کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا بازار مسکن در ماه پایانی سال رونق گرفته است؟


کد خبر : ۳۷۷۴دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰:۴۲۴۸۴۸ بازدید

رییس کمیسیون تخصصی املاک کشور معتقد است: سه عامل تورمی بازار شب عید، افزایش 35 درصدی تراکم تهران از سوی شهرداری و شاخص بانک مرکزی بر رونق معاملات مسکن در ماه‌ پایانی سال موثر است.

مصطفی قلی‌خسروی با اشاره به اینکه تنها 20 روز به پایان سال جاری مانده است، اظهار کرد:خرید و فروش خانه در پایان سال با رونق بیشتری همراه شده اما افزایش قیمتی در بر ندارد.

وی پیش‌بینی کرد: چهار ماهه ابتدای سال آینده همین روند نیمه رکود در بازار مسکن ادامه دارد و فعلا جهش قیمتی برای بازار مسکن نداریم.

به گفته قلی‌خسروی رونق معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال به ویژه در اسفند طبیعی است و امسال که با رکود مسکن مواجه بودیم و سال گذشته نیز افزایش قیمت‌ داشتیم، برخی به دلیل ترس از تورم‌های سال آینده به سمت خرید و فروش‌ خانه روی آوردند و بازار با رونق معاملاتی همره شده است.

رییس کمیسیون تخصصی املاک کشور با اشاره به طرح‌های دولتی همچون مسکن اجتماعی گفت: تا زمانی که این برنامه‌ها اجرایی نشود نمی‌توان پیش‌بینی از بازار مسکن داشت و باید ساخت و ساز افزایش یابد تا به تعادل قیمتی عرضه و تقاضا برسیم.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای خالی در دستور کار دولت است و اجرایی می‌شود،‌ اظهار کرد: باید فرهنگ اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایجاد شود تا این واحدهای مسکونی نیز به چرخه بازار وارد شوند و تعادل قیمت صورت گیرد.

قلی‌خسروی افزود: جهش قیمتی در سال آینده پیش‌بینی نمی‌شود اما ممکن است در برخی شرایط با اندکی افزایش و کاهش قیمت همراه شویم.بر اساس آمار موجود از ثبت معاملات مسکن در سال جاری و سه ماهه اخیر نسبت به ماه قبل خود با اندکی رونق معاملات همراه بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها