کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

پارس LX , بخریم یا نه ؟

کدخبر:۴۴۸۵یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸:۳۵۳۸۹۵۸ بازدید

تجربه 10 سال اخیر نشان داده است خودروهای خانواده پژو پارس به دلیل طراحی ظاهری جذاب و زیبا در میان ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردارند.شاید به همین دلیل،مدیران ایران خودرو تصمیم ...
پارس LX , بخریم یا نه ؟

دنده 6 – تجربه 10 سال اخیر نشان داده است خودروهای خانواده پژو پارس به دلیل طراحی ظاهری جذاب و زیبا در میان ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردارند.شاید به همین دلیل،مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند مدل های جدیدی را به این خانواده اضافه کنند.

پارس های معمولی با پیشرانه معروف 1.8 لیتری 8 سوپاپه (XU7JP/L3) در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس، به عنوان خودرویی با مصرف سوخت نسبتا بالا شناخته می شدند.از این رو ایران خودرو در ابتدا سری ELX را پیشرانه 1.8 لیتری 16 سوپاپه سیتروئن زانتیا (XU7JP/L4) به میدان فرستاد که با استقبال مناسبی رو به رو شد.قدم بعدی نصب پیشرانه معروف TU5 (TU5JP4) بر روی بدنه خانواده پژو 405 بود که از نیمه دوم سال گذشته صورت گرفت.چندی پیش فرصتی دست داد تا در یک مسافرت جاده ای، پارس LX مجهز به پیشرانه (TU5) را محک بزنیم و در این شماره قصد داریم ت 300 کیلومتری را با خوانندگان خودرو امروز در میان بگذاریم.

پیشرانه TU5JP4 اولین بار به عنوان قلب تپنده سریع ترین محصول ایران خودرو (پژو 206 تیپ 5) به کشورمان وارد شد اما ایده به کارگیری این پیشرانه شناخته شده ، مدرن و بادوام در سدان های خانوادگی با پلت فرم پژو 405، نخستین بار در خودروهای صادراتی ایران خودرو عملی شد.قوانین سخت گیرانه محیط زیستی کشورهای مقصد باعث شدند، پیشرانه قدیمی و نسبتا پرمصرف 8 سوپاپ XU7JP/L3 در محصولات صادراتی ایران خودرو جای خود را به TU5 دهد.در بازارهای خارجی ، آلایندگی کمتر این پیشرانه، یاری رسان فروش محصولات شدند و در بازار داخلی کم مصرف بودن خودروهای مجهز به TU5 مشتریان را به سمت خود جذب کرده است.

بررسی مشخصات پیشرانه

پیشرانه tu5 با حجم دقیق 1587cc به عنوان پیشرانه 1.6 لیتری شناخته می شود و مجهز به دو میل سوپاپ در بالا (dual-overhead-camshaft) است که در اصطلاح DOHC خوانده می شود.انفجار مخلوط سوخت در فضای احتراق ماوراء چهار پیستون به قطر 78.5 و کورس 82 میلیمتر ، حداکثر قدرتی برابر با 108 اسب بخار (5600 دور در دقیقه) و حداکثر گشتاوری برابر با 142 نیوتن متر(4000 دور در دقیقه) را برای این پیشرانه با بلوک چدنی به ارمغان می آورند.TU5 یکی از پیشرانه های شناخته شده گروه پژو سیتروئن به حساب می آید که برای قدرت بخشیدن به سری محصولات کوچک و متوسط این خودروسازان در نظر گرفته شده است و در واقع به نسل قبلی پیشرانه های کم حجم و کم مصرف تعلق دارد.چرا که آخرین نسل از چنین پیشرانه هایی، در راستای کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان از روش تزریق مستقیم سوخت،سامانه استارت استاپ و توربوچارجر بهره می گیرند.با این وجود تکنولوژی چهار سوپاپ برای هر سیلندر TU5 در مقایسه با دو سوپاپ برای هر سیلندر در پیشرانه 1.8 لیتری XU7JP/L3 مزیت های فراوانی را برای TU5به ارمغان آورده است که از میان آن ها می توان به مصرف سوخت کمتر،تنفس بهتر و دور گرفتن سریعتر پیشرانه اشاره کرد.بر اساس اطلاعات ایران خودرو، حداکثر گشتاور 148 نیوتن متری XU7/L3 نسبت به TU5 در دور کمتری حاصل می شود (3500 RPM) اما در مقابل دور گرفتن سریعتر TU5 تا حد زیادی این اختلاف را جبران می کند.از سوی دیگر حداکثر توان 97 اسب بخاری XU7 در سرعت دورانی 6000 دور بر دقیقه راهی چرخ ها می شود که بار دیگر کفه ترازو را به نفع TU5(108 اسب بخار در (5600 RPM حرکت می دهد.البته شاید در رانندگی روزمره، 10 اسب بخار توان بیشتر، چندان به چشمگیر نباشد، چرا که مجموع وزن TU5 به دلیل بهره مندی از بلوک سیلندر چدنی ، نسبت به XU7 با بلوک آلومینیومی بیشتر است.

همانطور که می دانید، وزن تاثیر غیر قابل انکاری بر توانایی شتاب گیری دارد و بر اساس اطلاعات مندرج در سایت ایران خودرو، پارس LX با پیشرانه TU5 در حدود 50 کیلوگرم از پارس سال با پیشرانه قدیمی (XU7/L3) سنگین تر است.با تمام این اوصاف قابلیت شتاب گیری پارس LX در مقایسه با مدل معمولی (سال) چگونه خواهد بود؟13.2 ثانیه برای دست یابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حال سکون برای مدل LX در مقابل 11 ثانیه برای مدل سال،با وجود آنکه این ارقام در سایت ایران خودرو درج شده اند، به نظر می رسد پارس LX در دنیای واقعی اختلاف چندانی با مدل سال نداشته باشد و حتی بتواند در زمان کمتری به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.البته باید توجه داشت که در این میان ، مهارت راننده و نوع سوخت نیز نقش پر رنگی ایفا می کنند.چرا که پیشرانه XU7/L3 با نسبت تراکم 9.3 به یک، با بنزین معمولی نیز سازگار است اما در مقابل، TU5 به لطف نسبت تراکم بالای خود (10.5 به یک) برای عرضه حداکثر توانایی ها به بنزین اکتان بالا (سوپر) نیازمند است.همین مسئله تا حدی بر روی بعد اقتصادی نگهداری از دو خودرو نیز تاثیر گذار خواهد بود.چرا که بر روی کاغذ پارس LX با مصرف 7.5 لیتر سوخت در سیکل ترکیبی، بسیار اقتصادی تر از مدل سال با مصرف 9.1 لیتر بنزین در وضعیت مشابه به نظر می رسد اما باید اختلاف قیمت بنزین سوپر و معمولی نیز در هزینه بنزین مصرفی لحاظ شود.

نکات ظاهری

در ظاهر تفاوت بارزی میان پارس LX با مدل سال به چشم نمی خورد.نوشته LX در زیر راهنمای روی گلگیر سمت راننده و 1.6i در سمت مقابل، آنتن کوتاه سقف (موسوم به آنتن اکتیو) و رینگ های اسپرت پنچ پره دو شاخه، تنها نکات ظاهری مخصوص مدل LX هستند.در نمای روبرو همچنان قلاب مربوط به بکسل کردن خودرو در گوشه سپر جلو ، جلب توجه می کند که تا حد زیادی به عنوان نقطه ضعفی از نظر زیبایی شناسی به نظر می آید.در نمای جانی از ارتفاع بلند و فضای داخلی خالی گلگیرها که بگذریم، آینه های جانبی مجهز به راهنما جلب توجه می کنند که از طراحی ظاهری مناسبی برخوردارند.چراغ های عقب با گونه معمولی تفاوتی ندارند و چهار حسگر فاصله سنج بر روی سپر عقب ،برجسته تر از سایر خودروهای مدرن به نظر می رسند.که این مورد نیز بر روی سادگی و زیبایی نمای عقب تاثیر مثبتی ندارد.

تفاوت های کابین

با ورود به فضای درون کابین، تریم متفاوت و نسبتا جذاب نمای داخلی در ها و طرح چوب تازه در اجزای جلو داشبورد جلب توجه می کنند.کیفت کلی قطعات به کار رفته مناسب به نظر می رسد.سطح اصلی داشبور با استفاده از پلاستیک نرم شکل گرفته است و برخی قسمت های کوچک نیز از پلاستیک خشک و شکننده ای ساخته شده اند.در حالی که داشبورد و تریم داخلی در مجموع نمره قبولی می گیرند.قالب گیری دستگیره باز کننده درب ها به درستی انجام نشده است و پلیسه های حاصل از فرایند تزریق پلاستیک با کمی دقت به عنوان نشانی واضح از کم دقتی در ساخت چنین قطعه مهمی به چشم می خورند.

آزمایش رانندگی

تنظیمات برقی دوجهته صندلی های جلو، اولین موردی هستند که پس از نشتن پشت فرمان ، قابل توجه به نظر می رسند.تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت دستی قابل انجام است اما آینه های جانبی برقی به عنوان یکی از امکانات استاندارد در پارس LX نصب میشوند. پس از این موارد، فرمان بزرگ خودرو که به دلیل افزوده شدن کیسه هوا، رشد ابعادی قابل توجهی را تجربه کرده است را در مقابل خود خواهید یافت.پیشنهاد میکنیم به جزییات طراحی نشانگرها دقت نکنید چرا که به احتمال زیاد از سلیقه و هنر طراحی به کار رفته در این مورد، مایوس خواهید شد.در مابقی اجزای کابین چندان تفاوتی با مدل های قدیمی تر پژو پارس دیده نمی شود و بار دیگر ترکیب آشنای کابین پژو 405 ، پذیرای سرنشینان خواهد بود.البته برخی از مالکان با دسته راهنمای جدید به کار رفته در پارس LX نیز چندان راحت نیستند.پس از روش کردن پیشرانه، متوجه عایق کاری مناسب و صدای کمتر TU5 نسبت به XU7 خواهید شد.دنده ها به نرمی جا میروند و شتاب اولیه خودرو نیز راضی کننده به نظر می رسد.هرچند به عقیده بسیاری، پیشرانه TU5 تازه پس از گذر از دور 3000 RPM جان می گیرد و به همین دلیل باید تعویض دنده ها در دورهای بالاتری نسبت به XU7 انجام شود.

خوشبختانه صدای پیشرانه حتی در گذر از 4000 RPM نیز به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و به نظر نمی رسد نشانگر دور سنج TU5 از رسیدن به مرز های رد لاین اعبایی داشته باشد. فضای داخلی اتاق به لطف فاصله محوری مناسب (2670 میلیمتر) کافی به نظر می رسد و سرنشینان به خصوص در صندلی های عقب از فضای کافی برخوردارند.صندلی ها در مجموع از کیفیت مناسبی برخوردارند و به خوبی سرنشیان را در برمی گیرند.این مورد در هنگام آزمون هندلینگ به افزایش اعتماد به نفس راننده کمک می کند اما ارتفاع بلند خودرو مسبب حرکات گهواره ای می شود و اثرات منفی خود را در هنگام گذر از پیچ ها به نمایش می گذارد.از سوی دیگر ،فنربندی چرخ های جلو که به دلیل تقسم وزن غیر متفارن، بخش زیادی از وزن خودرو را به دوش می کشد، نمی تواند به خوبی تعلیق عقب ضربات و ناهمواری های بزرگ راه های کشورمان را در خود هضم کند و در این زمینه جذب موج های مسیر نیز تا حدودی خشن به نظر می رسد.بنابراین بسیاری از مالکین پس از خریداری خودرو برای کاستن از ارتفاع به روش های نه چندان اصولی متوصل می شوند یا مجموعه کمک فنرها را با نمونه های به کار رفته در پژو 206 تعویض می کنند تا حداقل بخش از هندلینگ از دست رفته را بازیابند.در همین راستا تعویض لاستیک های یزد تایر(سایز 185/65) با نمونه های پهن تر نیز در بین پارس سواران بسیار معمول است.قدرت ترمز گیری مناسب است اما بدون شک سیستم ترمز چهار چرخ دیسک ELX به نوع به کار رفته در مدل LX (جلو دیسکی و عقب کاسه ای به همراه ABS و EBD) برتری دارد.در خودروی مورد آزمایش،حساسیت پدال ترمز چندان دلچسب نبود و به نظر می رسد با تنظیم مجدد پمپ ترمز بتوان امکان توقف خودرو را در فاصله زمانی کوتاه تری فراهم آورد.در مسافرت های خانوادگی که خودرو در شرایط فول بار قرار می گیرد،ضرایب دنده های 3 و 4 بیش از حد سبک به نظر می رسند.

پنجمین دنده نیز که تنها عنوان اور درایو در راستای کاستن از مصرف سوخت کاربرد دارد.بنابراین در چنین شرایطی ، مصرف کمتر بنزین در عوض کاهش کشش خودرو حاصل می شود و در صورت مواجه با شیب های تند، نیاز به دنده معکوس بیش از مدل های سال (با پیشرانه XU7) احساس می شود.در هر حال در شرایط فعلی پارس LX به عنوان سدانی به روز ، با طراحی ظاهری قابل قبول و مصرف سوخت نسبتا کم به عنوان یکی از جذاب ترین محصولات ایران خودرو از جایگاه مناسبی در بازار برخوردار است اما از نظر قابلیت های حرکتی در میان سدان های خانواده پژو405 ، این خودرو پس از پارس ELX و با اختلاف اندکی نسبت به پژو 405 SLX در جایگاه سوم قرار می گیرد

همراه مکانیک



دیدگاه ها

نیما: 1393/2/712:31:18،
326
53
مورچه چیه ،حالا کله پاچش چی باشه!!!! خسته شدیم از بس این ماشینهای تکراری رو دیدیم.
خخخ: 1393/2/712:38:25،
257
30
برید خداتونو شکر کنید اینا حروف چینی رو بلد نیستن مگرنه الان اسم ماشینامون اینطوری بود:
سمند 汉语
پرشیا 漢語
جواب تیتر: 1393/2/712:51:45،
173
73
در پاسخ به ایرانجیب
نــــــــــــــــــــــــــــــــه
من: 1393/2/712:52:25،
149
16
آلایندگی فقط برای خارجیا بده والا ملت شریف ایران مهم نیستند
مهدی: 1393/2/712:57:11،
125
36
پارس سال یه ماه که گرفتم
دنده 5 رو 100 میخونه
صندلی راننده لق میزنه
سرو و صدای ماشین زیاده
ترمز خوبه
هیدرولیک فرمان عالیه
سوخت تقریبا 10
شتاب گیری رو دور موتور 3 ریپ داره
سنسور ها درست کار میکنه
206: 1393/2/713:21:25،
115
133
هر چی میخرید بخرید فقط ال لگن نخرید! چون تولیدش متوقف شده و چون تک ایربگ هست دیگه شماره گذاری نمیشه
پارس سوار: 1393/2/713:41:04،
99
64
خدایی ظاهر پار حرف نداره خیلی مردونست ، فنی و مصرف همه میدونیم بی ایراد نیست اما واقعا بعد این همه سال ظاهرش هنوز جذابه
پرپروک: 1393/2/713:50:40،
71
29
قبل از عید پارس سال گرفتیم،درب های ماشین کلی سر و صدا داره،فکر میکنی این ماشین 6 ساله داره کار می کنه...بالابر عقب هم کار نمیکرد
ال90: 1393/2/717:26:45،
69
99
آقای 206 دلت خوشه انگار.فکر کنم غیر 206 ماشینه دیگه ایی ندیدی!!زیره همه پست ها هم حرفه خودتو بزن.لاقل ال90 هرچی نباشه از خانواده پژو سر تره.پس اینقدر همه جا نگو.انصافا خسته نشدی!!!!
sghl: 1393/2/722:38:16،
114
46
پرشیا عالیه...قبل عید یه LX خریدیم انصافا" همه چیش خوش آیند بود به جز اتاق...اتاقش آدمو یاد RD میندازه که اصلا" خوب نیست....بهتر بود اتاق پرشیا رو از رو 307 میزدن ولی انگار اتاق جدید بهتره ،ما فروختیم که از جدیدا ثبت نام کنیم....
ولی به نظرم اگه این موتور رو سورن ELX سوار بشه خیلی عالی میشه...لامصب اگه سوار جدیدا بشی نمیخوای پیاده بشی....خیلی شیک و زیبا طراحی شده داخلش(الهام از 207)
رضاااا: 1393/2/723:21:50،
57
47
اگر بشه این موتور TU5 روی پراید سوار کنن فروشش سر به آسمونا میره ...
میتونه تناسب خوبی باشه ...
S: 1395/7/1113:13:18،
24
21
واقعااااا هنوزم در مورد پارس وپژو ها بحث میکنید این ماشینا رو مفت بدن سوار نمیشم قبلااا که داشتم بلاییی نبود سرم نیارن به خصوص پارس که اشغالیه واسه خودش با اون داشبورد تکراری ومزخرفش که دیگه تو اردی هم اون داشبورد شو میبینیم و ادم حالش بد میشه تندر هر چی باشه داشبوردش به صدا نمیوفته و موتورش لش نمیشه و تیک نمیزنه از نظر باطنی هم که قابل مقایسه نیستن
ملت ایران: 1393/2/712:32:50،
155
86
تا قیمتا 50 درصد نیاد پایین هیچی نمیخریم.
ایرانی: 1393/2/713:32:01،
134
63
بشین تا قیمت ها بیاد پایین ! خوابشو هم نمیبینی!
پراید باز: 1393/2/1013:18:21،
28
49
آهای 206 باز مردم با حرف تو ماشین نمیخرند بیخودی از یه مارک ماشین تغریف کردن نشانه نادانی است
m: 1393/2/712:33:00،
140
70
کلا نمیخریم
م: 1393/2/713:32:16،
61
157
شما نخر. ما میخریم
بایسیکلران: 1393/2/801:17:19،
60
28
دوچرخه بخرین، خیلی بهتر از ماشینه، نه بنزین میخواد نه بیمه میخواد نه کمربند ایمنی نه چراغ قرمز نه ورود ممنوع، بهتربن وسیله مسافرتهای تفریحیه چند نفرست
شاهینtehran: 1393/2/712:45:33،
79
180
به نظر من پارس ماشین خوبیه. ولی دیگه طراحی و دیزاینش قدیمیه. به نظر من تندر 90 یا رانا بهتره نسبت به پارس.
m: 1393/2/713:21:47،
83
41
کلا باهات حال نمیکنم مهندس
سعید: 1393/2/713:32:59،
113
86
تندر هم شد ماشین؟! ال لگن! غول بی خاصیت آهنی! خداروشکر تولیدش متوقف شد
مسعود: 1393/2/717:36:33،
43
38
قضاوت کنید 406 کجا و این کجا(پژو پارس کپی با کمی تغییر در 406 است)
مهدی : 1393/2/801:00:04،
37
41
شاهین کلان دقت کردی هیشکی بات حال نمیکنه؟؟!!
حسن747: 1393/2/712:56:46،
43
96
لاستیک دور بدنه پارس از مزایای عمده آن است از هر زاویه که تصادف جزئی کنی تا حد زیادی از ماشین حفاظت می کند.
مهدی: 1393/2/713:43:16،
105
36
یا تصادف نمیدونی چیه یا حفاظت !
حسن 747: 1393/2/720:56:06،
38
33
منظورم تصادف اتویی بود.
پارس lx: 1393/2/713:00:32،
123
43
3 ماهه با کلی تحقیق این ماشین رو با 40 تومن خریدم
مصرف زیاده کی گفت کمه نمیدوم ، راه نمیره و سربالایی سرنشین کامل کلا هیچی ، سرو صدا تا دلت بخواد ، گیربکس بد جا میره ، ترمز بد نیست ، صندلی هم الکی برقیه جون نداره زور میزنه کار کنه ، شتر گاو پلنگه دیگه ایران خودرو هنرمند
sani: 1393/2/713:04:01،
73
26
خبر خبر
بدویید بدووییید فرقون جدید وارد بازار شد.
وااای دارم کف میکنم از بس مملکتمون روز به روز داره توی تکنولوژی اینهمه پیشرفت میکنه.
بابا ما دیگه دست چینیارو که سهله دست ژاپنی هارم داریم از پشت میبندیم
mehdi: 1393/2/717:13:53،
53
69
من 1 سالی میشه پارس lx خریدم خیلی هم راضی هستم دوستانیم که میگن سر بالایی کم میاره مصرفشم بالاست این ماشین نداشتن چون حرف بی خودی دارن می زنن هم مصرف کم هم بهتر از پارس معمولی خواهشن کسایی که از چیزی اطلاع ندارن نظر ندن
کیا: 1393/2/713:06:51،
65
37
نمی خریم ، از خودرو ساز داخلی خودرو نمی خریم
امیر: 1393/2/713:12:29،
76
23
برادر من شما نمی خرید.یه سر به سایت اینترنتی ایران خودرو بزن ببین چه جوری طرفیت ها پر شده.مخصوصا 206 معمولی و صندوقدار. من نمی دونم اگه قرار به نخریدنه پس چرا هی ثبت نام می کنن؟
ایرانی با عشق: 1393/2/714:23:51،
53
23
خب معلومه دیگه چون تیپ 5 تو بازار 41 تمنه و تحویل یک ماهه(بخونید تحویل 4 ماهه) 36 میلیون حدودا! تازه رنگ سفیدش همون ساعت اول پرشد!
بیکار: 1393/2/723:54:06،
35
28
بیشتر ثبت نام ها رو دلالان تشکیل میدن که نه به کیفیت خودرو اهمیت میدن و نه به ایمنی وبه روز بودن خودرو چون فقط به فکر جیب خودشون هستند وهیچ بازاری به اندازه خودرو سود ده نیست وتا وقتی که دلالای محترم از بازار خارج نشن همین آش و همین کاسه
ali: 1393/2/713:15:25،
47
26
بازم لگن اه سایپا که شماره میزاره اینام که ex lx elx راه انداختن :))
حسین : 1393/7/2222:21:09،
53
14
دوست عزیز سایپا که اموزش اعداد گذاشته
131
132
133
134
111
و حروف انگلیسی
ex
sx
se
ایرانی با عشق: 1393/2/713:21:14،
44
69
سالاره 206 تیپ 5 با موتور TU5 پرقدرت و کم مصرف فرانسوی
قابل توجه راننده های کوچول که از ماشین فقط گاز دادنشو بلدن و شیشه هارو بالا و پایین کردن!
پیاده سوار: 1393/2/713:53:58،
89
29
حاج داداش ، یعنی عشق تیپ 5 تمام وجودتو گرفته ها ، مشتی اون مال تیپ 5 سال 85 بود ....
خوش گذشت...
حامد: 1393/2/719:35:15،
40
50
فعلن که ال 90 از206 اسباب بازی گرون تره..خخ
رضا: 1393/2/713:28:12،
73
28
پارسlxدارم ١٢٠٠٠فقط راه رفته توي دور پايين خاموش ميشه بردم نمايندگي ميگن دريچه گازش خرابه فعلا نداريم بايد يه چندماهى صبر كني كه قطعه برامون بياد يعني بايدچندماه بي ماشين واقعا ايران لگنه خروگاري ازماشيناي اينابهتره
لل: 1393/2/719:41:32،
27
26
خب برو تو بازار بخر . بین 25 تا 30 نومن هست . این دیگه غصه نداره ..
حسین : 1394/4/213:19:00،
21
11
ببین اقا رضا شما ماشین رو از نمایندگی گرفتی وبه خاطر همین نقص فنی داره
بیشتر کسایی که از نمایندگی ماشین میگیرن بعد یکی دو ماه براشون مشکلاتی پیش میاد
farid: 1393/2/713:38:37،
38
33
سلام به همه

بنده این ماشین را داشتم ..البته تولید اول در سال 90 و واقعا از این ماشین من راضی بودم مصرف فوق العاده کم بنزین و شتاب خوب و فقط تنها ایراد این خودرو طراحی خشک داخل ماشین در قسمت در ها بوده.... و واقعا هر کس قصد خرید تو این رنج قیمت و مدل داره بهتره فقط این مدل یعنی persia tu5 lx بگیره
فرهاد: 1393/2/713:44:11،
57
27
اونایی که میگن نخرین......
یک سری به سایت ایران خودرو می زدین...
اوایل دیروز که سایت باز نمی شد....
بعد هم که باز شد.......تمام ظرفیت ها پر شد....
این بود نخرین نخرین شماها.....
من از عاقبت این مملکت خیلی می ترسم
علی: 1393/2/713:51:40،
45
28
اینا سیاستشونه هیچ کی نمیخره لگناشون
خودشون میگن ضرفیت پره
hadi: 1393/2/713:55:48،
40
29
این فرغونها را ببرید تو نمایشگاه فرغون فروشی که باهاش کود بار بزنند نه برای ملت شریف ایران یه کلمه فرغون ساخت ایران ن ن نه.
مگا: 1393/2/714:14:17،
42
63
حيف پول كه بدي سرطان چيني يا هندي بنام 206 پارس و 405 خريد .
خود دانيد بريد بخريد و قرارداد دايم با تعميرگاه ببنديد .
ال نود: 1393/2/714:14:43،
44
76
ال نود شرف داره به اين ماشيناي هندي مثل پارس و 206 .
كارشناس: 1393/2/714:15:42،
63
50
خودتون بريد تو تعميرگاه ها ببينيد چه ماشينايي رو واسه تعمير آموردن بعدا بخريد .
206
405
پارس و .
.
.
.
.
ال نود
یک افسرده: 1393/2/800:04:03،
39
25
تعصبی در مورد ماشین خاصی ندارم اما حرف شما تنها در صورتی درست است که تعداد ماشینهای موجود در خیابانها هم باهم برابر باشد. اگر تعداد ال 90 ها به همان تعداد 206 ها در بازار باشد آن موقع بنا به قوانین احتمالات حرف شما درست خواهد بود.
یک افسرده: 1393/2/800:04:13،
29
32
در ضمن تاریخ شروع به تولید را هم باید در نظر گرفت. فکر کنم قدمت 206 در بازار ایران بیشتر از ال 90 باشد لذا به الطبع بدلیل فرسودگی با گذشت زمان خرابی ها هم بیشتر به چشم خواهد آمد. اما باز هم می گویم تعصب خاصی روی هیچ ماشینی ندارم. در کل لگن لگن است و 206 و 90 ندارد.
محمد: 1393/2/800:11:19،
30
29
حاج داداش مثل اینکه 206حدود 11سالی میشه تو بازارهو یه چیز دیگه قطعات ال 90 فوق العاده بالاست
شایان: 1394/1/2410:10:05،
35
16
کسایی که از ال 90 بد میگن بعید میدونم که پشت فرمان این ماشین نشسته باشن و سواری و کیفیت رانندگیشو دیده باشن، چه برسه به اینکه داشته باشنش.
در خرید ال 90 شک نکنین. اصلا با خانواده پژو قابل قیاس نیست.
پرسپوليسي: 1393/2/714:16:52،
50
31
پارس و 206 لعنتي روغن ريزي پيدا ميكنه اعصاب آدم خش خشي ميشه وخيلي بد هم برطرف ميشه . بخدا تمام قطعاتشون چينيه .
محمدرضا: 1393/2/718:25:36،
33
35
به قول اون دوستمون کلا باهات حال نمی کنم پرسپولیسی
زمونه : 1393/2/714:18:25،
40
32
ميخواستم 206 بخرم . ميگن هندي شده .
راست ميگن ؟
رفتم نمايندگي يارو گفت 35درصدش هنديه و 45درصدش چيني .
نخريدم .
خدايا چي بخرم ؟؟؟؟؟؟؟
شایان: 1394/1/2410:08:21،
32
31
دوست عزیز من تضمینی و با تجربه و تحقیق کامل بهت میگم در این بازار که همه ماشینها چینی شدن و افتضاحن بهترین انتخاب تندر 90 هست که هنوز بالای 70 درصد قطعاتش فرانسویه. (در سال 94)
وقتی بخری اونوقته که تفاوتش رو با انواع و اقسام پژو متوجه میشی.
a: 1395/7/1314:35:15،
18
22
اصلا هیچی نخری بهتره
alireza: 1395/7/1314:36:09،
11
20
یه دوچرخه بخرید با ترمز روغنی نه روغن ریزی میکنه نه هزارتا درده سره دیگه خودتونو راحت کنین
حسن: 1393/2/714:30:47،
70
91
پارس ELX +
پارس LX -
اسماعیل: 1393/2/716:27:23،
74
54
هر دوشون لگنن ولی ما ایرونیا از سر ناچاری میخریم
شمال: 1393/2/714:38:03،
31
27
اینا تست تصادف هم دارند؟ :-)
بینهایت ماشن تو دنیاست ما هنوز همین چند تا مدل از رده خارج رو میزنیم
Barlas: 1393/2/715:15:34،
41
23
به قول شاعر آذري (كور توتغوني بوراخماز) وقتي به يك شخص كور يه چيزي بدي نميتوني إز دستش بگيري أين ايران خودرو و ديگران ......... يه مدل گاري رو بايستي ٣٠ سال به زور خورد مردم ايران بدهند .
اسی: 1393/2/715:25:52،
27
56
نوشته دوام و کیفیت!

کجاس؟

نشون بدید ببینیم!
کارا: 1393/2/715:55:43،
30
36
من تا حالا این ماشین رو نخریدم ولی می گم عالیه بهترین ماشین دنیاست جان ان
mehdi: 1393/2/716:03:53،
38
26
اصلا ماشین خوبی نیست موتورش واسه پارس ضعیفه و تو سربالایی ها کم میاره من 5 ماه داشتم ولی با پارس سال معاوضه کردم
حامدی: 1393/2/716:08:29،
50
51
ال نود بخر حاشو بب.من یک ساله دارم هنوز روغنشو عوض نکردم 15000 تا رفتم یه سیسی هم روغن کم نکرده مصرفش هم که همه میدونن. جادار و بی سرو صدا . داشته باشی فکر عوض کردن ماشین به سرت نمیزنه.ولی ما ایرانیها میگیم هرچی باشه ولی زیبا باشه همه به ظاهر نگاه میکنن
باخبر: 1393/2/722:28:53،
45
33
منظورتان ال لگن است؟

خداییش در صندوق عقب را بردارند عین وانت میشه.

. .
||
O
محمد: 1393/2/802:10:13،
35
35
دیگه نمیخواد روغنشو عوض کنی حتما تا الان نابود شده موتورش!

بعد توقع داشتی روغن کم کنه ماشین یه سال کار کرده؟

اما در کل ال نود ماشین خوبیه
رضا: 1393/2/716:21:21،
38
26
بسیار بی خود است یک کلام
پول پولی: 1393/2/717:10:02،
35
22
اینا همش حرفه بگید بابا پول کجا پیدا میشه بدهی هارو بدیم
بهنام: 1393/2/801:24:56،
25
19
اینو خوب اومدیا
احمد: 1393/2/717:44:09،
28
19
اصلا این ماشینای لکنته تبلیغ میخاد همون بی سروصدا بفروشید ابرومون حفظ تره
جلیل: 1393/2/718:02:59،
30
37
فقط پژو 207 خداییش چند روز دیگه دو سال میشه که از نمایندگی تحویلش گرفتم و تو این مدت حتی یکبار هم نمایندگی نرفتم. خیلی قوی و پرقدرت و کم مصرف و نرم و بی صدا. فقط باید امتحان کنید تا تفاوت رو احساس کنید همه قطعاتش اصل فرانسه است. البته به طرز استفاده از ماشین هم بستگی داره
پیاده سوار: 1393/2/718:09:08،
38
26
مشتی داغ نکن برو تو ir206 کامل روشن میشی من سال هاست اونجا عضو هستم ببین قهرمان اگه جای ecu عوض شده به دلیل تغییر در مدار برق خودرو هست فرانسه کجاست عمو جان تو مخیله خودت از 206 لصفا s500 نساز
فرزاد: 1393/2/719:47:59،
27
27
پارس فقط مدل های 89 و 90 بعد اون دیگه از اسفند 90 تحریم شروع شد ودیگه چینی شده برین پارس 89 بگیرین کم کارکردش حال کنین با پارسهای جدید خیلی فرق داره خودم 92 رو فرختم خیلی مشکل داشت الان 89 دارم فقط کمی مصرف سوخت بالاس که تو یک سال میشه 100 هزارتومن بنزین بیشتر در عوض کمتر تعمیرگاه میری
LOGAN: 1393/2/720:44:08،
56
37
آقاي ايراني باعشق اتفاقا شما هيچي نميدوني اولا ٢٠٦ آشغالترين و خطرناك ترين و ناامن ترين ماشين توي ايرانه و بالاترين خطرمرگ رو توي تصادفات داره ال ٩٠ بهترين ماشينه من پارسال٢٠٦ v1 خريدم سر يك هفته فروختم
رضاااا: 1393/2/723:20:59،
35
53
آقا ، خانم
حدود 2سال و 3ماه SLX با موتور TU5 دارم .. یعنی توجاده و مخصوصا سربالایی تنها ماشین ایرونیه که جلودار نداره ...
شتاب عالی
مصرف خیلی کم ... 420 کیلومتر رو با 24 لیتر بنزین میرم و میام
سواریش عالیه
داشبورد و طراحی کابین از ال90 خیلی بهتره

میخام بفروشم و پارس ال ایکس سوار شم ...
موتور: 1393/2/723:23:20،
41
32
موتور TU5 برای پارس موتور ضعیفی هست و کلا مخارجش هم بالاست به نظر من همون موتورهای پارس سال که XU7 هست برای بدنه پارس و سمند بهتره درسته که مصرفشون بالاتره ولی در عوض ماشین شتاب و قدرت بیشتری داره و استهلاک موتور هم پایین هست و خرج موتوری ندارین حالا محاسبه کنید خرابی ماشین پولش بیشتر میشه یا هزینه بنزین و بعد اقدام به خرید کنید
در ضمن همخوانی موتور و گیربکس خیلی مهمه که موتور TU5 فقط با گیربکس 206 همخوانی داره و نه ماشینهای دیگه
دوست: 1393/2/801:21:48،
35
28
خر همون خره فقط پالونش عوض شده
من: 1393/9/2201:08:53،
23
33
مودب باش
مهدی اصفهان: 1393/2/808:22:03،
18
23
آقا یه زمانی ایرانی ها به پیکان تعصب داشتند چرا که حتی بقالیها هم قطعاتش را داشتند و خودشون هم تعمیرش می کردند ولی الآن روی چیه این ماشینها تعصب دارید؟
mohsen: 1393/2/808:25:43،
27
22
سلام دوستان
ببخشید
شماها چقدر بیکارید که نشستید سره این
لگن های ایرانی باهم بحث و جدل میکنید.
mamsi: 1393/2/812:29:57،
63
21
مهندسان ایزان خودرو 20 سال بعد: به نظرتون موتور ال 90 بزاریم رو پارس میشه انداخت به ملت؟؟
مسعود. مهاباد:: 1393/2/812:50:24،
32
58
به نظر من پارسELX حرف اولو میزنه . در بین ماشینای ایرانی........
سعید: 1393/10/1318:21:56،
25
12
مشکل این ماشین اینه که وقتی یک قطعه حساس خراب شه حالا بگرد دنبالش
ناصر: 1393/2/813:18:25،
17
19
نقد وبررسی خوبی بود اگر ممکنه یه نقد وبررسی هم برای سمند ال ایکس EF7 و تندر 90 و 405SLX بذارین متشکر میشوم
محسن: 1393/2/1216:29:29،
25
35
واقعا عالیه.من نمیدونم یه عده باز میگن ال90خداییش فقط یکبار این ماشینو کنار ال90بذارن ببینم باز میگن ال90؟
محمد: 1393/2/1411:36:48،
60
25
باسلام . ال90 را با مگان 1600 میشه مقایسه کرد ازنظره موتور وانتقال قدرت ودیفرانسیل وجلوبندی چون هیچ فرقی نداره . .نه با پارس وجی ال اکس از نظره کیفیت تو جدول کیفت خودروها داخلی مشاهده کنید . اگه لوازمش گرانه در عوص کاراری بالای داره مثل شما یک کفش چرم بادوام گه گرونه لا اقل کار چند جفت کفش ارزون انجام میده.حالا ال90 هم مهندسین فرانسه نظرت دارند . وگرنه مثل سمند و جی ال اکس می شد .
هادی پویا: 1393/2/1719:22:49،
29
18
دوستان به لحاظ استانداردهای خودرو میدونید فقط مگان وال نود درجه A+ رودارند(با نمره17-و20-) و206 بانمره 25-درجایگاه بعد واباقی خودروهای داخلی با نمرات پایینتر از50- در ته جدول قرار دارند.در واقع یکی از کم استهلاک ترین خودروها ال نوده.
صدرا: 1393/6/2600:55:09،
16
12
سلام به همه من نظر همه شما ها رو خوندم . راستش به نظر من پرشیا بهتره تیپ و استیل ماشین خوبه . من تا حالا پرشیا ال ایکس نداشتم ولی اگه بخوام بین ال 90 یا پرشیا حتی 206 یکی رو انتخاب کنم پرشیا رو انتخاب میکنم
ماهان: 1393/8/921:55:11،
12
28
ببخشید قیمت پارس دوگانه شرکتی مدل89 می خواستم
sdegh: 1393/8/1000:07:26،
25
15
پارسtu5 نخرید که اصلا شتاب و قدرت خوبی نداره ففط مصرفش پایین هست اگر مشکل بنزین ندارید صد در صد xu7بخرید
رضا: 1393/8/1411:12:00،
19
17
خداییش پارس موتور تی یو 5 ماشین خوبیه هم شتاب و هم قدرت با مصرف پایین و سر و صدای کم و خیلی هم خوشگله توی بوشهر با گرمای 50درجه خوب جواب میده ال 90 هم ماشین خوبیه ولی خیلی بد قیافس
turaj: 1393/8/1910:42:42،
21
18
نمیدونم این چه مسخره بازی ایه. موتور 206 رو پارس موتور پیکان رو پژو.موتور پژو رو پیکان.بابا هر موتوری مخصوص همون ماشینه که کارخونه داده بیرون.اصن این موتور رو پاس جون نداره انگار ب زور راه میره.من xu7 دارم یعنی شرفیت داره به lx .شتابش دو برابره.
محمود: 1393/8/2022:34:22،
24
15
صد البته پارس سال بهتره من پارس tu5 داشتم حالا هم پارس سال دارم پارس tu5 موتور ضعیف و بد تعمیری داره و خدا اون روز رو نیاره که این موتور ایراد پیدا کنه وگرنه باید ماشین رو بخوابونی!! پارس سال موتوری داره پر قدرت که امتحانشو تو ایران پس داده شما اگه به موتور tu5 علاقه داری برو 206 بخر چون مخصوص 206 است نه پارس و سمند و رانا. مصرف tu5 هم درسته که 1.5 لیتر کمتر از پارس سال هست ولی شما اینو در نظر بگیر که تو tu5 فقط باید بنزین سوپر بزنی و این زیاد به صرفه نیست و پارس سال و tu5 هم از نظر مصرف سوخت مساوی میشن با این وضع .من پارس سال دارم کاملا هم راضی هستم همه ی ماشین های ایرانخودرو رو باهاش سوسک کردم و شتاب خیلی خوبی هم داره .
مجتبی: 1393/8/2117:23:38،
16
12
با سلام خدمت دوستان من یه slxبا موتور tu5 داشتم مدل نود از اینا که دریچه گازش برقی بود تازه فرانسوی! .مصرفش خیلی بهتر از 405 بود ولی شتاب مسخره ای داشت تو سربالایی های کوهستانی واقعا دوستان راست میگن کم میاره .ولی تو کفی خدایی راه میره.هر بیست هزارتا صد درصد دسته موتور نیاز به تعویض داره وتو جاده یکی دوباری سیم کلاج برید!دنده عقب خوب جا نمیرفت حالا فکر کنید پارس ال ایکس یه جند صد کیلو سنگین تر از slx!!!
رضا: 1393/10/1011:34:07،
15
17
سلام. حدود 6 ماه بود ماشینم رو فروخته بودم و هر بنگاهی رفتم و هر سایتی رفتم قانع نشدم قبلا 206 اس دی و 405 رو تجربه کردم و پراید هم داشتم ... بالاخره تیبا اس دی صندوقدار گرفتم.. واقعا شوکه شدم از شتاب و سرعت و موتور من این ماشینو اگه یه زمانی بفروشم دوباره تیبا میخرم . زمزمه هایی است که قراره بجای خط پراید تیبا روی کار بیاد ولی قیمتش یک میلیون تا سال دیگه افزایش خواهد داشت.نظر من با اینکه ظاهرش اول منو قانع نکرد ولی الان برام بهترینه..
رضا: 1393/10/1011:34:25،
22
19
سلام. حدود 6 ماه بود ماشینم رو فروخته بودم و هر بنگاهی رفتم و هر سایتی رفتم قانع نشدم قبلا 206 اس دی و 405 رو تجربه کردم و پراید هم داشتم ... بالاخره تیبا اس دی صندوقدار گرفتم.. واقعا شوکه شدم از شتاب و سرعت و موتور من این ماشینو اگه یه زمانی بفروشم دوباره تیبا میخرم . زمزمه هایی است که قراره بجای خط پراید تیبا روی کار بیاد ولی قیمتش یک میلیون تا سال دیگه افزایش خواهد داشت.نظر من با اینکه ظاهرش اول منو قانع نکرد ولی الان برام بهترینه..
mrr: 1393/11/420:33:02،
20
14
کلا میخوام lxرو نقد کنم. درسته ایران فرغون همه جا پخشه ولی انصافا اینو که میخوام بگم تجربه کردم. چون نمایشگاه داریم اکثر ماشینارو زیر دستم حداقل یه دور چرخوندم و عادت دارم رو اون چیزی که امتحان نکردم نظر ندم. ولی خوب رسیدیم به ماشین. ظاهرش که با پارس معمولی با رینگ و آینه های تاشونده برقی و آنتن اکتیو و.... یخورده تفاوت کرده. اما میرسیم به موتور که به نظر من خوبه و اگه با ماشینای مدل بالا کورس نذاری نا امیدت نمیکنه. فنراشم بد نیس. ترمزاشم که خیلی خوبه. تو اتوبان داشتم 170 میرفتم یکی پیچید جلوم با سرعت 80 زد رو ترمز هیچی دیگه منم که گفتم یا شیخ زدیم ترکید اما بلا فاصله فلاشرا روشن شد و خوب ماشینو جمع کرد. اما از نمایندگی هاش اصلا راضی نیستم به خدا یه مشکل کوچیکی داش بعد 10 بار نمایندگی های مختلف رفتن و 500 تا خرج کردن درس نشد هیچ بدترم شد! آخرم بردم بیرون با 50 تومن حل شد.
علی: 1393/12/1318:06:26،
12
19
سلام من پارس سال با موتور xu7 ثبت نام کردم میخوام عوض کنم با tu5 به خاطر آپشنای بیشتر و کم صدا بودنش. کاره درستیه یا همون xu7 بهتره؟؟؟؟
mrr: 1394/2/113:30:06،
25
23
آره بابا عوض کن. هرچی باشه از سال بهتره.
رضا: 1394/11/1719:41:51،
11
7
اشتباه نکن.من LX داشتم..عوض کردم سال گرفتم.
سال عالیه به حرفای دیگران هم اهمیت نده..
شایان: 1394/1/2410:13:31،
30
24
ایرانی با عشق :
تیپ 5 های جدید تمام چینی و سراسر مشکلن و کاملا پس رفت داشتن. ecuهای این 206ها بسیار ضعیف تر هست و نمیتونن از همه توان موتور بهره ببرن. دلت رو به چهار تا اعداد و ارقام یورو 4 و .. خوش نکن. هیچ اثری از معماری فرانسوی دیگه تو 206 ها دیده نمیشه. لطفا الکی مردم رو گمراه نکنین.
علی نیازی: 1394/2/815:33:46،
23
21
با سلام خدمت دوستان
من یه پارس TU5 حدود دو هفتهای هست که گرفتم دو تا مشکل داره می خواستم نظرتون رو بدونم
1: در 1000 کیلو متر حدود 4 علامت بین مینیمم و ماکزیمم کم کرده نمی دونم طبیعهیا نه و یا از روغن موتوری هست که ایران خودرو می ریزه البته نظر سرویس کار هم همین بود می گفت احتمال قوی ازنوع روغن باشه خیلی فکرمو مشغول کرده به نظرتون چیکار کنم آیا موتور نیاز به باز شدن داره یا نه؟
2: زمانیکه کلاچ میگیرم و دنده عوض میکنم تو نیمه درگیر ماشین می لرزه؟
علی نیازی: 1394/2/815:45:10،
9
25
با سلام خدمت دوستان عزیز
من یه هفته پیش پژو پارس TU5 خریدم تا الان 1000 کیلومتر باهاش رفتم دو تا مشکل وجود داره می خواستم نظرتون رو بدوم تا ببینم برای رفع آنها چیکار کنم.
1: در 1000 کیلومتر به اندازه 4 علامت گیج روغن، روغن کم کرده که به نظر من غیر عادیه، یکی از سرویس کارا گفت ممکنه از روغن باشه چون ظاهرا ایران خودرو روغن خوبی داخل موتور نمی ریزه لطفا منو راهنمایی کنید از هر کی هم می پرسم میگن ماشین ما روغن کم نمی کنه.
2: در موقع حرکت و یا دنده معکوس در نقطه درگیر ماشین می لرزه البته نیمه درگیر اگه نگه دارم بهتر مشخص میشه.
حسين خان: 1394/4/1212:17:04،
23
13
لرزيدنش مربوط به ديسك و صفحشه، ببر نمايندگي اگه كاركردش زير ٥٠٠٠ تا باشه برات عوض ميكنن و پولي هم ازت نميگيرن و ماشينت از اين رو به اون رو ميشه!
احمد: 1394/11/1800:25:54،
11
8
دوست من این موضوع روغن رو هرگز دست کم نگیر- ببر نمایندگی-موتور رو روغن جدید میریزن-بعد پلمپ میکنن- بعد 1000 کیلومتر خودرو رو دوباره ببر چک کنند- احتمالا موتور باز بشه-اگر تو گارانتی هستی سریعتر اینکارو کن
امین: 1394/4/1215:19:09،
23
18
سلام دوستان من بین پارس tu5وxum موندم کودومو انتخاب کنم خودم که xum نظرم هست ولی از چند نفر سوال کردم گفتن نگیر اصلا خوب نیست .میشه شما دوستان بیشتر راهنماییم کنید .ممنون
محمد: 1394/4/1503:26:42،
20
17
به خدا قسم خودروهای ایران خودرو یعنی آشغال . یعنی هردو شرکت آشغالن ها سایپا هم مث اونه اما حالا سایپا نسبت به ایران خودرو بد نیست . ضمنا حداکثر حداکثر حداکثر بعد 1سال که خودرو رو خریدی موتورش از ایرانخودرو موتورش واشر میسوزونه.!!!
alireza : 1394/6/1218:55:49،
10
13
صفت دادن کلمیه عالی برایه پارس tu5 چون خیلی ماشین عالی هس و تو همه جا بدرد میخوره.
امیرمسعود: 1394/8/1715:48:13،
14
20
دوستان به نظر ارزشمندتون نیاز دارم . به طور کلی و با توجه به کلیه موارد از جمله ظاهر ، کیفیت موتور . هزینه های جانبی ، امنیت ، فروش راحت و ... بین دو خودرو زیر نظر بدید . با سپاس
ال نود e2 ++++
پارس tu5 - - - -
مسعود: 1394/9/620:56:03،
12
11
من نمیدونم کسایی که این ماشینو ندارن چرا از خودشون چرت و پرت نوشتن؟؟؟؟؟ شتاب ماشین عالی و ماشین نرم و بی صدا، امکاناتش جدیدش عاله، تنها اشکالش کلاجشه که باید بدی نمایندگی جمعش کنه چون یکم مونده به آخر ماشین راه میوفته. بعضیا که هی میگن ال 90 ال 90 یه بار سوارش بشن تفاوتو میبینن.
محمد : 1394/10/514:40:26،
13
8
سلام خدمت دوستان عرض کنم که من پارس تی یو فایو مدل 91 دارم تا الان ماشین فوق العاده است بی سرو صدا و نرم پرشتاب و پرقدرت و کم مصرف دوستان من بنگاه ماشین دارم چند سال هست خرید و فروش ماشین میکنم پارس tu5 سواری عالی داره از پارس سال و elx بهتر است من تا حالا چند بار elx و زانتیا کورس بستم اصلا به tu5 نمیرسه خدمت دوستان عرض کنم که گیربکس ریز زانتیا زیر پای شماست فقط دیسک و صفحه زانتیا رو ببندین به ماشینتون مخصوص tu5 سواران شتاب دنده یک 55 دنده دو 110 دنده سه 145 دنده چهار 200 دنده پنج 230 واقعاا دیوانه است ماشین با یک باک بنزین پر70 لیتر 1200 کیلومتر راه میرود سوختش بسیار پایین از پراید کمتر میسوزونه . دوستان عرض کنم که tu5 با 8 نفر سرنشین بشینن 210 رو پر میکنه موفق باشید
محمد: 1395/2/3002:36:30،
18
11
سلام.من پارس lxداشتم از لحاظ مصرف عالیه.شتابشم خوبه.اصلا صدا نداره.ولی فروختم به جاش L90 خریدم ولی خداییش به ال ۹۰ نمیرسه از لحاظ موتور و فنی.اما به قیافه پارس خیلی بهتر از L90 هست
Pars: 1395/2/3017:49:06،
28
29
سلام بچه ها همه میدونیم که ظاهر پارس از همه ماشین ها خوبه و از لحاظ موتور بگم که TU5 بی سرو صدا کم مصرف و شتاب عالی داره و من شخصا اگه جای شما بودم بجای تندر 90 یا 206 اس دی پارس میگرفتم !!
ایرج: 1395/4/2123:26:04،
19
11
از من به شما نصیحت هر لگنی میخرید بخرید، فقط پارس سال نخرید. من اردیبهشت خریدم. ۳ تو.من خرجش کردم امروز با ۲ تومن کمتر از قیمت خرید فروختم. فاجعه بود . ماشین نبود
هر کس هم بپرسه تا ابد بر علیه این ماشین تبلیغ می کنم. یه پراید ۸۵ دارم سواریش از پارس سال بهتره. دردسرش هم کمتره.
از ما گفتن بود
امین: 1395/5/723:09:07،
19
16
خداوکیلی بعد کلی قرض و وام میخام ماشین بگیرم اونم پترس سال یا ال ایکس...
حالا موندم توش ک چکار کنم یکی میگه ال ایکس عالی یکی میگه آشغاله فقط سال خوبه اون یگی میاد میگه سال بدترین ماشینه...منم موندم چکار کنم
علی: 1395/5/1610:57:19،
23
10
سلام بزرگواران
چند وقت پیش پشت بسته بودم برای خرید دنا اما رفتم و ثبت نام تکمیل شده بود از طرفی هم پولم کمه بخوام نقدر بخرم
حالا تصمیمم عوض شده به نظر شما چیکار کنم
30 تومن بدم تا 6 تومن هم چک بدم
از بین مدل پارس کدوم بهتره و میتونم بخرم ؟
فقط دلیلشم بگید.
پیشاپیش ممنون.
بهزاد: 1395/7/1222:35:37،
19
21
سمند بخر به اندازه پولت داداش چک بکشی ماشین هم خراب در بیاد دخلت اومده
علی: 1395/7/121:28:50،
25
19
سلام دوستان پژو نخرید ماشینهای ایرانخودرو اشغاله برید نمایندگی ها برگشتیهای زیر ۵۰۰ کارکردو ببینید
علی: 1395/12/222:07:52،
5
4
من اردیبهشت 95 خریدم خیلی خیلی راضیم. قبل پارس معمولی 86 داشتم اونم بد نبود ولی اصلا به پای تی یو فایو نمیرسید. البته تو ایران ماشین شانسیه چون بعضیا خریدن و بد در اومد. ماشین من خداروشکر عالیه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما