کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
کانال تلگرام ایران جیب

قیمت واقعی خودروهای داخلی چقدر است ؟

کدخبر:۳۷۵۷دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵:۵۹۸۶۷۴ بازدید

این روزها که همه، خودروسازان را مقصر گرانی خودرو می‌دانند، آنها ریز هزینه‌های تولید چهار محصول خود را اعلام کرده‌اند، تا به نوعی نشان دهند مقصر اصلی گرانی خودرو نیستند.

پژو 405 مدل اس‌ال‌ایکس، سمند EF7، رانا و تیبا چهار خودرویی است که ریز هزینه تولیدشان از سوی ایران‌خودرو و سایپا اعلام شده و در این گزارش به بررسی آنها می‌پردازیم.

خودروسازان در گزارش اعلامی خود عنوان کرده‌اند بیش از 40 درصد قیمت خودروهای داخلی به جیب دولت می‌رود و همچنین آنچه سبب شده خودرو در سال 91 با رشد شدید قیمت مواجه شود، افزایش هزینه‌های تولید و رشد نرخ ارز است. طبق آنچه در گزارش خودروسازان آمده، قیمت هر خودرو داخلی معلول هزینه‌های «تامین مواد اولیه داخلی و خارجی» «سود شرکت‌ها» «هزینه‌های تولید، فروش و تامین مالی» (به‌خصوص سودهای پرداختی به بانک‌ها) و همچنین هزینه‌های مربوط به «شماره‌گذاری و مالیات و پست و عوارض و...» است و در این ماجرا، خودروسازها تنها 60 درصد نقش دارند. 

پژو 405 

ابتدا از پژو 405 مدل اس‌ال‌ایکس شروع کنیم، خودرویی که به لحاظ فنی تفاوتی با دیگر مدل‌های 405 ندارد. بنابر گزارش ایران‌خودرو، این محصول در سال 90 قیمت تمام شده‌ای برابر با 14 میلیون و 860 هزار تومان داشته؛ اما در سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، قیمت آن به 24 میلیون و 930 هزار تومان رسیده است. همچنین در همین سال و با احتساب ارز آزاد، مشتریان باید 33 میلیون و 170 هزار تومان بابت 405 مدل SLX می‌پرداخته‌اند. به گفته ایران‌خودرویی‌ها، جمع کل هزینه مواد اولیه داخلی پژو 405 در سال 90، چهار میلیون و 250 هزار تومان بوده و مواد اولیه خارجی نیز هزينه‌اي 5 میلیون و 200 هزار توماني روی دست آبی‌های جاده مخصوص گذاشته است. با این حساب، جمع پولی که ایران‌خودرو در سال 90 برای خرید مواد اولیه پژو 405 هزینه کرده، به 9 میلیون و 450 هزار تومان می‌رسد. این در شرایطی است که در سال 91، هزینه مواد اولیه رشد قابل‌توجهی کرده و با احتساب ارز مبادله‌ای، به 16 میلیون و 640 هزار تومان رسیده و با محاسبه ارز آزاد نیز به 23 میلیون و 990 هزار تومان بالغ شده است. این به آن معنا است که هزینه تامین مواد اولیه پژو 405 در سال 91 (با ارز آزاد)، نسبت به سال 90 بیش از 5/2 برابر شده، که خودروسازان این جهش شدید را مولود تحریم‌ها و تورم داخلی و رشد نرخ ارز می‌دانند. 

قیمت‌های مذکور؛ اما نرخ نهایی پژو 405 نبوده و آن طور که در گزارش ایران‌خودرو آمده، هزینه‌هایی دیگر به آنها اضافه شده تا در نهایت این محصول گران‌تر به دست مشتریان برسد. بر این اساس، در سال 90 بابت هزینه‌های تولید و توزیع و تامین مالی، سه میلیون 620 هزار تومان به قیمت پژو 405 اضافه شده و ایران‌خودرو نیز سودی از تولید این محصول نبرده است، تا قیمت 405 به 13 میلیون و 310 هزار تومان در کارخانه افزایش یابد. در ادامه نیز با احتساب یک میلیون و 550 هزار تومان بابت هزینه‌های پست و شماره‌گذاری و مالیات و ...، خرید پژو 405 مدل SLX 14 میلیون و 860 هزار تومان برای مشتریان آب خورده است. 

این در حالی است که طی سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، یک میلیون و 640 هزار تومان به هزینه‌های تولید و توزیع و تامین مالی پژو 405 اضافه شده و ایران‌خودرو نیز سودی یک میلیون و 90 هزار تومانی برده تا قیمت این محصول به 22 میلیون و 990 هزار تومان در کارخانه برسد. با توجه به اینکه هزینه‌های پست و شماره‌گذاری و مالیات نیز رشد کرده‌اند، در نهایت قیمت 405 در سال 91 و با ارز مبادله‌ای، به 24 میلیون و 930 هزار تومان رسیده است. محاسبات همچنین نشان می‌دهد قیمت پژو 405 در سال 91 و با در نظر گرفتن ارز آزاد، به 30 میلیون و 710 هزار تومان صعود کرده که دلیل اصلی این رشد، افزایش هزینه‌های تولید و توزیع و تامین مالی بوده است. در نهایت قیمت تمام شده 405 در سال 91 و با احتساب ارز آزاد، به 33 میلیون و 170 هزار تومان رسیده که 2 میلیون و 460 هزار تومان آن به هزینه‌های پست و مالیات و شماره‌گذاری و... مربوط می‌شود. 

سمند 

اما به سراغ دیگر محصول ايران‌خودرو به نام سمند‌EF7 برویم. ایران‌خودرویی‌ها در سال 90 مجموعا 10 میلیون و 780 هزار تومان برای تامین مواد اولیه سمند هزینه کرده‌اند که از این رقم، 6 میلیون و 200 هزار تومان به مواد اولیه داخلی مربوط می‌شود و چهار میلیون و 580 هزار تومان نیز صرف تامین مواد اولیه خارجی شده است. این در شرایطی است که طی سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، ایران‌خودرویی‌ها مجبور شده‌اند حدود هفت میلیون تومان بیش از سال 90 برای تامین مواد اولیه سمند هزینه کنند. این رقم البته با احتساب ارز آزاد، بیشتر هم شده و به بیش از 24 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است تا نسبت به سال 90، رشدی حدودا 5/2 برابری را تجربه کرده باشد. 

ایران‌خودرو همچنین در سال 90 بابت تولید، توزیع، فروش و تامین مالی سمند، سه میلیون و 620 هزار تومان هزینه کرده‌، حال آنکه این رقم در سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، به هفت میلیون و 250 هزار تومان رسیده و با ارز آزاد نیز به هفت میلیون و 630 هزار تومان رسيده است. تا اینجای کار، قیمت سمند در سال 90 و در کارخانه، 14 میلیون و 300 هزار تومان، در سال 91 و با ارز مبادله‌ای، 25 میلیون تومان و در همین سال و مطابق با ارز آزاد، 33 میلیون و 380 هزار تومان بوده؛ هر چند سود ایران‌خودرو به همراه هزینه‌های شماره‌گذاری و مالیات و...، قیمت‌های بالاتری را برای سمند رقم زده است. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها در سال 90، یک میلیون و 630 هزار تومان در سال 91 و با ارز مبادله‌ای، 2 میلیون و 660 هزار تومان و در همین سال و با ارز آزاد، 3‌میلیون و 120 هزار تومان برای شماره‌گذاری و مالیات و پست و... سمند، هزینه کرده‌اند تا قیمت این محصول به ترتیب، 16، 28 میلیون و 800 و 36 میلیون و 500 هزار تومان باشد. 

رانا 

دیگر محصول ایران‌خودرو به نام رانا نیز از لحاظ افزایش هزینه‌های تولید، دست کمی از هم خانواده‌هایش ندارد. طبق گزارش ایران‌خودرو، این شرکت در سال 90 برای تامین مواد اولیه رانا 11 میلیون و 380 هزار تومان هزینه کرده که از این رقم، هفت میلیون و 380 هزار تومان صرف تامین مواد اولیه داخلی شده است. برای تامین مواد اولیه خارجی رانا نیز سه میلیون و 940 هزار تومان هزینه شده و این در شرایطی است که طی سال 91 و با ارز مبادله‌ای، ایران‌خودرویی‌ها مجبور به هزینه کردن هشت میلیون و 280 هزار تومان برای خرید مواد اولیه خارجی رانا شده‌اند. آنها با همین نرخ ارز نیز هشت میلیون و 710 هزار تومان برای تامین مواد اولیه داخلی رانا در سال 91، هزینه کرده‌اند تا در مجموع مواد اولیه این محصول، 16 میلیون و 980 هزار تومان خرج روی دست شان گذاشته باشد. 

آمار اعلامی از سوی ایران‌خودرو همچنین می‌گوید این شرکت در سال 91 و با احتساب ارز آزاد، 22 میلیون و 820 هزار تومان برای تامین مواد اولیه رانا هزینه کرده که بیشتر آن به تامین خارجی این خودرو مربوط می‌شود. 
از سوی دیگر، هزینه‌های مربوط به تولید و توزیع و تامین مالی رانا نیز در سال 90، چهار میلیون و 430 هزار تومان بوده که این رقم در سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، به هفت‌میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. 
این هزینه‌ها با احتساب ارز آزاد، هشت میلیون تومان بوده؛ یعنی تنها 300 هزار تومان بیش از هزینه‌های رانا با ارز مبادله‌ای. با توجه به هزینه‌های مذکور، رانا در سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، 25 میلیون و 870 هزار تومان در کارخانه قیمت داشته و متناسب با ارز آزاد نیز قیمت آن به 32 میلیون و 300 هزار تومان بالغ شده است. این در شرایطی است که هزینه 2 میلیون و 660 هزار تومانی مرتبط با شماره‌گذاری و مالیات و...، سبب شده قیمت نهایی رانا در سال 91 و با ارز مبادله‌ای، به 28 میلیون و 520 هزار تومان برسد. این خودرو همچنین با احتساب ارز آزاد نیز قیمتی برابر با 35 میلیون و 270 هزار تومان در سال 91 داشته است. با این حساب، قیمت رانا با ارز آزاد، حدود 7 میلیون و 300 هزار تومان بیش از قیمت این محصول با ارز مبادله‌ای در سال 91 بوده است. 

تیبا 

اما به سراغ تیبا برویم، خودرویی متعلق به سایپا که قیمت آن نیز با هزینه‌های غیرتولیدی درگیر شده است. بنابر اعلام سایپا، در سال 90 برای تامین مواد اولیه تیبا، بیش از هفت میلیون تومان هزینه شده که سه میلیون و 890 هزار تومان آن متعلق به مواد اولیه داخلی بوده و سه میلیون و 150 هزار تومان باقیمانده نیز صرف خرید مواد اولیه خارجی شده است. با توجه به هزینه دو میلیون و 940 هزار تومانی تولید و فروش و تامین مالی تیبا و همچنین سود سایپا، قیمت این خودرو در سال 90 به 10 میلیون و 300 هزار تومان بالغ می‌شود، هر چند باید یک میلیون و 200 هزار تومان بابت هزینه‌های شماره‌گذاری و مالیات و... نیز به این قیمت اضافه کرد. در نهایت، تیبا در سال 90 قیمتی برابر با 11‌میلیون و 540 هزار تومان در نمایندگی‌های سایپا داشته است. در سال 91 اما اوضاع فرق کرده، به نحوی که سایپایی‌ها مجبور شده‌اند با احتساب ارز مبادله‌ای، 11 میلیون و 890 هزار تومان بابت تامین مواد اولیه تیبا هزینه کنند. آنها همچنین با در نظر گرفتن نرخ آزاد ارز، 14 میلیون و 490 هزار تومان برای این کار هزینه کرده‌اند، یعنی دو برابر هزینه شان در سال 90. 

همچنین بابت هزینه‌های تولید و فروش و تامین مالی نیز هزینه‌ای شش میلیون و 630 هزار تومانی گریبان سایپا را گرفته که در مقایسه با سال 90 از رشد بیش از دو برابری این هزینه‌ها برای تیبا خبر می‌دهد. همچنین هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری و مالیات و... نیز در سال 91 و با احتساب ارز مبادله‌ای، به 2 میلیون و 110 هزار تومان و با در نظر گرفتن ارز آزاد، به 2 میلیون و 250 هزار تومان رسیده است؛ یعنی به ترتیب «900 هزار» و «یک میلیون و 50 هزار» بیش از سال 90. در نهایت نیز قیمت تیبا به 20 میلیون و 98 هزار تومان با ارز مبادله‌ای و 22 میلیون و 820 هزار تومان با ارز آزاد، در سال 91 رسیده است. این یعنی تیبا در مقایسه با سال 90، حداقل 5/8 و حداکثر 12 میلیون تومان گران شده که از تورم دو برابری آن خبر می‌دهد. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ali 49: 1392/12/1208:10:27،
316
20
کمتر از ایناس داداش. وقتی این ماشینای مونتاژی رو میفرستن واسه عراق و سوریه.خیلی کمتر از اینا واسشون اب میخوره.فقط بلدن چوب بزنن به سر هم وطنای خودشون.بخدا اینا همش خیانت به خلقه.
بی نام: 1392/12/1208:32:04،
190
14
حرف شما درسته هموطنهای اینا مردم مصر و عراق و ونزوئلا و... غیره هستند نه ملت ایران
ملت ما یرای اونا حکم بیگانه ای رو دارن که باید جیبشون خالی بشه
سعید: 1392/12/1209:02:38،
145
18
پراید تو عراق به پول ایران 5 میلیونه و تیبا تو مصر به پول ایران 12 میلیون.برو عمو خودتو سیاه کن
حق: 1392/12/1209:27:24،
90
14
همين سايت ايران جيب چند وقت پيش قيمت صادرات زده بود . 405 صادر ميشه به عراق به 15 مليون تومان
بد ببين زورشون نميرسه از اونا بيشتر پول بگيرن ماشيناشون رو دستشون باد ميكنه بعد ميان از من و تو ميگيرن .
البته از همه ي هموطنان ميهن دوست تشكر ميكنم كه سال 92 از ايران خودرو و سايپا ماشين نخريدن و رفن دسته دومش خريدن
رضا: 1392/12/1209:30:51،
17
101
البته قیمت ها تو عراق گرونتر من رفتم عراق پراید 8 الی 9 هزار دلاره یعنی 27 میلیون تومان!
نوید : 1392/12/1209:57:31،
67
14
واقعا که جالبه...شورلت از اونور دنیا میاد در منطقه آزاد ارس دست من مصرف کننده 18 هزار دلار می رسه ...آنهم با کیفیتی بروز و گارانتی های رویایی...اگه سود بازاریان و هزینه های حمل و غیره رو نظر بگیریم یعنی کارخانه حدود 12000 دلار می فروشه...اما اینجا ماشینی با کیفیت پرشیا با کارگرهای ایرانی و بدون دلالی کارخانه میده 36 میلیون.. آیا ظلمی فراتر از این در دنیا وجود دارد که خودروسازان دوست دارند که ملت همیشه به ساز آنها برقصند..
Crystal: 1392/12/1212:37:24،
18
14
عجیبه که پراید توشون نیس جالبه ها!!!
سیبلوئذ: 1392/12/1212:54:28،
15
17
من بازم میگم که این قیمت خودرو ها نیست که نا عادلانس.... حقوق کارمندا و بازنشسته هاس که نا عادلانس....
پژو پارس با 1 ایربگو داشبرد 405ــو میدن 33 تومن حالا اگه دو ایربگه بشن + داشبرد جدید مطمئنا" سال بعد 36 تومن به بالا خواهد بود...
ولی حیف که پول نداریم بخریم....
دولت گرامی که هی معذرت میخوای و ما میگیم موچکریم ...بهفکر حقوقا باش که در برابر تورم 100%ای 2%افزایش پیدا نکنن
خلایق هر چه لایق: 1392/12/1221:29:08،
14
15
به قول اکثر شماها میگید که به کشورهای همسایه خیلی پایین تر میدن
میدونید چرا؟!
واسه اینکه اگه بیشتر بدن مردمشون نمیخرن
ولی تو ایران هر چی بیشتر گرون میکنن مردم هم میخرن!!!
پس اینجا متوجه میشویم که:
خلایق هر چه لایق
gh: 1392/12/1221:39:49،
33
25
خوب ما توی قیمت خریدخودروصفر تاوان خیلی ازهزینه های دولت روباید بدیم براهمین اینقدرگرون میشه
m-m: 1392/12/1208:11:46،
114
17
پس چرا فقط برای ما قیمتش اینه اما برای عراق و سوریه قیمتش نصفه..................
فرهاد: 1392/12/1208:14:20،
101
20
مردم عزيز، تحريم را ادامه ميدهيم تا روش قيمت گذاريشون اصلاح بشه
امیر: 1392/12/1208:31:08،
46
22
من که تا حالا موارد فراوانی در دیدم توی همین گرونی هم خریدن بهتره خودت مسخره نکنی هر کی پول داره با کله میره میخره اینجا ایرانه
بهتره یه مقدار از مردم اکراین یاد بگیرم پگیر اخبار اکرین باشید حالا ما هم هستیم
عمو شهرام: 1392/12/1209:47:52،
49
30
بابا تحریم کجا بود ؟ وقتی حرف ، حرف انحصار هست چی رو میخوای تحریم کنی . خودرو سازاان دارن حالشو میبرن ما میگم حانم زردک میخوایی؟؟!!
سيد: 1392/12/1218:06:30،
14
16
عزيزي که اوکراينو مثال ميزني چقد باهوشي تو آخه با سواد اعتدالگرا يه نگاهي به سومالي بنداز چرا وضعش اينه چون توش جنگ داخلي شده اوکراينم آينده ايي بهتر از سومالي نداره
شهریار: 1392/12/1208:14:43،
63
19
این هزینه ها از روی واقعیت بیان نشده ،دلیل آن قیمت صادراتی تیبا به مصر است .همه می دانند قیمت تیبا صادراتی حدود 11میلیون تومان است در حالی که این گزارش میگوید قیمت تمام شده تیبا 14490000 تومان است.... آخه سایپا ... که زیر قیمت و با ضرر خودرو صادر کند؟

دكتر: 1392/12/1208:16:21،
66
19
اينطور كه اينا ميگن پس، من مقصر گراني خودرو ام...

:))
نظاره گر: 1392/12/1208:16:33،
50
19
وقتی میخوان گران کنن صد تا برآورد و بهانه و دلیل براش جور می کنن، ولی وقتی پای ارزانی میاد وسط همشون دبه در میارن....فقط یک چیز رو مطمئنم و اون اینه که این مملکت به دست کسایی اداره میشه که تنها چیزی که براشون مهم نیست، مردم و احترام و آسایش مردمه، فقط جیب آقازاده هاس که اولویت داره
حاجي شات داون: 1392/12/1208:17:56،
27
21
لااقل كيفيت بالا باشه مي ارزه تورو خدا فقط از چين نخريدبي كيفيتي قطعات ثابت شده 405 چيني ، 206 چيني ...
h: 1392/12/1208:24:41،
38
17
آخه من نمیدونم هزینه های مالیات و شماره گذاری و پست چه ربطی به ارز مبادله ای یا آزاد داره ؟ اونا رو که دیگه وارد نمی کنین
البته فک کنم اینا حتی یه چای هم بخورن با ارز محاسبه می کنن
فرهاد: 1392/12/1208:24:57،
21
18
نمیدونم چرا تا دلار میره بالا خودرو سازها هم همه چیرو نشون میدن.ولی دوستان خودرو بهانه است.مردم دنبال یه لقمه نان هستند.این همه گرانی همه زیر سر این ارز خارجی دلار هست.دولت تدبیر و امید خواهش میکنم یه کاری کن که دلار دوباره داره پرواز خود را شروع میکند..
sami: 1392/12/1315:55:08،
23
11
اونا سقفو میگیرن. میگن اون روزی که گرون ترین روز دلار بوده ما معامله کردیم !
مهدی: 1392/12/1208:26:14،
37
15
خیلی جالبه همش میگن هزینه هاشون خیلی بالا هست و فروش به این قیمت به ضرره،یکی پیدا نشده بگه تو کشورای دیگه که خیلی کارخانه هاشون مدرن تر و هزینه دستگاه هاشون بالاتر و حقوق کارگراشون تقریباً با دلار فعلی 5.5 برابر حقوق کارگرای اینجاس و کاملاً خصوصی و بدون حمایت دولت هاشون هستند چجوری یه ماشینی که خیلی پیشرفته تر از بهترین ماشین تولید داخل ایران هستو با قیمتی حدود 15000 دلار میفروشن؟ واقعاً ایران خودرو داره با فروش سورن با قیمت 12400 دلار ضرر میده؟
مجتبی-شیراز: 1392/12/1208:26:33،
33
13
بیشتر از 50 درصد از فروش هر خودرویی سود تو جیب دولت میره پس اگر راست میگن بزارن شرکتای خارجی بیان و ماشین عرضه کنند ؟
نمی زارن چون نونشون آجر میشه این نونا خوردن نداره خودرو سازا
ارشیا: 1392/12/1209:54:29،
27
17
تازه باید اینو هم اضافه کرد که ماشین 15000دلاری اونا با کیفیت ترین قطعات روشه..اینجا با قطعه های چینی انقدر در میاد!!!
sam: 1392/12/1208:28:15،
32
17
خودروسازان استاددروغ وتقلب هستند پس تعطیلشون کنید اگرضرر میدن اینقدرملت روهم اذیت نکنیین لطفا
جعفر: 1392/12/1208:28:44،
23
32
ایران خودرو برای ماشینای ارسالیت به سوریه ، عراق و کشورای آشغال این چنینی چه دلیلی داری
بی خودرو: 1392/12/1208:34:26،
29
13
غیر از اینکه ماشینهای داخلی با قیمت خیلی پایین تر به کشورهایی مثل عراق ومصر صادر میش، این رو هم بدونین که برای اینکه مجوز ورود به اون کشور ها رو بگیره ، با کیفیت خیلی بالا تری هم تولید میشه.ولی این حق ماست که باهامون این طوری رفتار میکنند چون خودمون می‌خواهیم
نوشین: 1392/12/1208:51:33،
22
30
اگه عراق پراید ثبت نام کنه من ثبت نام میکنم . سود داره . . . سوریه هم خوبه یه خورده دیر تحویل میدن ولی خیلی مناسبه .
سجاد: 1392/12/1208:53:41،
20
15
دوروغ که خوندن نداره.
همتون بیگانه صفت هستید یه خورده به فکر این مردم بیچاره باشید بخدا ظلمه
چیزی که ما از شما دیدیم پس دورود به یزید.
مهدی: 1392/12/1209:30:02،
27
15
پس با این احوال بیشتر پول ملت به جیب دولت محترم میره ، اگه دولت هم به جای 40% مثلا 5% بگیره و هزینه های سربار غیر واقعی از بین بره حداقل قیمت ماشین 50% پایین میاد ولی مگه دولت از سودش میگذره ؟
عموشهرام: 1392/12/1209:43:58،
39
19
اعضا محترم سایت ایران جیب با سلام و خسته نباشید تخصص بنده حسابداری بهای تمام شده است و در این رشته مدرک آکادمیک دارم ، لطفاً ریز محاسبه اعم از مواد اولیه دستمز و سربار را بنویسد تا ما منوجه قیمت اصلی شویم و بدانیم خودرویی که به کیفیت بسیار برتر در خارج از ایران تولید می شود حد اکثر قیمتی معادل 1/5 ایران رادارد.
کریم: 1392/12/1209:47:15،
36
32
کار خودروسازهارا هرگز تایید نمی کنم این ها ظالم تر از این حرفا هستند خصوصا این آقای یکه زارع که ما هر گز از ایشان راضی نیستیم و خدا هم از ایشان راضی نباشد ، خوب ما خرید خودرو را تحریم کردیم که هم به دولت وهم به خودرو سازها و کلا به مملکت ضرر می رسد دولت 10% و خودرو ساز ها هم 10% کلا 20% کوتاه بیاین با کیفیت قابل قبول ما هم آشتی می کنیم .
هادي: 1392/12/1210:13:32،
22
12
آقايون خودرو ساز بنده 63500 ليره مصر جهت خريد تيبا پرداخت مي كنم .... همين الان آيا تيبا به بنده مي دهيد ؟ يا هزينه هاي متفرقه و نگو قيمت تمام شده شما را خيلي بالا برده است .. آمريكا با حداقل حقوق 2000 دلاري ماشين 12 هزار دلاري توليد مي كنه با با حداقل حقوق كارگري 150 دلاري ماشين 12 هزار دلاري -- اما اين و كجا و آن كجا
محسن: 1392/12/1210:33:23،
26
11
تا کی بنالیم.این همه دردتکراری را
حميد: 1392/12/1215:21:39،
20
14
تا وقتي كه همينجا پشت كامپيوتر و تو تاكسي مي ناليم ...
حامد: 1392/12/1210:34:33،
47
26
دوستان شرکت هیوندا داره ماشین هاش رو از 13هزار دلار به بالا میفروشه.اونا ضرر نمیکنن بعد شرکت های ما ضرر میکنن.خوب اگه واقعا ضرر میکنن تعطیلش کنن و همه ی ماشین ها رو از کره. و... وارد کنن.ما دوست نداریم شرکت هایمان ضرر کنن!!!!
عمو شهرام: 1392/12/1213:42:42،
22
17
حامد جان من با نظر شما کاملا موافقم
ما اصلا راضی به ضرر هیچکس نیستیم
اگر تعطیل کنند هم به نفع خودشونه و هم به نفع ما . مصرف سوخت و آلودگی هوا و کلی چیز دیگه هم حل میشه .
احمد: 1392/12/1211:37:30،
23
13
به روباه می گن شاهدت کیه میگه دمبم. تورو خدا جمع کنید این عدد سازی هارو . واسه سرکیسه کردن خلق اله این تولید کننده ها چه کارا که نمی کنن. اهلام هزینه های دروغی که واسشون آب خوردنه
محمد: 1392/12/1213:30:17،
18
15
بعد میگن خودروی ملی و داخلی و... ولی 40 تا 50 درصد مواد آنها از خارج وارد کشور میشه. ضمنا هزینه های تولید را باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده؟؟؟؟ و سازمان تنظیم مقررات یا سازمان بازرسی کل کشور اعلام کنند نه خود فروشنده.
علی: 1392/12/1213:30:18،
33
50
من باور نمیکنم
رضا: 1392/12/1216:40:08،
14
16
اشک تو چشام جمع شده. من که راضی نیستم آقازاده ها ضرر کنن برای آسایش من. لطفاً بگید رو هر ماشین چقدر ضرر کردید مردم بیان بریزن به حسابتون. ما راضی نیستیم شما ضرر کنید از بس که شماها گلید.
شما باید برا آلمانی ها و آمریکائی ها و ژاپنی ها و ... الگو باشید.
مهسا: 1392/12/1218:02:07،
14
13
همه جای دنیا از دو ماه قبل مدلای سال بعد رو به بازار عرضه میکنن اینجا تا 29 اسفند یا حتی تا فروردین سال بعد هنوز مدل سال قبل رو تحویل مردم میدن، این انصافه که مشتری حتی هیچ اعتراضی هم نمیتونه بکنه و اینقدر ماشین رو دیر تحویل میدن که مشتری همین که تونست ماشینش رو تحویل بگیر ذوق مرگ میشه دیگه جای اعتراض هم که نیست
آذری: 1392/12/1219:37:14،
12
14
اگه جون مردم جو قدر براتون ارزش داره تعرفه واردات خودرو رو صفر کنین فقط یه نظر سنجی کوچیک اینو ثابت میکنه گور بابای صنعت لنگ خودرو
حق و صبر: 1392/12/1220:33:49،
18
11
چی شد؟ تا دیروز که می گفتید ما با ارز 2500 تومنی محاسبه کردیم؟
حالا که بحث محاسبه ی قیمتاس با ارز آزاد محاسبه می کنید؟؟
رویا: 1392/12/1222:32:26،
11
10
بالاخره قیمت آخر تیبا چند؟ یدونه تیبا2 تحویل خرداد ثبت نام کردم که قیمت نهاییشو نمیگن یه روز میگن ماشین گرون میشه یه روز میگن ارزون.اصلا هیچی تو ایران معلوم نیس..واقعانکه!!
جعفر: 1392/12/1223:00:48،
14
14

وزیر صنعت به شورای رقابت نرفت
کدخبر:1783 چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵:۵۶

قسمتی از خبر فوق
"جمشید پژویان رئیس شورای رقابت امروز اعلام کرد که: براساس مطالعات انجام شده و گزارشات دریافتی در سال ۹۱ نه تنها خودروسازان ارز مبادله‌ای بلکه از ارز مرجع نیز استفاده کرده اند و لذا تعیین دستورالعمل قیمت ‌گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد منتفی است"

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

شرایط فروش اقساطی ارديبھشت 96 محصولات ایران خودرو به مناسبت عید مبعث و اعیاد شعبانیه
شرایط فروش ويژه ارديبھشت ماه 96 محصولات ایران خودرو به مناسبت اعیاد شعبانیه
مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد
شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو / اردیبهشت 96 + پیش فروش ویژه (به صورت محدود) به مناسبت مبعث
شرایط فروش نقدی ارديبھشت 96 محصولات ایران خودرو به مناسبت عید مبعث و اعیاد شعبانیه
موافقت با تعطیلات 2 روزه
پیش فروش عمومی محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - اردیبهشت 96
شرایط پیش فروش پلکانی ارديبھشت 96 محصولات ایران خودرو
جدیدترین رده‌بندی باکیفیت و بی کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل منتشر شد
قیمت پژو 2008 زیر 100 میلیون است
شیشه‌های خودرو را دودی کنیم یا خیر؟!
فروش نوبرانه های رنو در بهار توسط نگین خودرو
فروش رسمی هیوندای النترا جدید 2017 برای اولین بار در ایران + قیمت
گوشی‌های جدید S8 و S8 پلاس وارد بازار ایران شدند + قیمت
مشمولان سهام عدالت شماره حساب بانکی بدهند / آدرس سایت + راهنما
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل