کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رتبه 86 گذرنامه ایرانی در میان دیگر کشورهای جهان


کد خبر : ۴۴۸۷یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷:۳۴۹۵۲۳ بازدید

رتبه نخست (بهترین گذرنامه) به طور مشترک به سه کشور فنلاند، سوئد و انگلیس اختصاص یافت زیرا دارندگان گذرنامه یکی از این کشورها می توانند بدون کسب ویزا، وارد 173 کشور جهان شوند.
رتبه 86 گذرنامه ایرانی در میان دیگر کشورهای جهانرتبه 86 گذرنامه ایرانی در میان دیگر کشورهای جهان

 در این فهرست گذرنامه کشورهای مختلف براساس امکان ورود به کشورهای دیگر بدون دریافت ویزا (روادید) دست بندی و رتبه بندی شده اند.

در این بررسی، تمامی کشورها در 93 رتبه، جای گرفته اند. رتبه نخست (بهترین گذرنامه) به طور مشترک به سه کشور " فنلاند، سوئد و انگلیس" اختصاص یافت زیرا دارندگان گذرنامه یکی از این کشورها می توانند بدون کسب ویزا، وارد 173 کشور جهان شوند. این رقم بالاترین تعداد در جهان است.در رتبه 2 بهترین گذرنامه های جهان هم چهار کشور دانمارک، آلمان، لوکزامبورگ و آمریکا قرار دارند که دارندگان گذرنامه آنها می توانند بدون ویزا وارد 172 کشور شوند.

سه کشور آنگولا، جیبوتی و میانمار در این دست بندی (رتبه 86) در کنار ایران قرار گرفته اند و دارندگان گذرنامه این چهار کشور می توانند بدون دریافت ویزا وارد 40 کشور شوند.

بدترین رتبه (جایگاه 93) نیز برای افغانستان اختصاص داده شده و دارندگان این گذرنامه می توانند بدون ویزا به کمترین تعداد از کشورهای جهان یعنی 28 کشور وارد شوند.در جایگاه 92 هم گذرنامه عراق قرار دارد که دارنده آن می تواند بدون دریافت ویزا تنها وارد 31 کشور شود.کل گذرنامه های مورد بررسی در 93 رتبه و جایگاه منتشر شده است. در میان کشورهای عربی، گذرنامه کویت بهترین شناخته شده است.

فهرست کامل رتبه بندی بهترین و بدترین گذرنامه های کشور به شرح زیر است:

برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید


dkncdxg8k8xsen6ibdtm.png


r38lbo47wvf2zou8laa.jpg

بر اساس تحقیقی که توسط هنلی اند پارتنرز انجام شده، ایرانیان فقط می‌توانند به ۳۳ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند که از ۸۹ کشوری که در این تحقیق قرار دارند ایران در رده ۸۷ می‌باشد. در جداول زیر سبز به معنای عدم نیاز به روادید و سفید به معنای صدور روادید در فرودگاه و به هنگام ورود می‌باشد. کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون روادید به آنها سفر کنند عبارتند از:


wfilhi6b8opkg5r7txc1.png
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها