کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امروز در بازار سکه و ارز چه گذشت؟


کد خبر : ۴۳۴۱چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶:۰۱۶۸۱۲ بازدید

بازار طلای تهران امروز از دو متغییر اصلی این بازار یعنی اونس جهانی و دلار داخل اثر متفاوتی را پذیرفت که برآیند این اثر رشد 1 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار بود.

امروز بازار فلزات طلایی متأثر از افزایش قابل توجه دلار داخل در مسیر افزایشی گام برداشت اما افت اونس جهانی تاحدودی بازار را به عقب راند و در نهایت با بسته شدن هر مثقال طلای 17 عیار بر 435 هزار تومان، بازار رشد 1 هزار تومانی این فلز زرد رنگ را تجربه کرد.

براساس این گزارش، بازار ارز با رشد ارزهای شاخص بازار شروع به فعالیت کرد و دلار تا سطح 3210 تومان پیش رفت اما کم کم مسیر رفته را بازگشت و بر بهای 3181 تومان آرام گرفت که با این وجود نسبت به روز گذشته رشد 30 تومانی را به ثبت رساند.

این روزها عواملی همچون افزایش تقاضا، نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تداوم خوش بینی به روند مذاکرات و عدم اطمینان به این بازار است که دلار و سایر ارزهای مهم بازار را با فراز و نشیب هایی مواجه کرده است. 

اونس جهانی که در روز دوشنبه به بالاترین رقم در سه هفته اخیر دست یافته بود امروز و دیروز با نوسان کاهشی تحت تأثیر نگرانی های بین المللی نسبت به افت تقاضای چین و و ضعیت اقتصادی این کشور و انتشار گزارش مربوط به بهبود وضعیت خرده فروشی آمریکا در محدوده ی 1300 دلار در نوسان است و حتی در ساعاتی به زیر این مرز رفت.

شایان ذکر است، بازار سکه امروز با حرکتهای متفاوت سکه ها روبرو شد بطوریکه هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم در پی دلار داخل افزایش و ارزش ربع و سکه 1 گرمی کاهش یافت. 

در پایان ساعت کاری روز چهارشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی در طرح امامی و قدیم به 980 و 979 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته 1 هزار تومان افزایش داشتند البته قابل ذکر است که بهای سکه امامی به 984 هزار تومان نیز رسید.

گفتنی است، هر ربع سکه و سکه 1 گرمی نیز در ابتدا تحت تأثیر دلار افزایش یافتند اما با قرار گرفتن بر بهای 314 و 202 هزار تومان کاهش 1 و 3 هزار تومانی را شاهد بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها