کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با 100 میلیون , ام جی 6 یا هیوندای الانترا ؟


کد خبر : ۳۷۹۹سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴:۰۰۶۲۲۵۱ بازدید

بازار در کلاسc روز به روز داغ‌تر از قبل می‌شود کلاسی که در آن خودروهای متعددی با برندهای مختلف حضور دارند. این کلاس از خودروها به دلیل فضای خانوادگی و همچنین ابعاد مناسب برای رانندگی شهری از طرفداران زیادی ...

بازار در کلاسc روز به روز داغ‌تر از قبل می‌شود کلاسی که در آن خودروهای متعددی با برندهای مختلف حضور دارند. این کلاس از خودروها به دلیل فضای خانوادگی و همچنین ابعاد مناسب برای رانندگی شهری از طرفداران زیادی برخوردار است از این رو علاوه بر خودروسازان کره‌ای و چینی، ژاپنی، آلمانی با برندهای مختلف در این بازار حضوری پر رنگ داشته و هر یک در پی به دست آوردن سهمی بیشتر در بازار مبارزه می‌کنند. در این گزارش قصد داریم تا به بررسی دو خودروی حاضر در این کلاس بپردازیم. خودروی هیوندای الانترا و خودروی MG6 که در این کلاس رقابت سختی با هم دارند. MG6 با چهره‌ای اسپرت که بیشتر جوانان را نشانه رفته و الانترا که با چهره‌ای شبیه به سوناتا خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده است هر چند که هر دو خودرو ابعاد مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت دارند و با توجه به حجم کم موتورهایشان نیز انتخابی اقتصادی به حساب می‌آیند.


MG

uxoitgn9owt7a2uhsxwe.jpg

MG با مدل ۵۵۰ توسط شرکت مدیاموتورز راهی بازار ایران شد خودرویی که نتوانست به رغم  قیمت مناسبی که دارد در بازار ایران موفق باشد. این خودرو با موتور ۱٫۸ توربو راهی بازار شد و امکانات بسیار زیادی را نسبت به رقبایش ارائه می‌داد چندی نگذشت که شرکت مدیاموتور نمونه‌ای دیگر از تولیدات MG را با کد شش روانه بازار ایران کرد. خودروی MG6 با چهره‌ای اسپرت‌تر و با استفاده از همان پیشرانه مدل ۵۵۰ راهی بازار شد. خودرویی زیبا با چهره‌ای اسپرت و تهاجمی که می‌توانست در بازار موفق‌تر از ۵۵۰ ظاهر شود که البته این اتفاق افتاد و نمایشگاه‌های اتومبیل این خودروی چینی را در خود می‌دیدند و این بار برخلاف گذشته با داشتن قیمتی بالاتر توانست به موفقیتی نسبی برسد اما MG یک شرکت انگلیسی بوده که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد.

شرکت MG با تولید خودروهای دونفره اسپرت خود به شهرت زیادی رسید هر چند که بعدها دست به تولید خودروهای سدان نیز زد. این خودروساز بعد از ورشکستگی نام‌های زیادی به خود گرفت و سهام آن بین شرکت‌های بسیاری از جمله ROVER و BMW دست به دست شد و سرانجام این شرکت به SAIG موتور چین رسید. این شرکت نیز به واسطه نام پرآوازه MG و تکنولوژی بالای محصولات آن دست به تولید خودرویی همچون MG550 زد. خودرویی که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و می‌توان از چهره آن دریافت که تفاوت زیادی با دیگر محصولات چینی دارد.MG در هنگام ورود به بازار قیمتی در حدود ۳۳ میلیون تومان داشت و رقیبی جدی برای مزدا۳ به حساب می‌آمد. MG6 همانند نمونه ۵۵۰ از یک پیشرانه ۸/۱ لیتری توربو سود می‌برد که توانایی تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی این موتور به ۲۱۵ نیوتن‌متر می‌رسد و می‌تواند این خودروی ۱۴۵۰ کیلوگرمی را در مدت زمان ۸/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و تا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت نیز می‌تواند سرعت بگیرد.

MG6 از گیربکس پنج سرعته تیپ‌ترونیک بهره می‌برد که مجهز به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست که البته کمی تأخیر در تعویض دنده‌ها نیز چاشنی کار شده است. مصرف سوخت این خودرو در جاده حدود ۴/۸ لیتر، در شهر حدود ۱۱ لیتر و در سیکل ترکیبی نیز ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین است که باک ۷۰ لیتری این خودرو به خوبی پاسخگوی مقدار مصرف سوخت این چینی زیبا خواهد بود.MG6 روی کاغذ خودروی خوبی است، خودرویی که از موتور پرقدرت و کم مصرف همچنین طراحی خوب و امکانات زیاد بهره می‌برد که همه این داشته‌ها می‌تواند یک خودرو را موفق سازد و یا فروش آن را در بازار تضمین کند در این خودرو سعی شده تا ایرادات نمونه ۵۵۰ برطرف شود که تا حدی نیز این اتفاق افتاده است.


هیوندای الانترا
 

0r1ho4bjrahrj248eg1u.jpg

هیوندای الانترا برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ راهی بازارهای جهانی شد زمانی که هیوندای هنوز اسم و رسم امروز را نداشت و در پی کسب تجربه بود. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور پر رنگی داشت از پیشرانه میتسوبیشی سود می‌برد. هنوز هم می‌شود نسل اول این خودرو را در بازار دست دوم‌های ایران مشاهده کرد. الانترا همان هیوندای آوانته خودمان است که در شرکت کرمان خودرو تولید می‌شد حالا در نسل جدید وارد بازار ایران شده و با چهره ای متفاوت سعی در به دست آوردن سهم مناسبی در بازار دارد. این خودرو شبیه به برادر بزرگ‌ترش سوناتا است که البته همین شباهت هم می‌تواند یکی از دلایل موفقیت‌های این خودرو در بازار باشد جالب است بدانید تنها سه خط تولید این الانترا را می‌سازند. کره‌جنوبی، تایوان و البته آلابامای آمریکا. محصولی که کلاس‌های کوپه و سدان آن نیز تولید شده است. برای این خودرو سه نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱٫۶ لیتری Gamma، ۱٫۸ لیتری NU و ۲ لیتری Theta که هر سه با توجه به قوانین جدید می‌توانند کاندیدای ورود باشند. جعبه‌دنده‌ها نیز شامل شش سرعته دستی و اتوماتیک خواهند بود. تغییر چهره این خودرو تنها با جسورتر شدن چراغ‌ها و جلوپنجره و سپرها همراه نبوده است. کاهش ضریب اصطکاک مقابل هوا نیز یکی از ویژگی‌های این الانترا است. شاید حجم پیشرانه‌ها آشنا باشد ولی هیوندای به تایید موسسه EPA آمریکا هر سه این پیشرانه‌ها را تقویت و به عبارتی بهینه کرده است.

هیوندای الانترا در حال حاضر با موتور ۱٫۸ لیتری ۱۶ سوپاپ روانه بازار ایران می‌شود. موتوری که قادر به تولید ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت است وظیفه انتقال قدرت در این خودرو بر عهده گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک است. الانترا قادر است در مدت زمان ۱۰٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد که برای خودرو به این ابعاد به هیچ‌وجه مناسب نیست شاید دلیل این تنبلی را بتوان در عملکرد نامناسب گیربکس اتوماتیک این خودرو دانست که تعویض دنده‌ها در آن به خصوص در هنگام معکوس کشیدن به کندی انجام می‌گیرد. الانترا می‌تواند تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این خودرو ۱۲۸۰ کیلوگرمی در حدود ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی  بنزین می‌سوزاند.

امکانات MG6

MG6 در زمینه امکانات و ایمنی در سطح خوبی قرار دارد به نحوی که دارای شش عدد ایربگ بوده و از ترمز جلو و عقب دیسکی با DSC، CBC، SCS2,VSC,MSR,ITPMS، EBA، EBD و ABS بوده که بالاترین سطح ایمنی را ارائه می‌دهند. همچنین قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، استارت دکمه‌ای، فرمان مجهز به سنسور سرعت که تلسکوپی بوده و در چهار جهت قابل تنظیم است. دکمه‌های چندکاره روی فرمان، تهویه مطبوع با کنترل دوگانه درجه حرارت، سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش SD Card،‌ DVD، CD، MP3، USB با سیستم Hifi و هشت بلندگو، GPS و بلوتوث،‌ صندلی برقی راننده و سرنشین جلویی، صندلی‌های تاشوی ردیف عقب، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سانروف، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور پارک، کروزکنترل، سنسور باران، دوربین دید عقب و نشانگر باد تایر از دیگر امکانات این خودرو است.

امکانات هیوندای الانترا

الانترا از امکانات متناسبی بهره می‌برد اما در این زمینه حرفی برای گفتن در مقابل MG پر آپشن ندارد. امکاناتی که برای رقابت در این کلاس لازم است. برخی از این امکانات این خودرو شامل رینگ ۱۷ آلومینیومی – آینه بغل همرنگ بدنه – شیشه‌های ضد اشعه – ABS – دو ایربگ – شیشه بالابر برقی – تهویه مطبوع و بخاری – رادیو، سی دی و MP3 با ۴ اسپیکر و توییتر – AUX– USB – قفل مرکزی،سیستم ورود بدون کلید ( ریموت کنترل، قفل مرکزی) – راهنمای روی آینه بغل – فرمان چرمی – صندلی‌های چرم – سانروف – آینه برقی همراه با گرمکن – صندلی راننده تاشو و کروز کنترل می‌شود.

در پایان

با نگاهی به مشخصات دو خودرو خواهیم دید که خودروی MG با توجه به بهره‌گیری از موتور توربو از قدرتی به مراتب بالاتر از الانترا بهره‌مند است این در حالی است که از نظر امکانات نیز در سطح بالاتری نسبت به الانترا قرار دارد. الانترا در دو نمونه کم آپشن و فول آپشن در بازار وجود دارد که نمونه فول این خودرو در حدود ۱103 میلیون تومان قیمت داشته و نمونه کم آپشن آن نیز در حدود 96 میلیون تومان قیمت دارد. در آن سو نیز MG6 در نمونه جی تی 2014 معادل 108 میلیون تومان و در نمونه مگنت 105 میلیون تومان قیمت دارد. با در نظر گرفتن این موارد چه از نظر قیمت و چه از نظر مؤلفه‌های فنی و امکانات خرید خودروی MG منطقی‌تر به نظر می‌رسد اما این نکته را نباید فراموش کرد که محصولات هیوندای و کیا در بازار ایران با اقبال خوبی مواجه بوده و فارغ از همه این مؤلفه‌ها پرطرفدار هستند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در این کلاس خودروهایی چون مزدا3 و سراتو نیز حضور دارند که خودروهای پرطرفداری هستند به هر حال باید دید که در این رقابت کدام یک  از این خودروها می‌توانند موفق‌تر ظاهر شوند.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها