کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس از 3 روز نزول شاخص بورس صعودی شد


کد خبر : ۴۲۰۲سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵:۰۳۲۰۴۹ بازدید

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس پس از سه روز حرکت منفی، روند رو به رشد به خود گرفت و 398 واحد افزایش یافت.

شاخص بورس تهران پس از طی کردن حرکت نزولی از ابتدای سال تاکنون امروز با جهش مواجه شد و به کانال 77 هزار و 818 واحدی رسید.

بر این اساس به عقیده کارشناسان انتظار برای آغاز دور دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی موجب شده است تا سهامداران جانب احتیاط را در پیش بگیرند و موجبات کاهش قیمت ها را فراهم کنند.این در حالی است که انتظار می‌رود پس آغاز سومین دور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ، آرامش بیشتری در فضای سیاسی- اقتصادی و همچنین بازار سرمایه حاکم شود بر این اساس بازار سرمایه در معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش قیمت ها مواجه شد.

در بازار امروز شرکتهای مخابرات، ایران خودرو، غدیر، مپنا، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، سایپا، سیمان فارس و خوزستان، نفت و گاز پارسیان و حفاری شمال بیشترین تاثیر را در رشد بورس گذاشتند.این در حالی است که شرکتهای بانک تجارت، فولاد، بانک پارسیان، گل گهر و توسعه معادن و فلزات از شرکت‌هایی بودند که با افت قیمت مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین در بازار امروز شرکت‌های پاکشو، داروسازی زهراوی و مخابرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیروترانس، معادن بافق و افست بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از 343 میلیون سهم به ارزش 98 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 379 هزار میلیارد تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها