کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لوکس ترین محصول کیا در ایران


کد خبر : ۴۱۰۲سه شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲:۲۰۳۱۶۶۲ بازدید

پیشرفت خودروسازان کره‌ای در 10سال اخیر فوق‌العاده بوده و خود را از یک خودروساز ضعیف، تبدیل به خودروسازی قوی در زمینه ساخت و فروش خودروهای ارزان‌قیمت و سایز متوسط کرده‌اند‌.
لوکس ترین محصول کیا در ایرانلوکس ترین محصول کیا در ایران

این روز‌ها کارشناسان و منتقدان صنعت خودرو منتظر رونمایی خودرو‌های جدید از دو کره‌ای کیا و هیوندای هستند و پیشرفتشان روز به روز قابل ملاحظه است‌. این دو خودروساز با صبر و حوصله  و  تدوین سیاست‌های بلند‌مدت‌، عرصه را برای قدرت‌نمایی و مانور تویوتا در کلاس‌های مختلف تنگ کرده. بعد از موفقیت‌های بسیار در سگمنت متوسط قدم به کلاس خودرو‌های لوکس گران‌قیمت گذاشته‌اند‌. البته هیوندای چند سالی است که با جنسیس و سنتنیال در این بازار عرض‌اندام کرده و کیا نیز با عرضه خودرویی بر پایه پلت‌فرم سنتنیال می‌خواهد سهمی از این بازار داشته باشد‌. حضور این خودروسازان در کلاس زنگ خطری برای خودروسازان بزرگی همچون مرسدس بنز‌، ب‌ام‌و و لکسس است‌. در این مقاله به دیدار لوکس‌ترین ساخته کیا در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می‌رویم و به تست و بررسی این ببر آسیایی می‌پردازیم‌. Quoris هر چند به دلیل حجم موتورش هنوز مجوز عبور از سراسر کشور را ندارد اما به‌تازگی در مناطق آزاد کشور از جمله ارس و انزلی توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است‌. همانطور که اپیروس زمانی با قیمتی مناسب آپشن‌های لوکس و سواری خاصی را به مشتریان خودرو‌های کره‌ای ارائه می‌کرد‌، جانشینش یعنی Quoris نیز می‌خواهد این راه را به سبکی مدرن ادامه دهد.


Quoris از کجا آمد؟!

کیا فروش سدان فول‌سایز خود را از سال 2012 میلادی در کره جنوبی و با نام K9 شروع کرد و از اواخر 2012 و برای سال 2013، K9 را با نام Quoris که ترکیبی از عبارت‌های انگلیسی هسته (‌core‌) و کیفیت (‌quality‌) بوده و بیانگر استحکام یکپارچه است‌، این خودرو‌، لوکس‌بودن و تکنولوژی بالا در یک ساختار هماهنگ برای بازار‌های خاورمیانه گردآوری و عرضه کرده است‌. کیا در  روسیه و آمریکای جنوبی و بعد از اصلاحاتی آن را با نام K900 برای بازار‌های ایالات متحده و کانادا عرضه کرد‌. در ادامه به بررسی جزء به جزء این خودرو خواهیم پرداخت‌.


این یک کپی نیست!

پس از رونمایی  Quoris نوک پیکان منتقدان بر طراحی این خودرو هدف گرفته شد  و همه بر این باور بودند که خودرو کپی غیر‌قابل‌انکار از ب‌ام‌و سری5 گرن توریسمو و سری 7 است ولی پیتر شرایر سر‌طراح معروف کیا از طرح خود دفاع کرد و کمپانی کیا نیز اعلام کرد که K9 بهترین بهترین‌هاست‌. حال از بحث منتقدان و کارشناسان بزرگ خودروسازی دور می‌شویم‌. Quoris در نمای جلو، جلو‌پنجره‌ای بزرگ که نمونه بزرگ‌شده جلو پنجره کدنزا است، دارد که با خطوط عمودی کرومی نقش دهان آن را بازی می‌کند‌، دوربین دید جلو هم در وسط جلو پنجره نصب شده‌. در طرفین آن چراغ‌هایی با طراحی منحصر‌به‌فرد و خاص با تکنولوژی LED  قرار دارند که در ساخت آنها از 16 LED استفاده شده است‌. 

این چراغ‌ها بر سر پیچ‌ها چرخشی داشته و نور را به سمتی که راننده می‌خواهد برود،  هدایت می‌کند. همچنین یکی دیگر از تکنولوژی‌های این چراغ‌ها سیستم تغییر میزان برد نور در سرعت‌های مختلف است که توسط خودرو به صورت خودکار انجام می‌گیرد به طوری که در سرعت پایین دارای برد کم و در سرعت‌های بالا دارای برد بیشتری است‌. سپر با یک ورودی هوای باریک بزرگ که در طرفین دارای مه‌شکن‌های LED است، نمای جلوی خودرو را تکمیل می‌کند‌. خطوط بسیاری از جلوی خودرو شروع شده و روی کاپوت و جانب کشیده شده‌اند که یکی از آنها خط معروف به شرایر لاین (برگرفته از نام پیتر شرایر طراح مطرح کیا‌) است‌. از نمای جانب خودرو شباهت بسیار زیادی به سری7 ب‌ام‌و دارد. رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی با پره‌های زیاد به همراه دو ورودی هوا روی گلگیر جلو نمای زیبایی به جانب خودرو بخشیده است‌. 

از ستون C به بعد خودرو بیشتر شبیه ب‌ام‌و سری 7 می‌شود. در نمای عقب چراغ‌های LED بزرگ قرمزرنگ که با نواری کرومی به هم متصل شده‌اند و چراغ دنده عقب نیز روی آنها تعبیه شده است‌. پلاک روی در صندوق نصب می‌شود و نوشته Quoris در سمت چپ پایین آن دیده می‌شود‌. سپر ساده طراحی شده و ورودی هوای باریکی دارد که خروجی‌های اگزوز کرومی از طرفین آن به بیرون آمده‌اند‌. در کل طراحی کیا Quoris همان‌گونه که منتقدان می‌گویند ریشه‌هایی از خودرو‌های آلمانی و مخصوصا ب‌ام‌و را در خود دارد‌. شاید دلیل آن وجود چندین خودرو از برند‌های آلمانی در این کلاس باشد ولی جدا از بحث کپی‌کاری Quoris با قیمت 50 هزار دلار ظاهر زیبایی دارد و شما را راضی نگه خواهد داشت‌.


VIP به سبک کیا 

کوریس برعکس تمام خودروها که نشستن پشت فرمانشان لذت‌بخش است، نشستن در ردیف دومش حس و حال دیگری دارد‌. یعنی هر قدر که در بیرونش شلوغی و اغتشاش دیده می‌شود، کابینش مخصوصا در ردیف دوم، آرام و راحت است‌. 

پکیج VIP شامل ویژگی‌هایی همچون پرده‌های برقی شیشه‌های عقب‌، دسترسی به تنظیمات پشت سری‌های صندلی عقب و تنظیمات 16 جهته صندلی‌های عقب و تمام تنظیمات صندلی‌های جلو توسط سرنشینان عقب‌، گرم‌کن و سردکن ردیف عقب به همراه ماساژور است‌. 

همچنین تنظیم دمای دلخواه برای ردیف دوم توسط سیستم تهویه اتوماتیک انجام می‌شود‌. صندلی‌ها تمام چرمی Nappa و به رنگ کرم هستند و با تودوزی زیبا و تمیز‌. روی رودری‌ها و کنسول هم از چرم کرم و مشکی استفاده شده است‌. فرمان سه‌شاخه نیز با روکش چرمی بسیار خوشدست است‌. پشت فرمان نمایشگر 12.3 اینچی تعبیه شده که به جای نشان‌دهنده‌های مورد استفاده در لوکس‌های آلمانی، آنالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و کیلومتر‌شمار و دور‌شمار موتور به همراه اخطار‌های لازم روی آن به نمایش در‌می‌آید که با عوض‌کردن نوع رانندگی به اسپرت نوع نمایش تغییر می‌کند‌. کنسول بسیار زیبا طراحی شده و نمایشگر 9.2 اینچی بالای آن قرار گرفته که سیستم ناوبری‌، دوربین دید عقب و جلو و اطلاعات سیستم صوتی حرفه‌ای Lexicon که با 17 اسپیکر  و 900 وات قدرت در اختیار دوستداران موسیقی است را نمایش می‌دهد‌. این نمایشگر با ماوسی که پایین کنسول تعبیه شده، قابلیت کنترل دارد‌. 

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به آرام‌بند برقی در‌‌ها‌، نمایش اطلاعات خودرو روی شیشه برای راننده‌، سیستم تشخیص نقاط کور برای راننده‌، سیستم هشدار‌دهنده وجود خودرو در پشت اتومبیل و سیستم هشدار‌دهنده خروج از مسیر اشاره کرد‌.از دیگر امکانات منحصر‌به‌فرد این لوکس کره‌ای می‌توان به Head up display اشاره کرد که با نمایش سرعت و سایر اطلاعات حیاتی روی شیشه جلو، تمرکز شما را بیش از پیش به رانندگی معطوف می‌کند.صندلی پشت این خودرو نیز با وجود مانیتور‌های ٩.٢ اینچی دوگانه کاملا فضایی منطبق بر تکنولوژی روز دنیا را القا می‌کند که البته وجودشان برای این کلاس خودروها کاملا ضروری است. المان جالبی که در اولین نگاه شما را به یاد مرسدس بنز کلاس s می‌اندازد، ساعت آنالوگ تعبیه شده در میان داشبورد است که بر لوکس‌بودن این کیا‌، افزوده است‌.


زیر پوست این خودرو … 

کیا برای این خودرو 3 پیشرانه در نظر گرفته که شامل 2‌پیشرانه 6سیلندر وی شکل و یک پیشرانه 8سیلندر وی‌شکل هستند‌. پیشرانه اول یک پیشرانه 6سیلندر وی‌شکل به حجم 3.8 لیتر موسوم به‌ MPi ا‌

(Multi port injection) با قدرت 286 اسب بخار است‌، پیشرانه دوم هم با آرایش 6سیلندر وی‌شکل با حجم 3.8 لیتر و موسوم به GDi است 311 اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه سوم از نوع 8 سیلندر وی‌شکل با حجم 5 لیتر است و 420 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور است‌. 

خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانه‌ای از نوع اول و ضعیف‌ترین نوع بود که با حجم دقیق 3778  سی‌سی به کمک گیربکس 8سرعته خودکار قادر به تولید 286 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000  دور در دقیقه و 358 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 4500 آرپی‌ام است و در عرض 7.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعت 240 کیلومتر را ثبت می‌کند‌. 

این پیشرانه در هر 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی 10.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند‌. 

لطفا مالک خودرو در ردیف عقب بنشیند!

همین که روی صندلی‌های بزرگ و چرمی کوریس می‌نشینید، حس آرامشی به شما دست می‌دهد که از یک خودرو 50 هزار دلاری انتظار ندارید‌. رانندگی با آن در داخل شهر به علت طول 5 متری‌اش و حتی با وجود سیستم هشدار نقاط کور، کمی مشکل و اذیت‌کننده است اما اشکال هدایت با این ابعاد بزرگ خودرو کمی با سیستم AVM به کمک ٤ دوربین در اطراف این خودرو پوشش داده شده که مشابه سیستم چشمان پرندگان، شما را از خطرات احتمالی ناشی از دید ناکافی‌، حفاظت می‌کند‌.

هنگام رانندگی با کوریس هیچ صدایی به داخل کابین وارد نمی‌شود‌، طبق آزمایش‌ها و تست‌های انجام شده در ایالات متحده‌،کیا کوریس در سرعت تقریبا 105 کیلومتر فقط 2 درصد صدای بیشتری نسبت به رولزرویس گوست دارد پس از این حیث جایگاه مناسبی دارد‌. هنگام رانندگی در جاده فقط صدای برخورد تایر با سطح جاده به گوش می‌رسد و آرامش مطلق بر خودرو حاکم است‌. طبق معمول آزمایش‌هایمان خودرو را به منطقه آرامی می‌بریم تا به تست شتاب و ترمز و سرعت بپردازیم‌. یکی از ویژگی‌هایی که این خودرو دارد و کیا به آن می‌بالد سازگار‌بودن پیشرانه آن با انواع سوخت‌های بی‌کیفیت است که دقیقا هم چنین شد و پس از چند بار آزمایش زمان 8 ثانیه برای صفر تا 100 و 12 ثانیه‌ای برای صفر تا 150 را ثبت کردیم‌. اما عملکرد ترمز‌ها چندان راضی‌کننده نیست و از سرعت 100 کیلومتر پس از 9.5 ثانیه خودرو کاملا متوقف می‌شود؛ یعنی به عبارتی صفر -100- صفر آن 17.5 ثانیه است‌. حالت رانندگی را به اسپرت تغییر می‌دهیم تا لذت رانندگی را بیشتر بچشیم ولی تنها تغییری که انجام شد نوع نشان‌دادن کیلومتر‌شمار و دور‌شمار موتور بود‌! 

لذت سواری با این خودرو و استفاده از امکانات VIP آن فقط در ردیف دوم امکان‌پذیر است پس از مالک کوریس خواهش کردیم تا برای لذت‌بردن از اتومبیل خود یک راننده برای خود استخدام کند‌. فضای سر و پا به اندازه‌ای گسترده است ‌که می‌توانید ‌پاهایتان را دراز کنید و حتی می‌توانید صندلی سمت شاگرد جلو را با استفاده از دکمه‌های موجود در کنسول VIP کاملا جمع کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید‌. در کل کوریس خودرویی اشرافی با قیمتی مناسب است که کیفیت ادوات به کار رفته در آن در دراز‌مدت معلوم خواهد شد‌. 

uhg69izeh89q02seai9f.jpg

ez219ebfeor6opqw80qq.jpg

ol3pn1w1l50v5mk9ofps.jpg

1x1vjmqprw60zzr0q.jpg

jfp66d9d2dj5iaa0mxdn.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها