کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موافقت با افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت سیمان


کد خبر : ۴۴۷۲شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷:۲۱۵۷۲۶ بازدید

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه وزارت صنعت اعتبار تفاهم‌نامه قیمتگذاری توسط این انجمن را پذیرفته است، گفت: افزایش نرخ سیمان از نظر ما قانونی بوده و به کارخانه‌ها نیز ابلاغ شده است.

عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته گذشته انجمن سیمان با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه داشت و در این جلسه مباحث زیادی مطرح شد، گفت: جلسات ما با آقای سرقینی همچنان ادامه دارد و وی اعتبار تفاهمنامه امضا شده در دولت قبل مبنی بر قیمتگذاری سیمان توسط انجمن سیمان را پذیرفته است.او در پاسخ به این سوال که با این حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش قیمت سیمان را پذیرفته است؟ گفت: البته به صورت مستقیم خیر اما به صورت غیرمستقیم و با توجه به پذیرش اعتبار تفاهمنامه می‌توان گفت افزایش قیمت را پذیرفته است.

وی افزود: قرار است مجددا جلساتی درباره تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر صنعت سیمان داشته باشیم اما هیچ افزایش قیمت دوباره‌ای در سال جاری نخواهیم داشت.

شیخان با اشاره به اینکه انجمن سیمان از حدود 10 سال پیش قیمت‌گذاری سیمان را انجام داده است، اظهار کرد: افزایش نرخ سیمان همان افزایش 14 تا 22 درصدی است که سال قبل به کارخانه‌ها ابلاغ شد و این افزایش نیز طبق تفاهمنامه امضا شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت قبل قانونی و معتبر است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین از برنامه تولید 71 تا 72 میلیون تن سیمان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال صادرات سیمان از مرز 20 میلیون تن خواهد گذشت. ضمن اینکه توانایی کامل برای تامین نیاز سیمان در داخل کشور وجود دارد. سال گذشته نیز تولید سیمان به حدود 69 میلیون تن و صادرات سیمان به حدود 18.8 میلیون تن رسید. اواخر سال گذشته بر اساس مصوبه جدید انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، قیمت سیمان برای سال 1393 بین 14 تا 22 درصد افزایش یافت.

اوایل سال قبل طی تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن سیمان قیمت‌گذاری این محصول پرمصرف در ساخت و ساز به این انجمن واگذار شد. با این توافق قرار شد از این پس انجمن سیمان درخواستهای مربوط به افزایش قیمت سیمان را بررسی و در صورت لزوم تصویب کند.میزان افزایش تصویب شده برای قیمت سیمان بسته به نوع و تیپ سیمان تولیدی در کارخانه ها متفاوت است.اوایل سال قبل نیز قیمت سیمان براساس مصوبه انجمن سیمان بین 14 تا 21.5 درصد افزایش یافته بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها