کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رنو کوئید بهتر است یا سایپا کوئیک؟

کدخبر:۳۹۵۷۲شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۱۰۱۰۹۹۰ بازدید

بعد از قطعی شدن تصمیم مدیران سایپا برای از خط تولید خارج کردن پراید در پایان سال 97، گمانه زنی ها بر سر جایگزینی این خودرو بالا گرفت. پراید که از نظر ...

خودرو امروز- بعد از قطعی شدن تصمیم مدیران سایپا برای از خط تولید خارج کردن پراید در پایان سال 97، گمانه زنی ها بر سر جایگزینی این خودرو بالا گرفت. پراید که از نظر قیمتی کف بازار ایران به حساب می آید، خودرو نسبتا پرطرفداری است که با حذف آن در صورت نبود جایگزین مناسب، معادلات بازار در این بازه قیمتی به هم می خورد.
 
در این راستا، سایپا با معرفی محصول کوئیک تحت عنوان یک هاچ بک ساب کامپکت که قرار است با قیمت کمی بالاتر از پراید، جایگزین درون شرکتی این خودرو باشد، پا به میدان رقابت گذاشت، از طرف دیگر ایران خودرو هم با انجام مذاکرات ابتدایی با رنو قرار است رنو کوئید را که توانست با قیمت 6 هزار دلاری اش در هند، بازار را از آن خود کند، در ایران تولید کند و در همان سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت به بازار عرضه کند. در زمانی که هنوز هیچ کدام از این خودروها به بازار عرضه نشده اند، می خواهیم مقایسه ای بین این دو خودرو نسبتا هم کلاس داشته باشیم و با سنجیدن نقاط ضعف و قوت هر کدام، وضعیت آنها را در بازار پیش بینی کنیم.

طراحی

رنو سال هاست که در زمینه تولید خودروهای اقتصادی فعالیت می کند و محصولاتی چون لوگان (تندر 90) هم در ایران جزو پرفروش ترین خودروها به حساب می آید. طراحی کوئید (Kwid) از 4 سال پیش توسط همان تیمی که لوگان را طراحی کردند، با هدف مجدد تولید یک خودرو اقتصادی شروع شد. کوئید بر پایه پلت فرم جدید رنو- نیسان به نام CMF-A بنا نهاده شده و کوئید نخستین محصول رنو روی این پلت فرم است.

کوئیک اما با بهره گیری از تلاش های بومی مهندسان ایرانی بر پایه پلت فرم X200 که با تیبا و ساینا مشترک است، بنا نهاده شده؛ درواقع می توان کئویک را چیزی بین کراس اوور و هاچ بک شده ساینا دانست.
 
9puvsysf6t6qkxrxpi.jpg
 3ymdzn9kjyglqbt2vc7g.jpg

از نظر ابعاد، کوئیک با طول 4 متر حدود 30 سانتی متر از کوئید بزرگ تر است ولی در عرض و ارتفاع و فاصله محوری هر دو خودرو تقریبا با هم برابر هستند، در نتیجه با توجه به این اعداد و ارقام می توان دریافت که فضای داخلی برای سرنشینان تقریبا در هر دو خودرو به یک اندازه است ولی فضای بار عقب در کوئید با توجه به طول کوچک تر آن، به دلیل قابلیت خواندن صندلی های عقب در این خودرو تا حدودی بزرگ تر از کوئیک خواهدبود. رینگ های 13 اینچی کوئید یک سایز از رینگ های کوئیک کوچک تر هستند ولی این نقطه ضعف را می توان با در نظر گرفتن اختلاف وزن 300 کیلوگرمی آن با کوئیک نادیده گرفت.

در طراحی داخلی این خودرو، هر دو از صندلی های پارچه ای بهره می برند ولی تنظیم آنها در کوئید به صورتی دستی و در کوئیک به صورت برقی است. مانیتور لمسی، سیستم ناوبری، شیشه بالابرهای برقی (برای کوئید 2 در برای کوئیک 4 در)، سیستم تهویه مطبوع (برای کوئید دستی و برای کوئیک نیمه اتوماتیک) و استارت خودرو (در کوئید با سوئیچ، در کوئیک بدون کلید) از جمله امکاناتی هستند که در هر دو خودرو با تفاوت هایی وجود دارند.


قوای محرکه

در دید کلی، کوئیک از نظر میزان آپشن در جایگاه بالاتری از کوئید قرار می گیرد. بنابراین تنها نکته ای که می تواند این دو خودرو را در یک بازه قیمتی نگه دارد، توانایی های فنی خواهدبود.
کوئیک با بهره گیری از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی تنفس طبعی که می تواند 78 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند، در عمل از پیشرانه 0.8 لیتری 3 سیلندر تنفس طبیعی کوئید با قدرت 54 اسب بخار و گشتاور 72 نیوتن متر قوی تر است ولی باید نظر داشت که کوئید حدود 300 کیلوگرم از کوئیک سبک تر است و این مسئله می تواند تفاوت حجم و قدرت پیشرانه را جبران کند.
 
1jweyd81ad0lpi5ynagg.jpg
 
s2b1d4u3jne5r08x7ho.jpg
 
البته کوئید می تواند به یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری تنفس طبیعی هم مجهز شود که در آن صورت قدرت آن 68 اسب و گشتاور آن 91 نیوتن متر خواهدشد. البته هنوز مشخص نیست که کوئید قرار است با کدام پیشرانه به بازار ایران عرضه شود ولی با توجه به ذائقه ایرانیان در تمایل به پیشرانه های حجیم تر و همچنین وجود کوئیک با پیشرانه 1.5 لیتری به عنوان رقیب، می تواند باعث شود تا کوئید با پیشرانه قوی تر به بازار ایران بیاید.

کوئیک با 2 نوع گیربکس دستی 5 سرعته و اتوماتیک CVT تولید می شود و کوئید هم به صورت پیش فرض به یک گیربکس دستی 5 سرعته مجهز شده است ولی می توان یک گیربکس اتوماتیک AMT را هم روی آن سفارش داد. البته هنوز در این مورد هم نمی توان نظر قطعی داد زیرا ترکیب قطعی کوئید هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

سیستم تعلیق در هر دو خودرو در محور جلو مک فرسون و محور عقب Torsion Beam است ولی با توجه به اینه فاق لاستیک کوئید 80 میلی متر و فاق کوئیک 65 میلی متر است، لذا پیش بینی می شود سواری کوئید تا حدودی از کوئیک نرم تر باشد.


در بازار

با توجه به اینکه تمایل خریداران در چند سال گذشته به خرید خودروهای شاسی بلند و مینی کراس چند برابر شده است، پیش بینی می شود که این خودروها در کلاس خود بسیار مورد استقبال قرار بگیرند.

زیبایی کلاس کراس اوورهای کامپکت این است که چون ترکیبی عادلانه از دو کلاس کراس اوور و هاچ بک هستند، می تواند مخاطبان هر دو سگمنت را به خود جذب کنند. به عنوان مثال در مورد کوئید، ظاهر بیرونی و طراحی داشبورد اسپرت آن احساس سوار شدن بر یک خودرو هاچ بک را منتقل می کند اما از طرف دیگر ارتفاع 18 سانتی متری کف آن تا زمین که حتی از اسپورتیج هم بلندتر است، باعث می شود تا این ظاهر هاچ بک توانایی های یک خودرو کراس اوور را پیدا کند.

 
ggjd63qlbuat1ttl376.jpg
 c7devslnapl4l0dnpoij.jpg
 

در کل می توان گفت که بازار ایران با توجه به وسع خرید بازه گسترده ای از مشتریان، جای این کلاس از خودرو را کم دارد، هر چند که در سال های گذشته خودروهایی مانند Lifan X50، MVM X22 در کلاس خودروهای کراس اوور ساب کامپکت به بازار عرضه شده اند ولی با توجه به قیمت حدود 30 تا 40 میلیون تومان که احتمالا برای خودروهای کوئیک و کوئید در نظر گرفته می شود، انتظار می رود که مشتریان قدرت کمتر پیشرانه را به پرداخت بیش از 20 میلیون تومان بیشتر ترجیح دهند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

احسان انقلابی: 1396/5/2109:38:16،
277
49
۱۰۰%%%% رنو بهتره!!!!؟!؟!؟؟!؟!؟
0: 1396/5/2109:57:23،
46
8
دسته دنده کوئید کجاس ؟؟
تویه عکس که پیدا نیس
ع: 1396/5/2110:06:32،
51
10
اگه کویید کیفیت رنو های دیگه رو داشته باشه، چندتا آپشن آدم خودش نصب می کنه. ضمنا باید ایمنی اش هم برسی بشه.
میلاد: 1396/5/2110:07:17،
27
95
قطعا کوییک:)))))
فرزاد : 1396/5/2110:17:02،
75
11
چون ظاهر کوییک همان تیبا را تداعی میکند و ظاهر کویید هم کپچر را پس قطعا رنو موفق خواهد بود و کیفیت هم که مشخصه برق تیبا چینی و رنو نرم و بی خرج و کم مصرف
Mehdi: 1396/5/2110:36:59،
53
21
جفتشون از بنز هم بهترن
احمد: 1396/5/2110:37:45،
25
7
دوستان دسته دنده رنو کوئید کجاست؟
داخل عکس چیزی معلوم نیست
خبر : 1396/5/2110:49:00،
42
7
هیچکدام ماشین به قیمت روز جهان
هموطن: 1396/5/2111:02:53،
12
7
تو بدترین شرایط ممکن
بعد 3 سال که خواستی بفروشی زیاد افت نمیکنه
محمد: 1396/5/2111:06:50،
54
8
جایگزین پراید چه ربطی به این ماشین ها داره ? پراید 20 تومنه، ارزونترین این دو مدل 32 میلیون به بالاست، یعنی 55 درصد گرونتر !!!
نویسنده این مقاله حالش خوب بوده ?
جایگزین پراید، تیباست.
احمد: 1396/5/2111:53:54،
34
5
ای کاش، گروه رنو-نیسان میومدن تو ایران یک شرکت مستقل خودروسازی با مدیریت خودشون تاسیس کنن و اصلا خودشون رو از ایران خودرو و سایپا جدا کنن تا یه خودروی استاندارد و بروز با کیفیت جهانی و قیمت مناسب به دست ایرانی برسه.
نیسان مورانو، نیسان ایکس تریل، قشقایی و ماکسیما.
رنو تالیسمان، رنو کولئوس.
اینها ماشین هایی هستن که میتونن بازار ایران رو فتح کنن و لگن سازان داخلی رو به حاشیه برانند.
bita: 1396/5/2112:11:00،
30
4
واسه مردمی که برای ساندرو صف می بندن حتما کویید سه سیلندر کمتر از 40 تومن قیمت نمیذارن!
عبدالله عبدالله: 1396/5/2112:46:23،
32
6
دسته دنده داخل صندوق عقبه
من: 1396/5/2113:04:12،
21
9
لازم به ذکره که رنو 6000 دلار نیست. 6000 دلار برای مدل پایه رنو هست که حتی ABS نداره.
مدل هایی که با استاندارد ایران هم خونی دارن ( ABS, AirBag و دیگر مشخصات ) حدودا 9 - 10 هزار دلار فی می خورن که میشه حدود 40 میلیون و 100 درصد گرونتر از پراید. با این قیمت رقیب 206 میشه, نه پراید. کوئیک هم یک ماشین هاچ بکه که واقعا از هیچ نظری به پراید شبیه نیست و قیمتش دستیش 33 میلیون و اتوماتش حدود 38 میلیون تخمین زده شده که در حدود 60 - 90 درصد از پراید بالاتره.
ماشین همرده و هم کلاس پراید, فقط تیبا هست که با وجود اینکه از پراید مسلما بهتره, ولی حدود 5 میلیون هم گرونتره ( حدود 25 درصد نسبت به پراید ). از همه نظر میشه تیبا رو با ارفاق جایگزین پراید دونست. اما واقعیت اینه که ما ماشینی نداریم که بتونه از نظر ارزانی و فراوانی قطعات و خدماتش جای پراید رو بگیره.
سارا: 1396/5/2121:14:38،
6
6
کویید همه چیزش با قیمت 30 تومن قابل تحمله. ولی 50 اسب رو کجای دلمون بزاریم؟ مردم به 206 تیپ 2 که 75 اسبه میگن ضعیف. حالا با 50 اسب چطوری میشه کنار اومد؟ یعنی اگه 3 یا 4 تا سرنشین داشته باشه توو سربالایی کم نمیاره؟
علی: 1396/5/2123:53:32،
6
5
30 تا 40 میلیون؟
فردا درش باز نمیشه
سوئیچ هم که نیست دستی بازش کنی میمونی تو جاده
ماشین ایرانی مفتش گرونه
علیرضا: 1396/5/2210:23:20،
7
4
این مدل AMt کوئیدهستش اون چیزه گرد زیر تنظیمات کولر ماشین دنده ماشینه
سالار : 1396/5/2109:41:35،
164
10
مهندسین ما هنوز درگیر خم ها و فرم دادن به ورق فولاد هستند!!!!
فاصله ما با دنیای بیرون به بیش از یک قرن رسیده است!!!
: 1396/5/2112:45:16،
35
4
مهندس چيه؟ مهندسين دارن وقتشون رو تلف مي كنن . اين مملكت فقط مملكت دلالها است.
محمد: 1396/5/2114:51:15،
30
4
ما مهندس نداریم, خیالت راحت.
خود من با فوق لیسانس نانوالکترونیک با معدل 19 دارم دلالی می کنم! 99% اونایی هم که توی ایران خودرو و سایپا و کرمان و ... هستن, همه با پارتی رفتن تو شرکت استخدام شدن, مهندس نبودن.
مهندس چه صیغه ایه !
راهی: 1396/5/2118:10:48،
19
4
در تایید حرف محمد باید عرض کنم منم کارمند مترو هستم و اینجا از مدیرعامل گرفته تا قائم مقام و تکنیسین اکثرشون رشته تحصیلیش نتنها با موقعیت کاریش بلکه با مترو هم سازگار نیست. مثلا آقای قائم مقام لیسانس شیلات دارن!! همین وضعیت توی تمام اداره ها و شرکت های دولتی وجود داره و عزیزان با بند پ مشغول به خدمت رسیدن مردمند:(
محمد: 1396/5/2109:48:58،
98
15
هيچكدام
كوئيك تيباي داخلي بي ارزش
كوئيد 3 سيلندر فقط شهري و احتمالا به چند برابر قيمت
Me: 1396/5/2109:49:01،
50
26
کوییک بهتره البته به شرط اینکه قیمت گذاری غیر منطقی به خاطر 4تا آپشن نکنن
این 4 تا آپشن باید جای برند رنو باشه و قیمتشون یکسان باشه تا خریدار بره سراغ کوییک
امیر: 1396/5/2109:55:36،
21
36
رنو کلا نیازی به زدن آرم رنو روی ماشین هاش نداره
طراحی زشت و بدترکیب ورق فولاد رو به حرف میاره و میگه که من یک رنو هستم یک خودروی زشت!
آریا: 1396/5/2110:01:16،
27
19
انصافا اگه تیبای کراس یا همون کوئیک با قیمت منطقی یعنی ته تهش 35 تومان بیاد تو بازار علیرغم تمام ایراداتی که میشه بهش وارد کرد بزعم من از اکثر رقبای مستقیم خودش مثل خاتواده فرتوت و فرسوده پژو405 با اون موتور هیت پمپش و سرسیلندرهای معروف و پراستهلاک که سر تره هیچ قطعا از کوئید هم گزینه بهتری خواهد بود اما امان از طمع مدیران نالایق که با قیمت گذاری پرت و پلا کلا معادلات بازار رو بهم میزنن!
farhad: 1396/5/2110:04:50،
49
9
با سلام،
مردم ایران به خدا قسم به خودتون بیاین،
خودروهایی مثل کوییک،کویید،استپ وی،اچ سی کراس،برلیانس،لیفان ایکس50،ام وی ام ایکس22،نه کراس آور هستند نه شاسی بلند،فقط یه کم فنرشون رو کشیدن
آقا به خدا شاسی بلند و کراس آور تو دنیا تعریف داره،تازه همون هایما و چانگان و تیگو و ایکس 60،ایکس 33 هم فقط قیافه شاسی رو دارن نه کیفیت و امکاناتش رو،
اسپورتیج و توسان و آ اس ایکس و راو4 کراس آور کوچک حساب میشن دیگه شما خودت حساب کن این چینی هندیا چی هستن،
یه مشت هاچ بک مسخره تک محور رو دارن به مردم قالب میکنن به جای شاسی بلند
rj: 1396/5/2110:04:51،
7
6
چقدر هم اسم هستند
كوچلو : 1396/5/2523:32:28،
2
3
كوئيك اسم اصيل ايراني روستاي در كردستان با غيرت هست كه داريم بانه را مركز تجارت جهاني . كوئيد همان كوكو هست كوچلو لا لا كن دارمميام تابوت دسته استيل سايپا جاي تابوت چوبي پرايد را مي گيرم پرايد مجلسي ( مرغ مجلسي ) انسان را تكه تكه مي كرد ولي كوئيك چرخ مي كنه مانند همبرگر مرصي
مهاجر: 1396/5/2110:05:06،
30
9
هر دو آشغال
بابا هیوندا I10 هم بیارید به خدا به اینا شرف داره
ولی اینا رو میارید چون جیبتون رو بیشتر پر میکنن
جون مردم که مهم نیست حالا 100 هزار نفرم بمیرن
آرش: 1396/5/2110:08:15،
26
19
با قیمت 50 -60 تومن بهتره یک ماکسیمای کارکرده بخری و همه جوره حالشو ببری. هیولا، گیربکس بسیار قوی، کولر عالی، شتاب فوق العاده، بزرگ و جادار، ایمنی مناسب، لوازم ارزون و مکانیک های ماهر، الان همه میان میگن مصرف سوخت زیاده... قربونت شما یه بار سوارش بشو... تنها چیزی که به چشمت نمیاد مصرفشه. ممنون.
SPK: 1396/5/2114:16:55،
11
5
ماکسیما جدا از اینکه تمیزترینش 12-10سال کار کرده، از نظر ابعادی بدرد شهر نمیخوره. حالا مصرف سوخت بالاش هم بماند.
محمد: 1396/5/2119:07:03،
8
4
ماکسیما یه ماشین قدیمی از رده خارج و دست دومه با ابعاد بزرگ و مصرف بالا که به هیچ وجه نه به این قیمت ها ارزش خرید داره و نه به درد شهر می خوره.
حسین: 1396/5/2110:11:37،
17
5
مردم ایران به خودرو به چشم سرمایه نگاه می کنند و قبل از زیبایی به دنبال حفظ سرمایه خود هستند . پس احتمالا کوئید را بیشتر می پسندند.
کاظم: 1396/5/2110:23:31،
29
5
یعنی ما ملت چقدر بدبختیم‌‌که فقط دو گزینه انتخاب داریم .‌اونم جای پراید. خدایا همه رو از ظلم و ستم نجات بده.
آیدین: 1396/5/2110:26:44،
17
9
کوئید بهتره .
کوئیک موتورش، موتور تیبا هست با همون اشکالات موتور تیبا .مثل صدای زیاد موتور تبیا که کلافه کننده است . موتور کوئید اگر ضعیف تر باشه دیگه این اشکالات را مطمئنا نداره.
PRST: 1396/5/2110:31:51،
33
4
هیج کدام نمیتونه جایگرین پراید بشه استقبال از پراید به دلیل قیمت بیست میلیونی این خودرو هستش
جالبه قیمت کوئید رو تو هند زده شش هزار دلار یعنی 22 میلیون ولی تو ایران صحبت از 30 تا 40 میلیون هستش کسی برای ماشین ضعیف تر و کوچک تر پول بیشتر نمیده خودتون بگید تو این رنج قیمت حاضرید این دوتا خودرو رو بخرید یا سمند پارس یا 206؟؟؟
کوییک و کوئید اگه تو بازه ی 20 میلیون باشه استقبال میشه ولی در غیر اینصورت نه
آرش66: 1396/5/2110:53:17،
23
8
این دو خودرو زیاد قابل قیاس نیستند. کوئید توسط یک شرکت معتبر اروپایی طراحی شده و با کوئیک که بر اساس پلتفرم و موتور پراید 40 سال قبل توسعه یافته، قابل مقایسه نیست.
کیوان: 1396/5/2110:56:58،
19
5
واقعا ایران خودرو ساز داره فقط اشغال میندازه به مردم بدبخت
مهرداد: 1396/5/2110:58:55،
30
6
هیچکدام!!مملکت با این همه ثروت و منابع باید مردمش
خودروهای روز و ایمن و از همه مهم تر باکیفیت مثل
تویوتا یاریس و مزدا 2 و کیا ریو به جای اشغالهایی
مثل کوئید و کوئیک سوار شوند!
بهزاد تحریم: 1396/5/2113:22:49،
10
6
عالی. هزارتا لایک داری.
SPK: 1396/5/2114:23:29،
16
4
ثروت و منابع رو ول کن، مهم فرهنگ و لیاقت مردم یک کشوره که باعث میشه توی چه درجه ای زندگی کنن. روسیه رو در نظر بگیر، کل گاز اروپا رو تامین میکنه و کلی معادن دیگه هم داره ولی مردمش جز چند شهر توریستی وضعیت مالی خیلی خوبی ندارن و فرهنگ عمومی هم متاسفانه پایینه. عوضش ژاپن و کره جنوبی که یک قطره نفت ندارن ولی بهترین سطح زندگی رو دارن. دلیلش هم فقط و فقط لیاقت مردمشه و بس.
آلمان توی جنگ جهانی دوم به کل ویران شد و دانشمندهاش رو یا شوروی به غنیمت گرفت یا آمریکا و انگلیس ولی درست 10 سال بعد از جنگ محصولاتی تولید میکرد که توی دنیا کم رقیب بود.
پراید دور رنگ: 1396/5/2111:03:41،
25
5
برادر پراید رو مثل سری اول کره ای تولید کنیم
کویید کوییک کوییت اینها والا ما بلد نیستیم/
احمد: 1396/5/2111:07:28،
24
6
30 تا 40 میلیون برای ی خودرو با این کلاس صدرحمت به 405 و پارس با این پول ال نود بخری که بهتره مثلا 37 بدی برا کوئیک سایپا با این پول اگه داری میتونی پارس ال ایکس یا ال نود بگیری یا ... اگه قراره جایگزین پراید باشه باید هم قيمت پراید باشه نه این قیمت حدود دو برابر...
محمد: 1396/5/2111:12:36،
22
6
واقعا متاسفم براي طراحي كوييك،فرق بين كوييد و كوييك فرق بين جهان اول و جهان سومه،درسته ماشين خاصي نيستند ولي طراحي ايراني ميشه گفت در مقابل رنو مزخرفه،نا گفته نباشد اين فرغون رو هم چيني ها طراحي كردند،فرغون سازي هاي ما جز چراغ عوض كردن كاري بلد نيستند!!!
بهزاد تحریم: 1396/5/2112:10:31،
33
4
پراید به هیچوجه پرطرفدار نیست، پر خریداره. هیچکس طرفدار پراید نیست، طرفدار بودن فرهنگ خاص خودشو میطلبه. مردمی که پراید میخرن دلشون به چیه این ماشین باید خوش باشه که بخوان طرفدارش باشن؟ مردم مجبورن پراید بخرن، چون قدرت خریدشون به لطف حضرات همینقدره. خدا لعنت کنه باعث و بانیشو.
کارشناس: 1396/5/2113:09:32،
18
5
نباید پراید از خط تولید خارج شود. حضرت عزراییل ناراحت میشوند.
behnam: 1396/5/2114:09:36،
12
4
اگه قراره این قیمت باشه هیچ وقت موفق نخواهد بود همون سمند و405و رانا که از اینا سرتره دیگه چه کاریه درثانی جایگزین ینی با همون قیمت پراید تا 10تومن گرون تر.
محمد: 1396/5/2117:20:31،
8
5
دنیا داره به چه سمتی میره ما داریم به چه سمتی میریم
علی: 1396/5/2121:35:03،
7
3
من کاری با کوییک و کویید ندارم
اما مردونه ۵۴اسب بخار یعنی چی!!!!!!
رسما ماشینو تولیدکردن با دوچرخه رقابت کنه
مهدی: 1396/5/2122:50:32،
11
5
مگر عقلم و از دست دادم که این پول رو بالای این دوتا ماشین مضخرف بدم ...!!!
میرم تندر ۹۰ یا ساندرو دنده ای میگیرم ، که سگش اینها شرف داره به کل هیکل خودش و سازندش ...
ناشناس: 1396/5/2209:18:29،
7
5
فقط يك خودروي شرقي ‍اپتي يا كره اي مي تواند جايگزين پرايد شود. خودروهاي شرقي كم هزينه و از نظر فني ساده و بي دردسر هستند. خودروي فرانسوي پر هزينه و مقرون بصرفه نيست . مضافا اينكه قيمت اين خودرو گران است . سايپا مي بايست به فكر خودروي شرقي باشد. كارنامه پرايد ريو سراتو .... مونتا‍‍ز سايپا همواره قابل قبول بوده است .اميدي به ايران خودرو و شركاي فرانسويش نيست
hesam: 1396/5/2500:26:16،
2
3
جفتش اشغاله با این پول پارس یا206یا سمند ادم بخره قطعا بهتر اگر این خودرو ها رو از رده خارج نکنن تا جنسای اشغال به ملت تحمیل کنن
علی فرهادی: 1396/5/2719:41:08،
1
1
سلام دنده کویید رو داشبورت هست .مثل دکمه کولر هست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
سورن توربو را انتخاب کنیم یا دنا؟
ملاقات ایرانی با هیوندای سوناتا 2018
در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما