کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ اجاره بهای مسکن در نقاط مختلف تهران


کد خبر : ۴۱۹۱سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰:۱۸۴۷۰۳ بازدید

شواهد در بازار اجاره واحدهای مسکونی مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که مالکان در حال بازگشت به بازار معامله هستند و از سوی دیگر هم مشاوران املاک جهت تکمیل فایل‌های اجاره‌ای خود، شروع به تشویق مالکان کرده‌اند.

بررسی فایل‌های اجاره از لحاظ توقع موجران از مستاجران حاکی از این مساله است که واحدهای متراژ کوچک و همچنین سوئیت‌ها از مالکان سرسخت‌تری برخوردار هستند؛ چراکه اکثر مستاجران قدرت پرداخت اجاره بهای چنین واحدهایی را دارند اما در عوض واحدهای متراژ بزرگ به‌دلیل بالا بودن نرخ اجاره شان و محدود بودن متقاضیان برای این دسته از واحدها، از موجران منصف‌تری بهره‌مند هستند. 

برای مثال: مالکی واحد 45 متری خود را در خیابان جمهوری با شرایط 7 میلیون تومان ودیعه و 650 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره معرفی کرده است و در فایل خود تاکید کرده: واحد خود را فقط به زوج اجاره می‌دهد و مبلغ تعیین شده ودیعه و اجاره ماهانه غیر قابل تبدیل است. 

علاوه براین در خیابان جیحون یک واحد مسکونی به متراژ 40 متر مربع با 7 میلیون تومان ودیعه و 550 هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به مستاجر است اما موجر مبلغ تعیین شده ودیعه و اجاره ماهانه را غیرقابل تبدیل عنوان کرده است. 

اما اکثر واحدهای بیش از 150 متر مربع از بابت پرداخت اجاره بها از شرایط ارزنده‌تری برخوردار هستند زیرا در اغلب این واحدها شرایط پرداخت اجاره بها به عهده مستاجر است و مالک فقط مبلغ دریافتی مورد نظر خود را اعلام می‌کند. 

یک واحد نوساز 180 متری در خیابان فرمانیه با کلیه امکانات طبق گفته مالک دارای شرایط «از رهن کامل تا اجاره قابل تبدیل» است. 

همچنین در خیابان ظفر 210 میلیون تومان برای رهن یک واحد 180 متری از سوی مالک در نظر گرفته شده است اما مالک شرایط رهن و اجاره را هم خواهد پذیرفت. برعکس واحدهای متراژ کوچک که موجران آنها شرایط رهن و اجاره را برای اجاره تعیین می‌کنند و به ندرت راضی به تبدیل شرایط پرداخت می‌شوند اما اکثر واحدهای متراژ بزرگ که از شرایط رهن کامل برخوردارند، اغلب مالکان آنها راضی به رهن و اجاره هم می‌شوند.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها