کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد


کد خبر : ۳۷۷۵دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵:۲۳۱۱۰۳۴ بازدید

جدیدترین ارزیابی کیفی خودروها در بهمن ماه حاکی ار بهبود 5 درصدی گروه خودروهای سواری است.

در بهمن امسال مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش ۸.۳ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی ۲۷.۹ درصدی مواجه شد. در ماه اخیر ۹۹ درصد از خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است. در بخش سواری شاهد رشد ۷ درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای تیبا، سایپا X۱۳۲ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی هستند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می توان به تولید مجدد خودرو گرند ویتارا اشاره کرد. 
 
با توجه به افزایش تولید خودروهای سواری در بهمن ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل ۱۱.۹ درصد رشد یافت، به طوری که جمعاً ۱۹ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۳ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۶ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته اند. در این ارزیابی، عیوب فنی و عملکردی شامل فنربندی، تعلیق فرمان، موتور و انتقال قدرت،  ترمز و تجهیزات الکتریکی است. عیوب تزئینات و مونتاژی نیز شامل تزئینات و صداهای غیرعادی است. عیوب بدنه شامل بدنه و نفوذ آب است و علاوه بر این،  عیوب رنگ نیز مد نظر بوده است. 
 
در جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری، خودروی سوزوکی گرندویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان در صدر و خودروی MVM۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند. 
 
خودروهای سایپا ۱۳۱ X و ۱۳۲ X دارای بیشترین عیوب فنی و عملکردی را دارا هستند. 
 
در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، محصولات شرکت سایپا یعنی سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۲ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند. 
 
از طرفی شاهد بهبود کیفی ۲۲.۳ درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند مربوط به خودروهای پژو ۴۰۵ و MVM۱۱۰ است. 
 
در بخش تزئینات و مونتاژی، خودروهای MVM۱۱۰ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند. در ضمن شاهد کاهش ۲.۵ درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای MVM۵۳۰ و تندر۹۰ پارس خودرو است. 
 
در بخش بدنه، خودروهای MVM۱۱۰ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند، همجنین نسبت به ماه قبل ارتقاء ۲.۸ درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند صعودی، مربوط به خودروهای پژو ۴۰۵ خراسان و سمند است. 
 
در بخش رنگ، میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۸.۹ درصد تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای MVM۵۳۰ و تندر۹۰ پارس خودرو در این بخش است. 
 
همچنین خودروهای لیفان X۶۰ و لیفان ۶۲۰ بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کرده اند. 
 
تعداد ایرادات مهم و اساسی نیز در بهمن ماه ۱۴.۳ درصد افزایش یافت که عمدتاً مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X۱۳۱ است. 
 
در نهایت، میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود کیفی ۵ درصدی بوده که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای شرکت ایران خودرو خراسان یعنی پژو ۴۰۵ خراسان و پژو پارس خراسان است. 
 
طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در ارزیابی میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در بهمن نسبت به ماه قبل از آن، پژو پارس خراسان بیشترین درصد بهبود و J۵ هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند. 
 
در بخش وانت شاهد افزایش ۱۳.۷ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند مربوط به افزایش تولید وانت مزدا دو کابین و وانت نیسان CNG است. 
 
با توجه به افزایش تولید خودروهای وانت در بهمن ماه، ارزشیابی این خودروها نیز ۱۶.۲ درصد رشد یافت، به طوری که از ۸ مدل خودروی ارزشیابی شده، ۳ مدل در سطح کیفی خوب و ۵ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند. 
 
در جدول رده بندی کیفی، وانت وینگل محصول شرکت سازه های خودرو دیار در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتها قرار گرفته اند. 
 
در نمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، به طوری که وانت وینگل بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دو کابین بیشترین درصد تنزل را داشته اند. 
 
در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب کرد. 
 
از طرفی شاهد بهبود ۵.۳ درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند رو به رشد مربوط به وانت وینگل است. 
 
در بخش تزئینات و مونتاژ، شاهد تنزل ۷.۸درصدی هستیم که عمدتاً مربوط به روند نزولی وانت مزدا تک کابین است. ضمناً وانت مزدا تک کابین بیشترین نمره منفی را نیز در این بخش کسب کرد. 
 
در بخش بدنه، وانت نیسان CNG بیشترین نمره منفی را کسب کرد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی ۵.۵ درصد کاهش یافت که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند رو به بهبود مربوط به وانت مزدا تک کابین است. 
 
در بخش رنگ، وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد ارتقاء کیفی ۴.۹ درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر مربوط به وانت وینگل است. 
 
در بخش ایرادات مهم و اساسی، روند نزولی ۹.۲ درصدی را شاهد هستیم که افزایش تعداد این ایرادات در وانت نیسان CNG و وانت دیزل زامیاد بیشترین تأثیر را داشته است. در نهایت، میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، بهبود کیفی ۰.۹ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده است که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی وانت وینگل است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها