کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر داد


کد خبر : ۳۸۵۲جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱:۱۷۲۸۸۴ بازدید

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2013 را 987 میلیارد دلار اعلام کرد و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با بررسی میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان در سال 2013 اعلام کرد ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال شناخته شده است.بر اساس این گزارش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قدرت خرید در این سال به 987 میلیارد دلار رسیده و ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا در این سال شناخته شده است.

تولید ناخالص داخلی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 15 میلیارد دلار کاهش داشته و به زیر یک تریلیون دلار رسیده است. ایران در سال 2011 برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی یک تریلیون دلاری را تجربه کرد. تولید ناخالص داخلی ایران در این سال به 1.021 تریلیون دلار رسید. این رقم در سال 2012 به 1.002 تریلیون دلار کاهش یافت.آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سال 2013 شناخته شده است. تولید ناخالص داخلی آمریکا بر اساس قدرت خرید در این سال 16.72 تریلیون دلار برآورد شده است. پس از این کشور، چین با 13.37 تریلیون دلار و هند با 4.96 تریلیون دلار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، مکزیک، ایتالیا، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا،‌ اندونزی، ترکیه و استرالیا نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار گرفته‌اند.عربستان با تولید ناخالص داخلی 927 میلیارد دلاری یک پله پایین‌تر از ایران در رتبه نوزدهم و تایوان با تولید ناخالص داخلی 926 میلیارد دلاری در رتبه بیستم قرار گرفته‌اند.کشور جزیره‌ای توکلو با تولید ناخالص داخلی 1.5 میلیون دلاری کوچک‌ترین اقتصاد دنیا معرفی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها