کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سایپا 232 چه شکلی است؟


کد خبر : ۳۹۰۹دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵:۵۷۲۹۹۸۱ بازدید

سایپا تا ساعاتی دیگر از پروژه 232 خود پرده برداری خواهد کرد.
سایپا 232 چه شکلی است؟سایپا 232 چه شکلی است؟

سایپا سال 87 از اولین محصول ملی اش پرده برداشت. تیبا که در ماه‌های اول با نام مینیاتور خوانده می‌شد، حتی در همان سال 87 هم کهنه و خاک خورده به شمار می‌رفت. نه اینکه بخواهیم تیبا را با محصولات خارجی مقایسه کنیم، بلکه در قیاس با محصولات سایپا و علم به زمان شروع پروژه این محصول 6 سالی قدیمی شده بود. پروژه‌ای که سال 81 کلید خورده و به خاطر تغییر مدیریت‌ها چند سالی را در انبارهای سایپا خاک خورده بود. همین موضوع باعث شد مدیرعامل وقت سایپا در روز رونمایی وعده فیس لیفت مینیاتور را بدهد.برای صنعتی که تا آن سال به تغییرات روی خوش نشان نمی‌داد، شنیدن فیس لیفت محصولی که دقایقی قبل رونمایی شده جای خوشخالی داشت، حتی اگر این موضوع وعده‌ای برای سه سال بعد باشد.

با این حال سه سال از رونمایی تیبا گذشت و از این فیس لیفت خبری نشد. دلیل کاملا واضح بود، مدیریت سایپا پس از رونمایی تیبا دو بار تغییر کرده بود و طبیعی به نظر می‌رسید این پروژه دست کم با تاخیر مواجه شود که باید به سروع مشکلات صنعت خودروسازی را نیز اضافه کرد. هر چند تا فاصله اینکه رونمایی 232 دوباره خبر‌ساز شود نسخه هاچ‌بک این خودرو روانه خط تولید شد.

هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشده و برخلاف آنچه سایپایی‌ها وعده داده‌اند، این پروژه فاصله زیادی تا رونمایی دارد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که تغییرات در نمای جلو و عقب خودرو انجام می شود و نمای داخلی به فاز بعدی موکول خواهد شد.البته احتمال اینکه برای کاهش هزینه‌ها تغییرات نمای عقب نیز در فازی جداگانه اجرایی شود. وجود دارد. تغییرات شامل سپر، چراغ‌ها و کاپوت می‌شود، علاوه بر آن ظاهرا خطوط رادیکالی روی گلگیرها که پس روزنمایی بسیار جنجال ساز شده بودند جای خود را به سطوحی برجسته داده‌اند. چراغ‌ها فرم افقی به خود گرفته‌اند، جلوپنجره به سپر منتقل شده و برش کاپوت از بالای جلوپنجره عبور کرده است. 

طراحان تحریریه پرشین خودرو بر اساس این شنیده‌ها قلم به دست گرفته و طرح پیش روی شما را پیاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد به طرح نهایی 232 شباهت بالایی داشته باشد. محصول جدید سایپا از همان موتور 1.5 لیتری با استاندارد الایندگی یورو 4 بهره میبرد و به دو کیسه ایمنی هوا و ترمز ABS مجهز شده است. خبرهای تکمیلی پس از رونمایی از همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها