کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تعرفه تبلیغات در تلویزیون ایران + جدول

کدخبر:۳۷۹۲سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳:۲۳۵۸۲۱ بازدید

درآمد های صدا و سیما از تبلیغ هایی که در تعرفه های پخش آگهی وجود ندارد.

کودکان زیر 10 سال داخل استودیو نشسته اند. خوشحال و خندان به شعر هایی که مجید قناد و چند مرد همراهش در برنامه «جمعه به جمعه» می خوانند، گوش می دهند و آنها را در خواندن شعرها همراهی می کنند. شعرهایی که در اصل تبلیغی برای محصولات «نادی» است. شعرهایی با قافیه که در ذهن هر کودکی خواهد نشست.

 در ذهن نشستنی که بیشتر از اینکه قرار باشد کودک را در برنامه ای مناسب در سن و سالش قرار دهد، آن را به یک وسیله برای پخش آگهی تبدیل کرده است. آگهی که برخلاف دیگر آگهی های پخش شده از صدا و سیما تعرفه ای برایش تعریف نشده است. حتی در لیست تعرفه پخش آگهی صدا و سیما هم بند و سطری به عنوان تبلیغ داخل و حین پخش برنامه دیده نمی شود.

از دو هزار تومان شروع می شود تا 16 میلیون تومان می رسد، هزینه پخش هر یک ثانیه تبلیغ در آنتن صدا و سیما. هزینه هایی که در جدول ها و طبقه های مختلف در ساعات مختلف شبانه روز، برنامه ها و مدل های مختلف آورده شده است. مدل هایی که شامل انواع گزارش آگهی یا همان رپورتاژ، حک آرم، دعوت به تماشا، زیرنویس، بین برنامه و بعد از برنامه می شود. البته باید پخش آگهی در حین پخش برنامه هم به این موارد اضافه کرد که تعدادش در صدا و سیما ملی هم کم نیست؛ چرا که از برنامه های کودک مثل «جمعه به جمعه» و «عموپورنگ» گرفته تا برنامه آشپزی «سامان گلریز» و سریال های مختلف دیگر به راحتی دیده می شود.

به هر حال، هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات هم با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می شود. هزینه پیام های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه های سال، مشخص می شود که در جدول تعرفه های پخش آگهی صدا و سیما وجود دارد.

 هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، از دو هزارتومان شروع می شود و در طبقه 35 که بالاترین طبقه آگهی است به یک میلیون و80 هزار تومان می رسد. با این حال بعضی برنامه ها خارج از این تعرفه هستند و قیمت پخش آگهی در آنها چندین برابر آخرین طبقه می شود و از طرفی هم برای برخی از برنامه های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، درصدی هم اضافه می شود. به طوری که پخش هر یک ثانیه آگهی در برنامه ای مثل برنامه ورزشی نود، 16‌میلیون‌ و 286‌هزار و 400‌ تومان است.

قرار دادهای پخش آگهی در صدا و سیما شامل دو نوع قرار داد می شود. در هر دو نوع قراردادی که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70 درصد نرخ طبقه آن برنامه، قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت ها در یک برنامه 50 درصد نرخ طبقه آن است.

همین طور قیمت دعوت به تماشای برنامه ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه فرق می کند و بین 80 درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه می شود. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه و قیمت آگهی های بین برنامه، بین 5/1 تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی بعد از یک برنامه هم بین 60 تا 80 درصد نرخ طبقه هر برنامه هزینه دارد. البته باید در نظر گرفت که قوانینی هم برای مدت آگهی ها وجود دارد؛ مثلامدت آگهی مستقیم (تیزر) در تلویزیون 15 ثانیه و در رادیو 10 ثانیه تعیین می شود و کمتر از آن هم همان 15 ثانیه و 10 ثانیه محاسبه می شود.

در تعرفه های آگهی های صداوسیما به پخش آگهی محصولات داخلی توجه شده است به طوری که برای تبلیغ اجناس خارجی دو برابر هزینه تبلیغ اجناس ساخت داخل منظور شده و آگهی کالاهای تحت لیسانس خارجی یا محصولات ساخت مشترک هم، هزینه ای 1/1 برابر هزینه تبلیغ کالاهای داخلی دارند. معمولاشرکت هایی که به میزان بالایی آگهی سفارش می دهند، از قراردادهای تیپ 2 اداره کل بازرگانی صداوسیما استفاده می کنند که هزینه ها در آن ارزان تر تمام می شود.

البته باز هم در هیچ کدام از طبقه ها و قرار دادهای صدا و سیما، نمونه های پخش آگهی تازه به بازار آمده یا همان در حین برنامه به چشم نمی خورد و مشخص نیست که برای هر یک ثانیه ای که مجید قناد محصولات نادی را در دستش گرفته و برای کودکان شعر می خواند، شرکت «نادی»، چند تومان پرداخت شده است. مبلغی که مسلما برای پرداخت کنندگان این مدل تبلیغ به صرفه است چرا که به طور کامل و همراه با خاطره ای خوب در ذهن کودکان نقش خواهد بست، در حالی که در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. چرا که به عقیده کارشناسان، «کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها هم از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند». آمارها هم نشان می دهد که ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ شده سخن می گویند.

تمام این موارد در حالی است که با یک حساب سرانگشتی در میزان تعرفه های پخش آگهی که خود صدا و سیما عنوان می کند، اگر در بهترین حالت در هر ساعت، 15 دقیقه آگهی پخش کند، با میانگین 500 هزار تومان، می توان گفت که این سازمان هر روز، یک میلیارد و 80 میلیون تومان و هر سال سه هزار و 942 میلیون تومان  تنها از ناحیه پخش آگهی ها در آمد دارد. البته این میزان به غیر از آن تبلیغ های حین برنامه ای است که در تعرفه ها وجود ندارد.
 

قیمت پایه هر ثانیه طبقات آگهی­ های تلویزیونی در سال 1392
 

طبقه

قیمت هر ثانیه به تومان

1

2هزار

2

3 هزار و 500

3

5 هزار

4

10 هزار

5

15 هزار

6

25 هزار

7

35 هزار

8

45 هزار

9

60 هزار

10

75 هزار

11

90 هزار

12

110 هزار

13

130 هزار

14

150 هزار

15

175 هزار

16

200 هزار

17

225 هزار

18

255 هزار

19

285 هزار

20

315 هزار

21

350 هزار

22

385 هزار

23

420 هزار

24

460 هزار

25

500 هزار

26

540 هزار

27

585 هزار

28

630 هزار

29

675 هزار

30

735 هزار

31

795 هزار

32

855 هزار

33

930 هزار

34

یک میلیون و 5 هزار

35

یک میلیون و 80 هزار


درصد افزایش قیمت آگهی نسبت به قیمت پایه هر طبقه در هر ماه سال 92
 

ماه

درصد افزایش قیمت پایه آگهی

فروردین

0 درصد

اردیبهشت

5 درصد

خرداد

10 درصد

تیر

15 درصد

مرداد

25 درصد

شهریور

25 درصد

مهر

30 درصد

آبان

30 درصد

آذر

35 درصد

دی

40 درصد

بهمن

45 درصد

اسفند

60 درصد


محاسبه تعرفه هر ثانیه گرانترین آگهی­ های برنامه­های شبکه ­های سیما در تیر ماه 92
 

شبکه

برنامه

طبقه در قرارداد تیپ یک

قیمت قرارداد تیپ یک به تومان

طبقه در قرارداد تیپ دو

قیمت قرارداد تیپ دو به تومان

یک

سیمای خانواده

24

529 هزار تومان

19

327 هزار و 750

یک

قبل و بعد از خبر 14

26

621 هزار تومان

21

402 هزار و 500

یک

قبل و بعد از خبر 19

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

یک

قبل و بعد از خبر 21

35 + 90%

2 میلیون و 359 هزار و 800

 

یک میلیون و 155 هزار و 750

یک

مجموعه شبانه

35 + 210%

3 میلیون و 850 هزار و 200

35 + 110%

2 میلیون و 608 هزار و 200

یک

سریال کلاه پهلوی

35 + 220%

3 میلیون و 974 هزار و 400

35 + 120%

2 میلیون و 732 هزار و 400

دو

سینما صبحانه

20

362 هزار و 250

15

201 هزار و 250

دو

سینما آفتاب

26

621 هزار

21

402 هزار و 500

دو

کودک عصر

24

529 هزار

19

327 هزار و 750

دو

برنامه ساعت 19

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

دو

قبل و بعد از خبر 20:30

35 + 140%

2 میلیون و 980 هزار و 800

35 + 40%

یک میلیون و 738 هزار و 800

دو

قبل سریال شبانه

35 + 110%

2 میلیون و 608 هزار و 200

35 + 10%

یک میلیون و 366 هزار و 200

دو

قبل و بعد از خبر 22:30

35 + 50%

یک میلیون و 863 هزار

30

845 هزار و 250

دو

فیتیله

34

یک میلیون و 155 هزار و 750

29

776 هزار و 250

سه

سلامت باشید

24

529 هزار

14

172 هزار و 500

سه

جشنواره سینمایی

34

یک میلیون و 155 هزار و 750

29

776 هزار و 250

سه

خبر ورزشی 18:45

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

سه

سریال شبانه

35 + 340%

5 میلیون و 464 هزار و 800

35 + 240%

4 میلیون و 222 هزار و 800

سه

خبر 22

35 + 60%

یک میلیون و 987 هزار و 200

31

914 هزار و 250

سه

خنده بازار

35 + 50%

یک میلیون و 863 هزار

30

845 هزار و 250

سه

برنامه هفت

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

سه

فوتبال اروپا

35 + 50%

یک میلیون و 863 هزار

30

845 هزار و 250

چهار

سینما سینما 20:30

35 + 10%

یک میلیون و 304 هزار و 100

26

621 هزار

چهار

قبل و بعد از خبر علمی و فرهنگی 18

20

362 هزار و 250

15

201 هزار و 250

چهار

اخبار انگلیسی 23

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

چهار

سینما چهار 20:30

35 + 10%

یک میلیون و 304 هزار و 100

26

621 هزار

پنج

کودک و نوجوان

26

621 هزار

21

402 هزار و 500

پنج

رنگین کمان

26

621 هزار

21

402 هزار و 500

پنج

به خانه برمی­گردیم

29

776 هزار و 250

24

529 هزار

پنج

برنامه ساعت 20

34

یک میلیون و 155 هزار و 750

24

529 هزار

پنج

سریال مهرآباد

35 + 180%

3 میلیون و 477 هزار و 600

35 + 80%

2 میلیون و 235 هزار و 600

پنج

سریال هشدار برای کبری 11

35 + 130%

2 میلیون و 856 هزار و 600

35 + 30%

یک میلیون و 614 هزار و 600

پنج

سریال دوباره زندگی

35 + 130%

2 میلیون و 856 هزار و 600

35 + 30%

یک میلیون و 614 هزار و 600

پنج

اخبار 24

33

یک میلیون و 69 هزار و 500

23

483 هزار

خبر

اخبار 9

24

529 هزار

19

327 هزار و 750

خبر

قبل و بعد از اخبار 13

24

529 هزار

19

327 هزار و 750

خبر

اخبار 19

35 + 10%

یک میلیون و 366 هزار و 200

26

621 هزار

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهدیه: 1392/12/1313:05:18،
67
16
موندم صدا سیما اینقدر پول به جیب میزنه چرا هنوز هم در جذب تماشاگر ضعیفه چرا مردم ترجیح می دن شبکه ماهواره رو نگاه کنن
اصلا صدا سیما از هزینه هم خرج میکنه منظورم اینه که هنرمندا هم خیری میبینن ازاین در امد هنگفت یا نه
نوید: 1392/12/1313:17:32،
53
18
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم مانند صنعت خودرو سازی است. انحصارا دست دولت و از تلوزیون خصوصی هم خبری نیست...اینها هم مثل خودروسازان فقط بلدند پول بجیب بزنند و هرچه که دلشان بخواهد به مردم ارئه دهند...خودروسازان خودروی چینی و تلوزیون سریالهای کره ای...
علی: 1392/12/1313:07:13،
38
20
صداو سیما شده جای سیاسی بازی و پول دراوردن تخریب گروه ها و احزاب رقیب چه معلوم شاید برای دعوت بعضی اشخاص ودر اختیار قراردادن تریبون هم پول بگیرن
azam: 1392/12/1313:25:33،
24
23
سلام
سوالم اینه که با این درآمد چرا حقوق ما کارمندان بد بخت صدا وسیما پایینه .توی این صداوسیمای ما افرادی هستند که 10 سال باید چشم انتظاره یه استخدام قراردادی با شند وبا حقوق 200000 هزار تومان یا 300000 هزار تومان با خرج زن وبچه سر کنن.واقعن متاسفم .چقدر انرژی وتوان یک جوان باید به هدر بره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شاهین tehran: 1392/12/1313:38:36،
36
21
صدا سیما یه سیاستی داره برای درآمدزایی خودش. سیاست جذب مخاطبش ضعیفه. چون سریالهای تلویزیون یا مرده رو نشون میده یا بیمارستانو نشون میده یا زندان یا بدبخت. این از سریالا. سریالای خارجی که اینقدر سانسور میشه آدم سر و تهشو نمیتونه تشخیص بده. اکثر برنامه ها هم تکراریه. مثل روایت فتح. یا ستایش 2. من نمره 3 رو به این رسانه میدم از 20.
شاهین tehran: 1392/12/1313:42:13،
30
23
وقتی برای دعوت شدن خواننده مورد علاقه ات باید صبر کنی و اونو هم دعوت نمیکنند این چه رسانه ایه؟ شما به این میگید رسانه؟ رسانه باید به خواست مخاطبش احترام بذاره. مگه چی میشه توی تلویزیون سعید شهروز رو به همراه نوازنده ها دعوت کنید؟ تا یه ساز توی تلویزیون میاد سانسور میشه.
واقع بین : 1392/12/1320:06:54،
26
22
با این درامد های نجومی حیف وحرام است برای صدا وسیمای کسل کننده وبی خاصیت ردیف بودجه در نظر مگیرند .برای همین وخیلی موارد دیگر است که اجازه ی تاسیس تلویزیون خصوصی را نمی دهند درحالی که افغانستان عقب مانده نزدیک به صد کانال خصوصی دارد.حرام حرام حرام.
نای: 1392/12/1400:26:32،
26
22
یادتون هست وقتی انحصار سیم کارت در دست همراه اول بود چه وضعیتی داشت.300هزار تومن بهمن ماه میدادیم سال بعد میرفتی سیم کارت رو می گرفتیم.وقتی تالیا و ایرانسل اومد ورق برگشت الان می بینید که دارن التماس میکنن و برای استفاده از سیم کارت و صحبت کردن جایزه هم میدن.کشور امریکاصنایع نظامی بسیار پیشرفته ای داره(خواهشا موضع نگیرید که واقعیته).چرا؟چون صنایع نظامی این کشور خصوصی هستش و واقعا رقابت وجود داره بین اونها
حسن: 1392/12/1409:01:18،
25
19
صدا وسیما چند وقتی که فقط تبلیغ کالا می کنه واکثرا برنامه هاش شده پخش زنده مصاحبه برای برخی افراد که متاسفانه بعضی ها اصلا" سوادش را هم ندارند ودر برخی تبلیغات نیز از کودکان و زنان بیه صورت ابزاری استفاده می کند واین خلاف قوانین ومقررات است
علی: 1392/12/1411:55:12،
23
24
برنامه کودک شده تبلیغات به جای آموزش و سرگرمی
حال آدم بدمیشه بچه هاش ابزار دیگران باشن
حمید: 1392/12/1700:04:26،
25
19
فقط شبکه مستندو پخش زنده ورزشیش خوبه بقیش رو از دم باید ریخت زباله دونی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما