کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تفاوت حقوق کارگر آمریکایی با کارگر ایرانی


کد خبر : ۴۱۹۳سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶:۳۴۱۱۸۸۶ بازدید

روزنامه یو اس ای تودی هشدار داده که تفاوت چشمگیر در میزان رشد دستمزد مدیران ارشد و کارگران معمولی در اقتصاد آمریکا به بحث ها در مورد نابرابری درآمد در این کشور دامن می زند. البته این روزنامه برای ...

رشد درآمد یک کارگر آمریکایی در سال گذشته کمتر از دو درصد بوده است.

روزنامه یو اس ای تودی (USA Today) در گزارشی به میزان رشد دستمزد در بخش های مختلف آمریکا پرداخته است. طبق این گزارش، متوسط دستمزد یک کارگر تمام وقت آمریکایی در سال 2013 معادل 40872 دلار در سال بوده است که نسبت به سال پیش از آن رشدی 1.4 درصدی را نشان می دهد و این در حالی است که متوسط دستمزد مدیران ارشد شرکت های بزرگ آمریکایی رشدی 13 درصدی را تجربه کرده و به 10.5 میلیون دلار در سال رسیده است.

 روزنامه یو اس ای تودی هشدار داده که تفاوت چشمگیر در میزان رشد دستمزد مدیران ارشد و کارگران معمولی در اقتصاد آمریکا به بحث ها در مورد نابرابری درآمد در این کشور دامن می زند. البته این روزنامه برای محاسبه میزان درآمد مدیران ارشد آمریکایی تنها میزان حقوق آن ها را مورد توجه قرار نداده و از میزان رشد ارزش سهام این افراد را نیز در نظر گرفته است به خصوص که میزان فیش حقوقی برخی از مدیران ارشد مانند استیو جابز، مدیر سابق شرکت اپل، تنها یک دلار است و مارک زوکربرگ، موسس فیس بوک، نیز اخیرا به جمع مدیرانی پیوسته که میزان حقوق آن ها تنها یک دلار است.

بحث های در مورد افزایش نابرابری دستمزدها در اقتصاد آمریکا در شرایطی شدت گرفته که از یک سو برخی اقتصاددانان مانند جوزف استیگلیتز اعتقاد دارند که این نابرابری درآمدی ناعادلانه است و عواقب اجتماعی بسیاری دارد در حالیکه برخی دیگر از اقتصاددانان مانند گرگوری منکیو معتقدند که اگر ثروتمندان درآمد بسیاری دارند به خاطر توانایی های ویژه ای است که از آن برخوردارند و به همین دلیل نباید تلاش کرد تا با سیاست های مالیاتی از میزان نابرابری درآمد کاست.

به این ترتیب کارگران امریکایی براساس محاسبه نرخ دلار به تومان سالیانه 122 میلیون و 616 هزار تومان حقوق می گیرند. میزان درآمد سالیانه کارگران ایرانی نیز (براساس محاسبه حداقل حقوق و مزایا در صورتی که به عدد ماهیانه 700 هزار تومان برسد.) 8 میلیون و 400 هزار تومان است که با عیدی پایان سال به 9 میلیون و 400 هزار تومان می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها