کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 100 دلاری قیمت جهانی طلا در 9 جلسه


کد خبر : ۴۰۷۳شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲:۵۸۳۳۱۷ بازدید

قیمت جهانی طلا که طی 9 جلسه گذشته در مجموع 100 دلار کاهش داشته است در معاملات امروز 4 دلار افزایش یافت و به 1293 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا پس از کاهش شدید در جلسه گذشته، امروز اندکی افزایش یافت، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین قیمت شش هفته گذشته باقی ماند و همزمان با بهبود چشم انداز اقتصاد آمریکا، در مسیر دومین هفته متوالی کاهشی قرار گرفت.در پی انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نیمه اول سال 2015، قیمت طلا در طی 9 جلسه گذشته از بالاترین قیمت 6 ماه اخیر، حدود 100 دلار کاهش یافته است.

تحلیلگران بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «در حالی که تحرکات فنی ممکن است مسیر کوتاه مدت طلا را تعیین کند، 1300 دلار یک آستانه مهم برای خریداران حساس نسبت به قیمت ها و به خصوص خریداران در بازارهای نوظهور است.»این تحلیلگران همچنین نوشتند، کاهش قابل توجه قیمت ها در طی چند روز گذشته می تواند خریداران فیزیکی را به بازار بازگرداند و به تثبیت قیمت فلز زرد کمک کند.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار افزایش به 1293 دلار و 66 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت طلا به 1288 دار و 80 سنت رسید که پایین ترین قیمت از روز 13 فوریه تاکنون بود.

قیمت طلا در این هفته 3 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در اوایل امسال و همزمان با کاهش شاخص ها در بازارهای بورس و سرمای هوا که به رشد اقتصاد آمریکا لطمه زده بود، فلز زرد شاهد رشد قیمت سریعی بود.

جویس لیو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت، قیمت ها ممکن است در بالای 1274 دلار تثبیت شود.

بر اساس آمارهای ماه ژانویه، اقتصاد آمریکا در این ماه اندکی سریعتر از پیش بینی های قبلی صورت گرفته در سه ماهه پایانی 2013 رشد داشت و درخواست های جدید برای دریافت حقوق بیکاری، در هفته گذشته به نزدیکی پایین ترین میزان در چهار ماه گذشته رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها