کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانفروشی سیب به نام دماوند!


کد خبر : ۳۹۶۸شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸:۳۷۲۵۷۹ بازدید

به‌رغم تولید فراوان سیب که امسال به مرز 3 میلیون تن نزدیک شد و تولید‌کنندگان قیمت منطقی آن را در بازار کیلویی 5000 تومان می‌دانند، برخی دلالان به نام ‌«سیب دماوند» گرانفروشی کرده و قیمت آن را تا ...

به‌رغم تولید فراوان سیب که امسال به مرز 3 میلیون تن نزدیک شد و تولید‌کنندگان قیمت منطقی آن را در بازار کیلویی 5000 تومان می‌دانند، برخی دلالان به نام ‌«سیب دماوند» گرانفروشی کرده و قیمت آن را تا مرز 7000 تومان افزایش دادند.

تولید سیب امسال به دو میلیون و 800 هزار تن رسید که به گفته مجتبی شادلو، رئیس اتحادیه باغداران باید برای متعادل‌‌شدن بازار فکری به حال افزایش صادرات این محصول کرد اما به‌رغم این تولید و عرضه انبوه، قیمت سیب در بازار مصرف از 5850 تومان تا حدود 7000 تومان است که به نظر می‌رسد نظارتی هم بر بازار میوه و تربار در آستانه ایام نوروز وجود ندارد. البته شادلو درباره‌ قیمت تمام شده این محصول می‌گوید قیمت تمام شده سیب در مناطق مختلف کشور از جمله دماوند، آذربایجان و... متفاوت است در حالی که برخی فروشندگان و سودجویان به نام سیب دماوند سیب‌های دیگر مناطق را با قیمت بالا به فروش می‌رسانند. به گفته وی، قیمت تمام‌‌شده سیب درجه یک دماوند برای باغداران حدود 3500‌تومان بوده که تا آمدن به بازار عمده‌فروشی به حدود 4000تومان می‌رسد و با در نظر گرفتن سود منطقی حدود 30 درصدی خرده‌فروشی، قیمت منطقی برای این محصول پنج تا 5500 تومان است و اگر بیش از این قیمت سیب افزایش یابد نشانه سودجویی برخی از این بازار است. رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: قیمت تمام شده سیب درجه یک از مناطقی مانند آذربایجان بسیار متفاوت‌تر از سیب دماوند است.

با توجه به اینکه وظایف بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تنظیم بازار این محصولات به‌عهده مسؤولان این بخش است، مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی باید به عنوان متولی تولید، بازار داخلی و خارجی در این زمینه توضیح دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها