کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 میلیون هزینه کنید، 45 میلیون وام بگیرید


کد خبر : ۴۲۳۰پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲:۱۶۱۸۰۶۴ بازدید

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار میزان وام مسکن به عدد 45میلیون‌تومان (به‌همراه 10میلیون‌تومان وام جعاله) افزایش یافته است .

4میلیون هزینه کنید، 45میلیون وام بگیرید

خبرآنلاین: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار میزان وام مسکن به عدد 45میلیون‌تومان (به‌همراه 10میلیون‌تومان وام جعاله) افزایش یافته است. اما برای دریافت وام 45میلیون‌تومانی متقاضیان باید حداقل مبلغ سه‌میلیون‌تومان را به‌مدت یک‌سال در بانک مسکن بدون دریافت سود سپرده‌گذاری کنند. این سپرده بدون سود برای وام اولیه 20میلیون‌تومانی در بانک باقی می‌ماند. پس از سررسید، باید به میزان 15میلیون‌تومان برگه‌های حق‌تقدم دریافت وام از فرابورس خریداری شود. همچنین متقاضیان می‌توانند با خرید اوراق حق‌تقدم بیشتر 10میلیون‌تومان وام جعاله را نیز دریافت کنند. به این ترتیب و بر اساس قیمت‌های روز به‌طور متوسط سه‌میلیون‌تومان هزینه خرید اوراق حق‌تقدم می‌شود. این عدد بر اساس قیمت روزانه اوراق حق‌تقدم در نوسان است.

برای طی مراحل دریافت وام مبلغ‌های 45هزارتومان در یک مرحله و 76هزارتومان در مرحله بعد به عناوین مختلف مانند صدور تمبر و... به حساب بانک مسکن واریز می‌شود.همچنین بانک مسکن از متقاضیان دریافت وام می‌خواهد یک حساب قرض‌الحسنه و یک حساب جاری برای دریافت وام افتتاح کنند. به این ترتیب در هنگام افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری نیز هزینه‌های دیگری به متقاضیان تحمیل می‌شود. حساب جاری که مبلغ سه‌میلیون‌تومان سپرده در آن قرار داده می‌شود، پس از دریافت وام از سوی بانک مسدود می‌شود. با این وجود متقاضی باید حساب دیگری برای پرداخت اقساط در این بانک باز کند که این اقدام نیز هزینه‌هایی به‌همراه دارد.پس از طی مدت حداقل 10روز (در صورت دریافت استعلام ثبتی که به‌طور متوسط 30روز زمان می‌برد) بانک متقاضیان را به دفاتر ثبتی معرفی می‌کند. در این مرحله نیز دفاتر ثبتی برای وام 45میلیون‌تومانی مبلغ 780هزارتومان را بابت عقد قرارداد میان بانک و وام‌گیرنده دریافت می‌کنند. تمامی این رقم برخلاف روال عادی ثبت قراردادها از سوی متقاضی دریافت وام پرداخت می‌شود و وام‌گیرنده سهم خود و بانک را پرداخت می‌کند.

در نهایت بانک مسکن برای پرداخت وام 45میلیون‌تومانی حداقل چهارمیلیون‌تومان هزینه به وام‌گیرندگان تحمیل می‌کند. در نهایت نیز وام‌گیرنده طی مدت 12سال رقمی نزدیک به 85میلیون‌تومان را به بانک مسکن باز‌می‌گرداند. به این ترتیب میزان وام واقعی دریافتی به عدد 41میلیون‌تومان کاهش می‌یابد و بانک میزان دوبرابر این مبلغ را طی مدت مشخص از وام‌گیرنده دریافت می‌کند.هزینه‌های جاری دریافت وام در بانک مسکن در وب‌سایت این بانک و همچنین در هنگام مراجعه به شعبه‌های بانک اعلام نمی‌شود و تنها وام‌گیرندگان در طی مراحل مختلف دریافت وام با این موضوع مواجه می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها