کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست آپارتمان‌های وام‌دار برای فروش + جدول


کد خبر : ۴۲۹۱دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴:۲۸۱۹۱۵۳ بازدید

بررسی فایل‌های فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که اکثر فروشنده‌های واحدهای متراژ کوچک، خریداران را به استفاده از وام‌های 35 یا 45 میلیون تومانی خرید مسکن تشویق یا شاید هم اجبار کرده‌اند!

اگرچه مبلغ جدید وام خرید مسکن سال گذشته، تعیین و تصویب شد، اما این مساله پارسال بازتاب مثبتی در بازار خرید و فروش از سوی فروشنده‌ها نداشت. 

با این حال امسال در بین آگهی‌های واحدهای فروشی به‌خصوص واحدهای متراژ کوچک که با شرایط ویژه هم به خریدار عرضه می‌شوند، می‌توان شاهد کارآیی مبلغ جدید وام خرید بود، البته ناگفته نماند که سال پیش عده‌ای از فعالان بازار مسکن وام 35 یا 45 میلیون تومانی را فقط برای واحدهای متراژ کوچک یا سوئیت، کارآمد اعلام می‌کردند و بسیاری از متقاضیان بازار خرید هم با این نقل قول مشاوران املاک موافق بودند. وام 45 میلیون تومان خرید مسکن (35 میلیون تومان وام به اضافه 10 میلیون وام تعمیرات) علاوه‌بر تامین بخشی از مبلغ خرید، امتیاز دیگری را که برای خریداران فراهم کرده است، کاسته شدن از مبلغ نقدی واحدهای مسکونی با شرایط ویژه فروش است. 

برای مثال اگر یک واحد مسکونی قرار بود با وام 20 میلیون تومانی خرید و فروش شود و ارزش واحد 100 میلیون تومان بود خریدار 60 میلیون تومان را نقدی، 20 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان مابقی را از طریق رهن واحد به مستاجر فراهم می‌کرد، اما در حال حاضر با افزایش وام خرید، متقاضی برای خرید همین واحد باید 35 میلیون تومان را نقدی، 45 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان مابقی را از طریق رهن فراهم کند. پس با این شرایط خریدار بخشی از مبلغ نقدی را با کمک وام پرداخت خواهد کرد. 

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی که وام بیش از 40 میلیون تومانی برای آنها در نظر گرفته شده، پرداخته است: 

در خیابان فلاح یک واحد 39 متری 4 سال ساخت با شرایط 30 میلیون تومان نقد، 25 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان وام به خریدار تحویل داده می‌شود. 

علاوه براین واحدی به متراژ 40 متر مربع در خیابان سینای شرقی با شرایط ویژه فوق: 40 میلیون تومان نقد، 15 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان وام آماده فروش اعلام شده است. 

از طرف دیگر فروشنده‌ای اظهار کرده است با 22 میلیون تومان رهن، 40 میلیون تومان وام و 50 میلیون تومان نقد واحد 45 متری خود را در خیابان قزوین به بازار فروش عرضه کرده است.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها