کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بهترین پژوی پارس کدام است؟

کدخبر:۴۳۵۳جمعه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵:۵۵۲۷۶۰۶ بازدید

از میان خانواده پژو پارس کدام یک از نظر فنی کیفیت بهتری دارند؟ آیا تولیدات صفرکیلومتر بهتر هستند یا یک نمونه کم کارکرد سالم متعلق به سال های قبل؟ اعضای خانواده پژو پارس چه معایب و محاسنی دارند؟
بهترین پژوی پارس کدام است؟

در این مطلب سعی می کنیم نظرات دست اندرکاران خودرو را در مورد این خانواده جویا شویم، پس با ما همراه باشید اما قبل از آغاز بحث بگذارید در ابتدا نگاهی به سیر تکامل اعضای این خانواده از پرشیای دیروز تا پارس امروز بیندازیم.پژو پارس محصول مرکز تحقیقات ایران خودرو است که در سال 79 به بار نشست. این خودرو در ابتدا با نام X9 استارت خورد ولی بعدها به سفیر و در نهایت به پرشیا تغییر نام داد. در سال هایی که ایران خودرو با هوشمندی پرشیا را به بازار معرفی کرد، در بین محصولات خودروسازان داخلی تقریباً هیچ رقیبی در کلاس پرشیا وجود نداشت و این خودرو از همان ابتدای عرضه هم از فروش خوبی برخوردار بود. پرشیای دیروز و پارس امروز با استفاده از پلت فرم پژو 405 طراحی شدند که در آن سال ها هنوز این قدر قدیمی نشده بود و برای بازار انحصاری ایران مناسب بود. ایران خودرو در توصیف پارس آن را نخستین خودروی لوکس بازار ایران نامیده است که البته به نظر می رسد ایران خودرویی ها مونتاژ کادیلاک ایران (سویل) و بیوک ایران (اسکای لارک) شورولت نوا و ... را در دهه های گذشته که همگی با تکنولوژی روز در زمان خودشان مونتاژ و به بازار ایران عرضه شدند را فراموش کرده اند. با این حال بسیاری از صاحب نظران، پارس یا همان پرشیا را هنوز هم موفق ترین محصول فیس لیفت شده در ایران می دانند.
 




پژو پارس معمولی(پرشیا)
این خودرو اولین فرزند از این خانواده است که در سال 79 عرضه شد. در سال های اول عرضه پارس عده ای به اشتباه فکر می کردند این خودرو از 405 قوی تر است که تصور درستی نبود زیرا405 و پرشیا (نام خودرو در آن سال ها) از نظر فنی دقیقاً مشابه هم بودند. این خودرو در ابتدا با پیشرانه XU7 که محصول گروه پژو- سیتروئن است ساخته شد. این پیشرانه تنفس طبیعی با 8 سوپاپ و حجم 1.8 لیتر می توانست 97 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 تولید کند. در سرسیلندر آن یک میل سوپاپ وجود داشت و گشتاورش هم به 148 نیوتن متر در دور 3500 می رسد. ECU مورد استفاده در این خودرو مدل SL96 SAGEM بود.

پارس 16 سوپاپ
پارس 16 سوپاپ از نظر فنی با مدل قبلی یعنی پرشیا تفاوت هایی داشت. پیشرانه این خودرو همان نمونه 1.8 لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده است تا سوپاپ های این خودرو را که دو برابر مدل قبلی یعنی 16  عدد بودند را به حرکت درآورد. به دلیل تنفس بهتر موتور و بالا رفتن راندمان حجمی در این مدل قدرت به 110 اسب بخار افزایش یافت و گشتاور هم در دور 4250 به 155 نیوتن متر رسید. از این موتور سایپا نیز بر روی مدل زانتیا استفاده کرد از این رو این نمونه ها به موتور زانتیایی که در بین مردم شهرت دارند. این خودرو آپشن خاصی نداشت و از دیگر موارد می توان به ترمزهای عقبش که دیسکی شدند اشاره کرد. این خودرو در سال 82 به تولید رسید و بسیار هم مورد توجه ارگان های دولتی قرار گرفت. این مدل از نظر ظاهری با پرشیا تفاوتی نداشت و فقط مشاهده دیسک ترمز عقب و شیلنگ های دوگانه ترمز دیسکی عقب بر روی اکسل عقب است که راه تشخیص را هموارتر می کرد.

پارس اتوماتیک
پارس اتوماتیک با استفاده از سیستم انتقال قدرت 206 شکل گرفت. درون سینه این مدل موتور TU5 1.6 پژو206 و گیربکس اتوماتیک تیپ چهار که تیپ ترونیک نبود جای گرفت. این موتور در پارس 108 اسب بخار نیرو در دور موتور 5600 تولید می کند و در دور موتور 4000، 142 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. با نسبت تراکم 10.5 به یک نیز بهترین سوخت برای آن بنزین سوپر با اکتان 95 است. کد 28704 (کد فنی) می تواند استاندارد یورو 3 را پاس کند اما در مدل 28705 به دلیل تغییراتی که در کاتالیزور و سنسورها ایجاد شده است دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 4 ممکن شده است. البته اگر سبک رانندگی شما پر هیجان نیست این خودرو را برای خرید برگزینید چون با شتاب 14.2 ثانیه ای آن برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر ممکن کمی احساس کندی می کنید. کارخانه مصرف سوخت این خودرو را به صورت ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که با توجه به شتاب پایین و وزن خودرو به نظر نمی رسد در شرایط واقعی قابل دستیابی باشد زیرا پارس اتوماتیک بیش از 250 کیلوگرم از 206 که صاحب اصلی موتور و گیربکس است سنگین تر است. هر چند ترمزها مجهز به ABS+ebd هستند ولی ترمزهای کاسه ای در عقب را باید یک فاکتور منفی برشمرد. چراغ ترمز سوم در بالای شیشه عقب و چراغ های عقب قرار دارد و چراغ های عقب نیز دودی نیستند. اما استفاده از کامپیوتر سفری و روکش پلاستیک های چوب نمای داشبورد که با کیفیت تر از گذشته هستند از محاسن این خودرو است. به طور استانداردتریم داخلی آن به رنگ بژ است. از جمله آپشن های آن می توان به آینه های برقی با چراغ راهنما و شیشه های سولار UVدار، قفل میکروسوئیچی، ایموبلایزر در مدل 28705 اشاره کرد.

پارس ELX
این خودرو نیز با موتور XU7 1.8 تولید می شود که به دلیل نسبت تراکم بالاتر نسبت به محصولی مانند پارس سال (10.4 در مقابل 9.3 ) 10 اسب بخار نیز قوی تر است. در این خودرو چراغ های عقب دودی هستند اما از شیشه سولار و UV محافظ در برابر اشعه خورشید خبری نیست. ایموبلایزر هم برای مدل 28409 ارائه نمی شود اما در عوض رینگ های 15 اینچی ELX آلومینیومی هستند که کمی سواری و نمای آن را اسپرت تر جلوه می دهند. پشتی صندلی جلو نیز به صورت برقی تنظیم می شود. اما نکته منفی آن نبود اهرم بازکن درب صندوق عقب در داخل کابین است، چیزی که در مدل سال وجود دارد.

پارس سال
موتور پارس سال به دلیل تغییراتی اندک نسبت تراکم کمتری نسبت به مدل ELX دارد و اسب های بخارش هم  10 اسب کمتر است.در ضمن موتورش هم به جای 16 سوپاپ 8 سوپاپ دارد.استاندارد آلایندگی در مدل 28213 یورو 2 است که به دلیل قوانین و استانداردهای جدید محیط زیست باید تغییر کند.اما مدل 28221 این استاندارد تا یورو 4 ارتقا یافته است.شتاب 11 ثانیه ایی این مدل با گیربکس 5 سرعته دستی آن را به سریع ترین پارس بازار تبدیل کرده است.البته این مدل مثلا از مدل دوگانه سوز 88 کیلوگرم سبک تر است که در شتابگیری آن نقش بسزایی دارد.اما صندوق عقب 470 لیتری آن که البته از نیاکانش یعنی 405 به ارث رسیده است یک نعمت بزرگ به شمار می رود.تریم داخلی آن به شکل استاندارد به رنگ بژ است و آینه های جانبی مجهز به راهنما هستند.قفل مرکزی با ریموت رادیویی از دیگر محاسن این خودرو است.

پارس دوگانه سوز
افزایش قیمت سوخت و آلودگی هوا خودروسازان را به سمت تولید مدل های دوگانه سوز سوق می دهد و پارس دوگانه سوز هم زاییده همین شرایط است.موتور XU7 روی این مدل نیز نصب می شود اما برای دوگانه سوز شدن آن ایران خودرو سیستم سوخت رسانی این انجین را اصلاح کرده است تا بتواند با گاز CNG هم کار کند.هر چند موتور پایه گازسوز بدون شک بازده بیشتری دارد ولی این موتور تغییر یافته نیز در حالت گازسوز و در دور موتور 3500 حدود126 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می کند. قدرتش هم در دور 6000 به 83 اسب بخار می رسد که برای خودروی با وزن 1165 کیلوگرم زیاد مناسب نیست. این قدرت و گشتاور پایین بیشتر برای حرکت در مسیرهای کم و یا بدون شیب بزرگراه مناسب است. البته از نظر تنفسی این موتور در مرتبه ای پایین تر از موتور TU5 و XU7 16 سوپاپ قرار می گیرد زیرا برای تنفس مجهز به 8 سوپاپ است و این یعنی راندمانش پایین تر از آن هاست. مصرف سوخت آن نیز در عمل بیش از 10 لیتر است که البته کارخانه سازنده به عدد 9.5 برای حالت بنزین اکتفا کرده است. البته اگر سوخت بنزینتان تمام شد می توانید 75 لیتر گاز را نیز برای رسیدن به مقصد مصرف کنید که در حدود چند صد کیلومتر شعاع حرکتی دارد. اما در صورت خرید پارس دوگانه باید از حدود 80 لیتر فضای صندوق عقب چشم پوشی کنید زیرا مخزن گاز و ادواتش در صندوق عقب جا خوش کرده اند. نقطه ضعف بزرگ آن ترمزهای عقب کاسه ای است. هر چند ABS+EBD نیز در خودرو وجود دارد اما به دلیل گازسوز بودن خودرو وزن قسمت عقب بیشتر است که وجود ترمز دیسکی می تواند موجب هندلینگ بهتر خودرو شود. ایربگ فقط برای راننده در نظر گرفته شده است و آینه ای جانبی نیز دارای راهنما و برقی هستند. حتی دماسنج نیز برای آن در نظر گرفته نشده است! البته می توانید با پرداخت بیشتر خودرو را آپشنال کنید ولی در این صورت قیمت نهایی ممکن است شما را به فکر خرید خودرویی کارکرده با استاندارد بالاتر و کیفیت بهتر از برندی دیگر بیندازد.

پارس LX
این خودرو را می توانید در دو تیپ خریداری کنید.28503 و 28504 . تفاوت این دو مدل این است که مدل 28504 را باید یک LX سال نامید. این دو خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو از موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک بدون تیپ ترونیک 296 استفاده می کنند. اما از نظر تجهیزات کمی با هم متفاوتند. هر چند ABS+EBD چهار کاناله در هر دو وجود دارد اما در کمال تعجب حتی مدل سال که باید آپشنال تر باشد در محور عقب ترمزهای کاسه ای دارند. سیستم تهویه مطبوع نیز در هر دو مدل دستی هستند. در مدل 28504 سیستم صوتی به بلوتوث موبایل نیز مجهز است. هر دو مدل به شیشه های سولار UV دار نیز مجهزند اما مدل 28503 انتی تروپ نیز دارد و در عوض مدل 28504 روکش چرمی فرمان زیبای دارد.





* متخصصین امر در مورد پارس چه نظری دارند؟

مجید شفیعی که یکی از تعمیرکاران این خودروها است در مورد آن می گوید: یکی از مشکلاتش که تا همین سه سال پیش هم وجود داشت رنگ پریدگی سپرها بود که با برخورد سنگریزه ها ایجاد می شود و کم کم به جایی می رسید که سپر نیاز به رنگ پیدا می کرد. مدل های اولیه تا سال های 83 از نظر مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به 405 کمی زود به صدا می افتاد و کیفیت مناسبی ندارد و این باعث می شود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود. از نظر ایمنی هم دیگر امروز این خودرو با استانداردهای ایمنی مطابقت ندارد. چون اگر دقت کنید خودروهای امروزی طوری طراحی و ساخته می شوند که بدنه ای صاف مثل این خودرو نداشته باشند و این یعنی نقاط شکست در اتاق آن کمی خطرناک است. مشکل جوش آوردن و آسیب به سرسیلندر در مدل های 86 به بالا بسیار یافت می شود که البته دوگانه سوزها بیش از بقیه به این نقیصه دچار می شوند. دلیل این موضوع هم نقص سیستم خنک کاری است. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر تعویض کنیم که در حدود 6 لیتر حجم دارد. 

از سال 88 به بعد سرسیلندرهایی در بعضی مدل ها مورد استفاده قرار گرفته است که از نظر کیفیت و تلورانس ساخت بسیار ضعیف است.نمونه هایی که این سرسیلندر در آن ها استفاده شده با سر و صدای زیادی کار می کنند. دلیل این سر و صدا دقیق نبودن اندازه های آن است به شکلی که میل سوپاپ در جای خودش با لرزش کار می کند. شفیعی ادامه داد: در مدل های دوگانه سوز به علت کار کرد موتور با دو نوع سوخت و دو نوع انفجار در سیلندر موتورها زود از تنظیم خارج می شود و البته فیلر آن ها نیز زودتر به هم می خورد. ما در سال های اخیر خودروهای زیادی را به دلیل پاره شدن تسمه تایم تعمیر کردیم و این ناشی از بی کیفیت بودن تسمه تایم است در حالی که در مدل های قبل از سال 85 تسمه تایم به راحتی حتی تا 70 هزار تا هم کار می کرد. از سال 86 به بعد این خودرو با افت کیفیت در سیستم هیدرولیک هم مواجه شد. در بسیاری از تولیدات این سال به بعد فرمان در زمان گردش صدا می دهد که ناشی از بی کیفیتی شیرهای مورد استفاده در پمپ هیدرولیک است. ما مجبوریم پمپ و شیر هیدرولیک را با نوع استوک و سالم تعویض کنیم که مشکل رفع شود. آن مدل های که به موتور TU5 مجهز هستند در بسیاری از موارد در بخش کاتالیزور دچار نقص می شوند. به عقیده من این مشکل ناشی از عدم تخلیه درست کاتالیزود و کل سیستم است. البته بعضی ها با ایجاد یک مجرا در کاتالیزور این مشکل را برطرف می کنند. در سال های گذشته این مشکل را نداشتیم ولی اخیراً زیاد به ما مراجعه می کنند و حتی 206 هم به این مشکل گرفتار شده است. سنسور دریچه گاز مخصوص در مدل های 89 به بعد به خصوص در مدل های دوگانه سوز از جمله سنسورهایی است که بیشتر دچار مشکل می شود و در دوگانه سوزها باعث می شود موتور در حالت گازسوز خاموش شود و یا درست کار نکند. در بسیاری از مراجعاتی که به ما می شود و در خودروهای تولید شده از 85 به بعد بیشتر است زوزه کشیدن گیربکس است که ناشی از کیفیت و دقت پایین ساخت دنده های گیربکس است. این دنده ها اصطلاحاً زود تیز می شوند و گیربکس به صدا می افتد. اما از قطعاتی مثل میل لنگ و شاتون و زیربندی و اکسل عقب به جز کمک فنرها آن هم در سال های اخیر، می توان به عنوان نکات مثبت این خودرو نام برد چون کمتر دچار نقص می شوند. در مدل هایی که در عقب ترمز کاسه ای دارند برای افزایش کارایی ترمز ما قطعات سیلندر ترمز را تعویض می کنیم. این قطعات به صورت استاندارد دو پیستون دارند که هم سایز نیستند و اگر این دو پیستون را هم سایز کنیم ترمزگیری به طور چشم گیری بهتر می شود. ما بیشترین مشکلمان در بخش ECU با مدل های زیمنس است که زیاد نیاز به تنظیم و دیاگ شدن دارد. در ضمن مشکل در سیستم ABS نیز به دلیل مشکل پمپ زیاد است و حتی یک خودروی با کارکرد بسیار کم داشتیم که به علت آب بندی نبودن لوله های پمپ روغن دچار تخلیه روغن می شد. از سوی دیگر نمایشگاهداران عقیده دارند پارس سفید رنگ ELX را بهتر می فروشند و بازار بهتر از آن استقبال کرده است. محمد صادق قاسمی از نمایشگاهداران قدیمی می گوید: پارس سفید رنگ بهتر فروش می رود البته مدل دوگانه سوزش به علت آتش گرفتن در چند مورد زیاد بین مردم محبوب نیست. کلا پژو پارس هایی که موتور 1.8 دارند بهتر فروش می روند چون موتور 1.6 برای این خودرو مناسب نبوده است.

سید محمد طاهر علوی هم عقیده دارد پارس اتوماتیک کمترین مشتری را دارد چون بسیار کند است.اما پارس سال با موتور TU7 و گیربکس دستی هنوز هم مشتری خودش را دارد. بعد هم پارس LX سال را که الان تولید می شود مردم به خاطر آپشن هایش بهتر می خرند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1393/1/2909:02:21،
292
50
هیچکدوم
گذشتهای نزدیک: 1393/1/2910:20:01،
106
41
فقط پژو 404 و 504
البته پارس ELX مدل 86 هم خوب بود
پسر ماشین صفر رو تحویل میگیری همون اول تا یه بار در رو باز میکونی میبندی حالت بهم میخوره.. چه برسه به..
h: 1393/1/2910:40:49،
141
31
واقعا هیچکدوم
هر روز ماشینا بی کیفیت تر میشن
ما ماشین بی کیفیت نمیخایم
هه: 1393/1/2910:53:26،
87
53
من موندم این اشغالارو با این ابو تاب که هیچ نوع اپشنی ندارن تعریف میکنن ولی ماشینای چینی با کلی اپشن رو ازشون این قدر بد میگن.
احد: 1393/1/2912:31:36،
59
35
من اخر نفهميدم چرا سيني صندوق عقب 405 رو ميبري صافكاري يه قيمت ميگيرن دو برابر شو واسه پرشيا ?
شهرام: 1393/1/2912:43:29،
70
37
به لطف مرکز تحقیقات ایران خودرو که اینقدر فعال هستند من فکر میکردم که از سال ۷۹ تا الان پرشیا هیچ تغییری نداشته و همون ماشینه ولی الان فهمیدم که نزدیک ۱۵ تا تیپ و مدل داره !!!
sepehr: 1393/1/2912:44:13،
46
85
نه دیگه اینجوری هم نیست،پرشیا از نظر قدرت حرف نداره حس خوبی هم موقع رانندگی بهت میده،ظاهر شیکی هم داره(البته در گروه هم قیمتای خودش) ولی واقعآ مصرفش بالاست.در کل با توجه به گرون تر شدن بنزین زیاد به صرفه نیست.من خودم 1 سال پرشیا داشتم.
65: 1393/1/2913:05:16،
66
32
صحبت اینجا در مورد پارس هستش و ماشینای خارجی به کنار ، به نظر من پژو پارس فقط تا مدل 83 چون قطعاتشون اصل فرانسه هستش و ECU SAGEM ، من خودم الان 5 ساله یه مدل 82 دارم وجدانن راضیم ازش ، ولی ماشینای الان کلا شده چین و آشغال به تمام معنا
m.....i....l....a...d: 1393/1/2916:04:52،
36
59
کیفیت تو ماشینای ایرانی ال90 اینم اشغاله اما به اشغالیه این نیس...استهلاکش کمه
zi zu: 1393/1/2917:17:50،
45
30
اخه اقای نویسنده مگه اشغال خوب و بد داره؟
امیر: 1393/1/2921:55:14،
24
29
دوستان، از نظر فنی قدیمیه و به پای ماشینهای روز نمیرسه. (البته منظورم 206 و ال 90 نیستند) ولی اگر خواستید پارس بخرید مدلهای 85 و 86 خیلی از پارس سال بهتره. ضمنا اگه گیرتون اومد ELX بخرید اگر رانندگی تون پرشتاب هست. ضمنا همین ELX و موتور TU5 توی بازار استقبال خوبی ازشون نمیشه. به اصطلاح دلالها ماشین پدر و مادر داری نیست. موتورش یه چیزه، بدنه یه چیز. اینا تجربیات بنده بود که منجر شد پارس 85 بخرم و راضیم.
007: 1393/1/3009:28:52،
27
51
سوال کلا اشتباهه
آشغالترین لگن (که یه عده میگن پژو پارس) کدام است؟؟
بین آشغال و آشغالتر کدام بهتر است
dara: 1393/1/2909:31:37،
66
34
وا اسفا که یک برند مطرح خودرو ساز داخلی و از قضا بزرگترین برند خودروی کشورمان چندیست دچار نزول کیفیت در طی زمان شده
آیا بهتر نیست شرکت ایران خودرو در صورت نبود امکانات تولید مناسب تولیدخودرویی که نمیتواند را متوقف کند تا اینطور با اعتبار و نام و نشان خودرو سازی کشور بازی نکند؟؟؟
خدای من..: 1393/1/2910:16:49،
36
28
ما که نفهمیدیم چی گفت..
mkh: 1393/1/3009:12:21،
25
42
اونی که این مطلبا نوشته از elxهیچی سرش نمیشده.صندلیهای این ماشینا هیچ ماشینی تو هم کلاسای خودش تو ایران نداره.از نظر امکانات صندلی سرد کن گرم کن تنظیم ارتفاع برقی.اونایی که دارن از این مدل موافقن؟
مهدی: 1393/1/3112:20:11،
27
29
بابا اینا یه سری بنگاهین که هرچی دارن همون ففط خوبه
من 2 ساله پرشیا lx دارم 90هزار هم کارکرده تا حالا هیچ چیزش خراب نشده
ال 90 هم خوبه اما دلالها با دلال بازی قیمتش را بردن بالا وگرنه نه پرشیا کارخونش مال من نه ال 90
احمد: 1393/1/2909:34:35،
74
27
متن سوال کاملا اشتباه می باشد

شهرام: 1393/1/2912:45:44،
28
28
جواب داده دیگه تهش
مسلما اونایی که بهتر خریداری میشن بهترن (elx و lx)
گرچه همشون آشغالن و ماها هم مجبوریم بخریم چون پولمون به کره ایها نمیرسه
مهدی: 1393/1/2909:40:28،
103
28
همشون فرغونن

من یکیش رو صفر خریدم 1 ماه بعد فروختم. درسته که سود کردم ولی پشیمون بودم از خریدنش
رضا: 1393/1/2910:00:51،
30
26
این که فقط ده میلیون باید بدی ایرادش رفع شه حداقل میافتید داریم اشغال میخریم. تا بدانیم تکلیفمان چیه
ستايش: 1393/1/2910:17:40،
27
32
استاندارد ماشين تو دنيا پنج ساله حالا ما ايرانيها ميخوايم سي سال كار كنه تاز مثل روز اول هم سالم باشه
پارس هشتاد وهفت دارم به اندازه هزينه اش خوب كار كردهدر بيابان كفش كهنه نعمت است با اين تعرفه بالاي واردات
علیرضا: 1393/1/2910:41:22،
58
27
من یک 91 خریدم. هفته ی اول کمک جلو سمت راننده رو عوض کردم، ماه اول چراغ سقف بدلیل اتصال کلیدای در ذوب شد، چهار ماه اول قالپاق موتور تاب برداشت روغن نشت میکرد، عوض کردم، 6 ماه اول 4 تا ضربه گیر درها افتاد،سر و صدا تو بدنه هم نگو سوار میشی حرکت میکنی ان"ار تو بازار مسگرها هستی.. بعد طرف از ایران خودرو زنگ زده، چند تا سوال دارم؟ از کیفیت خودرو راضی هستید؟!!!!! بعله هستیم!!
65: 1393/1/2915:30:54،
30
32
ببخشید اون قالپاق موتور کجا میشه دقیقا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا راهنمایی کنید منم بدونم کجا میشه
جواب: 1393/1/2916:29:29،
34
22
65 جان. علیرضا نیست من جواب بدم. قالپاق موتور به قطعه(پوشش) روی سرسیلندر می گن، یعنی جایی که میل سوپاپ قرار داره.
شهرام: 1393/1/2923:14:35،
22
26
شایدم منظورش از قالپاق سینی زیر موتوره چون میگه روغن نشت کرده

رامین: 1393/1/2911:01:22،
28
67
پارس سال من عشقمه
اریا: 1393/1/2911:05:02،
18
53
بین پارس وال 90 کدوم بهتره؟
امیر: 1393/1/2922:14:01،
34
31
موتور ال 90 به روزتره و مصرفش کمتره. اگه نخوای دنده عقب بری، یا سرنشینان عقب از صندلیش شاکی نشن، یا اینکه احساس نکنی که کالسکه سوار شدی، یا اینکه ریخت ماشینت برات مهم نباشه، برو ال 90 بگیر.
امنا: 1393/1/2923:46:47،
27
30
اگه دنبال قیافه ای و دوست داری زیاد بری تعمیرگاه پارس بهتره!!! و گرنه ال90 بهتره!!!
آریا: 1393/1/2923:54:50،
28
25
اگه برا دور دور میخوای و اینچنین احوالات پارس بگیر ولی هر لحظه منتظر خرابی باش مخصصوا تو مدلهای جدید (88 به بعد)اگه برا استفاده میخوای و نمیخوای اذیت شی تندر90 بگیر و شکم نکن
Z: 1393/1/2911:13:51،
47
28
پژو پارس رو ولش کن.
بالاخره پراید کیلویی چند؟
سعید: 1393/1/2911:14:34،
43
35
ممنون از تحلیلتون. لطفا سمند را هم تحلیل کنید
محمد: 1393/1/2911:24:12،
75
42
خر همون خره پالوناش عوص میشه...
sia: 1393/1/2911:29:20،
32
28
دوستانی که منتظرن اسم چینی بیاد ، خودشونو ...آره ، بیان نظر بدن راجع به این گل سرسبد مثلا ماشینای ایران ، به خدا یه چرخ همه آشغالای چینی میرزه به اینا
امیر: 1393/1/2911:33:32،
42
26
تنها مزیت پارس اینکه خیلی زود فروش میره...وگرنه واقعا یه ماشین دمده سبک کلاسیک(نه مدرن) است.
حسين: 1393/1/2911:57:23،
45
30
اينا همش شايعه هست پارس قدرت رقابت با BMW X6 را داره فقط يكم شاسيش كوتاهه
محمد: 1393/1/2912:02:55،
28
46
من پارس t5 دارم کاملا راضی هستم به نظر من هر کی پول داره بخره چون هیچوقت ارزون نمیشه منطورم پول دارها نیست خودم با هزار زحمت قرض خریدم ولی 36 خریدم الن 40 میخوانش تازه بنزین گرون بشه دیگه بیشتر
کورش صغیری: 1393/1/2912:10:46،
31
24
با سلام،بنده در سال 1388 یک دستگاه په پارس سفارشی صفر خریداری نمودم و تا الان 45000 کیلومتر کار کرده است ولی متاسفانه معایبی که در بالا گفته شد را دارا میباشد(صدا دادن فرمان در زمان چرخش،ضعیف بودن جلوبندی،سوختن متوالی لامپ چراغهای جلو،صدای زیاد موتور،صدا دادن کمکهای جلو و غیره)،خواهشمندم در خصوص کیفیت،معایب،تجهیزات و...... مدل پژو پارس سفارشی هم توضیح دهید و اگر در حال حاضر توسط ایران خودرو تولید میشود قیمت آن را اعلام فرمایید.
کورش: 1393/1/3011:05:47،
24
36
با سلام،بنده در سال 1388 یک دستگاه په پارس سفارشی صفر خریداری نمودم و تا الان 45000 کیلومتر کار کرده است ولی متاسفانه معایبی که در بالا گفته شد را دارا میباشد(صدا دادن فرمان در زمان چرخش،ضعیف بودن جلوبندی،سوختن متوالی لامپ چراغهای جلو،صدای زیاد موتور،صدا دادن کمکهای جلو و غیره)،خواهشمندم در خصوص کیفیت،معایب،تجهیزات و...... مدل پژو پارس سفارشی هم توضیح دهید و اگر در حال حاضر توسط ایران خودرو تولید میشود قیمت آن را اعلام فرمایید
ممد: 1393/1/2912:14:30،
59
29
این پارس xum که جدیدا زدن چیه؟
داخلیش هم فرق داره؟
اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
جواب: 1393/1/2916:32:19،
31
24
ممدجان، پارس XUM درحقیقت انژکتوری شده موتور 2000 کاربراتوری قدیمیست XU9. حالا با گرون شدن بنزین چه توجیحی داره، خدا می دونه
ممد: 1393/1/2923:33:49،
20
25
ممنون دوست عزیز
داخلیش فرق میکنه با پارس سال؟
چیزای دیگه ای اگه میدونید ممنون میشم
حق و صبر: 1393/1/2912:14:33،
37
23
خیلی جالبه که همه ی دنیا دارن ماشین هاشون رو ورز به روز با کیفیت تر می کنن، ایران روز به بروز داره بی کیفیت تر میشه ماشین هاش!!
نخرید تا به حق خودتون برسید مردم ایران . . .
مهرداد: 1393/1/2912:19:00،
28
28
مسیولین محترم سایت ایران جیب
این مطالب ممکن است شایبه تبلیغ در مورد محصولات بیکیفیت فرغون سازی ویران خودرو را برای شما ایجاد کند. تبلیغ فرغون نکنید لطفا. متشکرم
سپهر: 1393/1/2912:32:55،
20
37
یه مطلب هم راجع به انواع 206 و 206 صندوق دار بنویسید. ممنون.
zi zi: 1393/1/2912:38:16،
30
23
اخه اشغال مگه خوبم داره؟؟
شهرام : 1393/1/2913:05:20،
39
54
همه شون برای کلاه برداری کردن از ملت خوبه و جیب پر کردن
مگا : 1393/1/2913:18:58،
46
35
از خانواده پژو بي خود تر وجود نداره : از مد افتاده - پر مصرف - بي كيفيت - پر استهلاك - بي كلاس و ... . مخصوصا 206 و 405 و پارس كه يا چيني شده يا هندي شده .
امیر: 1393/1/2915:18:05،
75
33
آقا از من نصیحت 206 مدل 92 نخرید.واقعا به ... خوردن میندازدتون
بتا: 1393/1/2915:21:43،
22
53
شما اگه پولداری برو بنز بخر یک میلیارد تومان! پس لابد ال نود خوبه دیگه؟! غول بی خاصیت آهنی!
امیر : 1395/11/1600:05:48،
6
6
هند خودش بزرگترین وارد کنند ماشین هست نکنه ماشین رو با گوشی نوکیا اشتباه گرفتی
حمید: 1393/1/2913:23:12،
51
77
من یه مدل 88 پارس روصفر خریدم ،اون موقه وضعیت ماشین بهتر بود ، یه سرطان واقعی ؛ قبل ازکیلومترشصت هزار فروختمش ،البته دو بار شیشه بالابر سمت راننده سوخت ، دو بار باطری ،یک بار رله ، پمپ بنزین ،واشر سر سیلندر، یک دست سوئچ ها و قفل ها ،بارها جلوبندی ماشین و ...رو تعویض کردم ، این چیزاییه که یادم مونده ،تنها بعد از فروشش بود که تونستم شبها خوب بخوابم ...!
مهدی: 1393/1/2914:35:16،
23
29
اون وقتی که پرشیا ELX خریدم 16 ملیون بهترین ماشین کپی شده ایران بود مدل 84 هنوز هم دارمش
ارمان: 1393/1/2915:02:50،
31
29
اینکه میگن موتور EF7 مشکل داره و قطعاتش هم سخت پیدا میشه درسته یا شایعه س ؟! سوالم ربطی به اینجا نداشت ولی سواله دیگه !
دوستانه : 1393/1/2916:16:35،
26
43
پژو 206 آشغال ترین و زشت ترین و بی کیفیت ترین خودروست .
محمد: 1393/1/2916:31:23،
27
29
من مدل 89 داشتم خوب بود جدیداش مثل لپ لپ میمونه شانسیه . قطعشم تو خود شهرستان پیدا میشد
پاسخ: 1393/1/2916:40:36،
48
74
من یه سورن ef7 دارم 20هزارتاحدودا کارکرده به روغن ریزی افتاده.اینی که میگن واسه من که درست دراومد.راستش میترسم ببرم نمایندگی یه چیزی بگن حالم خراب شه اینه که گذاشتمش گوشه خونه وزیادباهاش جایی نمیرم!ماشین خریدم که من سوارش بشم فعلا که اون سوارمن شده.به نظرمن ماشین داخلی میخوای بخری دراین قیمتهافقط ال90 بگیر.درسته خیلی قیافش ضایع هستش ولی این مصیبتهاروتاحالانشنیدیم کسی باهاش داشته باشه.
شهرام: 1393/1/2923:19:38،
22
28
خدمت اون دوستمون بگم

من 206 مدل 91 دارم تیپ 2 و حلالواری تا الان که 40تا شده فقط آب روغن و فیلتر و بنزینشو تهیه کردم و خداروشکر راضی هستم و هیچ مشکلی هم ندارم باهاش
فقط 37 میلیون نمی ارزه که البته ارزش پول ما پایینه وگرنه 4سال پیش با 30 تومن یاریس هاچبک قسطی میدادن
اقتصاد مقاومتی: 1393/1/2915:21:24،
33
31
پارس خوب پارس مرده است.
ELX: 1393/1/2915:43:46،
29
87
پژو پارس ELX عالیه....البته نسبت به قیمتش( زیر 60000000 میلیونیها
مکانیک : 1393/1/2916:05:51،
27
30
ارمان جان
سلام
موتور ef7 موتوری طراحی شده بر پایه گاز است . در کشور آلمان طراحی شده . کمپرس بالایی دارد . گرمای زیادی تولید میکند پس قدرت بالا - استهلاک بالا - خرابی زیاد - و سرو صدای زیادی دارد . من شخصا داشتم ولی فروختم .
سمت شاگرد در موتور قطعه ای دارد بنام اویل ماژول که کارش خنک سازی روغن است .
ادامه ...
پاسخ ب البرز: 1393/1/2916:08:00،
25
63
آقای البرز ، شمایی که بلد نیستی کلمه ی ( چراغ ) رو درست بنویسی و نوشتی چراق ،لیاقته فرغون هم نداری.آخه تو رو چه ب ماشین و رانندگی؟ 4تا مثل تو شدن مهندسای ایرانخودرو و سایپا
مکانیک : 1393/1/2916:08:15،
29
28
ارمان جان
این قطعه در اثر فشار بالای روغن و گرمای آن و آب سرد بزودی تغییر حالت میدهد . خوشبینانه فقط واشر ها بسوزند . بدترین حالت خود ماژول تاب بردارد .
واشر ها قبلا آلمانی بود و براحتی تا 70 هزار تا کار میکرد . الان واشر 10هزار تومنی 40 تا 50 هزار تومن معامله میشه . بد هم گیر میاد .
ادامه بعد .
مکانیک : 1393/1/2916:10:43،
30
33
ارمان جان
حالا ایرادات این خودرو رو برات میگم
روغن ریزی ( البته تعمیر کردنش استاد میخواد)
ای بی اس فوق ضعیف
فرمان دایما میزند .
جعبه فرمان مشکل دارد
گیربکس سفت و مشکل دارد
کیفیت در حد چین درجه 3 و هندی که الیته تمام خوروهای ایران خودرو اینجوری شدن .
موتور در معرض خطر انفجار
ادامه بعد
just toyota: 1393/1/2916:11:05،
32
43
در کل هیچ کدام از تولیدات داخلی واقعا ارزش ندارند و واقعا کیفیت در حد استاندارد های روز رو ندارند............... به هر حال به نظرم تفاوت آنچنانی بین سمند و پارس و 405 نیستٰ و انتخابشون با توجه به بودجه و سلیقه و.... هست.بین 206 و تندر هم که کلا دو تیپ متفاوت با کاربری متفاوت هستند هر کس با توجه به نیازش انتخاب میکنه-نکته ی بعدی هم نحوه رانندگی و استفاده از ماشین هست که اگر ملاحظه ماشین رو نکنید حتی تویوتا باشه بازهم اذیتتون میکنه.
just toyota: 1393/1/2916:11:16،
21
25
من خودم پراید 82 دیدم به قدری این ماشین تمیز بود که فکر کردم مدلش نهایتا89 است.با وجود اینکه خودم پارس دارم واذیت آنچنانی هم نداشته ولی احتمالا ماشین بعدیم اگر تویوتا کرولا نباشه حداقل تندر پارس خودرویی میخرم(یکم بهتر از خانواده 405 هست)
مکانیک : 1393/1/2916:14:40،
22
28
ارمان جان
شیر قطع کن گاز ندارد
چراغ چک از 10 هزار تا ببعد روشن میشه ( بی خودی)
و البته فروشش هم سخته - جای پارک بد گیرت میاد - شتاب نداره و ...
ادامه در بعد
مکانیک : 1393/1/2916:14:46،
31
37
ارمان جان
پیشنهاد فوق دوستانه :
ال نود بخر اگه بد بود فحشم بده اگه خوب بود دعام کن .
کیفیت عالی - ایمنی عالی - مصرف عالی - جاداری عالی - نرم بودن عالی - ترمز عالی - کشش عالی - سر و صدا عای - صدای اتاق خوب - فرمان عالی - تو چشم نیستی - ماشین فوق با کلاسی - حس شاسی بلند داری - روز بروز هم گرون میشه - سمند و پارس و 206 رو هم میخوری -
یا علی
آرش: 1393/1/2923:50:43،
26
30
آقا بالاخره یه مکانیک پیدا شد اومد اصولی حرف زد...دمت گرم!الان سوال من اینجاس که جناب 206 یاز کجا تشریف دارند؟!!!
محمد: 1393/1/2916:21:59،
30
27
من یک پژو پارس مدل 87 دارم وخودم تحویل گرفتم.خداروشکر تا الان هیچ مشکلی واسم ایجاد نکرده.75000 راه رفتم .شتاب عالی.بدنه بیصدا تو پیچهای تند با سرعت 100 کیلومتر اسیبل استیبله.خلاصه خیلی راضیم.
hamid: 1393/1/2917:05:47،
28
45
عزیزم.شمابهتره اول املاء درست کلماتو یاد بگیری بعد نظر بدی . 1- چراغ نه چراق 2- ایربق(air bag) نه ایربگ
اما اگه درست تحقیق کنی توی مدلهای مختلف پرشیا مدل lx به دلیل داشتن موتورقوی تر واپشن های بیشتر ومصرف واقعا کمتر (جاده =5.5لیتر و شهر حداکثر 9لیتر )خیلی بهتره البته elx هم خوبه اما اپشن هاش کمتر ومصرف سوختش بیشتره .
masuod021: 1393/1/2917:45:15،
26
47
سلام من خودم چند ماه که پرشیا LX مدل 91 خریدم واقعا ماشین خوبی قبلش 405 داشتم . مصرفش خیلی پایین در حد ال نود . نرم و راحت . تو رنج قیمتی خودش باکلاس هم هس . البته ال نود هم ماشین خوبیه به غیر از ظاهرش که میشه اون رو هم با یکم خرج به خوبی اسپرت کرد اونوقت جالب میشه . ولی از نظر سیستم نرمز ABS ال نود فوق العادس پرشیا ترمز ABS زیاد جالب نیست
احسان: 1393/1/2918:58:31،
29
24
کلا پژو سمندهایی که بین سال های 85 تا 88 تولید شدن کیفیتشون نسبت به جدیدتراشون بالاتره
احسان: 1393/1/2919:12:57،
19
31
سلام دوستان من درحال حاضر25 تومن پس انداز دارم به نظرتون تاچندسال دیگه با حساب تورم وسوداین پول میشه یک 206 تیپ 5 خرید
پارس: 1393/1/3000:59:16،
23
31
خب چه مدلی می خوای
پاسخ به پارس: 1393/1/3010:14:40،
14
27
صفرکیلومتر
وحیدss: 1393/1/2919:57:12،
35
29
سلام,من هم پژو پارس8 سوپاپ 87و هم tu5صفر داشتم,واقعیت اینه که ارزش پولی رو که میدید رو نداره و از سر ناچاری(به علت محدودیت حق انتخاب و قیمت بالا) خریدمش
ج . م: 1393/1/2923:15:05،
22
30
مرگ بر بی کیفیتی
سهیل: 1393/1/2923:50:24،
21
26
بچه ها من موندم پارس سال بگیرم یا 206 صندوقدار؟؟؟!!!! چیکار کنم؟
ئ: 1394/7/715:12:57،
6
6
206 اس دی بگیر از پرشیا خوبه
PARS: 1393/1/3000:57:42،
19
44
پارس ELX
امیر: 1393/1/3008:39:32،
28
22
آقای hamid
ایر بق؟؟؟؟؟؟؟!!!!
خدااا
مال باخته: 1393/1/3009:06:49،
27
27
سلام دوستان
يك ماه پيش با كلي وام و بدهي توانستم يك پارس سال بگيرم
متاسفانه از همان اول روغن ريزي داشت و در اتوبان ناگهان افت سرعت دارد (به گفته تعمير كاران كپ مي كند)
تا كنون هر جا رفتم و هر كاري كرم مشكلم حل نشده است و ماشين را با 4000 تا كار كرد در پاركينگ خواباندهام تا فرجي شود
لطفا مرا راهنمايي كنيد متشكرم
هم درد: 1393/1/3009:33:53،
26
27
دوست مال باخته
با 096440 واحد شكايات تماس بگير تا خيلي زود مشكلت را پس از 3 سال حل كنند
سعید: 1393/1/3011:25:07،
23
26
قبول دارم پارس بهترین فیس لیفت تو ایران بوده وهست اما دیگه خیلی وقته قدیمی شده پارس تاسال 85 قابل قبول بود هم ظاهرش هم قیمتش اما حالا دیگه...
مصطفی: 1393/1/3108:36:08،
23
32
سلام مال باخته اگه 4000 کارکرده باید بری نمایندگی پیگیرش باش اگه زیر 5000 کارکرده باشه باید موتورش کاملا عوض بشه ولی اگه از 5000 یک کیلومتر بیشتر بشه میگن باید تعمیر بشه من خودرم ماشینم روغن کم میکرد 5100 رو قبول نکردن
مال باخته : 1393/1/3110:18:57،
23
47
دوست عزيزم مصطفي
از راهنمايي شما بسيار متشكرم واقعا كارساز بود
حسین: 1393/2/110:17:39،
19
17
مشکل روغن کم کردن با انداختن فیلتر روغن فرانسوی حل می شه 12000 هزار تومن از چراغ برق بگیر
elx باز: 1393/2/110:15:09،
23
21
پارس elx با موتور 1.8 به اصطلاح زانتیا شتاب خوبی دار من 2 سال مدل 90 رو سوارمیشم با اینکه ایران خر رو از قطعات چینی استفاده می کنه ولی باز من راضی ام
saeid: 1393/2/416:42:12،
18
61
من پارس 88 دوگانه دارم 130000 تا کارکرده مصرفش 8.5
اما عیب های ذکرشده را خدا را شکر نداره فقط ترمز abs آن آشغاله
بیتا: 1393/2/718:18:18،
19
21
پارسelx موتور زانتیا مدل های 90 به پایین عالی بودن که البته بسیار کم پیدا میشه .
مصرفش توجاده 6/5
استهلاک پایین
فقط ارتفاعشو باید کم کنی چون مثل شتره

تو لگن های ایران خودرو از همه بهتره
مهدی: 1393/2/1423:55:10،
18
21
من پارس 85 دارم که از اول دست خودم هست 200 هزار تا کار کرده با 2تا پارس عوضش نمی کنم از بس که صفر اش آشغاله سوار شدم حالم بد شده
مرتضی: 1393/2/2711:20:06،
19
26
من هم پارس سال 91 دارم هم لیفان 620 با موتور 1800.خدایی یه لاستیک لیفان رو با پرشیا عوض نمیکنم.سواریش عالیه.اتاق نرم.کیفیت قطعات خوب . فقط دید از عقبش خیلی بده و کلاجش هم خیلی سفته.در بقیه جهات پرشیا رو میخوره.پارس سال فقط فرمونش خیلی نرمه همین .دنده یک که میری ماشین اصلا نفس نداره
دانا: 1393/4/2703:16:41،
19
25
پارس ال ایکس از نظر مصرف بر کلیه تولیدات وطنی برتری داره از نظر کیفی هم بد نیست هر چند نسبت به قیمت مثل اکثر داخلی ها به صرفه نیست...
آرمین: 1393/5/1811:27:08،
11
17
آخه که که توقبره ایران خودرو و ماشیناش...سرسیلندر ماشین راعوض کردم 1تووووووووووووووووومان.....بااحترام خدمت نویسنده محترم سایت...
amirparsa: 1393/7/1517:51:14،
15
16
سلام خدمت دوستان لطفا انقدر نزنید توسر پارس من الان 1ساله پارس 92 دارم ن روغن سوزی داره شتابشم عالیه توشم بسیار راحته فرمون و ترمزشم عالیه
راد: 1393/8/2412:19:14،
12
13
دوستان سلام من پرشيا ELX 86 دارم فوق العاده ازش راضيم و خرجيم تا حالا رو دستم نگذاشته ،جديدا از زير فيلتر روغن روغن چكه ميكند پيش يه مكانيك بردم گفت مشكل از خنك كن پايه فيلتره پيش مكانيك ديگه رفتم گفت اين ماشينها اصلا خنك كننده فيلتر ندارند مشكل خود فيتلر روغنه . فيلتر روغنه عوض كردم بازم روغن ريزي داره لطفا دوستان اگر اطلاع دارند به من بگند مشكل چيه واقعا پايه فيلتر روغن دارند يا نه در ضمن مكانيك خوب غرب تهران معرفي كنيد ممنون ميشم
سجاد: 1393/8/2723:24:18،
13
14
اینجوری که دوستــــــــــــــــــــــــــــــان نظــــــــــــــــــــــــر دادن کلا ماشینای ایرانی آشغـــــــــــــــــــــــــــــــــالن...
مرســــــــــــــــــی بابت تعریفتون
دمتـــــــــــــــون گـــــــــرم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ....
سینا: 1395/9/2901:58:27،
9
9
سلام.. دوستان به نظرتون پرشیا مدل 80 تا 83 چطوریه؟
صلاحه بخریم؟
فردین 007: 1393/10/1520:21:56،
22
12
بچه ها هر چی میگین بگین برین یه ال نود بخرید بعدش کپش کنید خیلی خوشکل میشه.
fardin 007: 1393/10/1520:23:23،
17
11
بچه ها فقط ال نود بخرید کپش کنید برید حال کنید.
بله................
پاشا: 1395/4/2915:03:39،
17
20
من تمام پولم به پارس میرسه و نمیتونم هزینه بیشتری کنم و اینم با قرض میخرم-خداکنه واسم خوش یمن باشه
فراهانی: 1395/6/2813:31:22،
27
16
سلام من توقم یه پارکینگ ماشین های تصادفی دارم که7 عدد پرشیا از مدل 89 به بالا داخلشه هرکی پرشیاش با مشکل مواجه شده یا قطعات میخواد و پول کافی نداره برای تعمیر ماشینش من میتونم با تخفیف ویژه بهش بدم تمام قطعات این ماشینا سالمه به شرط وباگارانتی2ساله میدم هرکی خواست در خدمتم یاعلی...
علی: 1395/9/2421:58:41،
9
7
سلام ما الان پژو پارس سال مدل 91 داریم خیلی هم ازش راضی هستیم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما