاج است درستش کنند اگر قابل علاج نیست تعطیلش کنند بزارند کنار تا مردم اینهمه حرص و جوش قیمت و کیفیت خودرو های داخلی را نخورند مردم افتخاری را که جز فلاکت و بدبختی چیزی برای آنها ندارد نمیخواهند
حسن: 1393/2/1411:55:16،
19
16
خودروسازان ؟ چی میگی لگن سازان تغییر اسم داده؟ ازاین پس بجای لگن ساز بگویید خودرو ساز داخلی
مهدی: 1393/2/1412:08:07،
22
18
درجواب 206 باید بگم که ماشینتون خیلی زحمت کشیده که 6هزارتا کار کرده خراب نشده.قبلش چی داشتی ؟تو جزیره کیش سوار یه کمری تاکسی شدم 900هزار تا کارکرده بود کوچکترین صدایی ازش در نمی اومد و مثل ماشین نو بود.
چهار چشم: 1393/2/1422:29:12،
10
12
اگه عینکی هستی حتما برو نمره عینکتو عوض کن تا کیلومترو درست بخونی . 900 هزارتا تاکسی کمری ! اونم تو کیش!؟ حتما مدلشم 2012 بود!!!
افسوس: 1393/2/1412:11:12،
21
14
این خودرو ساز ها خون مردم رو توی شیشه کردن و دارن پولاشون رو بالا میکشن!
محبوب که چه عرض کنم منفور هم هستن!!!!
پاكزاد: 1393/2/1412:13:50،
26
15
من دكتراى مديريت صنعتى دارم چنتا طرح عالى داشتم واسه خودروسازاى ايران اما متاسفانه نه ايرانخودرو و نه سايپا حتى منو راه ندادن كه باهاشون مذاكره كنم. ولى همون طرحارو واسه مالزى فرستادم منو رو هوا خواستن و بهم پيشنهاد 4 ميليون دلارى همكارى دادن. متاسفانه مشكل ما يكى دوتا نيست! ولى بالاخره بايد از يه جايى شروع كرد
عشق شهادت: 1393/2/1412:31:36،
15
47
الان مالزی هستی ؟؟؟؟ اقای میلیلاردر ؟
پاكزاد: 1393/2/1420:40:17،
43
18
طرح من مربوط به افزايش راندمان و كيفيت توليد و در عين حال كاهش هزينه ها ميشه. بله در حال انجام كاراى مهاجرت هستم
نظر مردم: 1393/2/1412:21:29،
14
55
دوستان میزان محبوبیت شرکت های خودرو ساز داخلی رو اینجا بشون نشون بدین:

راضی هستیم +

ناراضی هستیم -

فقط ایران جیب خواهشا جواب این نظر سنجی رو یه جوری به دید مسوولان برسون!
فرهاد: 1393/2/1412:22:42،
61
17
جای تاسفه که مردم هنوز این خودروهای بی کیفیتو پیش خرید میکنن.........
باید مردم خرید این خوردهای بی کیفیت چینی و ایرانی رو تحریم کنن...........
یاغی: 1393/2/1412:23:40،
25
19
اشغال میسازن برادر من.اشغال به تمام معنا.فیلم های 15 سال پیش رو ببینید همین ماشین های الان تو خیابون هستن.لعنت به تمام خودروسازای ایران
عشق شهادت : 1393/2/1412:24:30،
16
27
تقصیر خودرو سازان نیست همش زیر سر امریکاست اگه تحریم نکنه ما بوگاتی هم توی جیبمون میذاریم مرگ بر امریکا و رفقاش
خودرو ساز: 1393/2/1413:20:06،
16
18
بله دوست عزیز اگر تحریم نبودیم قطعات و علم روز صنعت خودرو سازی را به ایران میاوردیم . برای دسترسی به علم روز خودرو سازی سالها ازمایش و خطا و امکانات نیاز هست که همش به دلیل تحریم درستی به انها غیر ممکن هست
بابا : 1393/2/1412:27:16،
18
15
اگه محبوب بودن خدا رآهم بندگى نمى كردن
فتنه جو: 1393/2/1413:22:41،
32
18
یک سایپا ابی نوخریده ام نصف وسایاش عوض کردم 100 در16 مصرف میکندکولر هم ندارد تعادل بیشتر80 سرعت هم ندارد کیسه هوا هم ندارد28 ملیون هم خریده ام ظلم به خودم مردمم واقتصاد کرده ام یک تویوتا شیک با گارانتی ماام العمر 20 ملیون است مردم چه گناهی کرده اندکه با زور لگن بخرند
حرف حق: 1393/2/1413:49:07،
21
21
شاید بابت یه پراید کمی هزینه کنید ام استهلاکش در قیاس ماشینایه وارداتی در حد صفره.اگر پراید۷ملیونی شده ۲۰ملیون سکه نود هزارتومنی شده یک ملیون یعنی ۱۱برابر .اقا هزینه ها بالاست
محمد: 1393/2/1413:53:05،
47
16
خداوند ريشه اين خودرو سازان ايراني را به بركت أين ٣ ماه (رجب -شعبان-رمضان ) إز بين ببرد
آمين+
غلام: 1393/2/1414:52:01،
75
65
شماها ملت ناشکری هستین باید توی افغانستان زندگی کنید تا قدر بدونید.
رضا: 1393/2/1415:05:36،
17
15
خدا یا آهههههههههههههههههههههه آخه آه ما مظلومان کی می گگگگیرد نمی دونم ولی یه روزی خواهد گرفت می دونم که به حال ما اگاهی. آخه چرا عراقی و افغانی و آفریقائی باید بهترین ورژن و تولید سالن درجه یک را با پنج شش تومن سوار بشه اونموقع ما که هزینه حمل و نقل هم نمی دهیم باید 25 تومن به پراید زپرتی و داغون سالنهای شماره 2و سه بدیم (میاری خونه از همه جاش آب میاد تو مث آبکش می مونه هزار تا مشکل دیگه خدا ازتون نگذره
هویج تمیز: 1393/2/1415:10:49،
19
15
مرسی از ایران جیب حرف دل خیلی هاست
اما ایرانجیب عزیز آیا کسی از اینها را دولت مردان یا صاحبان قدرت
از بالا گرفته تا پایین می خونه
تو را خدا پیگیری بکن حداقل می خونند
شهروند: 1393/2/1415:27:30،
18
15
سلام
تا زمانی که تولید خودرو در انحصار دولت هست و تا زمانی که درهای بازار به روی تولید کننده خارجی باز نشه باید همین بدبختی را داشته باشیم و این هم غیر ممکن هست پس باید با همین تولیدات مسخره با قیمت گران بسازیم و دم نزنیم
ramin: 1393/2/1415:34:39،
16
21
من از متن بالا اینو فهمیدم مردم نگرششون رو باید تغییر بدن به تولیدات آشغال داخلی بگن به به :(
سراج: 1393/2/1416:15:29،
21
18
در همه جای دنیا تولیدات خودرو بر اساس نیاز مشتری و علایق آتها و تکنولوژی روز تولید میشه ولی تو ایران عزیز اون چیزی که مهم نیس مشتری و تکنولوژی هسش. هر اشغالی می خوان تولید میکنن با بدترین کیفیت و بالاترین قیمت و به مردم تحویل میدن.
خودرو ساز های ایران قدمت دیرینه ای دارن ولی هنوز هم شاهکار تولیداتشون شده عوض کردن چراغ های خودرو های 4 دهه پیش....
چی بگم ....
هادی: 1393/2/1417:18:32،
23
17
تعطیلش کنید برود
انشاالله به امید ورشکستگی و تعطیلی کامل این دو فرغون ساز
ناصر: 1393/2/1419:12:27،
21
15
خودروسازای فرغون روسیه و چین و هند هم به این اندازه پررو و گرانفروش و پرادعا نیستن.20 ساله پرایدو تولید میکنن ولی هرسال بدتر میشه!
آرش: 1393/2/1419:31:46،
18
13
دیگه وانتافه ایران خودرو که گرون کردن و سر و دست شکستن نداره.
مظلوم: 1393/2/1419:52:21،
22
18
ایرن خودرو+سایپا=توهین به ملت متمدن ایران...قتلگاه ملت ایران....چطوری خجالت نمیکشند که اسم خودشون را گذاشتند خودرو ساز... ننگ باد بر مسوولین این دو فرغون ساز
پاسخ به مهران: 1393/2/1421:14:05،
14
13
من نمیگم فرهنگ رانندگی ما درسته. اما آقای مهران ادبیات شما دقیقاً ادبیات ایران خودرو و سایپاست: "همینه که هست. همش هم تقصیر خودتونه"!!!
تا رانت توی صنعت خودروسازی ما هست. این ره که خودروسازان داخلی میروند به ورشکستگی است.
آتیلا: 1393/2/1422:23:48،
13
13
صحنه را دیدم،
16000 دلار ماشین دوج آمریکایی (مدل دارت) ، یعنی قیمت در حد 206 ولی من یه چراغ اینو با 10 تا 206 عوض نمیکنم
آتیلا: 1393/2/1422:25:23،
15
14
خودشم با اقساط 140 دلاری برای 36 ماه
خدایا چی میشد منم آمریکایی یا اروپایی بودم
زهرا: 1393/2/1422:26:36،
13
12
خلایق هرچه لایق نکنه دوست دارید این جماعت بنز و فراری هم سوار بشن
علی: 1393/2/1500:10:11،
19
14
تنها راه رها کردن خودروسازان به حال خود شامل آزاد سازی قیمتها مطابق نظر خودروسازاان توام با صفر کردن تعرفه و عوارض گمرکی است تا خودروسازان بفهمند تا خودرو روز و با کیفیت تحویل مردم ندهند کسی ماشینشان را نمیخرد آنگاه شاید این بچه ننر و بی تربیت و پر ادعا و پر هزینه و بی هنر و خون آشام و انگل جیب مردم به خود آید یا برای همیشه بمیرد.
علی: 1393/2/1508:48:57،
12
14
آقا اگه میشه یه لطفی بکنین و دیگه هی نگین خودروساز ، خودروساز ....اینا به خدا خودرو نیست که آشغاله ....بخدا نامردیه 20 میلیون بدی و آشغالی بخری که هر روز یه عیبی داره ....
سعید: 1393/2/1510:18:48،
12
24
چاره چیه اشه کشکه خالست دیگه
مهندس: 1393/2/1613:18:16،
8
15
نخرید آقا خانم نخرید
moni: 1393/2/1907:38:59،
13
17
برای هر دردی یه نسخه خاص میدن.کشور ما که زیمباوبه نیست که این کارها رو میکنیم.
موقعیت جغرافیایی ایران که بهترین گزینه اتصال اروپا و آسیاست، بهترین بهانه است تامرکز تجارت جهانی بشه.که در این صورت ایران منطقه آزاد تجاری اعلام بشه و عوارض ورود و خروج صفر بشه.که در این صورت کل اروپا و آسیا و شاید آفریقا محتاج ایران خواهند بود .بجای افرادی که ایران خودرو کار میکنن ، همه تجارت میکردن.صنعت رونق میگرفت و ارز اوری عالی.
یک ایرانی بیچاره شده: 1395/9/1920:03:14،
2
2
جراخودروساز ایرانی محبوب نیست ؟چون خودروسازان ایرانی متقلب ، حقه باز ، گرانفروش و حرام خوار وفرصت طلب هستند وبرای جان ومال ایرانی که آنها را نان میدهد اهمیتی قئل نیستندمخصوصا دو خودروساز دولتی ...بدون دلیل نمیگویم یکی دوماه قبل باقرض وقوله اقدام به خرید یک فرغون 206نمودم بر اثر سر وصدای غیر متعارف در موتور در کیلومتر 2300موتور کامل تعویض گردید به فاصله یک هفته بعد از تعویض مجددا همان سر وصدا در موتور شنیده میشود که تصمیم بر تعمیر یاتاقانها گرفته اند آیا این است رسم تولید ؟ این است تاوان خرید خودروی ایرانی ؟تکریم ارباب رجوع یعنی این ؟مگر یک ایرانی اگر بتواند در طول عمر خود چند خودرو می خرد؟ آیا همه خودروسازان دنیا با مردم چنین میکنند ؟ ااین است اسلام ومسلملنی ؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما