کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروهای کارکرده ولی بدرد بخور در بازار ایران

کدخبر:۳۷۸۰دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲:۴۸۱۸۹۷۴ بازدید

اگر آنقدر شیفته ماشین‌های ژاپنی هستید که می‌توانید چشم روی 206 اتوماتیک ببندید، مزدا 323 را انتخاب کنید. ولی با خرید مزدا 323 تا حدودی به ویژگی‌های جذاب یک خودروی ژاپنی دست پیدا خواهید کرد.

مـــزدا   323   

۳۲۳ خودرویی بود که اکثر‌ایرانیان مزدا را با آن شناختند. مدل FL که در حقیقت نمونه فیس لیفت شده مدل F است، در سال ۸۲ و در سه تیپ ۱ و ۳ و ۵ روانه بازار شد. طراحی ظاهری ۳۲۳ حتی پس از گذشت سال‌ها، هنوز هم زیبا و هماهنگ است و امکان ندارد از دیدنش خسته شوید. نمونه فول آپشن‌این خودرو از سانروف نیز برخوردار است، که به زیبایی نمای ظاهری و کابین آن کمک شایانی کرده است. تنها نکته منفی در ظاهر مزدا۳۲۳ را می‌توان چرخ‌های کوچک سایز ۱۴ و فاقد رینگ آلومینیومی‌عنوان کرد. 
 

vk3bsmfnc736k23vrkr.jpg


طرح کلی کابین سبک و سیاق خودروهای دهه پیش را دنبال می‌کند. اما همچون طراحی بدنه، ساده و هماهنگ است و حس آرامش خوبی را منتقل می‌کند. مزدا۳۲۳ تیپ ۵، نسبت به دورانی که تولید می‌شده، از امکانات مناسبی همچون شیشه‌های برقی،‌اینه‌های برقی با قابلیت جمع شدن برقی از داخل، ترمز ABS،‌ایربگ راننده و چنجر ۱۰تایی به همراه ۶بلندگو بهره می‌برد. فضای کابین بسیار جادار و راحت است و در مسافرت‌های طولانی به هیچ عنوان خسته کننده نیست. تنها چند نکته منفی در کابین مزدا۳۲۳ به چشم می‌خورد، که عبارتند از دکمه‌های شیشه بالابر فاقد چراغ، نبودن چراغ روشنایی در جعبه داشبورد و نبود نشان دهنده  وضعیت دنده روی صفحه کیلومتر شمار در نمونه اتوماتیک.  کیفیت متریال کابین در سطح مطلوبی قرار دارد و با‌اینکه نمونه‌های دست دوم موجود در بازار حداقل ۶، ۷سالی از عمرشان می‌گذرد، قطعات کابین اما همچنان سالم هستند و خبری از سرو صداهای اضافی در کابین نیست. فضای صندوق بار ۳۲۳ بسیار بزرگ است و تمام نیازهای یک خانواده را پاسخ می‌دهد. از نکات جالب در‌این بخش می‌توان به صندلی تاشو عقب اشاره کرد که هنگام جا به جا کردن بارهای حجیم بسیار مفید است. 

323 از موتور 1.6 لیتری با قدرت ۱۱۰اسب بخار بهره می‌برد که سواری و کشش خوبی را برای‌این خودرو به ارمغان اورده است. سیستم تعلیق در مجموع راحت و دقیق عمل می‌کند، اما در برخی از ناهمواری‌ها و دست‌اندازها خشکی خود را نشان می‌دهد. همچنین در برخی موارد  صدای سیستم تعلیق به کابین منتقل می‌شود. فرمان ۳۲۳ بسیار نرم است. فرمان در نمونه‌های فاقد‌ایربگ ۳شاخه و در نمونه‌های‌ایربگ دار ۴شاخه است.  شش حالت S,D,N,R,P,L  برای جعبه دنده ۴سرعته اتوماتیک ۳۲۳ تعریف شده است. با فشار دادن دکمه HOLD تعویض دنده‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و هیجان بیشتری را منتقل می‌کند. نکته منفی در جعبه دنده نمونه اتوماتیک، تاخیر در معکوس دادن‌ها و منطبق شدن با وضعیت پیشرانه است. به طوری که  در سربالایی‌ها با برداشتن پا از روی گاز نفس خودرو کم شده و خبری از معکوس دادن جعبه دنده  نیست. اما در مجموع رانندگی با ۳۲۳ بسیار نرم و راحت است و شیشه‌های بزرگ و طراحی منطقی آن، دید خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. تمیزترین نمونه‌های ۳۲۳ در بازار خودروهای دست دوم، مربوط به سالهای ۸۶، ۸۵ هستند که به طور میانگین کارکردی حدود ۱۰۰هزار کیلومتر دارند.‌این مدل‌ها بسته به تمیزی بدنه، قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ تومان دارند که با‌این قیمت گزینه‌ای مثل ۲۰۶ اتوماتیک نزدیک به صفر قابل خریداری است. 

رقبای داخلی و خارجی

  Hyundai Verna -  Pars -  Kia Cerato 2008


 پیشنهاد نهایی

اگر آنقدر شیفته ماشین‌های ژاپنی هستید که می‌توانید چشم روی ۲۰۶ اتوماتیک ببندید، مزدا۳۲۳ را انتخاب کنید. ولی با خرید مزدا 323 تا حدودی به ویژگی‌های جذاب یک خودروی ژاپنی دست پیدا خواهید کرد. البته اگر از برخی بی دقتی‌های جعبه دنده اتوماتیک فاکتور بگیرید. 





 


زانـتيا

ایران آخرین جایی است که زانتیا در آن تولید و به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار‌ تبدیل شد. خودرویی که با ۳ چرخ هم حرکت می‌کند و تنها به کمک یک اهرم ارتفاع آن تا ۳۰ سانتی‌متر نیز تغییر می‌کند. بالاترین ارتفاع مخصوص عبور از مناطق نیمه سنگلاخی و پایین ترین ارتفاع آن بیشتر برای حالت پارک است. سواری در حالت ارتفاع پایین تقریبا ناممکن است، زیرا در‌این شرایط ترمزها کار نمی‌کنند.

274jz05156yil4u2dfd.jpg


 طراحی زانتیا متعلق به یک دهه قبل است و چندان خودروی زیبایی به نظر نمی‌رسد.‌این طراحی قدیمی‌و کسل کننده در داخل کابین پررنگ تر است و چیدمان ساده و طراحی قدیمی ‌کنسول جلو بیننده را آزار می‌دهد. تهویه مطبوع نیمه خودکار است و دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان قرار دارند. زانتیا آپشن بخصوصی ندارد و از‌این نظر پایین تر از رقبایش قرار می‌گیرد. اما فضای سرنشینان کاملا مناسب است و به جز یک مورد که آن هم محدودیت فضای سر سرنشینان عقب است، کابین زانتیا از نظر راحتی مشکلی ندارد. دید جلو و تسلط روی ‌این قسمت‌اندکی ضعیف است که‌این مساله بیشتر به خاطر پهن بودن جلو خودرو و موقعیت گود افتاده راننده است. زانتیا شتابگیری بسیار خوبی دارد. به طوری که با گاز دادن در دورهای میانی و بالایی، مکث قابل توجهی حس نمی‌شود. همین چالاکی و مانورپذیری مطلوب آن باعث شده که زانتیا خودروی پلیس بزرگراه شود.

 موتور ۴سیلندر زانتیا ۲لیتر حجم دارد و ۱۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. جعبه دنده زانتیا مقداری مشکل دارد، علاوه بر ضریب دنده نامناسب، تعویض دنده از یک به دو هم با تاخیر همراه است. کیفیت سواری زانتیا بسیار عالی است و حتی در خودروهای بزرگتر و گران‌تر نیز دیده نمی‌شود. زانتیا ‌این قابلیت را مدیون سیستم تعلیق پیشرفته‌اش است. تعادل و چسبندگی فوق العاده‌ای را در سرعت‌های بالا به همراه دارد. زانتیا در تصادفات نا امن است. استهلاک نسبتا بالا و گران بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه‌های تعمیر تخصصی ، از معایب زانتیاست. 

رقبای داخلی و خارجی

  Hyundai Avante-   Pars ELX-   Lifan 620  1800 CC


 پیشنهاد نهایی

زانتیا هنوز هم انتخاب اول افرادی است که به دنبال لذت بردن از سواری نرم و راحت خودرو هستند. کشش و شتاب زانتیا مناسب است اما با پولی که برای خرید نمونه دست دومش می‌دهید، طراحی قدیمی‌کابین آن و فقدان برخی امکانات رایج شما را آزار می‌دهد. همچنين زانتيا در تصادفات خودرويي نا امن به​شمار مي​رود.
 





 


پروتون جنـتو

پروتون Gen2محصول کشور مالزی است که در سال 2004 روی شاسی میتسوبیشی و با همکاری شرکت لوتوس انگلستان ساخته و به بازار جهانی معرفی شد. ظاهر جنتو اسپرت و مدرن است و با سایر خودروهای موجود در خیابان تفاوت دارد ، از این رو اکثرا افرادی که به دنبال خودرویی خاص هستند را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین طراحی زنانه و جمع و جور آن نظر خانم‌های راننده را هم به سوی خود جلب کرده است. 
 

5znihurprnjgmhk6nw2q.jpg


ردپای لوتوس در طراحی اسپرت کابین جنتو کاملا مشخص است. کنسول جلو و سایر قسمت‌های کابین اسپرت طراحی شده‌اند و همین فرم خاص باعث شده تا در نگاه اول نتوان با آن به راحتی ارتباط برقرار کرد. همچنین کیفیت پایین قطعات در کابین جنتو هم آزار دهنده است و ظاهری ارزان از کابین به نمایش می‌گذارد. کنسول جلو فاقد جعبه داشبورد است و ظاهرا طراح این خودرو شعارش سلامت جوانان بوده ، چون چیزی به اسم فندک و جاسیگاری برای جنتو در نظر نگرفته است! یکی از نکات مثبت کابین جنتو دورنگ بودن کنسول جلو و پنل‌های درب هاست. که باعث شده تا کابین زیباتر به نظر برسد. درب‌های کوچک عقب ورود و خروج به کابین را مشکل می‌سازند، اما علی‌رغم انحنای سقف، فضای سر سرنشینان عقب مناسب است. باید به مکان برخی ادوات نظیر کلید شیشه بالابرها و اهرم بازکننده درب موتور و ترمز دستی عادت کنید. 

امکانات جنتو در سطح خودش مناسب است و در حد یک ۲۰۶ تیپ۵ قرار دارد و سنسور فاصله سنج در عقب به پارک خودرو کمک می‌کند.  سواری جنتو بسیار خشک و پرتکان است. که مهمترین دلیل این امر را می‌توان در ماهیت اسپرت آن جست و جو کرد. جنتو هنگام مواجه با دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر، آنها را به خوبی دفع نمی‌کند، ضمن آن​که علاوه بر تکان‌های وارد شده، صدای ضربات نیز به داخل کابین منتقل می‌شود. 

در بحث فنی اما، جنتو خودروی مناسبی به نظر می‌رسد. رد پای لوتوس در بخش هندلینگ و فرمان پذیری جنتو کاملا مشخص است و از این نظر، جنتو خودرویی با چسبندگی بالا است که به راننده جسارت مانورهای سنگین را نیز می‌دهد. بازدهی موتور 6/1 لیتری ۱۱۰ اسب بخاری جنتو مناسب است، اما برای استفاده از حداکثر گشتاور، باید آن را به دورهای بالا ببرید. همچنین دنده‌های سفت جنتو دست راننده را  برای تعویض سریع دنده‌ها و شتاب گیری می‌بندند. 

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد به خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنید، جنتو گزینه مناسبی برای شما نیست، چون فروش نمونه‌های دست دوم آن سخت و زمان بر است. 

رقبای داخلی و خارجی

  Xantia-  Hyundai Verna-  Mazda 3


 پیشنهاد نهایی

ظاهر مدرن و اسپرت ، ابعاد جمع و جور ، استهلاک زیاد، مصرف سوخت بالا ، کمبود موجودی قطعات یدکی ، خدمات پس از فروش ضعیف، سختی فروش نمونه‌های کارکرده ، از ویژگی‌های جنتو هستند که باید قبل از خرید، آنها را در نظر گرفت. 
 





 



تويوتا آريون

آریون را می‌توان یک موفقیت بزرگ میان محصولات متنوع تویوتا به حساب آورد، که روی پلت فرم کمری و برای بازار استرالیا و خاورمیانه ساخته شده است. واردات آریون به ایران نسبت به سایر محصولات تویوتا همچون کمری، کرولا و لندکروزر محدودتر بود، اما علی‌رغم قیمت بالا در مقابل رقیبی همچون آزرا، به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. ظاهر آریون نقاط مشترک زیادی با کمری دارد، اما به مراتب لوکس تر و پویاتر از کمری است و ردپای لکسوس در ظاهر آن به وضوح مشخص است. در کل ظاهر جا افتاده آریون نسبت به رقبای پر زرق و برق کره‌ای باعث شده تا دیرتر از آن خسته شوید. 
 

7s9gauds935knxuy9r.jpg


طراحی کابین آریون نسبتا ساده است. اما همین سادگی و فاصله گرفتن از شلوغی و زرق و برق، باعث شده تا در کابین آن احساس آرامش کنید. کیفیت متریال کابین در سطح مطلوبی قرار دارد و به مراتب از کمری بالاتر است. قطعات چوبی استفاده شده در کابین به ‌اندازه است و با پوشش‌های فلزی و چرمی‌ترکیب خوبی را ایجاد کرده است. فضای جادار کابین جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد و صندلی‌های نرم و راحت آریون، آسایش سرنشینان را دو چندان می‌کنند. محصولات برند تویوتا، علی‌رغم اعتبار و سابقه خوبی که میان مشتریان دارند، همیشه از فهرست محدود امکانات رفاهی رنج می‌برند. که آریون هم از این قاعده مستثنی نیست و از این نظر یک سرو گردن پایین تر از رقبای کره ایش قرار می‌گیرد. اما تجهیزات آن به مراتب از کمری کامل تر است. امکانات کابین در حدی هست که سرنشینان را راضی کند، اما اگر از افراد مشکل پسند باشید، در این زمینه با آریون به مشکل می‌خورید. 

مهمترین نقطه قوت آریون را می‌توان در بحث فنی و پیشرانه جست و جو کرد، که از این نظر تمام رقبایش را کنار می‌زند و باعث می‌شود تمام کم و کاستی‌های آن را فراموش کنید. برگ برنده آریون در استفاده از پیشرانه و گیرباکس فوق العاده لکسوس است، که همین پیشرانه در نسل جدید هم بدون تغییر باقی مانده است. قلب تپنده ۶سیلندر 5/3 لیتری آریون، ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در کنار جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد. هنگامی‌ که پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهد و جهش فوق العاده آن را می‌بینید، بیشتر می‌توانید قدرت بالایش  را لمس کنید. قدرتی که حتی در شتاب گیری‌های ثانویه هم خود را به خوبی نشان می‌دهد. سواری آریون مانند سایر محصولا تویوتا بسیار نرم و آرام است، که این نرمی‌زیاد گاهی اوقات حوصله راننده را سر می‌برد. اما صدای زوزه موتور ۶سیلندر در دورهای بالا، می‌تواند چاشنی هیجان در کابین آرام آریون باشد. محصولات تویوتا همواره به دوام بالا مشهور هستند، که آریون هم از این قاعده مستثنی نیست. مدل‌های کارکرده آن هنوز هم هزینه آنچنانی ندارند و کمتر پای مالک را به تعمیرگاه باز می‌کنند. اما در صورت بروز نقص و خرابی، قیمت بالای قطعات و لوازم جانبی آن خود را نشان می‌دهد. که البته مصرف سوخت نسبتا بالای آن هم مزید بر علت است. 

رقبای داخلی و خارجی

  Kia Optima 2010-  Hyundai Sonata-  Nissan Maxima

 

 پیشنهاد نهایی

اگر قابلیت‌های فنی عالی نسبت به طراحی پر زرق و برق و فهرست بلند بالای امکانات کره ای‌ها برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است و حاضرید قیمت بیشتر نسبت به سایر رقبا را به جان بخرید تا لذت بیشتری در رانندگی تجربه کنید، تویوتا آریون حتما بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. 
 






 



کيا اپتيما 2010

این مدل از اپتیما در واقع گونه فیس لیفت نسل دوم این سدان متوسط کره‌ای است که در سال ۲۰۰۹ دستخوش تغییراتی شده است. اپتیما در حقیقت همزاد هیوندای سوناتا محسوب می‌شود که البته موتور ۶سیلندر 7/2 لیتری اش که ۱۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، تعدادی از خریداران را در دو راهی سوناتا واپتیما، به سمت اپتیما می‌کشاند. طراحی ظاهری اپتیما مردانه و ساده است. البته در عین سادگی از هماهنگی خوبی هم  بهره می‌برد که خروجی‌های اگزوز در عقب و رینگ‌های اسپرت آن، بر جذابیت ظاهری اش افزوده‌اند. 
 

sfuz1it8ybi5xgi2lxk.jpg


فضای داخل کابین هم مانند بدنه هماهنگ و چشمنواز است. البته در نگاه اول، کنسول جلو با انبوهی از دکمه‌ها و ابزارک ها، کمی‌شلوغ به نظر می‌رسد. همچنین استفاده از قطعات براق با رنگ تیره، روی فرمان و کنسول جلو و قطعات آلومینیومی‌نقره ای، بر زیبایی کابین افزوده است. صفحه کیلومتر شمار هم بسیار جذاب و همانند خودروهای اسپرت طراحی شده و در کنار نورپردازی قرمز رنگ کابین، نمای زیبایی را به نمایش می‌گذارد. فضای کابین اپتیما هم مانند سوناتا جادار و راحت است. همچنین امکانات موجود در کابین سرنشینان را راضی می‌کند. صندلی‌ها در این مدل برقی و مجهز به گرمکن هستند. سانروف برقی، تهویه اتوماتیک و پوشش چرمی‌ صندلی‌ها هم از دیگر امکانات اپتیما به شمار می‌آیند. سواری اپتیما از سوناتا نرم تر است، اما باز هم سیستم تعلیق برخی تکان‌ها را به کابین منتقل می‌کند. هندلینگ اپتیما در حد متوسطی قرار دارد و زیاد نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. اما پیشرانه ۱۹۱ اسبی با جعبه دنده ۵سرعته تیپ ترونیک اصلاح شده هماهنگی مناسبی دارد و از این نظر یک سرو گردن بالاتر از سوناتا قرار می‌گیرد. البته این پیشرانه پرقدرت خوش اشتها هم بوده و مصرف سوخت اپتیما را بالا برده است. اما می‌تواند اپتیما را پا به پای ماکسیمای ۳لیتری پیش براند. 


رقبای داخلی و خارجی

  Toyota Camry-   Nissan Maxima-  Hyundai Sonata


 پیشنهاد نهایی

افرادی که میان اپتیما و سوناتا شک می‌کنند، کسانی هستند که ظاهر مدرن برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما اگر فاکتور جذابیت را کنار بگذارید و فقط پیشرانه قوی تر را هدف قرار دهید، قطعا اپتیما میان این دو خودرو انتخاب می‌شود. 
 





 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محسن: 1392/12/1217:53:51،
97
297
فقط عشق خودم ماکسیما اونم دنده ای !
ℒℴѵℯ: 1392/12/1221:40:49،
217
33
احسنت
حالا شد
بهتر از این لگن های فرغون سازیه
مهدي: 1392/12/1222:57:26،
174
50
زانتيا اشغال ترين ماشينه هركي باهاش با 40 تا بيشتر تصادف كرده مرده يا اگه شانس داشته باشه معلول شده البته تا تصادف نكرده باشي ماشين خوبيه
خسته زخمي : 1392/12/1302:10:10،
100
36
با 45 تومن خواستم زانتيا بكيرم تو يك سال كذشته 2 تا خريدم اما دلالهاي نامرد سر هر دوتاش سرم كلاه كذاشتند يكي موتورش اشكال داشت و اون يكي سر سيلندرش كج شده بود و اخر مجبور شدم برم يك پارس ثبت نام كنم حواستون باشه خريد ماشين دست دو خيلي سخت شده حتما موقع خريد ماشينو به چند كارشناس نشون بدين و به حرف يك كارشناس اعتماد نكنين من دراين دو معامله 6تومن ضرر كردم
انیس: 1392/12/1309:30:48،
63
33
ببین مملکتو شده مرکز اسقاطی کشورهای دیگه (البته جهان سومی ها)
قطع رجال به این میگن دیگه
غیرتی که پولی شده
تعصبی که سودی شده
دینی که نمادی شده
............ از دست امیر کبیر هم کاری بر نمیاد
65: 1392/12/1218:01:39،
234
88
ملت پول ندارن پراید بخرن اونوقت اینجا از کیا اپتیما بحث راه انداخته
رضا: 1392/12/1221:07:35،
180
77
بابا اگه این مقاله برات جالب نیست نخون مجبور که نیستی عزیزم
برو فقط مقاله های پراید و بقیه ماشینهای تولید داخل رو بخون....
ارش: 1392/12/1323:26:37،
36
66
جالبه به یارو باید بگی کدوم پیج رو بره ! کدوم رو نره ! خودش که نمی فهمه ...
Maya: 1392/12/1218:07:24،
115
48
اگه از آریون صرفه نظر کنیم که به نظر من در این بررسی مقایسه صحیحی نبود و واقعا سطحش بالاتر از اینهاست، مزدا 323 یک انتخاب فوق العادست. واقعا با کیفیت هست. داشتم که میگما!! در حد خودروهای 100 میلیونی حس امنیت و آرامش میده
امير كبير: 1392/12/1309:15:01،
66
31
كلا مزدا ماشين خوب و كم استهلاكيه (همه مدلهاش)
مهرداد: 1392/12/1312:42:11،
35
39
مزدا فقط 323 اونم تیپ فول اتوماتیکش سریهای 85،86. تا 45 میلیون فوق العاده تر ازش نیست. من خودم مزدا3 مدل88 داشتم ولی خیلی پرپری و فاتزی بود.
بابك: 1392/12/1218:11:45،
161
32
الان اريون چه ربطي داشت به اينا ؟؟؟؟
یزدان: 1392/12/1218:12:05،
138
71
زانتیا مال خلافکاراس
هادی: 1392/12/1319:06:01،
103
29
داش ما زانتیا داریم ولی اهله خلاف نیستیم!!!!!!!
اراپاس: 1392/12/1218:13:38،
61
127
مرد بايد تويوتا سوار بشه..مخصوصا اگه لاري باشه
جلیل: 1392/12/1218:18:57،
44
59
خوب قیمتها چنده
شاهین tehran: 1392/12/1218:44:11،
44
80
فقط میتسوبیشی لنسر و اپل کورسا
رشيد: 1392/12/1218:44:28،
77
53
هيوندايي أوانته را از قلم أنداختيد ،موتور پر قدرت خدمات عالي بعد از فروش و استهلاك كم ،
-: 1392/12/1218:52:18،
69
122
زانتيا مدل 89 دارم. تا حالا تعميرگاه نرفتم. فوق العاده راضي ام. با هيچ كدوم از اين لگناي صفر هم عوض نمي كنم.
esi: 1392/12/1218:52:49،
148
51
باید مغز .. خورده باشم که 62 به زانتیایی که هیچی نداره بعدم ایمنیش در حد پرایده اظاق قدیمی پر مصرف پر اصطحلاک قطعات گران یه مگان میخرم میارزه به زانتیا کلاسشم خیلی از اون بالاتره
-: 1392/12/1220:20:31،
54
54
مگان 62 تومني مگه داريم؟ زانتيا 62 نيست و 52 هست. حالا شما بفرما با 52 تومن چه گزينه ي بهتري سراغ داري؟
احسان: 1392/12/1220:38:07،
73
47
من حدس می زنم که تا حالا مگان نداشتی که داری ازش تعریف می کنی واقعا ماشین مزخرفیه!!!
یه زانتیا 150000 تا کار کرده رو با یه مگان 150000تا کارکرده مقایسه کن تا بدونی اصطحلاک یعنی چی!!!!
آرتا: 1392/12/1221:32:30،
74
33
خرید زانتیا اشتباه محضه و اگه به خرابی بیفته آدمو بیچاره میکنه من داشتم و فروختم!!در ضمن طراحی فوق العاده قدیمی و کسل کننده داره
مبين: 1392/12/1222:22:16،
68
30
استهلاك!!!اين چه ديكته عجيبيه همتون مينويسيد اصطحلاك !!!!
جلال: 1392/12/1222:37:15،
58
33
مجیدجان دلبندم اون استهلاک هست نه اصطحلاک!!!
حسن : 1392/12/1310:58:16،
49
48
من هم مگان صفر داشتم هم زانتيا 85 و 88 به خدا زانتيا سفيد مي ارزه به مگان و......
repsol: 1392/12/1219:00:50،
85
39
بابا برید جلوی گرونی قبض آب و برق و سوخت و بگیرین اینا چیه تحویل مردم میدین...............
ناشناس: 1392/12/1219:03:58،
82
33
من موندم آريون با اين عظمت و كيفيت اينجا چكار ميكنه !!!
محمد: 1392/12/1219:08:41،
75
35
به جائی رسیدیم که دیگه دارن تبلیغ ماشین کارکرده میکنن . برای خودم و مردمم متاسفام.
احسان: 1392/12/1220:13:00،
55
117
من زانتیای 88 خودمو با مگان صفر عوض نمی کنم
esi: 1392/12/1308:32:39،
52
32
بپا جایی نخوری باهاش چون بد جوری پرس میشه یکم تحقیق کن بعد تعصبی نظر بده زانتیا اگر ماشین بود پلیس هیچ وقت با مگان عوض نمیکرد
57 خسته: 1392/12/1809:19:29،
33
32
خداییش مگان وزانتیا کجاشون قیافه یا امکانات دارن که اینقد ازشون تعریف میکنید؟
Pooya: 1392/12/1220:20:23،
43
48
فكر نميكنيد قيمتي كه برا اريون داديد يكم زيادي كمه؟؟ ١١٠ ١٢٠ تومن باشه من همين الان خريدارم. اين قيمت مال كمري دست دومه.جز اينكه حسابي ازش كار كشيده باشن جنازشو اين قيمت بدن.
مسعود: 1392/12/1900:04:27،
37
42
داداش میدن برو بخر،تمییز ۲۰۰۹رو با صد وده نهایتا میشه خرید
محمد: 1392/12/1220:54:45،
118
31
اینقدر تو ایران دست اندازه که همه ماشینا خشک به نظر میاد ماشین رو 3 برابر قیمت میخریم به خاطر کیفیت بد بنزین و خیابونامون کلی هزینه اصطهلاک داریم حقوقمون یک دهم حقوق کشور های دیگست/ بنزینم که باید با نرخ جهانی بزنیم/خوشبختی تا کجااااا
گالکسی: 1392/12/1221:23:06،
72
38
به نظر من هر کی بره سراغ 206کار خوبی کرده البته بهتر موتور فرانسوی باشه نه قطعات چینی معلون نیست سر ماشینهای دست دوم چه بلاهایی اومده پس بهتر دردسریکی دیگه رونخریم.
محمد mns: 1392/12/1222:17:32،
57
35
فقط مزدا یه عمر برات کار میکنه مرگ نداره موتورش.اسمشم که از مزدا ایین باستان ایران گرفته شده و افتخاره.هنوز توخیابون میشه وانت مزدا 1000 رو دید که کار میکنه.معروف به بنز ژاپنه.هر طرحی که میده سالها ی سال زیبایی خودشو داره.البته زانتیا هم سواری خیلی خوبی داره ولی امان از ان روزی که باهاش بخوری به یه ماشینی کل تنظیم اطاقش بهم میریزه.
amir: 1392/12/1223:49:29،
59
44
از بین این ماشینا اپتیما بهتره!!
رضا: 1392/12/1308:15:13،
34
62
یه ماشین خوب همیشه بهتر از یه ماشینه نسبتا خوبه !
امید به خدا: 1392/12/1308:52:57،
38
70
کی گفته زانتیا ایمنی نداره پسر عموی من با سرعت 190 کیلومتر خوابش میبره میره زیر تریلی خون از دماغش نیومد اگه زانتیا ایمنی نداره حتما پارس و پراید ایمنی دارن خنده داره
مهدي: 1392/12/1309:27:48،
38
39
بله پراد و سمند ايمني دارن مشكل زانتيا اتاق ضعيفش هست با كوچكترين ضربه خم ميشه رادياتورش سالمه ولي اتاقش خم ميشه
esi: 1392/12/1309:29:22،
43
71
یه سرچ کن ایمنیش دستت میاد
مهدي: 1392/12/1309:44:05،
50
33
بله يه سرچ كن تصادفات زانتيا ميبيني با رنو تصادف كرده اتاقش جمع شده مشكل اين ماشين اتاق ضعيفش هست يعني با كوچك ترين ضربه درهاش تاب ور ميداره و اگه شديد تر باشه اتاق جمه ميشه جالبه كه قسمت موتور همچنان سالم ميمونه
اصغر: 1392/12/1310:45:43،
47
38
ببين با كيا شديم هفتاد ميليون اخه ادم با پورشه هم با صد نود تا به تريلي بزنه زنده ماندنش با خداس بعد ميگه خون از دماغش نيومد
ایرانی: 1392/12/1322:08:07،
38
58
با ۱۹۰ تا سرعت چطوری خوابش برده.اونم زیر تریلی فکر نمیکنی کمی غلو میکنی.
کوتلاس: 1392/12/1811:14:52،
34
29
تو قطعا جواد خیابانی هستی
مهدی: 1392/12/1811:54:13،
31
32
هیچ وقت یک نمونه از یه ماجرا اثبات کننده نیست من هم پراید له شده دیدم که طرف زنده اومده بیرن حالا کار خداست یا شانسش
افزودن دیدگاه: 1392/12/1308:54:51،
32
46
مزدا 323 مگر 2000cc نیست؟
سُروش: 1392/12/1310:02:16،
67
36
در جواب امید به خدا: احتمالا شما آبودانی نیستی؟ در مورد زانتیا هم بد نیست یک سر به سایت های تخصصی خودرو و مجله ماشین و ... بزنی و راجبش بیشتر بخونی زانتیا سال 1991 در فرانسه تولید شد به علت اشکالات زیاد و عدم استقبال سال 1996 خط تولیدش جمع شد این خودرو اگر از عقب و جلو تصادف کنه اتاقش جمع میشه یعنی چیزی که مهمترین مسئله در تست ایمنی یک خودرو محسوب میشه واسه همینم در اروپا معروف شده به ارابه مرگ چون به خاطر همین ضعف بزرگ سرنشینانش رو میکشه در تصادفات
راستشو بگو: 1392/12/1323:33:18،
33
36
عزیزم زانتیا 1993 آمد تا2001 پس اگه 96 توقف شده این زانتیا فیس لیفت ها چیه
لطفا اطلاعات غلط نده تا سال 1998 به خاطر استقبال زیاد مدل فیس لیفت و سال 2000. v6 را ساختند
لطفا یه سری به سایت ویکی پدیا بزن بعد حرف بزن خب
آترین: 1392/12/1312:40:59،
41
33
خون از دماغش نیومده چون قبلش دماغش کنده شده بوده ، سرجاش نبوده که خون از دماغش بیاد.
فرزاد: 1392/12/1313:28:24،
34
29
تعجب میکنم از نویسنده این مطلب چرا که به نظرم هیوندای ورنای بی آزار و کم توقع که به نوعی از نظر دوام و راحتی باید بهش تانک نرم گفت رو از قلم انداخته ٰبه نظرم میبایست در راس همه این اتومبیلها قرار میگرفت ...
مهتاب: 1392/12/1315:12:48،
32
31
لیفان هم خوبه ازش راضی ام
علی: 1392/12/1315:36:42،
50
61
من زانتیا 85داشتم ، هزینه ش بالاست ولی خوش سواری و حشی با حال .اماداخلش غم انگیزه کلا ظاهر چندانی نداره حالا لیفان 620 .1800دارم فعلا جدای از سقف کوتاهش سواریش خصوصا ترمز خوبه
علی: 1392/12/1317:02:28،
39
33
واقعا آریون و مزدا رو با هیچکدام از اینا از نظر کیفیت و هندلینگ نباید با اینها مقایسه کرد.
کوکو: 1392/12/1323:22:23،
34
30
واقعا اگه دنبال یه ماشین حالا با این گرونی در حد 50 60 تومن هستید یه مزدا 3 تمیز بگیرید.واقعا به دوستان عزیزم توصیه میکنم.شاید لوازمش یه مقداری گرون باشه ولی مثلا یه کمک عوض کنی 10 سال واست کار میکنه.هم کم مصرفه هم شیکه هم خانوادگیه هم میشه گفت بی استهلاکه.امیدوارم یه روزی همه رو سوار بهترین ماشین ها که در خور ایرانی هستش ببینم.
کوکو: 1392/12/1323:30:33،
35
35
من همه نظرات رو خوندم دوستانی که اینقدر سنگ زانتیا رو به سینه میزنن باید بدونن که ماشین فقط به قولشون وحشی بودنش ملاک نیست.یه خر هم تو هر 100 کیلومتر 13 14 لیتر بنزین بدی واست رو 3 تیک آف میزنه.و اینکه من زانتیا داشتم فوق العاده وسایلش گرونه.یه ماشین دهه 90 فرانسه که الان تقریبا 15 20 ساله تولید نمیشه رو به چشم میکشید؟!!!مطمئنم ماشین خوب هنوز سوار نشدید.
کارگر: 1392/12/1415:22:54،
38
28
اقا اینابه فکرچی هستن مابه فکرچی من شب و روز خواب ندارم سبد کالا بهم تعلق نگرفته فردا هم یارانه ام رو قطع میکنن اینا دارن بعث ماشین میکنن برین به فکر شکم بچه هاتون باشین که زلزله در راه است.............
جک: 1392/12/1713:37:30،
34
29
پس شما اشتباه اومدی اینجا برو تو سایتی که درباره کارگری بحث میکنن بچرخ . اینجا الان بحث ماشینه
دادا: 1392/12/1510:14:58،
71
34
زانتیا2000با106اسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اطلاعاتتون رو اصلاح کنید
cr7: 1392/12/1713:42:53،
32
35
من زانتیا داشتم در مورد سرعت و شتاب باید بگم مرگ نداره با مزدا3 و مگان و x33و ام و ام کورس بستم هموشونو پودر کردم و فقط از استهلاکش ناراضی بودم واقعا دهن آدمو سرویس میکنه
علیرضا: 1392/12/1808:26:01،
34
42
کیا سراتو مدل های 2008 رو هم بگین، موتور کم مصرف، 2000 سی سی، 143 اسب ،
hamid farzad: 1392/12/1813:17:10،
31
44
با سلام به همه ی دوستان منتقد یه راهنمایی میخوام :
قبلاسمند و پرشیا و 206 و تندر 90 داشتم . بد نبودن اما برام تکراری شدن . حالا توی محدوده قیمتی 35 تا 45 میلیونی کدامیک از این سه ماشین لیفان 620 یا ام وی ام 315 یا جک 3 بهتره یا چه گزینه مناسبتری هست ؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل