کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در جریان معاملات امروز بازار سهام


کد خبر : ۴۰۷۹شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲:۰۱۲۱۷۶ بازدید

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس برخلاف رویه سال‌های گذشته، همچنان سنت‌شکنی می‌‌کند و امروز هم با کاهش 380 واحدی در کانال 78 هزار واحدی در جا زد .

در این باره، کارشناسان بازار معتقدند که روند نزولی شاخص بورس، مقطعی بوده و نمی‌توان کاهشی بودن آن را در تمام روزهای فروردین متصور بود؛ قطعا بازار سهام با رونق تولید و اقتصاد واکنش مثبتی از خود نشان داده و به زودی به رکوردهای گذشته خود بازگشته و از مرز کانال 100 هزار واحدی هم عبور خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این روند نزولی شاخص بورس متأثر از برتری عرضه در بسیاری از نمادهای پتروشیمی و پالایشی بورس بود که بر همین اساس پالایش نفت بندرعباس 141 واحد، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس 63 واحد، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین 29 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان 27 واحد و هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر 10 واحد اثر منفی بر شاخص گذاشته است.

در اولین روز کاری این هفته از معاملات بازار سهام 256 میلیون و 876 هزار برگ سهم به ارزش تقریبی 179 میلیارد و 433 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس تهران رادیاتور ایران، لبنیات کالبر، صنایع شیمایی سینا، نفت بهران، تولیدی کاشی تک سرام، مهندسی نصیرماشین، سایپا آذین، قطعات اتومبیل، کمک فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی، الکتریک خودرو شرق و محورسازان ایران خودرو بیشترین افزایش قیمت و در مقابل پارس پامچال، پلی اکریل، لعاب ایران، کارخانجات قند قزوین،‌پارس سیویچ، سرمایه‌‌گذاری توسعه آذربایجان، فرآورده‌های نسوز پارس، سرمایه‌گذاری شاهد، سیمان تهران، پالایش نفت بندرعباس و تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی بیشترین کاهش قیمت (منفی 4 درصد) داشتند.

در این بازار برترین تقاضا به یک نماد تازه از راه رسیده (گروه صنعتی پاکشو) اختصاص داشت و به دنبال آن پالایش نفت بندرعباس، داروسازی زهراوی، آبسال، نفت بهران، مارگارین، سیمان فارس و داروسازی اسوه برترین تقاضا را داشتند.

در فرابورس هم شاخص بورس با کاهش 3 واحدی به 760 واحد رسید که بیشترین تأثیر منفی را پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، تولید برق عسلویه مپنا، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی خراسان، بانک خاورمیانه، بانک دی، توکاریل و نفت ایرانول داشتند.

در این بازار 3 شرکت صنایع غدایی مینوشرق، آهن و فولاد ارفع و «کی بی سی» پس از عرضه اولیه در فرابورس بیشترین افزایش قیمت را دارد اما در مقابل برخی نمادها از جمله مهندسی ساختمان، تدبیرگران فارس خوزستان، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، فولاد آلیاژی یزد، پالایش نفت شیراز، تولید برق عسلویه مپنا، نفت لاوان و سرمایه‌گذاری مسکن تهران بیشترین کاهش قیمت را داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها