کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرفروش‌ترین دوربین‌های فیلمبرداری بازار شب عید


کد خبر : ۳۸۰۵چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰:۰۰۳۳۰۸ بازدید

بازار دوربین‌های فیلمبرداری هم مانند دوربین‌های عکاسی در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای از لحاظ تکنولوژیکی، تنوع برند و مدل‌های گوناگون داشته است.
پرفروش‌ترین دوربین‌های فیلمبرداری بازار شب عیدپرفروش‌ترین دوربین‌های فیلمبرداری بازار شب عید

اما این رشد تکنولوژیک و افزایش تنوع از لحاظ مدل و قابلیت‌های کاربردی به رونق بازار این کالا در بازار ایران منتهی نشده است و بازار این کالا طی یکسال و به‌ویژه ماه‌های اخیر، روزهای بسیار بی‌رونقی را سپری کرده است.

اگر سری به بازار خرید و فروش تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری بزنید، تفاوت بازار امسال و سال آینده به چشم آمده و متوجه می‌شوید که در بازار امسال دوربین‌های فیلمبرداری به مراتب از بازار سال‌های قبل کم‌رونق‌تر است.به گفته فعالان بازار و کارشناسان؛ دلایل گوناگونی برای چنین مساله‌اي (بی‌رونقی بازار دوربین‌های فیلمبرداری) وجود دارد که رشد قیمت‌ها به‌دلیل نوسانات نرخ دلار آزاد، رشد عرضه دوربین‌های عکاسی با قابلیت فیلمبرداری باکیفیت بالا، افزایش توجه به موبایل‌های دوربین‌دار و... برخی از اين دلایل هستند.به گفته جهادی یکی از فعالان بازار دوربین‌های فیلمبرداری؛ طی هفته‌های اخیر نوسانات نرخ دلار موجب شد تا بازار این کالا روزهای بی‌رونق‌تری را نسبت به قبل سپری کند. ‌به گفته این فعال؛ البته بازار تا پیش از این هم اوضاع و احوال مساعدی نداشت، اما طی هفته‌های گذشته نوسانات نرخ دلار آزاد به بی‌رونقی بازار دامن زد.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که دوربین‌های فیلمبرداری روز به روز در ایران بازاری بی‌رونق‌تر می‌یابند به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با توجه به این موضوع که بخش بزرگی از نیازهای کاربران برای ضبط و پخش تصاویر به عهده گوشی‌های موبایل است، بازار این کالا به شدت بی‌رونق شده است. به گفته وی؛ نوسانات نرخ دلار آزاد هم مزید بر علت شده و بر بی‌رونقی بازار دامن زده است.این در حالی است که باقری مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش دوربین‌های فیلمبرداری سامسونگ در این باره می‌گوید؛ بازار دوربین مخاطبان خود را دارد و فروش دوربین‌های ما بد نبوده است. به گفته وی؛ درست است که میزان تقاضا نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است، اما شرکت سامسونگ با برگزاری جشنواره‌ای خاص و اختصاص تخفیف‌های پنج تا 29 درصدی به خریداران فروش خوبی در بازار داشته است.

برندهای مطرح

اگرچه در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال این برندهای کانن و نیکون هستند که حرف اول را می‌زنند، اما در بازار دوربین‌های فیلمبرداری کانن و نیکون در رده‌هاي پایین‌تر محبوبیت قرار دارند. براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر برندهای سونی، سامسونگ و پاناسونیک بیشترین سهم فروش را در بازار دوربین‌هاي فیلمبرداری به خود اختصاص داده‌اند. سونی همچنین در عرصه ارائه دوربین‌های فیلمبرداری جدید از دیگران رقبایش جلوتر است، به طوری‌که این برند نخستین برند عرضه‌کننده دوربین‌های فیلمبرداری سه‌بعدی در بازار بوده است. اما برخی از فعالان بازار از رشد تقاضا برای دوربین‌های فیلمبرداری کانن طی یکسال اخیر می‌گویند. به گفته یکی از فعالان بازار؛ طی یکسال اخیر میزان تقاضا برای برخی از مدل‌های خاص از دوربین‌های فیلمبرداری کانن مانند مدل hfr406 افزایش یافته است. در حال حاضر در بازار برندهای سونی، سامسونگ، پاناسونیک و جی‌وی‌سی از محبوب‌های بازار دوربین‌هاي فیلمبرداری هستند.

مدل‌های محبوب بازار

برخلاف سال‌های قبل که دوربین‌های فیلمبرداری با کیفیت HD محبوب بودند؛ در بازار امسال نمونه‌های FULL HD هستند که محبوبیت زیادی یافته‌اند. بر اساس اعلام فعالان بازار میزان تقاضا برای نمونه‌های HD در حد چشمگیری کاهش یافته است.محسن مرادی یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید؛ رشد عرضه نمونه‌های فول اچ دی با قیمت ارزان موجب شده است تا بازار این دوربین‌ها گرم شود.

به گفته آنها میزان تقاضا برای نمونه‌های HD در حدی ناچیز است که می‌توان گفت از میان هر 20 خریدار یک نفر به دنبال نمونه فیلمبرداری HD است. فعالان بازار همچنین اعلام کردند، در شرایط فعلی خریداران اکثرا به دنبال دوربین‌هایی با قیمت 800 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومان هستند. طلوع یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید؛ به همین دلیل در بازار شاهد رشد موجودی در زمینه دوربین‌های این رنج قیمت هستیم . آنها همچنین اعلام کردند؛ تعداد کمی از خریداران دوربین‌های فیلمبرداری خانگی هم به دنبال نمونه‌های فوق حرفه‌ای و گران هستند که برای این خریداران، قیمت اهمیتی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها