کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

اولین تجربه رانندگی با سانتافه 2014

کدخبر:۴۱۰۰سه شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱:۲۰۲۹۱۴۲ بازدید

نسل پیشین سانتافه با استقبالی کم‌نظیر در ایران مواجه شد، تب شاسی‌بلند سواری، قیمت نسبتا متناسب با توانایی‌ها و توان قشر متوسط به بالای جامعه، در کنار ظاهر زیبا و همه‌پسند، البته تا حد زیادی تقلیدی این ...
اولین تجربه رانندگی با سانتافه 2014

دنده 6 : نسل پیشین سانتافه با استقبالی کم‌نظیر در ایران مواجه شد، تب شاسی‌بلند سواری، قیمت نسبتا متناسب با توانایی‌ها و توان قشر متوسط به بالای جامعه، در کنار ظاهر زیبا و همه‌پسند، البته تا حد زیادی تقلیدی این اس‌یو‌وی که یادآور محصولات فولکس‌واگن و سری کیو آئودی بود، آن‌را به خودروهای روز زمان خودش نسبت می‌داد و سبب می‌شد در قیاس با خودروهایی مانند سوزوکی گرندویتارا، توسان و اسپرتیج پیر یا حتی تویوتا راو4 که البته به تعداد اندکی وارد کشور شد، حتی با پرداختی اضافه، صرفه بیشتری جهت خرید داشته باشد، تا جایی که برخی خرید یک سانتافه اقساط را به خرید یک کراس‌اوور ارزان قیمت‌تر به صورت نقدی ترجیح می‌دادند، چراکه شاسی‌بلندی بزرگ، زیبا و شش سیلندر در کلاسی بالاتر با بهایی مناسب نصیبشان می‌شد، که البته بعدها با نارضایتی خریداران از ضعف قوای حرکتی پیشرانه 2.7 لیتری، هیوندای با نصب یک پیشرانه 3.5 لیتری وی6، طرفداران سانتافه را افزایش داد.

اما اکنون نسل جدید این خودرو، نه با آن ظاهر نرم و ظریف، بهای مناسب و پیشرانه پرخور، بلکه با ظاهری خشن و جذاب و نزدیک به تولیدات کمپانی‌هایی چون فورد، بهایی 170 تا 210 میلیونی و طیفی صرفه‌جو و قدرتمند از پیشرانه‌ها وارد بازار شده است. با توجه به خاطره خوش نسل گذشته، سوار بر مدل پیج‌نفره اسپرت این اس‌یو‌وی مدرن و جذاب شدیم تا ببینیم این ظاهر خشن، باطنی خشن و جذاب نیز برای آن به ارمغان آورده یا خیر؟

9wc4s6gqmev1kmgnd9sr.jpg


تعبیری شکیل از اِج

هیوندای سانتافه آخرین مدلی بود که از زبان طراحی سابق هیوندای با عنوانFluidic Sculpture  بهره می‌برد و با تولد نسل جدید سانتافه یا همان آی‌ایکس45 این کمپانی سبک طراحی خودروهای تولیدی خود را به کلی به قالب جدیدStorm Edge  تغییر داد. در مدل پنج سرنشین، تنها فاصله میان دو محور عقب و جلو بدون تغییر مانده و تقریباً تمامی بخش‌های دیگر خودرو از جمله بدنه آن طراحی جدیدی داشته است.

در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان می‌داد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان می‌دهند و رقبا را به چالشی جدی فرا می‌خوانند. جلوپنجره سانتافه شباهت زبادی با فورد اِج دارد. البته در این بدنه از سنت طراحی مستطیلی و بلوکی شکل شاسی‌بلندها که زمانی محبوبیت خاص خود را داشتند، خبری نیست. طراحی خارجی سانتافه اسپرت بسیار زیباتر شده و به خوبی و دقت تمام به مرحله تولید رسیده است. شرکت هیوندای مدعی است که سانتافه دیفرانسیل جلو در مدل پایه، 121 کیلوگرم از مدل فعلی سبک‌تر است. این میزان تغییر وزن، در دوره‌ای که وزن خالص شاسی بلندها همچنان نمودار صعودی را طی می‌کند، قابل توجه است و این امر زمانی به اوج خود می‌رسد که بدانید سانتافه از رقبای قدری چون فورد اِج و شورلت ایکوینوکس بسیار سبک‌تر است.

با توجه به حضور نسبتا پرتعداد گونه‌های اسپرت یا 5 سرنشین و کوچکتر سانتافه در کشورمان، دسترسی به مدل بزرگ (گرند) و 7 سرنشین این خودرو تا حدودی سخت‌تر است و برخلاف تمایل نتوانستیم هردو مدل را کنار یکدیگر قرار دهیم، اما در قیاسی با توجه به عکس‌ها و تحلیل‌های دو مدل، مدل اسپرت 5 سرنشین به نظر پرطرفدارتر می‌رسد و مدل گرند با توجه به اینکه کاندیدای جانشینی آی‌ایکس 55 نیز هست، کار سخت‌تری جهت نفوذ در بازار خواهد داشت، گرچه ظاهرش بسیار دلفریب است.

 

z363rjea3u58ll78tw1p.jpg

 

مشخصات فنی

سانتافه اسپرت مدل پایه از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است. مدل چهار سیلندر توربوی 2.0 لیتری با توان 264 اسب بخار نیز در دسته گزینه‌های انتخاب خریداران وجود دارد. البته در اصل این دو موتور جایگزین گونه‌های قدیمی و پرخور نسل دوم سانتافه هستند؛ موتور پایه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 175 اسب بخار و موتور سفارشی شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 276 اسب بخار. هر دو موتور جدید با یک گیربکس شش سرعته خودکار به بازار عرضه خواهند شد که مطابق انتظار اعداد و ارقام مصرف سوخت خودرو را کاهش داده‌اند. این اعداد، نشان دهنده مصرف 8 لیتر در هر یکصد کیلومتر برای موتور 2.4 لیتری و مصرف 9 لیتر برای موتور توربوی 2.0 لیتری است.

  هیوندای علاوه بر قابلیت انتخاب میان این دو موتور اصلی، گزینه مدل چهار چرخ متحرک را نیز به خریداران ارائه می‌دهد، که البته با توجه به ورود عمده این خودرو به کشورمان از طریق اشخاص و مبادی مختلف انتخاب چندانی قبل از اقدام به خرید پیش‌روی خریداران ایرانی موجود نیست و مشتریان ایرانی سانتافه باید تنها روی مدل‌های موجود در بازار حساب باز کنند.

کابین سانتافه جدید

درون کابین سانتافه نسل سوم یا همان آی‌ایکس45 می‌توان داشبوردی با طرح جدید و خطوط شکسته‌ای به تبع نمای ظاهری اما نه‌چندان کیفی و  سیستم صوتی پاندورا را مشاهده کرد. از امکانات قابل توجه دیگر باید به هفت کیسه هوا اشاره داشت که یکی از آنها از زانوی راننده محافظت می‌کند و دو کیسه جانبی حین واژگونی خودرو عمل خواهند کرد. امکانات دیگری از جمله امکان انتخاب میزان سفتی فرمان خودرو، سانروف بزرگ به صورت آپشنال و صندلی‌های مجهز به گرمکن ردیف عقب نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌است.

 بنابر ادعای شرکت خودروسازی هیوندای، در این مدل برای سرنشینان عقب فضای بیشتری درنظر گرفته شده و در پس صندلی‌های عقب نیز فضای باری برابر با 1 متر مربع فراهم آمده است، موردی که با توجه به تجربه استفاده درازمدت نگارنده از سانتافه نسل دوم، دست‌کم در خصوص فضای پای سرنشینان آنچنان محسوس نیست.
 

ojwb9yj944ivoo7irnj.jpg

 

پشت فرمان

هنگامی که بر مسند هدایت سانتافه اسپرت جدید نشستیم، خود را در جایگاهی بلندتر از انتظار و تا حدودی متفاوت یافتیم. زاویه فرمان و صندلی‌ها به آسانی قابل تنظیم بودند و دسترسی به ابزارک‌ها و ادوات کم‌تعداد داشبورد با سهولت صورت می‌پذیرفت، کنار زدن پوشش سقف شیشه‌‌ای و سانروف بزرگ سانتافه نیز در آن روز بارانی، حال‌وهوای دلچسبی به کابین می‌بخشید و سبب شد کیفیت نامتناسب پلاستیک داشبورد کمتر به چشممان بیاید. سردنده این خودرو خوش‌دست و کاراست و با تکان‌دادن آن به سمت چپ و پایین، در حالت درایو قرار می‌گیرد.

رانندگی را که با سانتافه جدید آغاز می‌کنیم و آن‌را کاملا متفاوت با عنوان اسپرتش می‌یابیم. فرمان بیش انداره نرم است، دنده‌ها بسیار نرم و دقیق تعویض می‌شود و سیستم تعلیق کاملا در جذب ناهمواری‌های مسیر موفق عمل می‌کند. سانتافه جدید نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است. گیربکس خودرو دقیق و نرم دنده ها را تعویض می کند و برابر اعلام هیوندای گیربکس نیازی به تعویض روغن ندارد! شتاب جانبی خودرو در مدل تک دیفرانسیل 0.75 جی و در مدل دو دیفرانسیل به 0.80 جی می رسد این اعداد برای یک کراس اوور در سطح سانتافه متناسب است. سانتافه یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو است که در مدل چهار چرخ متحرک در صورت نیاز به صورت هوشمند چرخهای عقب نیز درگیر خواهند شد.   علیرغم اینکه واکنش پدال به فرمان راننده سریع و قابل قبول است و با توجه به موتور ضعیف در نظر گرفته شده برای خاورمیانه به نظر می‌رسد قابلیت‌های خانوادگی و شهری، اصلا با ظاهر جوان‌پسند این شاسی‌بلند زیبا تناسبی ندارد و باید گفت راندن این خودرو برای جوانان جویای رانندگی اسپرت و علاقه‌مند به فشردن پدال گاز و شتابگیری‌های ناگهانی مصداق مثل معروف «پز عالی، جیب خالی» است و گرچه پیشرانه‌ مدل مورد بحث از گونه پایه بود ولی به نظر نمی‌آید گونه‌های پرقدرت‌تر هم عملکردی اسپرت و جوان‌پسند ارائه دهند، چراکه آرامش و خونسردی یکی از خصایص ذاتی این خودرو به شمار می‌رود، موردی که شاید برای گروهی نقطه قوت و برای گروه دیگر نقطه ضعف باشد.
 

nf1z4d1c3t2zld1xj48h.jpg

 

سانتافه گِرند چیست؟

در سانتافه بزرگ که گویا قرار بر این است جایگزین لوکس‌ترین و بزرگترین شاسی‌بلند هیوندای، یعنی همان مدل آی‌ایکس‌55 شود، فاصله میان دو محور عقب و جلو تقریباً به 280 سانتی‌متر رسیده و طول کلی آن‌را 490 سانتی‌متر افزایش داده شده. این تغییر فاصله، فضای پای سرنشینان ردیف عقب را 5 سانتی متر بیشتر کرده و ردیف سومی نیز برای مدل گرند فراهم آورده است. البته فضای ردیف سوم تنها 80 سانتی‌متر است و بیشتر مناسب کودکان به نظر می‌رسد تا حتی یک سرنشین بزرگسال!

سانتافه بزرگ تقریباً همان امکانات سانتافه اسپرت را در خود جای داده و امکانات دیگری مثل سیستم هشدار نقاط کور هم در آن وجود دارد که فقط در مدلLWB  به عنوان بخشی از پکیج تکنولوژی هیوندای به خریداران ارائه می‌شود.همچون سانتافه اسپرت، این سانتافه بزرگ‌تر هم در دو مدل دیفرنسیل جلو و چهار چرخ متحرک با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به بازار ارائه می‌شود. اما برخلاف سانتافه اسپرت، این مدل مجهز به موتور6 سیلندر 3.3 لیتری با سوخت‌رسانی انژکتور است، همان پیشرانه‌ای که قوای حرکتی گرنجور را تشکیل می‌دهد و قدرتی برابر 290 اسب بخار داراست.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

Hassan: 1393/1/1219:05:07،
97
87
واقعا عالیه
جاوید: 1393/1/1220:37:24،
240
105
ملت لنگ 45تومن یارانشونن،حالا سانتافه نشون میدید
ایرانی: 1393/1/1221:46:58،
169
106
200 میلیون بدی سانتافه! بعدش یک پیکان یا نیسان یا پراید از عقب بزنه بهت که تا کاپوت جمع شه! ارزش داره؟! واسه فرهنگ افتضاح رانندگی ایرانی، پراید و پیکان هم از سرمون زیاده!
ارسلان: 1393/1/1300:19:24،
218
230
اونایی که پول ندارن لطفا برن بمیرن. نیان اینجا نظر بدن.
داره درباره سانتافه 2014 صحبت میکنه, یه عده اومدن میگن ما پول نداریم!
چه ربطی داره آخه؟؟؟
اه اه به این فرهنگتون.
محمد: 1393/1/1310:07:55،
132
51
آقاي ارسلان پولدار ها هم در مقابل پولدار هاي قوي تر مثل بي پول ميمونن , پس بايد بميرن!!!

اينکه آدم بي عرزه جايي تو اجتماع نداره , نتيجه بي عرزگي خودش هست
و اينکه به ديگران و نظراتشون حمله بشه , حاصل خود خواهي و حماقت خودتون هست


ماشين جذابي هست , حالا از هرچيزي کپي شده باشه , يا از کجا اومده باشه , ظاهري مناسب رده متوسط جهان خودرو داره , اما خوب اينکه گرونه و اينجا جز خودروهاي لوکس!! حساب ميشه , گردن مسئولين و قوانين مملکتيه
پاسخ به ايراني : 1393/1/1311:57:13،
137
31
پرايد بگير يه وانت بزنه بهت يه عمر رو ويلچر بشين كسي پولشو داره بخره خدابهش ببخشه
واقعیت گرا: 1393/1/1314:01:29،
111
23
قشر متوسط هم مگه داریم تو این مملکت ( متوسطه به بالا ، جالبه )
واقعیت گرا: 1393/1/1314:07:09،
95
62
ارسلان خان ، خوشتیپ ، بچه مایه - 70% مردم ایران دارن تو بدبختی زندگی می کنن ، یه ذره فکر کن بد مطلب بزن عزیزم - در ضمن برای مطلب خوندن از شما باید اجازه بگیریم طیب خان
علیرضا: 1393/1/1320:42:14،
62
58
ارسلان راست میگه هرکس پول داره بیاد نگاه کنه لذتشو ببره خواست بخره نه بیایین اینجا نظری بدین که حال دیگرانو بگیرین حال ادمینو بگیرین چی بشه اومدن در باره ماشین توضیح بدن زیر نظر هرکس نوشته مینویسه من پول 206 ندارم ما چه کنیم
هادی: 1393/1/1219:08:11،
261
97
خوش به سعادت قشر متوسط که 170 میلیون پول دارند ما که به برکت عدل علی طی این 37 سال پول نداریم پراید بخریم و از تمام مسولین کمال تشکر را دارم
هالو: 1393/1/1222:54:09،
90
24
سلام من نیز به همه مسولین محترم
چو چانگ شون: 1393/1/1219:12:12،
110
36
جای پول خالی.............خدایا میشه یه روزی سوار اینجور ماشینا شیم؟تو کشوری هستیم که سوار شدن ماشینای کلاس بالا شده آرزومون//////
احمد: 1393/1/1317:27:25،
84
33
حالا جالب اينجاس ماشين هاي كيا و هيوندا رو هر كسي تو خارج با يه سال حقوقش ميتونه بخره هر شغلي باشه
رضا موتوری: 1393/1/1219:30:03،
109
31
آقا قشر متوسط به بالا مگه چقدر درآمد دارن که میتونن اینو بگیرن
پس با این حال ما گدا هستیم که پراید و پزو وسمند ... سوار میشیم
احمد: 1393/1/1219:52:01،
97
160
تويوتا رافور +
سانتافه 2014-
abbas: 1393/2/1017:48:22،
25
44
به خدا سانتافه به اندازه مارک تویوتا هم نمی ارزه داداش داری تویوتا بخر یه عمر خودتو راحت کن ناموسا
کسری: 1393/1/1219:52:59،
48
26
ماشین خوبیه هم از لحاط تغییر در فاصله صندلی ها جلو وعقب پاراحتر میشه ومدل زیبایی داره خوش به اونایی که پولشو دارن و میخوان بخرنش
یورو 4 با لایسنس: 1393/1/1220:08:58،
70
27
خوش به حال کسی که سوارش میشه
دیدن این خودروها عمر آدمی رو زیاد میکنه چه برسه به داشتن و بوق زدن ....
یورو 2 بدون لایسنس: 1393/1/1309:44:43،
62
24
بوق خیلی مهمه ممنون که اشاره کردی
عیسی: 1393/1/1220:15:27،
24
26
ایا موتور توربو هم داخل بازار ایران وارد شده
ابودان: 1393/5/2501:05:43،
35
18
قابل توجه اون داداشایی که میگن ما بی پولیم اقا من یه پیکان جوانان دارم البالویی اقا من خودم نوکرتونم بیایید یه برنامه ردیف کنیم برا این پنجشنبه نظرتون چیه اونایی که کلاسشون به پیکان نمیخوره و ضد حالن ... اونایی که مثل خودم خاکین بیان وسط
پایه یکم: 1393/1/1220:15:48،
54
29
همانطوریکه در مقاله اشاره شد تنها مشکل این نسل موتور کم حجم و ضعیفشه که به قیمتش نمیرزه...
Wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww: 1393/1/1223:29:09،
94
58
تازه الان فهميدم تو اينجا چه ادماي بيسوادي ميان،نوشته سانتافه گرند با موتور٣.٣ نه گرنجور!!!! اونوقت تو هم مياي ايراد ميگيري يه عده هم باهات موافقن و مثبت ميدن خنده داره واقعا
پایه یکم: 1393/1/1220:18:01،
44
33
انتهای مقاله هم در مورد مشخصات فنی گرنجور اشتباه اطلاعات داده...حجم موتورش 3000 سی سی و قدرتش 258 اسب بخاره
فرزاد بی غم: 1393/10/901:07:05،
25
24
دوستان عزیز اگه دارید بخرید حالشو ببرید که معلوم نیست چند سال زنده باشید سوارش بشید. دوستانی هم که مثله من ندارید به چیزتونم نباشه سلامتی دارید اندازه 1000 تا سانتافه فول می ارزه فدایی دارید فکرشم نکنید به قول بابام که از اون ارتشی های دوران آریا مهره. آدم با درست زندگی کردن نمیتونه رشد بکنه. یاهو
محمد : 1393/1/1220:38:05،
44
68
استان خوزستان تازه داره بندر ازاد میشه همیسن عروسک میاریم 85 تا چشم حسود کور
lمهدی طلا: 1393/1/1221:27:41،
60
23
اصلا معلوم چی نوشتی (ولک)
تهرانی !: 1393/1/1221:48:36،
84
38
اونوقت فقط تا خیابون خودتون میتونی ببریش! حق نداری خارج از شهر خودت باهاش رانندگی کنی وولک! دلم برات میسوزه! چون فقط میتونی برای کوچه خودتون کلاس بذاری !!!! خخخخخخ
محمد جان: 1393/1/1311:42:57،
44
35
داداش منطقه آزاد بشه و نبال این باشی که بخوای هیوندای سوار شه !!!

سری به لیست هم قیمتای آمریکایی این ماشین بزن بد نیس !!


بهنام: 1393/1/2720:11:52،
34
29
من خودم اهوازیم
سانتافه 2014 دارم میخوام بفروشم پلاک اروند یه بی ام و ایکس 6 بگیرم 182 تومن چون سال 42 روز میتونم مرخصی بگیرم که از اهواز برم بیرون ماشینم سالی 42 روز مرخصی داره و روز های پنج شنبه و جمعه هم خارج شدن از اهواز آزاده + تعطیلات رسمی
پس در نتیجه همه جا میتونم باهاش برم و باید دل شما بسوزه نه ما برو ماشین پلاک ملی بگیر 10 برابر گرون تر
m.....i.....l....a...d: 1393/1/1221:31:57،
70
82
با این کره ای ها حال نمی کنم پول داشتی و دلت خواص شاسی بلند به معنای واقعی سوار شی لندکروز gxr v8
لندكروز دار: 1393/1/1222:59:09،
38
29
حاجي vx-r
حمید: 1393/1/1300:16:56،
40
27
آقای پروفسور بالتازار اول برو نوشتن یادبگیربعدبیانظربده. دلت خواص!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی: 1393/1/1301:43:02،
27
21
اونم v8
لندکروز: 1393/1/1302:18:25،
35
42
مهندس vxr هشت سیلندره نه Gxr
محمد: 1393/1/1320:13:07،
28
37
حیف نیست تا شورلت و جمس و ماشینای غول آمریکایی و ب ام و ایکس 3 و ایکس 6 هستند اسم این آشغالای کره ای و ژاپنی رو میارین...
بهنام: 1393/1/2717:01:22،
31
26
من خودم اهوازیم
سانتافه 2014 دارم میخوام بفروشم پلاک اروند یه بی ام و ایکس 6 بگیرم 182 تومن چون سال 42 روز میتونم مرخصی بگیرم که از اهواز برم بیرون ماشینم سالی 42 روز مرخصی داره و روز های پنج شنبه و جمعه هم خارج شدن از اهواز آزاده + تعطیلات رسمی
پس در نتیجه همه جا میتونم باهاش برم و باید دل شما بسوزه نه ما برو ماشین پلاک ملی بگیر 10 برابر گرون تر
Hesam: 1393/1/1300:57:55،
41
63
دوستان لطفا نظر بدن
چون قيمتشون تقريبا يكيه شما كدوم رو ميپسندين؟
Ix35 فول آپشن +
Ix45 لو آپشن -
Hesam: 1393/1/1320:40:16،
33
24
دوستاني كه ميگن سانتافه لو آپشن يعني حاضرن ماشينشون تك ديفرانسيل با دو ايربگ باشه و احتمالا يه سري آپشن ديگه رو هم نداشته باشه ولي خوشگل تر باشه؟!!! با وجود اينكه موتورشم يكم ضعيفه؟!
مصرف: 1393/1/1301:01:33،
36
27
که مطابق انتظار اعداد و ارقام مصرف سوخت خودرو را کاهش داده‌اند. این اعداد، نشان دهنده مصرف 8 لیتر در هر یکصد کیلومتر برای موتور 2.4 لیتری و مصرف 9 لیتر برای موتور توربوی 2.0 لیتری است.

مصرف بنزینشو مقایسه کنید با خودرو ملی سمند و گریه کنید به حال خودمون
شکوفایی تولید ملی با مصرف منابع ملی



مهدي: 1393/1/1302:24:33،
76
28
من خودم سانتافه جديد دارم.
عكس سانتافه اي كه گذاشتين مانيتورش فابريك نيست.
رانندگيش بدنيست ولي اگر توربو داشت مدل ٢.٤ كه عالي بود.
نهايت سرعتش ١٨٥ هست.
رانندگيش ادمو خسته نميكنه.
بين دور موتور ٥ تا ٦ صداي جذابي از انجين بلند ميشه.
تعمیر کار: 1393/5/2501:18:35،
28
19
اقا این مدلش باکولر جوش میاره اتصالیشون زیاده تازه بعد از یه مدت صدا دفرانسیل می افته توشون هر سه ماه یک بار هم باید یه دست لنت براشون عوض کنی لاستیک خوری هم دارن.
دوستان سوال کرده بودن واسه دوگانه سوز کردنشون . بله میشه CNG کرد اما بشرطی که صندلی اخری رو در بیاری

نیما: 1393/6/813:57:04،
21
17
وااااا؟! کی میخواد سانتافه رو دوگانه سوز کنه؟!!!
مهدي: 1393/1/1302:25:25،
36
30
لرزش و صداي كابين نسبت به مدلاي قبليش كمتره.
اصلا بدرد افرود نميخوره خيلي سوسوله.
مصرف سوختش ١٣ تا ١٤ هست چون با بنزين ايران نميخونه بايد ببريش نمايندگي هيونداي قطعه اي روش عوض كنن تا مصرف سوختش بياد پايين.
دوربين بغل نداره.
سنسور جلو نداره.
مهدي: 1393/1/1302:25:46،
56
33
صندوق رو با صندلي رديف دوم يكي ميكني براحتي ميتوني ٢ تا تشك كنار هم پهن كني و بخوابي.
تويوتا راو٤ فقط اسم تويوتا حمل ميكنه و اصلا قابل مقايسه با سانتافه نيست و بايد با توسان مقايسش كنن چون اتاقش هم اندازه توسان هست و اپشناي بسيار كمي نسبت به سانتافه داره.
arsalan: 1393/1/1303:50:44،
30
29
لطفا اگه میشه یه مقایسه دقیق بینix35,ix45 بزارین
تفاوتاشون چیه دقیقا؟
مهدي: 1393/1/1310:22:52،
34
32
اتاق توسان كوچيكتره. اپشناي كمتري داره و از همه مهمتر مثل سانتافه ٣ رديف صندلي نداره فقط ٢ رديف داره و ...
دیونه ماشین: 1393/3/817:16:20،
30
53
موتور قوی تر واپشن های بسش تر
قشر متوسط: 1393/1/1312:03:00،
36
31
اینو خوب اومده

قشر متوسط به بالای جامعه........ بهایی 170 تا 210 میلیونی

بنظرم نویسنده اش.....
مهدی: 1393/1/1314:15:45،
41
31
آقای ایرانی اینقدری که شما میترسی نیسان از عقب بهت بزنه بهتره یک خاور یا تریلر بخری و تو بیابون تردد کنی .آخه همه جا همین کامنتو میذاری
عاقل: 1393/1/1321:26:03،
40
103
من تا حالا چند دفعه ماشین زیادی شیک(نسبت به همان روز) خریدم که البته هنوز هم یکی دارم واقعا از دست ملت مردم آزار که با میخ و کلید و لگد از ما موقع پارک در خیابان و پارکینگ های عمومی پذیرایی میکنند دلخورم !! از ناچاری با آردی میرم بیرون!!!
اصغر ابراهیمی: 1393/1/1400:47:41،
37
32
اونای که میگن ما نداریم بخریم خوب نخرن مجبور نیستن همون پراید و سوار شن حالشو ببرن
اونای هم که دوست دارن بخرن ایشالا بخرن اوناهم حالشو ببرن
من سوار شدم فوق العاده اس اصلا احساس نمی کنی ماشینه
نرم راحت فقط یه ایرادی داره اونم شتاب اولی و شتاب تو سرعت بالا س که زیاد خوب نیست
ولی هیچ ماشینی عشق من نمیشه (پورشه 911) یه روز مونده باشه به عمرم میخرمش بعدشم میدم ورثه سوارشن
Ali: 1393/1/1415:55:29،
39
52
سلام من حدود ٣ ماه پيش اين خودرو را داشتم ، خيلي تنبله ، اصلن راه نميره
مدلي كه در ايران هست ٢.٤ كه موتور سوناتا روشه .
اگر خواستين suv بگيرين با اين مبلغ سورنتو بهترين گزينست
پدرام: 1393/1/1419:47:11،
31
27
آقا بزار من یه چیز بگم، خدایی مفته! من خودم پراید دارم اما 200 میلیون پول 40 متر خونه تو خیابون ستارخانه تهرانه! یه جوری میگین گرونه انگار قیمتش 2 میلیارد هست! زرنگ باشین بخرین
رضا: 1393/1/1522:41:12،
29
24
سلام به دوستان خوبم. سال نو مبارک.
اینجا فقط یک مطلب در مورد مشخصات فنی سانتافه جدید گذاشته شده. بیاید همگی یاد بگیریم
که هر چیزی رو در جای خودش مطرح کنیم و اگه چیزی در دسترس ما نیست یاد بگیریم که باید بهدنبال راه های بهتر برای کسب درامد بیشتر باشیم و ضمنا یاد بگیریم که هیچ کس از اینده خبر نداره شاید فردا روز من یا شما باشه. پس از داشته هامون لذت ببریم و امیدوار به اینده . به امید اینده ای بهتر برای ایران و ایرانی با فرهنگ.
نامی: 1393/1/1601:09:48،
31
25
تو کشور ما ایران 99 درصد واسه چشم دیگران ماشین میخرن اخه تو کودوم کشور این همه ماشین افرود یا شاسی بلند تو خیابونه بابا صد سال پیش تو انگلیس ماشین بوده برید ببینید چی سوار میشن اره چیزی که باهاش راهتن کوچیک و مقرون به صرفه و راحت دلم میخواد یه روزی اینجا واردات خودرو بشه 5 درصد تو خیابونا پر ماشین خوب باشه اون موقعه کسی نتونه با ماشین پز بده .اون موقه با ید هر چی شاسی بلنده بر تو بیابون کیلوئی هم خرید و فروش میشه
هموطن: 1393/1/1718:36:17،
25
23
ماو خودوم ییپراید دارم
سارا: 1393/1/1814:54:47،
37
30
ببخشيد من يه خانم هستم اومدم اينجا نظرات آقايون مملكت رو كه فكر ميكنم از ما خانمها بيشتر راجع به اصول فني ماشين ميفهمند رو بخونم و با آگاهي بيشتر تصميم به خريد بگيريم ولي غير از چند مورد خاص كه واقعا راهنمايي كرده بودند و ازشون سپاسگزارم بقيه جز متلك و تيكه انداختن و مسخره كردن همديگه مطلب مهمي ارسال نكردند.
سارا: 1393/1/1814:56:08،
35
22
لطفا ياد بگيريم در هر قشري از جامعه كه هستيم بدونيم ارزش ما به نوع ماشينمون نيست بلكه به انسانيت و شخصيت ماست مهم نيست هموطن من پرايد سواره يا لندكروز يا .... مهم اين است كه بعنوان يك انسان چقدر داراي انسانيت و معرفت و وجدان مي باشد
ب
سارا: 1393/1/1814:56:46،
25
22
به حقوق هم احترام بگذاريم و اگه كسي احيانا اطلاعي نادرست از تكنولوژي امروز داره رو به مسخره نگيريم بلكه با زباني دوستانه اونو متوجه اشتباهش كنيم . اميدوارم روزي همه ما بتونيم به آرزوهاي قشنگمون برسيم چراكه خواستن توانستن است و هر كس با تلاش و پشتكار مي تواند به روياهايش جامه عمل بپوشاند
موس هشتیانی: 1393/1/1816:18:50،
22
28
سلام سال نو مبارک انشاالله همه مردم ایران تو این سال جدید بتونند این ماشین بخرن.وافعا ماشین خوبی هم از لحاظ قیافه وهم قیمتش.به امیدخدا یکی همین روزها میخرم
معین: 1393/1/1818:50:16،
24
61
خدایا چرا نباید واردات ازاد بشه که همین ماشینو با 20 میلیون بشه خرید
بهنام: 1393/1/2903:47:52،
29
18
واردات آزاد بشه گمرک و بیمه و حق پلاک و... هم ندی 20 میلیون نمیشه این ماشین حداقل 30000 دلار پول نمیه فولشه دلاری چقدر حساب کردی
Reza: 1393/3/309:50:17،
29
25
كره ايها با صنعتشون كمتر از انحصارطلبهاي مملكتي ما سود ميخورند، آخه اين درآمدهاي گمركي كجا خرج ميشوند، چه پيشرفتي أزين بالاتر كه تو خيابونهاي كشورمون شاهد زيبايي و آلايندگي كمتر و ايمني بالا و از همه مهمتر رفاه باشيم، با محدوديت ايجاد كردن فقط شاهد پس رفت و عقبگرد مملكت عزيزمون هستيم،
شريفي نيا: 1393/3/1201:21:56،
26
24
خودروي لوكس وزيبايياست وضعف ان وزن ان با توجه مورد مشابه است
آباداني: 1393/4/302:23:01،
24
34
من يه فورد مدل 2010 دارم هر سال يك ما مرخصي ميگيرم راه ميفتم دور ايران تو هر شهري از جمله تهران كه ميرم 2000 نفر دورم جمع ميشن الان هم دارم ميرم دبي يه فورد موستانگ 2013 بيارم
ماشين كره اي كه ماشين نيست يه بار پشت امريكايي بشين ميفهمي
nima: 1393/4/1715:29:52،
35
37
خالی بند تواین پولارو ازکجا میاری
تهرانی: 1393/4/404:06:43،
24
31
سلام خوشبحالتون شنیدن تردد.تو کل استان نتون ازاد شده مرخصی ماشیناتون هم داره میشه چند بار در سال. کاش تهران هم منطقه ازاد میشد.اونوقت بجای پرشیا. قمنم شولت سوار میشدم
قیمت موستانگ چقدره
اگه اومد شه تون میشه باهاش یه دور بزنم
مرتضی: 1393/4/1818:50:18،
34
26
شاسی بلند فقط نیسان مورانو.سانتافه به گردش هم نمیرسه
وحید: 1393/4/1917:21:17،
26
26
یه ماشین فوق العاده و راحت برای کسانی که اهل رانندگی هیجانی و پرشتاب نیستن، البته به نسبت 6سیلندر های بازار شتاب کمی داره ولی کم مصرف و نرم و راحت با ظاهری شیک و زیبا، در یک کلام واس خانوم ها و آقایون عالیه ولی شاید جوانترها نپسندش
علیرضا: 1393/4/2601:48:36،
28
12
عزیزان من اصلا پو لدارو بی پول کدومه که شما ها بیخودی دنبالشو گرفتین بابا ؟!! مهم اینه که متاسفانه همه سر کاریم و د نبال نخو سیاه تورو خدا یکم فکر کنید والا تفکراتمون همینجوریکه هم بدبخت بیچاره شدیم هم سوا شدن به یک ماشین گرونقیمت مایه فخر و مباهتمون شده
آرمان: 1393/4/2911:35:42،
51
9
اصلا همه تون برین وانت پراید بخرین.
از همه بهتره
مسعود: 1393/5/406:29:22،
27
102
سلام انصافا من یه نبسان دارم مدل 71 موتورZ ژاپن خیلی هم ازش راضیم این 24ساله میخان اینو بگم مارک هبوندا به پای تویوتا ژاپن نمیرسه فقط پرادو و لندکروزر
یه دوست: 1393/5/2215:11:31،
29
11
اونایی که پول دارن برن سانتافه بخرن،اونایی هم که ندارن برن پراید مدل81تمام رنگ جور کنن
ساد: 1393/6/320:02:52،
32
19
ما هميشه ميتونستيم ماشين خيلي خوب سوار بشيم ولي نظر بابام اين بود كه كساييكه ندارن بخرن تو دلشون فوش ميدن و واسه همين ماشين معمولي ميخريديم حالا ميفهمم منظورش حي بوده متاسفم...
محمد_: 1393/6/420:00:24،
40
16
ما اومدیم نظرات رو بخونییم یه چیز یاد بگیریم که به غیر از کل کل کردن و توهین چیزی ندیدم.بخش نظراته با حموم زنونه؟؟؟؟دوتا مطلب بگید مردم یاد بگیرن..حال آدم بهم میخوره
سوروش: 1393/6/1300:14:26،
15
41
اتفاقا من دارم خیلی خوبه و متن های بالا همش چرت و یک مشت دروغ معاوم نیست از کی دارن حساب میبرن هر چی هست زیر نفع سانتافه نیستن برای همینه میگن بده بده
تینا: 1393/10/1412:31:31،
30
14
من خریدم و ازش راضی ام
دكتر سيد: 1393/10/1822:05:24،
21
12
سلام ماشين خوبيه ولي گرونه ميخواستم به اقاي ارسلان بگم كه پول زيادي كاري كرده كه از خر هم خر تر شدي من خودم لكسوس rx 350دارم و پول دارم هم هستم ولي به پايين تر از خودم توهين نمي كن. م
نوح: 1393/11/818:06:12،
19
8
ماشين حوصله سربريه، من سر يه ماه فروختم،الان مك لارن p1 گرفتم، البته دوبي زندگي ميكنم. مك لارن خارق العادست .
طاها: 1393/11/2500:19:34،
22
14
به نظر من ماشين خوبيه ولي ي كم مصرف سوختش بالاس


قابل توجه كساني كه همه چيز رو تو ماديات ميبينن
نميخوام روشنفكر بازي در بيارم ها ولي سلامتي از همه چيز مهمتره شما فكر كنيد همه ي دنيارو بهتون بدن ولي بگن ي هفته نرو دستشويي يا ي هفته آب نخور
آيا حاضريد؟؟
amir: 1394/5/1701:04:13،
15
6
قابل توجه کسای ک ب سانتافه بد نگاه میکنن
من خودم شخصا شاید بگید خالی میبنده ولی اگه دارید سرمایشو امتحان کنید من از تهران زدم با یازده نفر سر نشین 18الی95کیلو با یک سانتافه2012در یک شی از تهران زدم رفتم کرمانشاه و انجا رفتم روستا ک برف و بارون امون نمیداد ادم بیرونو ببینی با پسر دایم ک لندکروز داشته رفتیم تو روستا ک گفتم برف و بارون در حد سیل اومد کمترین کوتاهی از ماشینم ندیدم حتی کم سرعت کم کردن و داخل روستا همش گل بوده طوری ک تراکتور هم نتونسته بره با 11نفر سر نشین رفتم و پیاده کردم کلش در 6ساعت 57دقیقه تازه حتی یک تراکتور روسی هم از داخل اون گل و لای کشیدم بیرون بدون کوچکترین کوتای با سانتفه 2012فول و 3500سی سی
قابل توجه دوستای ک میگن سانتافه موتورش ضعیفه دستم رو قران اگه دروغ توش باشه یا گفته باشم و ناگفته نماند 650کیلومتربا ی باک و نیم و لند کروز پسر دایم کم نیاورد ولی بهترهم نبود
علي: 1394/6/3102:06:08،
10
5
سلام،من سانتافه گرند 2015 دارم ،يك ماه پيش مسافرتمو از جنوب به شيراز و همدان و تبريز و كل شهراي شمال بعدشم مشهد و مستقيم به جنوب رفتم ،هر باكش كه حدود 70 ليتر جا داره 580 كيلومتر ميرفت و كم و كاستي از موتور نديدم، هرچي از راحتي اين ماشين بگم كم گفتم، امكانات داخليش كه ديگه عالي بود، هر كي براي استفاده خانوادگي ميخواد حتما اين ماشينو بخره چون به همين منظور توليد شده
علیرضا ا: 1394/12/1411:04:47،
9
9
من هم یک سانتافه 2016 دارم واقعا راحته و خیلی هم نسبت به خودش ارزونه
الا: 1394/12/1411:06:49،
22
9
طراحی بی نظیری داره
فرناز: 1395/3/614:16:30،
35
28
سلام به نظرتون سانتافه صلاحه یا راوفور؟؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما