کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیوندای جنسیس 2015 , پا در جای پای بزرگان


کد خبر : ۴۱۹۶سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴:۵۴۱۳۳۴۲ بازدید

نسل بعدی هیوندایی جنسیس، علائمی از انرژی و روحیه بلندپروازانه ی این خودروساز کره ای خواهد داشت.
هیوندای جنسیس 2015 , پا در جای پای بزرگانهیوندای جنسیس 2015 , پا در جای پای بزرگان

در شبکه های اجتماعی و رسانه های اینترنتی اظهارنظرهای زیادی در باره ی جلوپنجره ی شش ضلعی جنسیس 2015 در گرفته است. این خودرو نسل دوم سدان پرتجمل هیوندایی برای قشر پردرآمد است. برخی این طراحی خارجی جدید را به شدت می پسندند و برخی آن را به سخره می گیرند هرچند که در نگاه اول ممکن است توجه مردم عادی را به خود جلب نکند. اما در دنیا خیلی از مردم نگاهاشان نسبت به طراحی خودرو موشکافانه است.

هیوندایی اولین نسل جنسیس را در سال 2008 به بازار آمریکا عرضه کرد و تاکنون تعداد جنسیس فروخته شده در آمریکا به رقم قابل احترامی رسیده است. در سال اول فقط 14 هزار دستگاه در آمریکا به فروش رسید اما در سال 2013 به رقم 20 هزار دستگاه در سال رسید. هر چند که این رقم در برابر فروش 250 هزار دستگاه بنز سدان پرتجمل کلاس E یا خودروی آئودی و لکسوس مدل ES 350 ناچیز به نظر می رسد اما دستاوردی غیرقابل انکار به حساب می آید.جنسیس جدید معماری کاملاً جدید دارد و با موتور 6 سیلندر 3.8  لیتری و 8 سیلندر 5 لیتری به انواعی از آپشن های روز دنیا مجهز است از جمله سیستم های ایمنی، کروز کنترل سازگار شونده [از نوعی که سرعت خودروهای اطراف را سنجیده و به طور خودکار سرعت را کم یا زیاد می کند و...

هیوندایی علاقه ای به تعیین کل فرانشیز در شبکه های فروش و خدمات پس از فروش ندارد و نمی خواهد فرانشیز جداگانه برای خودروهای لوکس و پرتجمل در نظر بگیرد و همین عامل باعث می شود در رقابت با لکسوس کم بیاورد چون لکسوس دست نمایندگی های فروش خود را برای چانه زنی مشتریان باز می گذارد. در عوض با این تصمیم، هیوندایی در نقدینگی و زمان مورد نیاز صرفه جویی می کند.

یکی از دلایلی که جنسیس جرأت عرضه اندام در بازارهای آمریکا داده این است که تمامی فناوری ها و عملکرد خودروهای کلاس E مرسدس بنز و سری5 ب ام و را دارد اما ارزان تر است. به قول کارل براور Karl Brauer تحلیل گر سایت کلی بلو بوک Kbb.com هیوندایی همه امکانات خودروهای پرتجمل را دارد فقط نام و نشان آن در مقابل نام هایی مثل بنز و ب ام و کم می آورد. هیوندایی جنسیس 3.8 لیتری با 42 هزار و 950 دلار 11 هزار و 740 دلار از رقیب خود لکسوس مدل GS350 و 17 هزار و 605 دلار نسبت به مرسدس بنز مدل E350 ارزان تر است.

تا چند سال پیش این رویکرد دور از دسترس به نظر می رسید، مثل سامسونگ که روزگاری در بخش محصولات الکترونیک برندی ارزان به حساب می آمد اما امروزه در عمل از سونی سبقت گرفته است. اما برای آن که هیوندایی مثل سامسونگ پا در جای پای بزرگان بگذارد لازم است روی آگاهی مردم از نام و نشان و برند خود کار کند که مستلزم شهره شدن به توانایی مهندسی است.

هیوندایی و کیا که دو شرکت ادغام شده در کره جنوبی هستند در حال حاضر 8 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به دست آورده اند و همین حالا هم فقط کمی از نیسان ژاپن عقب هستند اما از فولکس در بازار آمریکا جلوتر هستند.نسل جدید سوناتا که از نظر تحلیل گران صنعت خودرو مهمترین مدل هیوندایی به حساب می آید از اواخر 2014 وارد بازار خواهد شد.به نظر می رسد که هیچ خودروسازی در بازار آمریکا از لحاظ انرژی و روحیه بلندپروازانه به پای هیوندایی/کیا نمی رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها