کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کالای کامپیوتری بخریم یا نخریم؟


کد خبر : ۴۳۲۶چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹:۴۷۴۹۴۰ بازدید

تحولات اخیر در بازار کامپیوتر طی هفته‌های اخیر منجر به بروز تغییراتی در رفتار خریداران و فروشندگان شد. رفتاری که با ماه‌های قبل متفاوت است.

واضح است چنین تغییر و تحولی به واسطه قوت‌گرفتن فرضیه افزایش بیشتر قیمت‌ها و بروز اتفاقات ناخوشایند‌تر برای خریداران در روزهای آینده صورت گرفته است.بر پایه چنین پیش‌بینی اکثر خریدارانی که تاکنون به امید کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کردند، راهی بازار شده‌اند. گروهی نیز همچنان به امید بهبود اوضاع نشسته‌اند.

اما واقعا بهترین تصمیم در چنین شرایطی چیست؟ آیا خریداران باید در انتظار کاهش قیمت‌ها بمانند و همچنان از خرید خودداری کنند؟ یا اینکه دل به دریا زده و از میان معدود نمونه‌های موجود در بازار یکی را انتخاب کنند؟شاید هم بهتر باشد نمونه مورد نظر را به آشنایانی که از آن سوی مرزها می‌آیند، سفارش دهند که البته این به معنی ورود مسافری کالا است و چندان به مذاق فعالان بازار خوش نمی‌آید.در هر حال خریداران باید در این مورد تصمیم بگیرند. از آنجا که اتخاذ تصمیم با توجه به شرایط بی‌ثبات بازار، کار سختی است در این گزارش ما با کمک راهنمایی کارشناسان توصیه‌هایی به خریداران کالاهای کامپیوتری می‌کنیم. پس اگر شما هم بین خرید کردن و نکردن مردد هستید این مطلب را بخوانید:

دوراهی خریدن و نخریدن

به گفته کارشناسان در شرایط فعلی به هیچ وجه نمی‌توان آینده بازار را پیش‌بینی کرد. به گفته آنها ممکن است در هفته یا حتی روزهای آینده ناگهان قیمت‌ها دو برابر شود یا اینکه تا حدودی کاهش یابد.

اما آنچه قطعی است خریداران نباید در انتظار کاهش چشمگیر قیمت‌ها ظرف مدت کوتاهی باشند.با توجه به این موضوع کارشناسان به خریداران کالاهای کامپیوتری توصیه می‌کنند در صورتی که نیازشان به کالاهای کامپیوتری واجب است بهتر است در شرایط فعلی از بازار خرید کنند. البته اگر بتوانند کالای مورد نظر را در بازار بیابند؛ چراکه براساس اعلام فعالان بازار موجودی کالاها به شدت در بازار کمیاب شده است.گروهی از فعالان بازار هم می‌گویند شاید بهترین کار این باشد که خریداران تا فرصت باقی است و محموله‌های جدید که قطعا گران‌قیمت‌تر هستند، وارد بازار نشده‌اند از میان محصولات موجود در بازار کالای مورد نظر را خریداری کنند.

گروهی نیز خریداران را به ورود مسافری کالا تشویق کرده‌اند که البته این موضوع چندان مورد تایید نیست. در هر حال توصیه اکثر کارشناسان به خریداران کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال این است که خرید خود را هر چه زودتر از بازار انجام دهند و کار امروز را به فردا نیندازند.محمد معراج‌زاده یک کارشناس بازار در این‌باره می‌گوید: با توجه به اتفاقات اخیر و نوسانات نرخ دلار آزاد شاید واقعا نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت بازار داشت. اما به‌طور کلی باید گفت، باتوجه به اینکه رشد قیمت‌ها به‌دلیل افزایش نرخ تعرفه واردات در راه است بهتر است خریدارانی که قصد خرید دارند برای خرید اقدام کنند.

یک کارشناس دیگر هم در این باره گفت: وقتی دروازه‌های ورودی تنگ و واردات از مبادی رسمی سخت می‌شود دروازه‌های دیگری در شهرهای مرزی گشوده می‌شود و در مورد نوت‌بوک و کالاهای کامپیوتری که تعرفه واردات آنها افزایش یافته نیز ممکن است، شاهد قاچاق باشیم. به همین دلیل این امکان وجود دارد که در بازار شاهد رشد چشمگیر قیمت نباشیم.کارشناسان که به رشد قاچاق بیش از افزایش قیمت‌ها اعتقاد دارند می‌گویند: شاید بهترین کار این باشد که در زمان حاضر برای خرید کالاهای مورد نیاز اقدام کنیم. البته اگر بتوانیم کالای مورد نظر را در این بازار کم موجودی بیابیم. محمد مزینانی یک کارشناس حوزه آی‌تی هم گفت: با توجه به اتفاقات اخیر بهتر است خریداران برای خرید اقدام کنند و خریداران قبل از ورود محموله‌های جدید با تعرفه 10 درصد برای خرید نوت‌بوک اقدام کنند و خرید را به تعویق نیندازند زیرا اعتمادی به شرایط نیست.

کارشناسان همچنین به خریداران کالاهای کامپیوتری توصیه کردند خرید در هر شرایطی به سود خریدار نیست و خریداران باید مواظب اقدامات برخی از افراد سودجو در بازار باشند ‌زیرا مشاهده شده است که گروهی از افراد سودجو نمونه‌های مرجوعی، سرقتی، کارکرده یا پشت ویترینی را به اسم کالای نو با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار به فروش می‌رسانند که خرید از این فروشندگان با دردسرهای بسیاری همراه است. چرا که اکثر این دستگاه‌ها با گارانتی‌های جعلی یا بدون گارانتی به فروش می‌رسند و در صورت بروز ایراد دست خریدار به هیچ کجا نمی‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها