کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

شکاف قیمت خودرو ؛ عمیق و عمیق‌تر

کدخبر:۴۵۸۰شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹:۲۲۵۴۰۵ بازدید

نگاهي به آمار توليدات 2 خودروساز كشور طی فروردین‌ماه امسال، از این موضوع حکایت دارد که آنها سال 93 را با شيبي صعودي در توليدات خود آغاز كرده‌اند، حال آنکه به‌گفته فعالان بازار، این رشد تیراژ تاثیری در افت قیمت‌ها نگذاشته است.

آن‌طور كه قائم‌مقام توليد ايران خودرو اعلام كرده، توليد این شرکت بعد از مدت‌ها افت با رشدي حدودا 30 درصدي همراه بوده است. بر این اساس، ايران‌خودرویی‌ها در فروردين امسال 19 هزار دستگاه تولید داشته‌اند؛ درحالي‌كه سال گذشته در همين بازه زماني، اين خودروساز تنها موفق به توليد 6 هزار و 899 دستگاه خودرو شده بود. گروه خودروسازی سایپا نيز در فروردين امسال با رشد توليد همراه بوده و توانسته 17 هزار و 555 دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به فروردین‌ماه سال 92 با تولید 13 هزار و 818 دستگاه به رشد 27 درصدی دست یافته است. 

هرچند رشد توليدات خودروسازان مي‌تواند به‌معناي بازگشت گام‌به‌گام آنها به دوران خوب توليد و عرضه خودرو بيشتر به مشتريان و بازار باشد، اما دست‌كم طي يك ماه گذشته بازار از رشد توليد خودروسازان بهره‌اي نبرده و در عوض فاصله قيمت‌هاي كارخانه و بازار بيش از پيش افزايش يافته است. در حال حاضر با وجود رشد توليد خودروسازان و برنامه آنها براي ادامه اين روند در ماه‌هاي آينده، فاصله قيمت بازار و كارخانه برخي از محصولات پرتيراژ از 2 ميليون آغاز و به 6ميليون تومان نيز مي‌رسد.

 به عقيده فعالان بازار اين فاصله قيمتي كه به‌نوعی در يك ماه گذشته ايجاد شده است، به عرضه نامناسب خودرو به‌ميزان نياز بازار بازمي‌گردد. اين موضوع در حالي از سوي فعالان بازار مطرح می‌شود که به هیچ وجه با آمار و ارقام مربوط به رشد تولید خودرو در فروردین‌ماه تناسب ندارد.

عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان در پاسخ به اين پرسش كه چرا با وجود رشد محصولات خودروسازان، التهاب قيمت‌ها در بازار خودرو بيشتر شده، مي‌گويد: قيمت‌هاي كارخانه‌ای، قيمت‌هايی دستوري به حساب می‌آیند، اما قيمتي كه امروز در بازار مشاهده مي‌كنيد، قيمت‌های واقعي هستند كه «بازار» با توجه به واقعيت‌هاي اقتصاد به آنها رسيده است.

محمدرضا نجفي‌منش، ضمن واقعي خواندن قيمت‌هاي كف بازار، عرضه نامناسب خودرو از سوي خودروسازان را رد کرده و می‌گوید که بازار در هر شرايطي بهترين تعيين‌كننده قيمت است. گفته‌هاي نجفي‌منش در حالي است كه به اعتقاد فعالان بازار، عرضه نامناسب خودرو توسط خودروسازان یکی از عوامل افزایش قیمت‌ها طی یکی، دو هفته اخیر به حساب می‌آید و باید دید شرکت‌های خودروساز داخلی زیر بار این اتهام می‌روند یا آن را رد خواهند کرد؟ 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

فرهاد: 1393/2/1308:20:29،
107
42
اقتصاد برشکسته و رانت خواری واسه 2 هزار مگاوات برق؟
بشتابید تا تمام نشده: 1393/2/1308:27:50،
32
107
تا دیر نشده بخرید... تا چند وقت دیگه پراید میشه 30 میلیون. حالا هی بگید تحریم تحریم !!!!!!!!!
منتقد: 1393/2/1308:48:51،
103
20
كجايه كاري مرد حسابي ؟ توليد برق چيه ... هدف ساختن بمب اتميه ... كه ما بيچاره ها رو بيشتر بعنوان گروگان داشته باشند ***
علی جون: 1393/2/1308:56:26،
62
32
دوستان همت کنید تا تعطیلیش چیزی نمونده
بخ: 1393/2/1308:58:02،
44
52
الکی جو ندین این سیاست کثیف خودرو سازهاست .قیمتا میشکنه بد هم میشکنه
ملت جوگیری هستیم: 1393/2/1309:04:51،
56
20
پارسال هم همینطور شد فرغون سازا نفروختن قیمتا رفت بالا مثلا پارس سال شد 37م بعد شزکت قیمتو از 24 برد 30م و فروخت حالا پارس شده 40تا 44 م فردا شرکت میده 33 م ملت هم میریزن یه دفعه تولید 6 ماهشونو پیش خرید میکنن .
چی از این بهتر .
شاهین: 1393/2/1410:56:01،
12
10
این شکاف نیست دره هست
نادر : 1393/2/1308:23:53،
51
13
شكاف تا بى نهايت
علی: 1393/2/1308:33:59،
22
105
در تمام دنیا این اصل که فیمت باید در بازار تعیین شود پذیرفته شده است ای کاش اینقدر قیمت ماشین بالا میرفت که همه از وسایل نفلیه عمومی استفاده میکردند وترافیک کم هوا پاکیزه و اعصابها راحت وبنزین جای مصرف صادر میشد.مطمئن باشید زندگی لذت بخش تر میشد.
رضا: 1393/2/1308:49:14،
52
14
كدوم وسيله نقليه عمومي؟
پياده : 1393/2/1308:51:42،
53
17
جنابعالي حاضري با اتوبوس مسافرت كني ؟
حاجی: 1393/2/1309:49:01،
42
13
به شرط اینکه دست بعضی افراد که پولهای این مملکت رو میخورن و میبرن کوتاه بشه
من: 1393/2/1308:37:37،
78
16
به امید روزی که این شکاف عمیق و روی فرق سر خودروسازها ببینیم
راد : 1393/2/1308:57:47،
26
12
يك روزى شكاف بشكاف ميشه برا خودرو سازها
حاجی: 1393/2/1309:40:00،
31
9
من نمیدونم چرا تو کشور ما دولت مدعی متولی تعیین قیمت هست ولی نمیتونه بازار ازاد خودرو و سایر اقلام رو کنترل کنه....پس نتیجه میگیریم بازار ازاد خودرو تحت سلطه دلالانی است که مربوط به گروه خاصی است.شاید هم خود کارخانه خودرو سازی
واقع بین: 1393/2/1310:09:13،
32
16
اگه این 2 شرکت سایپا وایران خودرو تعطیل می شد الان بهترین ماشین ها رو با قیمت واقعی سوار میشدیم ولی جهت حفظ این دو شرکت مجبورند که عوارض خودرو را بالا نگه دارند.تا این ماشین های داخلی فروش بروند. کاش این صنعت خودرو سازی را که جز ضرر چیزی برای مردم و مملکت ندارد برچیده می شد.
خودم: 1393/2/1313:30:11،
18
12
واسه اینکه وزیر مسئول خودرو بیش از هزار میلیارد تومان دارائی داره ومعلوم نیست چقدرش از بلای خانمانسوز خودرو سازیه.
مرد: 1393/2/1315:33:42،
19
21
بجای حل مسئله ای که سخت میشه حلش کرد صورت مسئله رو پاک که نمیکنن.
میدونید چقدر آدم که کمترین سهم رو از خودروسازی داشتن موهاشونو تو این کارخونه ها سفید کردن و صادقانه زحمت کشیدن ولی متاسفانه بعلت مدیریت غلط همه زحماتشون هدر رفته...؟
مشکل جای دیگه است؟ باید اونجا رو نشونه رفت...
Z: 1393/2/1310:47:10،
37
14
بالاخره پراید کیلویی چند؟
ah: 1393/2/1311:06:43،
27
17
قیمت خون مردم بدبخت.
prince: 1393/2/1311:03:51،
33
11
بازار را از انحصار خارج کنید و تعرفه واردات ماشین را بردارید تا قیمت واقعی خودروهای لگنتون مشخص بشه
غضنفر: 1393/2/1312:19:34،
24
16
جمعه آینده همگی میرویم بالای قله دماوندبه جهت نزدیکتر شدن به خدا وبرگزاری مراسم(( قبله دعا)) برای نزول غضب بلکه نسل جدیدی دراین سرزمین شکل بگیرد.التماس دعا.....
حمید: 1393/2/1312:24:52،
20
12
وقتی نمایندگی خودروسازان ماشین هاشو به قیمت بازار میفروشه.و کارخانه تحویل فوری نداره همین میشه
امیر علیدادی: 1393/2/1313:24:07،
17
12
وقتی خودرو سازی در کشور ما انحصاری باشد انتظار دیگری نباید داشت .در حال حاضر مشکل آقایان مدیریت ایندو شرکت چکارکنند که پول بیشتری در قبال لگن هایشان به جیب بزنند.
ممد غصه خور: 1393/2/1314:01:54،
16
17
ما ملت گرونش میکنیم هر چی گرون میشه خیلیامون که قصد خرید هم نداشتیم خریدار میشیم (تا خم نشی کسی س.... نمیشه)
ایرانی: 1393/2/1315:09:59،
39
12
من موندم این دولتمردان ما کجا هستند که این خودرو سازها اینقدر جولان می دهند .یعنی واقعا کسی توی این مملکت پیدا نمیشه گوش مدیران عامل ایران خودرو و سایپا را بپیچه و بگه که دهها هزار خودروی دپو شد درپارکینگها شون را روانه بازار کنند؟؟؟؟؟
کلاه قرمزی: 1393/2/1408:06:06،
13
10
دلیلش اینه که همشون سر یک سفره نشستن و دستشون تو یک کاسه هست.
علی: 1393/2/1315:45:41،
16
14
این حرفا الکیه تولید زیاد بشه تحویل فوری با قیمت مناسب باشه لابد دیوونه ایم آزاد و گرون بخیریم .سایت باز نشده بسته شد خب معلومه بازار قیمتا با جو روانی و گرونی بنزین.... گر میگیره .فقط دولت مقصره و بس
عارف: 1393/2/1323:27:09،
16
14
واقعاً چرا نميگذارند قيمت خودرو آزاد شه؟؟؟ با اين كار صنعت هم به خاطر حفظ حياتش مجبوره رقابت كنه. مشكل آلودگى هوا حل ميشه. مرگ و مير كمتر ميشه. تعميرگاهها و بيمارستانها خلوت ميشه.... واقعاً چرا نميگذارند؟ كى داره سود ميبره اين وسط؟؟؟
مستحق: 1393/2/1400:23:09،
15
8
شکاف قیمت خودرو روز به روز عمیق تر میشه و سوراخ جیب ما هم روز به روز گشادتر گشادتر......
علی: 1393/2/1401:43:33،
12
14
دیگه حرفی نمونده که بزنیم خودشون خجالت بکشن
ali: 1393/2/1408:50:56،
17
10
شايداين جمعه بيايد...يعني مياد!من مسافرتموكنسل كنم...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل