کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین قیمتها از زبان رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار


کد خبر : ۳۶۶۲سه شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴:۱۷۴۹۳۲ بازدید

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار از تأمین آجیل و خشکبار شب عید خبر داد و بیان کرد: تقریبأ در تمام انواع آجیل و خشکبار کمبود نداریم و برای تأمین نیاز شب عید آماده ایم.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار از تأمین آجیل و خشکبار شب عید خبر داد و بیان کرد: تقریبأ در تمام انواع آجیل و خشکبار کمبود نداریم و برای تأمین نیاز شب عید آماده ایم.

ارزانی به حضور بازرسان ویژه برای ایام پرمصرف اشاره کرد و افزود: هرساله بازرسانی را برای کنترل قیمت به محل‌های عرضه‌کننده اعزام می‌کردیم که امسال این بازرسان علاوه بر نظارت قیمتی به کیفیت و سلامت محصولات نیز نظارت دقیق خواهند داشت

وی تصریح کرد: بازرسی از فروشندگان آجیل و خشکبار از 15 آذر آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت بازرسان اتحادیه آجیل و خشکبار در سراتاسر کشور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با مراجعه به واحدهای صنفی از نظر قیمت و کیفیت محصولات عرضه‌شده در سراسر کشور را کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده تخلفی با واحد صنفی متخلف مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود:بازرسان آجیل و خشکبار حق هیچ‌گونه جریمه‌ای ندارند. وظیفه آنها مانند نیروی انتظامی است که متخلفان را شناسایی و به مقام بالاتر ارجاع می‌دهند. در این میان افراد با سابقه‌های طولانی‌مدت به دلیل وجهه کاری و جاافتادگی در این حرفه مرتکب اشتباه و گران‌فروشی نمی‌شوند اما آن دسته از فروشندگان نیز که مرتکب تخلفی شوند در مرحله اول با تذکر و در مراحل بعد با معرفی آنها به واحدهای مربوطه نسبت به جریمه آنان اقدام می شود.

بلایی به اسم واردات

وی در رابطه با واردات بی رویه اظهار کرد: واردات غیر قانونی و قانونی خشکباری که در داخل نیز می‌شود، صدمات جبران‌ناپذیری به این صنعت می‌زند. در حقیقت به نوعی موجب نابودی این صنعت بزرگ کشور که قسمت عظیمی از اشتغال‌زایی و درآمدزایی است، خواهد شد.

البته لازم به ذکر است در بسیاری از موارد واردات در جایگاه جبران کمبود نیاز کشور، بسیار هم مؤثر است زیرا در مواقعی به دلیل سرما یا آفت ممکن است محصولی ازبین رود یا کاهش یابد که می‌بایست با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی اقدام به واردات کرد تا به صنعت لطمه نخورد.

مثلا تولید بادام زمینی که در شهر آستانه کشت می‌شد به دلیل واردات بی‌رویه از  کشور هند، از بین رفت و این بلا کم‌کم بر سر تخمه آفتابگردان و کدو نیز می‌آید.

رئیس اتحادیه خشکبار اظهار امیدواری کرد: مسئولین با نگاه دلسوزانه‌تری نسبت به صنایع تولیدی کشور جلوی واردات بی رویه انواع کالاها در تمام زمینه ها به خصوص آجیل و خشکبار را بگیرند و افرادی که گول قیمت پایین این محصولات را می‌خورند و آنها را وارد بازار می کنند، بدانند با جان خود و هم‌وطنان خود بازی می‌کنند ضمن اینکه اشتغال را در کشور از بین می‌برند.ممقانی مشکل گرانی آجیل و خشکبار را بیشتر در استان تهران ذکر کرد و گفت: به دلیل اهمیت شهر تهران و کشش قیمتی که در اینجا حاکم است قیمت ها در سطح شهر بسیار متفاوت است البته لازم بذکر است برای آجیل و خشکبار قیمت رسمی دقیق وجود ندارد و فقط می توان محدوده قیمتی تعیین کرد.

آخرین قیمت‌ها

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان محدوه ی متوسطی از قیمت ها را بدین شرح توضیح داد: پایین تر از این قیمت ها ارزان فروشی یا محصولات مشکل دار است و بالاتر از این قیمت ها یا بیانگر خیلی لوکس بودن محصول است و یا گران فروشی خواهد بود.

پسته اکبری 42 تا 52 هزار تومان، پسته احمد آقایی 40 تا 50 هزار تومان، مغز بادام درختی 38 تا 50 هزار تومان، فندق 13 تا 24 هزار تومان، بادام مرقی 30 تا 38 هزار تومان، نخودچی دو آتیشه 8 تا 9 هزار و 500 تومان،نخود چی گل ممتاز 8 تا 9 هزار تومان، تخمه ژاپنی از 15 تا 22 هزار تومان، تخمه کدو مشهدی 18 تا 24 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی از 18 تا 24 هزار تومان، تخمه کدو مرمری چینی از 12 تا 19 هزار تومان، بادام زمینی کپسولی از 7 تا 9 هزار تومان.

تخمه شمشیری از 12 تا 18 هزار تومان، تخمه محبوبی یا کلاله از 12 تا 17 هزار تومان، آجیل متوسط 25هزار تومان که متوسط از نخودچی، کشمش بادام،درختی بادام درختی،آجیل درجه 1 از 45 هزار تومان آغاز و به 60 هزار تومان می‌رسد که شام مغز خشکبار است . قیمت گردوی معمولی در بازار از 47 تا 6 باشد 8 هزار تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها