کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

دوئل مجدد شورای رقابت و خودروسازان برای افزایش قیمت/ چه کسی پیروز می شود

کدخبر:۳۷۴۶۲دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۳۵۲۴۶۱ بازدید

بار دیگر خودروسازان بر شیپور افزایش قیمت خودرو دمیده اند اما شورای رقابت از این درخواست اظهار بی اطلاعی کرده؛ درخواستی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان منطقی نیست.

ماجرای افزایش قیمت خودرو و درخواست جاده مخصوصی ها برای افزایش قیمت با آغاز هر سال  جدید،آغاز و معمولا در اردیبهشت و خرداد ماه مطرح می شود،  موضوعی که به داستانی تکراری برای کنترل بازار تبدیل شده و اکنون نیز دوباره شاهد به راه افتادن این موج هستیم.

این روزها نیز موج اظهارات صاحبان برخی شرکت های خودروسازی داخلی و دمیدن در شیپور "قیمت خودرو پایین است، هزینه ها افزایش یافته، قیمت خودرو باید افزایش یابد"، بار دیگر اوج گرفته است؛ البته شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم گیرنده افزایش قیمت خودرو از درخواست خودروسازان اظهار بی اطلاعی کرده و اظهار داشته که درخواستی برای افزایش قیمت خودرو به شورا ارسال نشده است. 

موضوع به همین جا محدود نمی شود، چراکه خودروسازان مقصود دیگری از این درخواست ها دارند و این مقصود آزادسازی قیمت گذاری خودرو است.آزادسازی قیمت خودرو سال ها محل مناقشه بین خودروسازان و شورای رقابت است و خودروسازان همیشه خواستار تعیین قیمت خودرو در بازار آزاد بوده اند.

در همین رابطه حمیدرضا فولادگر با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، به گفت و گو پرداخته است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هرساله در خردادماه، خودروسازان بحث افزایش قیمت خودرو را زنده می کنند، معتقد است تا زمانی که وضعیت خودروسازی کشور شبه انحصاری بوده شیوه قیمت گذاری در خودروسازی توسط شورای رقابت با درنظر گرفتن چند مولفه همانند ضریب تورم، ضریب کیفیت و قیمت تمام شده خودرو با حاشیه سود تعیین می شود.

فولادگر حضور شورای رقابت در میدان را در شرایط انحصاری ضروری می داند و می افزاید البته خودروسازی ها باید دوره انتقال را طی کنند و از وضعیت شبه انحصاری خارج شده و کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش رقابت پذیر شود.


پیگیری اجرای  خصوصی سازی در صنعت خودرو توسط کمیسیون ویژه  اجرای اصل 44

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معتقد است نهایتاً ظرف چند سال آینده می توان تعرفه های بالا را حفظ کرد و بالاخره باید بازار رقابتی ایجاد شود، چرا که در شرایط بازار رقابتی واقعی مردم تصمیم می گیرند که از بین خودروهای وارداتی و خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب داخلی کدام یک را انتخاب کنند.

پیگیری اجرای کامل اصل ٤٤ قانون اساسی و "خصوصی سازی در صنعت خودرو توسط کمیسیون صنایع و کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ٤٤" سرتیتر دیگر سخنان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری خانه ملت بود. به گفته وی دوران انتقال در صنعت خودرو از انحصاری به خصوصی بیش از ١٠ سال به طول انجامیده و تاکنون از شرایط شبه انحصاری خارج نشده است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی،  در بخش  پایانی گفت وگوی خود، به تعیین مدیران خودروسازی ها توسط دولت اشاره کرد و گفت که قیمت خودرو را باید کیفیت خودرو و بازار رقابتی تعیین کند، که این امر با اصلاح ساختار فنی، مدیریتی، اقتصادی و مالی امکانپذیر است.

 خبرگزاری خانه ملت ؛ کارشناسان معتقدند در شرایطی که تعرفه واردات خودرو به کشور بسیار بالا بوده و بازار در انحصار دو شرکت خودروسازی و شرکت های زیرمجموعه آنهاست، این آزادسازی جز فشار بر مردم و تحمیل خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا نتیجه ای در بر ندارد، لذا حفظ شورای رقابت تا خروج از شرایط انحصاری و کاهش تعرفه ها ضروری است.

حال باید منتظر بود و دید که در دو دوئل خودروسازان و شورای رقابت برای افزایش قیمت در سال جاری که شورای رقابت اظهار بی اطلاعی کرده و دوئل آزادسازی قیمت در نهایت چه کسی پیروز می شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

originalدلواپس☺: 1396/3/2911:34:57،
38
58
تا 2هفته ی دیگه شورای رقابت لیست قیمت جدید میده ویکهفته هم ابلاغش طول میکشه و ماه رمضون هم تموم میشه و بازار یه تکونی میخوره و تابستونم داریم،
درکل بین 1تا2میلیون ماشین(لگن یا هرچیزی که شما بهش میگید)گرون میشه.
من واقعیت رو میگم☺برای+/–شعار نمیدم و از توهمات وعارزوهام نمیگم اینجا.
منفی یادتون نره.متشکرم
مانی: 1396/3/2916:23:32،
10
4
فیلم
خوب بد زشت
موزیکش اینه
دیریریریییییی
لا لا لا
دیری ری ری ریب ییییی
دام دام دام

و شلیک
اما اینجا بسمت مردم شلیک میکنن
حقیقت: 1396/3/2918:44:15،
10
3
با سلام واقعیت را نمیگویی دوست عزیز... داری توهمات خودت را میگویی!

اینکه خودرو به قیمت واقعی میخواهیم توهم است یا اینکه خودروی باکیفیت میخواهیم توهم؟

اینکه خودروی با ضمانت و خدمات پس از فروش واقعی میخواهیم توهم است یا اینکه خودروی تاریخ گذشته نمیخواهیم توهم؟

اینکه خودروی های ایمن و زیبا و متنوع و به روز میخواهیم توهم است یا اینکه ارابه مرگ نمیخواهیم توهم؟

کدامیک توهم است؟ منتظر پاسخت هستم
محمد: 1396/3/2911:35:59،
56
4
بشنو و باور نکن.بهتره بجای دوئل بگی جنگ زرگری(ساختگی)
taassof: 1396/3/2911:36:18،
56
7
سوريه عراق فلسطين و... پيروز است چون مابه التفاوتها آنجا ميرود
آمین: 1396/3/2911:36:51،
38
4
معلومه چه کسی پیروز میشه.

این جیب منه که پیروز میشه (رضا شیوا)
امیر: 1396/3/2911:40:47،
28
4
دوئل مجدد شورای رقابت و خودروسازان!!!!!اخه کجای دنیا
به اریسان و 405 و سمند که نه ایمنی دارند و نه کیفیت
و دو برابر میانگین جهانی هم سوخت مصرف دارند خودرو
می گویند که هر رزو هم می خواهید انها را افزایش قیمت
هم بدهید!!؟
Ostad odwey: 1396/3/2911:41:33،
32
4
قطعا باید خودرو سازها در قیمت گذاری آزاد باشند، از اونور هم واردات با تعرفه بسیار کم یا بدون تعرفه آزاد باشه بعد اگر کسی گفت که چرا خودرو داخلی گرونه!
میلاد: 1396/3/2911:43:19،
19
4
بنویسید دوئل (مقابل) اما بخونید همراه و مجاور . بنویسید شورای رقابت اما بخوانید شورای رفاقت !!
فرهاد: 1396/3/2911:45:07،
23
4
خب این که دیگه معلومه لگن ساز ها میان میگن باید 30 درصد اضافه بشه بعد شورای رفاقت میاد میگه نه 15 درصد اضافه بشه خوبه و قانونی هست بعد کی این وسط سرش کلاه رفته که ماشین های 20 سال پیش و با 4 برابر قیمت و کیفیت افتضاح باید بخره اونم که معلومه ...
mjk: 1396/3/2911:49:13،
27
6
تورو خدا گرون کنین که اون چند نفریم که اشتباه می کنن می خرن دیگه نخرن
ممدم: 1396/3/2911:54:02،
19
4
ديگه چقد پر رويي و چقد مال مردم خوري؟؟ شورشو در آوردين به خدا خستمون كردين
عارف: 1396/3/2911:54:13،
15
4
هیچ ایرادی نداره به نظر من خودروسازان حرف درستی میزنن باید تعیین قیمت در بازار آزاد صورت بگیره...

فقط قبلش تعرفه های ظالمانه رو بردارید تا شرایط رقابت همه یکسان باشه

اونوقت ببینم کسیس حاضره 1 میلیون هم برای پراید بده یا نه

آدم 50-60 تومن میده ماشین به روز و با ایمنی بالا سوار میشه نه لگن های اینا رو
محمد حسين: 1396/3/2911:55:12،
18
5
يقينا گران ميشه بيچاره به مردم
قلی قلی پور قلی زاده قلی صفت: 1396/3/2911:56:03،
16
4
ملت در هر صورت بازنده است همیشه بازنده است
مهدی: 1396/3/2911:59:26،
16
3
یه تلاشي بکنن واسه تولید يه ماشین جدید اخه تا کي سر این405 و سمندو پارس 30 سال پيش سر قيمتو توليدش بحث میکنن
کارشناس: 1396/3/2912:08:51،
12
4
باید آزاد سازی قیمت همگام با آزاد سازی واردات خودرو با کمترین مالیات صورت بگیرد. چرا باید هیوندا آی ده و آی بیست ۷۰ و ۸۰ میلیون توسط کرمان خودرو فروخته شود این چه تولیدی است/
سعید: 1396/3/2912:14:35،
13
4
عجب سوال مسخره ای.خوب معلومه کی برنده میشه.شورای رفاقت و لگن سازها پیروز میشن.این وسط هم کلاه گشادتری هم میره سر مردم بیچاره
حسام: 1396/3/2912:18:47،
13
4
نه اینکه خیلی ارزونه حالا میخوان گرون کنند خجالت هم خوب چیزیه
تحریم خودرو : 1396/3/2912:27:10،
14
4
مهم نیست چه کسی پیروز است مهم اینست که ملت همیشه باختن
پوريا: 1396/3/2912:37:48،
9
4
شوراي رقابت و خودروسازان كنار همند و مقابل مردم.
سياه بازي شوراي رقابت و خودروسازان آخرش ميشه هزينه كردن از جيب مردم.
نتيجه روانشناسي مردم را هم دارين ، يه وام بدين تمومه.
فعلا" دوئل بزاريم اسمشو تا بعد.
محمدرضا: 1396/3/2913:02:37،
10
7
شهرهای ایران به خاطر ازدیاد ماشین های بیکیفیت و بنزین های بیکیفیت کم کم دارن به پارکینگ های آلوده تبدیل میشن. یکی نیست بگه آخه قانون که فقط مالیات گرفتن و گرون کردنه سالیانه نیست. قانون خیلی چیزای دیگه ام گفته مثلا اسقاط کردن خودروهای فرسوده. جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده. حفاظت از محیط زیست و .....
احمد: 1396/3/2913:04:13،
11
4
در همین صفحه گزارش شده که در تصادف 405 همگی سرنشینان ان کشته شده اند.وقتی چنین تولیدات قدیمی و ناایمن میسازید صحبت از افزایش
قیمت ظلم مضاعف به مصرف کننده است.
داریوش: 1396/3/2913:57:41،
10
3
این مهم نیست که گرون کنن ...مهم اینه که مردم نخرن اما افسوس که ....
Hooman: 1396/3/2915:56:29،
9
6
من فعلا یه ماشین دست دوم دارم باهاش اموراتمو میگذرونم. پول به این آشغالام نمیدم. 3_4 سال پولامو جمع میکنم یه ماشین خوب خارجی مث ماکسیما یا آزرا میخرم. چون برا خودم و خونوادم ارزش قائلم.
اگه ملت با هم باشن این لگن سازا بینیشون به خاک مالیده میشه.
بابک ..: 1396/3/3108:51:28،
4
5
تقصیر خودمونه دوستان عزیز !!!!با خریدن خودروی صفر داریم اینها رو حمایت میکنیم.!!!!کاری نداره که ی مدت ماشین صفر داخلی رو کلا" بی خیال شیم !!!!همینو بس !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
جزئیات کامل بخشنامه فروش خودروی جدید برلیانس کراس C3 منتشر شد - مرداد 96
زمان واریز و برداشت یارانه مرداد ماه 96 اعلام شد
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مرداد 96
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
کاهش چراغ خاموش نرخ سود در بانک‌ها
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
رنو کوئید بهتر است یا سایپا کوئیک؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
اولین عکس‌های واضح از آیفون 8 را ببینید
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما