کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان التهاب و نشانه هایی از ثبات در بازار ارز


کد خبر : ۳۹۹۳یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶:۱۴۲۹۸۳ بازدید

بازار ارز در هفته گذشته با کاهش دامنه نوسانات و حرکت دلار به سمت مرز 3 هزار تومان که نمودی از بازگشت ثبات و روند پیشین بود، از ارزش ارزها کاست.

بازار ارز در هفته قبل که شاهد بروز نشانه هایی از بازگشت ثبات با حرکت دلار به مرز 3 هزار تومان بود، دیروز با استقرار آرامش در بازار و کاهش ارزش دلار قطعیت این نشانه ها به اثبات رسید.

این گزارش حاکیست، بازار ارز تهران که روز شنبه را با کاهش دامنه نوسانات آغاز کرد در واکنش به تقویت یورو در برابر دلار در بازارهای جهانی، قیمت دلار را کاهش و یورو و پوند را تقویت کرد که عدم تغییر جدی قیمتها از سوی فعالان نشان از تمایل بازار به استقرار روند با ثبات پیشین است.

در روز دوشنبه بازار ارز با نوسان دلار همراه شد و قیمت این ارز در ابتدا 20 تومان افزایش و بعد به سمت بهای 3 هزار تومان تغییر جهت داد که البته دلار در ساعات پایانی بازهم روی افزایش را به خود دید اما آنچه حائز اهمیت است این بود که نوسانات رفت و برگشتی دلار در دامنه ای نسبتاٌ محدود انجام شد.
دلار و یورو در غروب روز دوشنبه بر بهای 3060 و 4225 تومان و هر پوند و درهم با قیمت 5080 و 832 تومان آرام گرفتند.

بر اساس این گزارش، بازار ارز روز سه شنبه را با افزایش قیمت ارزها آغاز کرد و به رغم تضعیف پوند در بازارهای جهانی، قیمت این ارز در بازار تهران با رشد توأم شد و تا سطح 5095 تومان و دلار و یورو تا 3070 4250 تومان بالا آمدند که با وجود کاهش دامنه نوسانات، همچنان فاصله خرید و فروش این ارزها بالا بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، روند صعودی نرخ ارز در روز چهارشنبه متوقف و قیمتها قدری تعدیل شد و دلار تا سطح 3045 تومان در روز پنج شنبه پایین آمد و این در شرایطی بود که نرخ این ارز در بازارهای جهانی در مقابل یورو و پوند تغییری را ثبت نکرد و حتی در برابر یوان قدری افزایش یافت. 

در پایان روز پنج شنبه یورو و پوند بر بهای 4220 و 5050 تومان و درهم امارات بر نرخ 828 تومان آرام گرفتند که همگی نسبت به آغاز هفته روی کاهش را به خود دیدند که پوند با افت 92 تومانی رکورد دار این امر بود.

گفتنی است، نوسانات قیمتی که از اواخر بهمن ماه و به گفته صرافان به علت افزایش تقاضای مسافران نوروزی دامنگیر بازار ارز شده بود، در هفته گذشته تاحدودی تعدیل شد و این در حالی است که فعالان و کارشناسان اقتصای وجود نوسانات شدید قیمتی را مقطعی و زود گذر دانسته و معتقد بودند؛ در هفته آخر سال دامنه افت و خیز ارزها بویژه دلار کاهش می یابد.

از آغاز هفته گذشته نیز نشانه هایی از بازگشت ثبات به بازار با کاهش دامنه ی نوسانات دیده شد که در نظر کارشناسان افت و خیزهای موجود در بازار طبیعی و بر اساس عرضه و تقاضاست و بازار بعد از تعطیلات نوروزست که روی آرامش را می بیند و به ثبات دست می یابد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها