کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروهای بی کیفیت داخلی مصرف سوخت بالایی نیز دارند !

کدخبر:۴۲۹۴دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶:۱۰۷۰۹۰ بازدید

مصرف بنزین خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی بسیار بالاتر است. بنا بر آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، فقط درصد اندکی از خودروهای تولید داخل، مصرف سوختی (ترکیبی) زیر هفت ...

در سال های اخیر که تحریم ها صنعت خودرو این کشور را با مشکلات فراوانی روبرو کرده، این عدم تعادل به افزایش چند برابری قیمت خودرو انجامید و هم میزان تولید سالیانه را کاهش داد. این در حالیست که مصرف بالای بنزین خودروهای داخلی در کنار کیفیت پایین آنها، همواره نارضایتی تمامی مشتریان ایرانی آنها را به دنبال داشته است.

 مصرف بنزین خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی بسیار بالاتر است. بنا بر آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، فقط درصد اندکی از خودروهای تولید داخل، مصرف سوختی (ترکیبی) زیر هفت لیتر دارند و این در حالی است که در برخی خودروها، مصرف سوخت از مرز ۱۰ لیتر نیز عبور می‌کند. از سویی دیگر نیز نگاهي به مصرف سوخت خودروهاي مختلف در كشور نشان مي‌دهد كه مصرف سوخت اغلب خودروهاي داخلي دو تا سه برابر خودروهاي خارجي است. این موضوع ظلمی است که در نتیجه افزایش قیمت بنزین از سوی دولت بر مردم تحمیل می شود؛ چرا که مردم ایران انتخابی جز خودروهای داخلی ندارند.

در همین زمینه، نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با افکارنیوز می گوید:«علم درحال پیشرفت است و نمی توان جلوی پیشرفت را گرفت. مردم ایران نیز تمایل دارند تا با جهان همساز باشند و از پیشرفت های جهان عقب نمانند. گرچه ما طبق قانون به خاطر تولید ملی از خودروسازان حمایت می کنیم و با اعمال تعرفه بالا مردم را به استفاده از محصولا ساخت داخل، اجبار می کنیم اما در همین قانون بر کیفیت تولید داخلی تاکید و ذکر شده است که کیفیت خودروهای داخل باید بهبود یابد.»

وی در ادامه افزود: «بنابراین هم گروه خودروسازی سایپا و هم ایران خودرو که مورد حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هستند، باید مصرف خودروها را با تکنولوژی که دیگران دارند، کاهش دهند.»

به گفته قاضی پور«مجلس باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت فشار بیاورد تا خودروسازان را وادار کنند که مصرف بنزین خودروهای خود را اصلاح کنند. خودروهای نیسان و وانت که گفته می شود مصرف ۱۸ دارد اما عملا ۲۹لیتر مصرف می کنند. یا خودروهای پژو پراید باید مصرفشان به ۴ یا ۵ لیتر کاهش یابد. با این کار ضمن جلوگیری از آلودگی، از فشار اقتصادی که بر مردم ایران وارد می شود، کاسته می شود.» 

نماینده مردم ارومیه در بهارستان می گوید: «مجلس جلسات متعددی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه های خودروسازان دارد. ما فشارهای لازم برای بهبود کیفیت خودروها اعمال خواهیم کرد. به طور مثال قبلا در تصادفات شیشه ها خورد و در نتیجه منجر به فوت راننده می شد. الان گرچه شیشه ها هنوز به استاندارد ایده آل نرسیده است اما تا حدودی وضعیت بهتر شده است. یا فرمان هنگام تصادف به قفسه سینه راننده وارد می شد که الان خودروسازان خودروهای را طوری طراحی می کنند که در هنگام تصادف فرمان به سمت شیشه حرکت کند.»

او همچنین تصریح می کند: «از سویی دیگر اگر خودروسازان انضباط مالی را رعایت کنند، قیمت هایشان تا حدود ۸ تا ۹درصد کاهش خواهد یافت. اما متاسفانه در صنایع خودروسازی بنگاه سیاسی باز شده است و خودروسازان وارد بانکداری شدند و کارهای خلاف دیگری انجام داده اند. در صورت سر و سامان دادن به این موضوعات قیمت خودرو ۲۰درصد کاهش خواهد داشت.»

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

وحید: 1393/1/2512:13:27،
229
20
تازه خودتونم میدونید چه خبره اما باز هیچ کاری نمیکنید!!!
وای بر ما وای بر همه ما
خریدار: 1393/1/2512:25:20،
27
349
هر کی نا راضی هست بره خودروی وارداتی بخره یک میلیارد تومن! 40 میلیون پول دادید توقع دارید صدی 5 بسوزونه ؟!
رضا: 1393/1/2512:30:44،
28
325
هر کی دنبال سوخت کم هست خب بره یک میلیارد پول بده بنز و پورشه بخره! که فقط تو هر صد کیلومتر فقط 2 لیتر بنزین کمتر مصرف کنه!!!! 17 میلیون میدید پراید چه توقعی دارید ها !!! خدایشش صدی 20 هم بسوزونه باز مفته !
مادر مرده تو سري خور: 1393/1/2512:44:10،
105
19
آقايان بازرسي كيفيفت... ، كميسيون صنايع...و .....چيكارشون داريد اين خودروسازي هاي داخلي رو كه با هزار زحمت دارن اين ماشين هاي خوشگل و توليد ميكنن و با صدجور عيب و بدقولي و چند برابر قيمت به خلق الله تحويل ميدن ، طفلكارو چيكار داريد، آخه بذار كارشونو بكنن !!!؟؟؟
فرزاد: 1393/1/2513:23:00،
120
17
آقا رضا به وضعیت شما میگن سندرم استکهلم !
melvin: 1393/1/2513:39:33،
182
24
در پاسخ به آقای خریدار و آقا رضا:
شما حتما خودتون جزو گروه خودروساز هستید که سنگشون رو به سینه میزنید وگرنه خودتون خوب میدونید اگه مالیات رو از خودروهای وارداتی بردارن با 50 ، 60 میلیون میشه بهترین ماشینای کم مصرف ژاپنی رو سوار شد
٣٣ساله: 1393/1/2514:59:11،
41
16
اگه قراره يك ايراني سوار يك ماشين وطني در حد ازرا يا كمري بشه فكر مي كنيد با اين وضعيت سايپاوايران خودرو كي به تكنولوژي امروز اين ماشينها مي رسه؟
حامد: 1393/1/2516:00:29،
47
22
100 درصد مطمئنم خریدار و رضا هر 2 یه نفرن من این کامنتهای این آقا رو چند ماهه دنبال میکنم همش هم میگه هر کی ناراضیه 1 میلیارد بده خودروی خارجی بخره. آقا جون خودوری خارجی 30 میلیونی هم داریم که کیفیتش 100 برابر بهتر از 206 و 405 و سمند و... هست
٣٣: 1393/1/2517:09:13،
40
18
در پاسخ به رضا وخريدار٤٠ ميليون تومن همين چندوقت پيش ميشد٤٠هزاردلاركه ميشد بااون در بيشتر نقاط دنيا يك بنز كلاس cوeبراحتي خريدنه اين ماشين قراضه ايران خودرو
آرش: 1393/1/2520:58:14،
25
17
آدم چینی بخره خیلی بهتره ...با حدود همون قیمتها الان کیفیت بالاتری دارند و مصرفشونم به شدت کمتره نیاز به 1 میلیارد خرج کردن نیست ...آقای رضا که احتمالا همون خریدار هست هم بره پژو پارس 30 سال پیششو سوار شه
قشر متوسط: 1393/1/2523:20:22،
28
42
پارسال زمان دهه فجر پارس سال نوشتم 12/20 تحویل گرفتم
مدل 92
مصرف ترکیبی 10.5
جاده 7.5
شهر تقریبا 12.5 یا 13
گیرباکس دنده 5 رو 100 میخونه
یکنواخت گاز نمیخوره رو 3000 ریپ ریز میزنه
یه تندر هم دارم ، صداش میزنم سلطان چون زندگی منه
بابک: 1393/1/2613:02:27،
19
15
در پاسخ به رضا و خریدار شما باید اسمتونو نعمت زاده و نعمت بخش میگذاشتید شما از ان دسته افراد شکم گنده هستید که اگر سرپا بخواهید انگشت شصت پایتان را ببینید هرگز موفق نخواهید شد
وحید: 1393/1/2512:15:49،
66
19
آخرش چی؟ یعنی فرقون سازی های ما فرقوناشونو با گاری های چینی عوض میکنن؟؟؟؟؟؟بعید میدونم.
تت: 1393/1/2514:57:27،
36
20
من فرغون ایرانی رو میدم جاش همون گاری چینی میگیرم چون خیلی بهتر از اونه.
خخخ: 1393/1/2512:20:20،
145
18
تورو خدا فقط زیاد فشار نیارین که شیشیه جلو تبدیل به اپشن نشه...
حامد: 1393/1/2512:21:38،
39
121
405 وپارس روولش..توماشینای داخلی الان تندر روبورسه..بخریدتا گرون ترنشده.
206باز: 1393/1/2512:25:56،
104
61
تندر آشغالترین ماشین عالم هست....
لطفاً نخرید....
ربیع: 1393/1/2512:27:33،
67
21
شما که گرفتی بسه.
مسعود : 1393/1/2512:44:27،
64
35
هر وقت تصمیم به خرید جیپ گرفتم میرم سمت ال90!!
آمنا: 1393/1/2521:07:48،
23
24
تندر اشغاله یا 206؟
اگه رده بندی سازمان کنترل کیفیت رو قبول داری برو ببین همیشه بالاتریناس
اگه قبول نداری از مکانیک و قطعه فروش بپرس کیا میان بیشتر قطعه میخرن...همه عالم میدونن 206 خرابیش بیشتره!و قطعات ال90 هنوز خیلی با کیفیته ...وقتی اطلاعات ندارید از سر تعصب حرف نزنید ..هیچکس شما رو مجبور به نظر دادن نکرده
سلیمان: 1393/1/2512:22:23،
45
16
دمت گرم ...اما کو گوش شنوا و مهمتر از آن کو رسیدگی کننده؟؟؟
علی رضا: 1393/1/2512:24:15،
30
18
لگن های ساخت داخل پرمصرفند.گرانیهمباعث شده مردم مستهلک بخرند که بازم مصرفشان بالاتر است. ماشین های خارجی را ما فقط در بالا شهر هامی بینیم کهاز کنارمانرد می شوند
رهگــذر: 1393/1/2512:27:18،
41
16
(اما متاسفانه در صنایع خودروسازی بنگاه سیاسی باز شده است و خودروسازان وارد بانکداری شدند و کارهای خلاف دیگری انجام داده اند.)



خب دیگه صحبتی باقی نمی مونه. :|
شمال: 1393/1/2512:35:35،
35
13
آخه ماشین های قدیمی و از رده خارج رو که نمیشه اصلاح کرد ! باید خودروهای بروز که مصرف کم و ایمنی بالا دارند بجای امثال پژو و پراید و وانت هامون تولید بشند .
مهدی: 1393/1/2512:36:23،
66
24
من پژو پارس دارم مصرفش حدود 13 هست
!!!
حسن: 1393/1/2512:48:23،
33
81
الکیییییییی نگو، من خودم پارس ای ال ایکس دارم در شهر امکان اندازه گیری نداشتم ولی در جاده بارها تست کردم در سرعت معقول (100تا115)7 تا مصرف می کنه . چرا برای ما ایرانی ها همیشه مرغ همسایه غازه اونوقت!
مهدی: 1393/1/2513:07:52،
61
42
جاده یکی از ملاکهای اندازه گیری میزانه سوخته
ملاک اصلی داخل شهره
مال من پارس ساله و مصرفش توشهر بالای 13 هست
عارف: 1393/1/2523:40:57،
18
23
ماشین شما ایراد داره من دو ماهه پارس سال دارم مصرفش دقیقا 9تا است
ح: 1393/1/2512:39:09،
34
16
حالا میان ماشینای بالای 2000 رو سهمیه نمیدن
شهرام : 1393/1/2512:45:34،
38
15
من یه موتور گازی پژو دارم فقط از جلو یه پمپ بنزین رد بشه کافیه قشنگ یه 40 تا 50 کیلومتر میره
محسن: 1393/1/2512:54:30،
41
14
بهرحال نماینده ها هم باید یه حرفی تو مجلس بزنند دیگه
خودرو باید ارزان شود
مصرف سوخت بالاست

همه این حرفا یعنی ما فقط وظیفه داریم بگیم حالا اگه خودروساز ها گوش ندن مهم نیست!!!

زال الدین: 1393/1/2513:03:52،
50
14
ننگ باد بر محصولات بی کیفیت ایرانی و چینی که فقط به درد سوزاندن در چهارشنبه سوزی میخورند.مرگ بر سو استفاده کننده های میلیاردی از صنعت خودرو. وای بر مردم بدبخت
عباس: 1393/1/2513:04:56،
38
21
آقایون عزیزی که میگن 40 میلیون پول کمی هست شما میدونی با 7 میلیون می تونی تو کشور عراق و ... یک ماشین تویوتا کمری بخری با مصرف سوخت کم و آلودگی کمتر خوب بعضی مردم هم فکر ندارن واقعأ لایق همون ماشین 20 میلیونی پراید هستن
احمديان: 1393/1/2513:24:14،
31
23
كلا ماشين هاي ايران خودرو ار كيفيت فوق العاده ژايين و ضعيفي برخوردار هستن . مثلا خانواده پژو 206 در مصرف گل سرسبده .
حمید: 1393/1/2513:26:11،
19
58
سلام.دوستان یه ماشین برای شهرمی خواستم بگیرم..به نظرتون 111صفربه صرفه تره یا206 کارکرده..
سجاد: 1393/1/2610:45:48،
16
12
206فرانسوی کهنه میارزه به 111 صفر
90: 1393/1/2513:26:42،
35
21
بحث از دور خارج شدن خانواده 206 بخاطر كيفيت پايين ( هندي / چيني) و مصرف بالا12.5/100 و آلودگي محيط زيست و ايمني پايين هست .
206: 1393/1/2515:27:14،
31
30
فعلا که مصرف 206 صدی 8 هست ولی ال نود صدی 11
آمنا: 1393/1/2521:05:06،
28
15
والا تندر ما که تو شهر دقیق 8.4 چه کامپیوتر خودش چه دیاگ همین عددو نشون میده نه 11 ..11 مال 405 و ایناس
محسن درستکار: 1393/1/2613:52:03،
36
36
ال 90 من 7.9 رو صفحه میزنه و همین مقدار رو به صورت واقعی میسوزونه. چند تا باک بنزین سوپر ( از یه جایگاه مطمئن و خوب) بزن مصرفش اصلاح میشه . من پارس داشتم 87 ، مرتب و یک ، اما ازش به شدت میترسیدم داخل شهر برم. ( از بس ماشین بی کیفیتیه ) . اما ال 90 جواب خودشو پس داده. حالا هر چی هم میخوای بگو 206 بهتره
90 تايي: 1393/1/2513:27:49،
26
24
فرش قرمز براي خانواده رنو مياندازيم . رنو خوش آمدي - پژو كريه خداحافظ.
L90: 1393/1/2513:31:00،
33
32
در حال حاضر بهترين خودرو از لحاظ مصرف - ايمني - جادار بودن - كيفيت عالي - قدرت عالي - كشش عالي - توبورس بودن- لذت رانندگي - افزايش قيمت متناسب با تورم و ... L90 . بهتون توصيه ميكنم به نمايندگي ها سري بزنيد و خرابي 206 و 405 و پارس و سمند رو ببينيد . متقاعد ميشيد كه چي بخريد .
زال الدین: 1393/1/2514:37:47،
45
23
هیچ کدام به درد نمیخورند.
راد: 1393/1/2521:03:32،
21
20
تو رنج قیمت زیر 50 فقط تندر ...قبول دارم حرفتو کسی تا سوار نشده نمیتونه بفهمه این ماشین چقدر راحتی باهاش
زل السلطان : 1393/1/2513:32:18،
32
23
ننگ باد بر محصولات بی کیفیت ایرانی و چینی و هندي ( 206-405-پارس و سمند)
محسن: 1393/1/2513:33:40،
31
17
آقا شهرام راست گفتي كلا خانواده پژو بايد فقط موتور گازي توليد كنه .
كانون آپكويي ها : 1393/1/2513:41:26،
38
68
اگه واستون :
ايمني - مصرف - تابلو بودن كمتر- جادار بودن - كيفيت - سر و صدا - زيرو بند - قدرت - كشش - كولر - تو بورس بودن - گيربكس - كامپوتر سفري - دنده و كلاچ فوق نرم - قطعات اصل - هزينه كم -
مهمه ال نود بخريد .
بهتون قول ميدم تا 48 ميليون ميرسه .
ضمنا ال نود نودتا آپشن داره .
سوختن: 1393/1/2513:44:30،
34
20
ميگن 206 مصرف 13/100 - پارس 14/100و 405مصرف 15/100 داره . ببينيد چه آشغالي داره به مردم نجيب اين مرز و بوم تحميل ميشه .
amirooo-Ahwaz: 1393/1/2612:33:54،
17
16
من طرفدار هیچکدوم نیستم ولی این حرفت مشخصه از رو تعصبه پارس به هیچ وجه مصرفش کمتر از 405نیست.
مشتی: 1393/1/2513:46:44،
37
12
به نظر من بستن در کارخانه های ماشین سازی ایران(فرغون سازی)از مصادیق موثر اقتصاد مقاومتیه.
مشتي 2: 1393/1/2513:57:15،
20
15
از ايران خودرو بايستي شروع كرد .
نخريد بنجل هاي چيني و هندي ( 206و ...)
AminJex: 1393/1/2514:00:44،
40
30
دوستان 207 بهتره یا L90
207+
L90-
راستی بگم 19سالمه برای شهر میخوام.
آرش: 1393/1/2521:02:28،
19
19
اگه قیافه برات مهمه 207 بخر
اما اگه فنی خوب و کیفیت بالاتر برات مهمه و جادار تر بودن تندر بگیر
خرابی تندر هم خیلی از خانواده 206 از جمله 207 قلابی داخل ایران کمتره باور نداری از مکانیک بپرس
محسن درستکار : 1393/1/2614:01:59،
23
12
رفیق 207 به غیر از شکل ، همون 206 تیپ 5 هستش. خانواده پژو از موتور ضعیف هستن. . ال نود به نسبت بقیه ماشینهای تولید ایران از همه بهتره. البته باید ببینی از ماشین چی میخوای اگه شکل و تیپ بخوای 206 بهتره. اما اگه موتور بخوای ال 90
احسان: 1393/1/2514:22:49،
29
12
سلام تا تو مملکت دلال بازی و ثروتمندمداری هست باید بیخیال اقتصادوصنعت و....شد مخصوصا صنعت خودرو که بخور بخوره وگرنه ماتو ایران بهترین مهندسان طراحی خودرورو داریم
علی: 1393/1/2514:59:36،
30
18
آقای وزیر صنایع من 206 تیپ 2 دارم پوستمو کنده مصرفشم بالاست البته مدلش85هست.نزدیکانمون لیفان 620 داره بسیار کم مصرف سوار شدم انصافا ترمز شتاب نرمی و.....خیلی بهتر از ماشین خودمه یعنی ما اونم نمیتونیم بسازیم!!! بابا برید مهندسین ایرانی خارج کشور رو دعوت کنید بیان کمک، مدیریت و هم تغییر بدید ،بخدا حله
آرمان: 1393/1/2521:12:02،
17
17
من دارم 620 سری اولیشم هست یعنی 1600 هستش قبلش 405 داشتم ...یه لاستیکش میرزه به هیکل 405 ..مصرف پایین ...آپشنهای بیشتر ...ایمنی بالاتر...شیکتر ....و با اینکه موتورش ضعیفتره شتابش بیشتره
فرهاد: 1393/1/2515:00:01،
24
19
منم 206 sd دارم مدل 92 و مصرفش تو جاده 7 هستش
وحیدss: 1393/1/2515:25:39،
33
42
ما یه خودروی فوق ملی(رانا) داریم,تو دو سال گذشته فقط واسش خرج کردیم اول صفحه کلاج خرد کرد الان هم علارغم تعویض شمع وفیلتر بنزین و هوا مصرفش تو اتوبان به 10% رسیده تو شهرم که واویلا
بنده خدا: 1393/1/2518:09:49،
18
14
علم درحال پیشرفت هست اماایران وایران خودرودرحال پس رفته وماشیناشو به قیمت دوبرابرمیده
علیرضا: 1393/1/2518:20:03،
18
19
خودروی کم مصرف-زیبا-با امکانات فقط جکJ5 تولید کرمان موتورتولیدش بالابره میبینید سرش دعواست به ال نود-206 و...خیلی می ارزه
رامبد: 1393/1/2521:00:19،
24
15
قبول دارم ماشین خوبیه(نسخه 1800 )و کیفیت مطلوبی داره اما خوب از تندر و...هم گرونتره به نظر من زیر 50 تومن تندر ...زیر 70 جی 5 1800 و جیلی و زیر 100 هم ام جی شواله و سراتو های نسل قبل یا مزدا 3 کارکرده
بابک: 1393/1/2518:24:01،
22
19
خدا وکیلی میگم ریو خیلی ماشین خوبی است. نمیدونم چرا تولیدش متوقف شد؟من 4سالیه دارم کم مصرف (صدی 6) وکم استحلاکه. چون خواستن مثل پراید لوازمشو ایرانی و چینی کنن کیا اجازه نداد. خدایی نمیخوام تبلیغ کنم چون خودم دارم. ولی به نسبت پژو و سمندو... بازم قابل قبول تره. یا حق
ناشناس: 1393/1/2519:17:54،
77
11
پژو 308 که برای جاده طراحی شده سه سیلندر با توربو شارژ هست که کمتر از 6 لیتر می سوزونه و 120 اسب بخار تولید میکنه. همه کمپانی ها از دهه نود میلادی تا کنون رشد تکنولوژی داشتند الا خودروسازهای ما. اینقدر نگین پژو بده رنو خوبه
شبنم محمدی: 1393/1/2520:11:50،
25
18
از نظر تکنولوژی اول المانها هستن
دوم انگلیس
سوم ایتالیا
چهارم ژاپن
پنجم کره
ششم فرانسه
.
.
.اخر هم ایران خودمون
تگرگ: 1393/1/2608:27:15،
20
14
شبنم خانم شما اطلاعاتتون چقد زیاده اینا کجا یاد گرفتین میشه ما را هم راهنمائی کنین ممنون می شم
Nima: 1393/1/2600:00:45،
18
14
خیلی ببخشید جناب نماینده، خدای نکرده قصدی ندارم فقط می‌خواستم بگم ما که تا حالا ندیدیم کاری با گفتن «باید» خود به خود درست شود. ضمنا کارخانه های داخلی تکنولوژی ای ندارند که بخواهند مصرف را کم کنند!!
كامي: 1393/1/2607:49:38،
17
22
دوستمون آمنا جان راست گفتي ال نود رو ال نود دارا درك ميكنن.
بقول يكي از بچه ها ميگفت يه بار پشت چراغ قرمز فكر كرده خاموشه بس كه بي سر و صداست .
خرابي هم كه بايد رفت تو نمايندگي ها ديد .
سامی: 1393/1/2610:04:00،
19
15
فیلم تخیلی زیاد میبینی؟!
علی: 1393/1/2609:10:43،
36
14

خداوند رحمت کند سید خندان را

همه سرکارید خانه از پای بست ویران است
بابک: 1393/1/2612:16:32،
14
10
زنگ زدم تمامی نمایندگیا ایران خودرو برا ثبت نام ماشین...همشون میگن فعلا ثبت نام هیچ ماشینی نداریم...میپرسم منتظرین تا گرون بشه میگن بعله....واقعا دستتون درد نکنه مسئولین محترم
شبنم محمدی: 1393/1/2613:50:06،
21
19
اقایه تگرگ شما بگین ما یاد بگیریم...
تگرگ: 1393/1/2619:35:23،
36
13
به این آدرس ایمیل بزن asghari56sa@yahoo.com
مسعود: 1393/1/2708:10:58،
18
41
دوستان خبرندارین همین فرغون هایی که شمامی گویید قراره ازاول تا پانزدهم ماه ۲۷٪ گران بشه وبازهم همه کسانی که اسم فرغان میذارن جزو اولین خریداران هستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل