کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

پژو 206؛ از پاریس تا تهران

کدخبر:۳۶۱۷۶دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹:۰۴۹۲۹۶ بازدید

بررسی تغییرات کیفی یک خودروی پرطرفدار طی سال‌های اخیر ...
پژو 206؛ از پاریس تا تهران

پژو 206 یکی از محبوب‌ترین خودروهای کشور در سال‌های گذشته بوده است. خودرویی که روزگاری لوکس بود و حالا به یک خودروی بسیار معمولی بدل شده است. در این روزها، برخی  از مردم می گویند که پژو 206 هیچ رنگ وبویی از همتای فرانسوی خود ندارد و بیشتر از اینکه فرانسوی باشد، چینی است. چراکه از سال 91 و بعد از تحریم ها قطعات فرانسوی از پژو 206 محو شد و قطعات ایرانی و چینی جای آن را گرفت.

به این ترتیب پژو 206 مدل 92 با تغییراتی نسبت به مدل سال قبل خود وارد بازار شد و این بار بیش از این که یک خودروی ایرانی- فرانسوی باشد، یک خودروی ایرانی- چینی بود.بنابراین پژو206 های تولیدی ایران را به دو دسته تقسیم می کنیم:

1) پژو206هایی که قبل ازسال 91 درایران تولید شده اند که به علت استفاده ازقطعات فرانسوی به« پژو206 فرانسوی» معروفند.

2) پژو206 هایی که از سال 92 به بعد در ایران تولید شده اند که به علت استفاده از قطعات چینی و ایرانی به «پژو206 های ایرانیزه شده» معروفند.

این مسئله باعث شد تا بسیاری از متقاضیان این خودروی زیبا، قید ظاهر آن را بزنند و به سمت خودروهای هم رده نظیر L90 بروند. خودروهایی که برخلاف پژو206 تنها ایرادشان ظاهر نامناسب آن است. اما برخی از مردم هم آپشن های جدید پژو206 را غنیمت شمرده و از این خودرو لذت بردند. تغییراتی که پژو206 درک کرد به شرح زیر است:

در عین حال براساس گزارش ها، با وجود برجام و رفع تحریم ها در این حوزه، هنوز تغییری در کیفیت پژو206 صورت نگرفته است و بعید به نظر می رسد که گیربکس فرانسوی جای همتای ایرانی خود را بگیرد، چراکه هزینه تمام شده پژو206 بالا می رود و سهم بازار خود را از دست می دهد.
 
 بخش موتور

پژو 206های ایرانیزه شده همچون 206 های فرانسوی ازهمان موتورهای نام آشنای تی یو5 (مورد استفاده در 206 تیپ5) وتی یو3 (مورد استفاده در206 تیپ2) استفاده می کنند با این تفاوت که قطعات موتوری 206 های فرانسوی اکثرا از فرانسه به ایران صادر می‌شد اما در 206 ایرانیزه شده اکثر قطعات موتور از چین به ایران صادر می شود و این یعنی افت محسوس کیفیت ساخت موتور و دوام موتور در دراز مدت.
 
بخش گیربکس و کلاچ

یکی از بزرگترین تغییرات صورت گرفته منفی در پژو206 ایرانیزه شده تغییر کلی سیستم گیربکس آن است. به طوری که پژو206 ایرانیزه شده مجهز به گیربکس (بی ای 1) شده است که همان گیربکس مورد استفاده در پژو405 می باشد. این گیربکس هماهنگی خوبی با موتور 206 ندارد در نتیجه دو مشکل اساسی در 206 های ایرانیزه شده به وجود آمده است:

اول) به علت تعریف ضرایب دنده متفاوت در گیربکس جدید پژو 206 دیگر خبری از شتاب گیری عالی نیست به نحوی که 206 فرانسوی تیپ5 طبق اعلام ایران خودرو دارای حداکثر سرعت معادل 195 کیلومتر برساعت بوده و شتاب گیری 0 تا 100 کیلومترآن نیزمعادل 9.8 ثانیه بوده است در حالی که بعد از تغییرگیربکس حداکثرسرعت آن به 190 کیلومترکاهش یافته و شتاب آن نیز به 11.6 ثانیه رسیده است.

دوم) به علت عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس جدید در پژو 206  درحال حاضر بیشترین تعداد مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو در رابطه با خرابی های پژو 206 ایرانیزه شده مربوط به مشکلات گیربکس آن است که باعث ایجاد نارضایتی برای خریداران شده است.در بخش سیستم کلاچ این بار 206 ایرانیزه شده پیشرفت کرده و دارای کلاچ نرم تری شده که در رانندگی های شهری بسیار قابل توجه است.
 
سیستم هیدرولیک فرمان

با تغییرات جزئی صورت گرفته در پمپ هیدرولیک فرمان پژو206 هم اکنون پژو206 های ایرانیزه شده به نسبت پژو206 های فرانسوی دارای فرمان نسبتا نرم تری هستند.

سیستم برق و الکترونیک

اصلی ترین تغییر در پژو206 ایرانیزه شده تغییر اساسی در سیستم الکترونیک و شبکه برق آن است به نحوی که پژو 206 فرانسوی دارای 3 شبکه مجزای الکترونیکی برای موتور و داشبورد و سیستم های روی ستون فرمان بوده است اما در پژو206 ایرانیزه فقط یک شبکه سرتاسری وجود دارد.این عمل یعنی حذف سیم کشی های مجزا و شبکه های الکترونیکی مجزا و تبدیل آن به یک شبکه واحد باعث شده است که دیگر نتوان انبوهی از امکانات (که روی پژو 206 فرانسوی قابل  نصب بود) را روی پژو 206 ایرانیزه شده نصب کرد.

کیفیت ساخت

پژو 206 فرانسوی همواره در کنار تندر90 جزو با کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل به شمار می آمد اما پس از ایرانیزه شدن پژو206 قضیه به کل تغییر کرد. در سال 92 پژو206 به قدری شاهد افت کیفیت بود که فقط توانست 2ستاره کیفی از سازمان بازرسی و استاندارد ایران بگیرد اما سپس شاهد افزایش کیفیت این خودرو بودیم به نحوی که هم اکنون بعد از ساندرو و تندر90 با کیفیت ترین خودروی ساخت داخل زیر50 میلیون به حساب می آید اما هنوز هم در بخش هایی مثل گیربکس و مونتاژ بدنه و کیفیت قطعات داشبورد به نسبت مدل فرانسوی دچارضعف است.

بخش امکانات رفاهی

 برای بررسی تغییرات در این بخش امکانات پژو206 را به دو بخش امکانات بالفعل و امکانات بالقوه تقسیم می کنیم. امکانات بالفعل،امکاناتی است که بر روی خودروی شما نصب است یعنی هم قسمت سخت افزاری آن و هم قسمت نرم افزاری آن و هم  سیمکشی آن در خودروی شما نصب شده است. امکانات بالقوه، یعنی امکاناتی که سیم کشی سیستم برق آن انجام شده و برای کامپیوتر مرکزی خودرو تعریف شده و فقط قسمت سخت افزاری آن باید توسط شما بر روی خودرو نصب شود. یعنی این امکانات به صورت فابریک و با کمترین هزینه قابل نصب بر روی خودروی شماست.اما نکته مثبت در اینجاست که 206ایرانیزه امکانات بالفعل اضافه تری نیز دارد از جمله: سنسور هشداردهنده گرافیکی و صوتی موانع عقب – هشدار گرافیکی وضعیت 6 درب خودرو – امکان برقراری تماس صوتی و رفتن به دفترچه تلفن موبایل از طریق ال سی دی جدید – امکان گوش دادن به موسیقی های موبایل از طریق خودرو – امکان نمایش پارامترهای سرعت متوسط و مسافت طی شده و زمان طی شده در ال سی دی خودرو.

امکانات بالقوه پژو206 فرانسوی: امکان نصب کامپیوتر مصرف سوخت و کامپیوتر عیب یاب – قابلیت نصب کروز کنترل و اسپید لمیتر- امکان نصب گرمکن صندلی های جلو- امکان نصب سنسور نور وسنسور باران جهت اتوماتیک شدن چراغ ها و برف پاک کن ها – قابلیت نصب شیشه شورچراغ های جلوو...

 امکانات بالقوه پژو 206ایرانیزه: متاسفانه با تغییر سیستم برق و الکترونیک 206 هیچ کدام از امکانات بالقوه206 فرانسوی قابلیت نصب بر روی 206 ایرانی را ندارد.

ls0d44k72gywtqdeehg.jpg
-علی پرهمت/ خراسان

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امیر سالار: 1396/2/2500:15:09،
115
17
الحق که 206 ماشین زیبایی بود ولی بود نه اینکه هست
فرد: 1396/2/2508:40:26،
43
51
بابا کشتید بخدا با واژه لوکس.206 هم لوکس بود؟؟؟؟پس پراید هم لابد لوکس بوده خبر نداشتیم.
ملت فقیر و مسلمان شیعه یکم از برادرهای سنی یاد بگیرید زندگی لوکس رو.
وقتی پولدارهای ایران غذای لوکسشون کباب 1 متری با 6 تا گوجه اضافه باشه اوضاع همینه.
محمد: 1396/2/2509:16:31،
9
10
خب مگه چيكار داره كه بخوان سيم كشي ماشين رو عوض كنن و مثل همون مدلاي فرانسوي بزنن كه اون امكاناتي رو كه از رو خودرو برداشتن حداقل تو بازار بشه بست رو ماشين؟؟؟
سینا: 1396/2/2511:14:36،
16
7
206 درسته در زمان های قدیم ماشین خوبی بود . ولی پیشنهاد میکنم تست تصادم تویوتا کرولا جدید و تویوتا کرولای قدیم رو که دیروز رو سایت ایرانجیب بود یه نگاهی بندازید ببینید که ایمنی ماشینای قدیمی در برابر جدید در چه حدی؟ حتی اگر این ماشین تویوتا باشه.
نیما: 1396/2/2515:09:12،
9
9
******* قابل توجه خریداران پژو 2008 ایرانیزه *******

اونم با قیمت 100 میلیون !
سالار : 1396/2/2500:16:40،
55
107
206 دیگه نسلش تموم شد...
ساندرو خیلی بهتره
سینسینی: 1396/2/2508:37:54،
58
21
من 12 سال 206 تیپ 5 داشتم مدل 84 از صفر (البته دلم نیومده هنوز بفروشمش)
الانم 1 ساله ساندرو دارم
ساندرو به نسبت 206 من فرمان نرم تر و گیربکس و کلاج نرمتری داره ولی تمام مشخصات دیگه اش از 206 ضعیفتره
شتاب ، سرعت ، لذت رانندگی، امکانات رفاهی، راحتی صندلی، حتی صدای موتور!
ساندرو در قیاس با 206 قشنگ یک نسل عقبتره از لحاظ طراحی، امکانات و ...
اما چه کنیم که چاره ای نیست و کیفیت 206 های جدید فاجعه است و من ترجیه میدم یه ماشین عقب مونده سوار شم تا یه ماشین خراب که هی توی جاده بمونه
خداییش تا الان 206 ام یک بار هم خرابی توی جاده نداشته
هنوزم شتابش از این ساندروی صفر بیشتره!
آرش: 1396/3/821:58:09،
3
2
حاجی یچی بگو بگنجه صندلی 206 کجاش راحته؟مث قبر بچس
چه امکانتی داره که ساندرو نداره؟؟ یخچال داره؟ماساژور صندلی؟
بعدم داری ماشین دستی با اتومات مقایسه میکنی معلومه دستی شتابش بیشتره...
واقعا که....
حسن: 1396/2/2500:17:40،
76
14
پژو بعد از چيني شدن تبديل به يك سرطان شد
امیر سالار: 1396/2/2500:18:14،
39
11
بازی های سیاسی چیزی هست که ما نمیتوانیم درکش کنیم از زمان انقلاب و جنگ و چه در ضمینه هسته ای بزرگترین دشمن ایران فرانسه بوده حتی بیشتر از آمریکا حالا چه شده که با وجود برندهای بهتر ما حتما باید بریم سراغ فرانسه و پژو
راز: 1396/2/2500:18:57،
54
16
206 الان واقعا دردسره...سر و صدا زیاد گیرباکس خشک..خرابی که قربونش برم..منو که خسته کرد فروختمش
Amin: 1396/2/2500:23:24،
57
66
نمیدونم چرا اما هیچ وقت از ۲۰۶ خوشم نیومده توش که میشینم احساس خفگی میکنم از صدای موتورش که مثل جاروبرقیه حالم به هم میخوره.دنده های فرانسویشم با تلق تلق عوض میشد.
ارش: 1396/2/2509:03:48،
35
23
دقیقا
آریا: 1396/2/2513:30:50،
9
15
کلا پژو بین خود فرانسویها برند درجه 2 محسوب میشه و سیروئن و رنو همه رقمه یه سر و گردن بالاترند
درضمن واقعا سفتی و سر و صدای اضافه گیربکس خانواده پژو که حتی از گیربکس پراید هم خسته ترند خیلی رو اعصابه!
علی: 1396/2/2500:28:06،
56
18
چقدر از واژه های عربی استفاده کردین! بالقوه، بالفعل ! از واژه های ساره ی پارسی استفاده کنید که بهتر بتوان آن را متوجه شد و همچنین از زبان پارسی استفاده کرده باشیم! درست است ما زبان عربی را گرامی می داریم چون زبان دین ماست و استفاده از بعضی کلمات عربی موردی ندارد همان گونه که خیلی از زبان ها از یکدیگر واژه ها را وام می گیرند، اما درست نیست که بیش از اندازه از واژه های عربی استفاده کنیم، چون زبان اینگونه زبان پارسی از بین می رود!
ممنون از مقاله ی خوبتون!
علي: 1396/2/2514:32:58،
8
20
شما كه انقدر به فكر زبان فارسي هستيد به جاي ما تركاي ايران بوديد چكار مي كرديد شما نگران نفوذ كلمات غير فارسي در زبانتان هستيد در حالي كه اصل زبان ما در كشورمون در خطر، نفوذ كلمات غير تركي پيشكش، زبان ما نه تدريس مي شود و نه حمايتي از آن مي شود اتفاقا چند تا شبكه استاني ساختند كه به صورت 24 ساعته در حال اسيب زدن به اين زبا ن هستند
حامد: 1396/2/2500:36:41،
22
9
موسسه ارمان پول ملت رو بالا كشيده ورشكست شده چرا هيچ خبري در اين باره منتشر نميكنيد ؟؟؟ گند كاري فرقون سازي هاي داخلي كه چيز جديدي نيست
سعيد صادقي: 1396/2/2500:38:34،
53
54
من سه ساله سمند EF7 دارم عاليه، مصرف ٦.٦ خارج شهر و داخل شهر ٧.٥ و ايمني خيلي خوب تو جاده،كارت طلايي، صندلي برقي،مالتي پلكس،شتاب عالي، موتور بيصدا، جادار و راحت. قيمت ٣٠ تومن هم براش خوبه و به صرفه اس.
امتياز منفي بدين مهم نيست. مهم اينه من واقعا راضي ام و خدايي ماشين خوبيه
علی: 1396/2/2509:13:10،
26
21
دید عقب و جلوش مخصوصا با اون ستوناش چطوره
پاسخ به علي: 1396/2/2511:14:32،
18
18
اين كه ديد نداره و ستون اش بزرگه يه حرفه كه دهن به دهن چرخيده عزيزدل، ستون همه ماشين ها تقريبا يه جوره خصوصا محصولات ايرانخودرو.
دنبال ايراد ميگردي حداقل ايراد فني بگير
مرتضی: 1396/2/2500:42:58،
36
52
با تمام این ضعفهایی که در ایرانیزه شدن رخ داده بازم از ال نود خیلی خیلی هم از لخاظ قیافه هم شتاب سرتره
واقعا ماشین خوببه تو ماشینهای تولید داخل
بابک ..: 1396/2/2512:20:11،
10
11
بله کاملا" درسته .اگه دوستان با ضاهرش کناربیان بسیار بسیار ماشین بی دردسر و کم هزینه ای هستش .خداییش هرکس هم که داره راضیه .
الف: 1396/2/2500:52:03،
26
7
خدایی 206 خیلی ماشین خوشکلیه ولی حیف که خرابش کردن!
دوستان کسی میدونه منظور از قرمز دوپوششه برای رنگ 206 چیه؟

میلاد: 1396/2/2515:19:16،
7
7
یعنی رنگش قرمزه و دو بار رنگ‌ خورده وقتی رنگ رویی کنده بشه دیگه نمایان نیست چون یک رنگ دیگه زیرشه
من: 1396/2/2501:09:12،
20
11
بله شما درست میفرمایید
ولی رفیق من یه صفر خریده هنوز هزارتا نشده گیربکس صدا افتاده زوزه میکشه و داشبرد رو موقع نیمکلاچ میلرزونه
البته مشکل از ماشین نیست چون شماکیفیت رو بالا بردید!!!
این بنده خدا بد شانسه
وگرنه همونطور کهکفتید این ۲۰۶ جدید ها کیفیت از نمونه ی فرانسویش هم بالاتره
Soheil V: 1396/2/2501:14:21،
17
8
تازه 206 فرانسوی عایق صداش بهتر از ایرانیزه شده ها هست طراحی داخلشم ب لطف اون ی کم پارچه قشنگ تره و با کیفیت تر
امیر: 1396/2/2511:36:22،
6
8
206 جدید مگه تریم پارچه ای داخل در و در داشبورد رو نداره؟!!!
عباس: 1396/2/2502:04:50،
39
4
تنها چیزی که میتونم بگم این است
فقط یه شش از ۲۰۶باقی ماند
گذر موقت: 1396/2/2502:12:10،
16
8
واقعا تمامی توضیحات، صحیح و دقیق میباشد تا پایان سال ۹۰ این خودرو حرف نداشت و چقدر عالی و بدون دردسر تعمیرگاهی بود در کارکرد بالا....
لیلا: 1396/2/2505:47:17،
11
59
فقط رانا بگیرین که صد تا می ارزه به این لگن
جواد: 1396/2/2511:17:42،
11
19
من رانا ندارم ولي دوستم داره باهاش ميام بعضي اوقات، خودش كه خيلي راضي هست و منم اصلا نكته منفي ازش نديدم، خدايي قضاوت الكي نكنيد و ايراد فني و منطقي بگيريد
حسام: 1396/2/2505:54:44،
14
7
متاسفانه مشکل از خودمونه. همون چینی که ما ازش انقدر داریم بد میگیم داره به قطب تولید کننده خودرو تبدیل میشه. منتهی ما عادت کردیم بی کیفیت ترین و بدترین اجناس رو از چین وارد کنیم.
همین قطعات خودرو هم یکی از همین موارد هستش. تولید قطعات با مواد درجه 3 .
فلفل: 1396/2/2506:27:19،
14
6
دقیقا . تحریم نون دونیه خیلی ها شد و هست. جالبه بااینکه میتوانند کیفیت را بالا ببرند بازهم همان قطعات چینی را به من و شما میندازند و توقع دارند به خاطر این لطفشون رای هم بدهیم. مناظره انتخاباتی به من ثابت کرد همه کاندیدها حداقل فساد مالی دارند حالا بحث مدیریتی بماند. طرف با ۱۴۰ متر خانه چجوری هر روز با تشکیلاتش در یک شهر است و هزینه میلیاردی میکند. اگر هم کسان دیگر خرجش را میدهند فردا باید با آنها با دادن سمت و رانت جبران کند.
پاسخ: 1396/2/2506:27:59،
24
5
بی انصافا لا اقل گیربکسش را ارجینال بیندازید.
ابراهيم: 1396/2/2506:41:41،
10
11
واقعا اين خودرو افتضاح شده و سيستم برقيش خيلي عوض شده و يك مشكلي كه داره مربوط به كامپيوترشه كه خيلي مشكلات ايجاد كرده و اونم اينه كه اين كامپيوترها چند آي سي داره كه وقتي دماي كامپيوتر بالا85 درجه سانتيگراد ميرسه يهو تو سربالايي وقتي مجبوري دنده كم كني ريپ ميزنه و ماشين ميخواد وايسه كه اين يعني فاجعه كه البته هر كسي اين مشكل رو داره بهتره ماشين رو فقط ببره نمايندگي يادگار امام تا كامپيوتر رو آبديت كنن براش تا كمي اين مشكل برطرف بشه ،خلاصه هر كي ميخواد اين ماشين رو تست كنه تو سربالاييهايي مثل يادگار امام شمال تست كنه كه مطمئنن تفاوت گيربكس اين ماشين رو با فرانسويها خواهد ديد كه چه افتضاحي شده و اين صحبتم با اوناييه كه اين خودرو رو واقعا عاشقشن اينه كه خواهشن فقط تا صدهزارتا باهاش كار كن و بعد از اون حتما بفروشش چون مطمئن باش بعد اين كاركرد بايد هزينه گزافي بابت تعمير گيربكس بديد
رضا: 1396/2/2506:42:41،
27
12
206تا مدل91 هرچی باشه طلاست
رامین: 1396/2/2507:10:58،
15
8
متاسفانه ۲۰۶ های جدید واقعا تو دنده یک و دو مشکل دارن
مصطفی: 1396/2/2507:22:33،
10
10
سلام یه سوال آیا 207 هم همینطوریه یا نه لطفا اونایی که نمیدونن الکی نظر ندن
من: 1396/2/2513:57:25،
10
4
داداش فکر کردی ۲۰۷ از فضا اومده؟

اونم همینه دیگه
فقط ظاهرش عوض شده
مهدی: 1396/2/2507:25:17،
14
7
گنجشک رو رنگ کردن جای قناری میفروشن
حبیب: 1396/2/2507:38:03،
12
8
عجب چیزی میندازن به مردم
آریا: 1396/2/2508:03:32،
21
7
206 رفت
207 رفت
208 نزدیک به خداحافظیه
اونوقت ما هنوز اینجا گیر 206 ایم و چهارتا فلاپ و چراغش رو عوض میکنیم و 206+ رو با کلی جشن و سرور باسم ثمره همکاری جدید با پژو و با قیمت سرسام آور به مردم ارائه میکنیم و از این دردناک تر اینه که مردم تو صف ثبت نامش سر و دست میشکونن!!
محمد: 1396/2/2508:06:08،
15
9
جدیداش واقعا آشغاله و اصلا ۳۹ میلیون نمی ارزه...
عارف: 1396/2/2508:16:38،
14
10
توی مدل تا 91 میشه گفت 206 خیلی گزینه ی بهتری از تندر هستش ولی 92 به بعد ترجیح دادن تندر به 206 خیلی توجیح داره ، یکیش سیستم برق و گیربکس آشغال 206 های چینی جدید
////: 1396/2/2508:22:05،
25
12
سلام ٢٠٦ سال ٩٦ تازه گرفتم دريچه گازش برقي شده مارك بوش عين ٢٠٦ قديم شده كيفيتش بسيار خوب شده كيربكس هم خيلي نرم شده نسبت به ٢٠٦ هاي ٩٤ -93 --92 خيلي بهتر شده
لیلا: 1396/2/2508:38:50،
11
20
ایران جیب متا سفانه شده نماینده ایران خودرو کامنتهای علیه ایران خودرو را نمیزنه 206 الان لگنه حتی رانا از 206 خیلی بهتره
ش: 1396/2/2513:36:04،
9
9
لیلا خانم
رانا مال ایران خودرو نیست؟
مشکلت رو درک می کنم...ناراحت از نگاه متفاوت مردم به 206 و رانا
امیر: 1396/2/2509:00:30،
14
7
خدا نیارد روزی را که خودروسازان ما به تولید خودرویی
گیر دهند.تا ابد می خواهند از ان مشتق بگیرند و به تولید ان با کیفیت نازل تحت عنوان داخلی سازی ادامه
دهند.برای همین است که این خودروها در بازار خارج مشتری ندارند و مصرف کننده داخلی باید جور ان را بکشند.!!
ماشین باز: 1396/2/2509:45:35،
16
8
من اس دی مدل 90 دارم . واقعا با کیفیت ، بی درد سر ، فقط برای مصرفی ها رفتم تعمیر گاه
مرادی: 1396/2/2510:12:53،
15
9
هرکس میخاد 206 بخره مدلهای 91 و قبل اون ارزش خرید بالایی دارن
@: 1396/2/2510:30:23،
16
9
من يه 206 تيپ 5 مدل 85 فرانسوی دارم خيلی راضيم ازش 80 تا بيشتر کار نکرده .. چون خوابيده تو پارکينگ چند بار خواستم بفروشم پشيمون شدم ، هنوز صفحه کلاجشم عوض نکردم شتابش عاليه

به نظر شما ارزش فروش داره مثلآ با ساندرو يا ... ----

يا نگه دارم ++++
محمد: 1396/2/2510:53:50،
12
13
من یه ۲۰۶ صندوقدار گرفتم از نظر کیفیت مونتاژ و قطعات داخلی و موتوری از مدل ۹۴ و ۹۳ خیلی بهتره ولی اصلا پای ۹۱ به قبل نیست گیربکسش دنده هاش خوب جا میره فقط تو دنده ۲ کمی لرزش داره ecu مارک ssat و دریچه گازش سیمیه از نظر شتاب به هیچ عنوان پای مدل ۹۱ به قبل نیست وبه جرات میتوان گفت از ۲۰۶ v20 جا میمونه ولی در مجموع بدک نیست
در جواب محمد: 1396/2/2511:46:36،
14
10
داداش منم 206 صندوق دار مدل 96 گرفتم دنده 2 لرزش داشت اونم تو دور کم سربلایی. اصلا رفته بود رو اعصابم. بردم نمایندگی گفت همشون اینطورین منم گفتم لرزش داریم تا لرزش این غیر عادی است. خلاصه بردمش به دوستم که قدیما تو ایرانخودرو مکانیکش بود بردمش در عرض ده دیقه زیر گیربکس یه بوش بود در اندازه 5 سانتی نمیدونم چیکارش کرد از اون به بعد درست شد حالا اصلا نه لرزش داره و نه چیزی الان ماشین تقریبا بی ایراد است. راضیم راضی
ویرو گردی: 1396/2/2513:34:28،
11
8
دوست من
206 های مدل 91 به پایین دارای دریچه گار برقی هستن که خصوصیت ecu بوش هست و برای همین کروز و اسپید لیمیتر روش راحت نصب می شه چون دریچش برقیه
دریچه سیمی نیاز به تبدیل داره تا این تجهیزات رو بخوره ولی نکته مثبتش شتاب بیشترش هست چون lag نداره
آکو: 1396/2/2511:33:25،
11
16
سلام. من بعداز 6 ماشین عوض کردن یه 206 صندوقدارv8 مدل 91 گرفتم 50000 تا کارکرده واقعا ماشین عالیه. گیربکس نرم .موتور بدون صدا خدا شاهده 6 ماهه گرفتم فقط دوبار روغن عوض کردم خیلی ازش راضیم. البته میگن از مدل 92 به بعد خراب شده.
عبدالله: 1396/2/2512:53:44،
18
9
لطفاً ۶ تا ماشین قبلیت رو هم می‌نوشتی چی بودن؟ بابا والا به پیر به پیغمبر اگر کسی قبل از ۲۰۶، پیکان، رنو ۵ یا وانت پیکان داشته با خرید ۲۰۶ که سهله با خرید پراید هم فکر می‌کنه رولزرویس خریده.

بحث اینه که ایران خودرو از سال ۹۱ این ماشین رو که نسبتا خوب بود به لجن کشید!

البته تو این متن اشاره‌ای به مصرف زیاد توی شهر، جلوبندی داغون، سنسورهای معیوب چینی، سیستم برق مزخرف، کم کردن روغن (که طبق دفترچه خودش نیم لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومترش عادیه!!!) و سوزوندن واشر سر سیلندر (که توی مدل‌های فرانسویش هم شایع بود) نکرده. هرچند که گیربکس آشغالش اونقدر رو اعصاب هست که کسی که قبلا ماشین درست و حسابی سوار شده، سر ۵-۶ ماه با چند میلیون ضرر ردش کنه!
علی: 1396/2/2512:47:12،
17
9
بابا تروخدا بسه این لگن رو تولید نکین بسشه ،الان 16ساله دارین تولیدش میکنین امنیتش ک زیر صفره تو تستهای تصادف بیست سال قبل سه امتیاز داره اونم با سرعت 50کیلومتر مطمعنن تو جاده با این سرعتها همه سرنشیناش میمیرن خودم دیدم ک میگم و تو تصادف درجا آتیش میگیره آقا تولیدش نکن این تو تست تصادف الان یک ستاره هم نمگیره .پژو یک خودروسازه آشغال ساز درجع 3هست .به جاش Bmwمونتاژ کن اگه واقها خودروسازی
آکو: 1396/2/2514:35:44،
10
13
آقا عبدالله بابا شما مایه دار شما پولدار ما تاهمین حد توان خرید ماشین داشتیم. ماشینهای قبلیم هم پارس رانا ال90(2تا) و پراید(2تا) بودن. در حد توان خریدم زیاد از اون ماشینها راضی نبودم ولی با این 206 مدل 91 دارم حال میکنم سواری نرم و خوبی داره. اصلا هم تعصب ندارم اگه پارس خوب بود میگفتم پارس خوبه. رانا که یه آشغال به تمام معناست. ال90 هم توی یه مسافرت سریه پیچ نزدیک بود همه خانوادمو به کشتن بده ولی اینقدر مردم ازش تعریف الکی کردن که دوبار ال90 مدلهای 90 و 91 خریدم.شما این ماشینارو با بنز و تویوتا مقایسه نکن
....: 1396/2/2516:46:05،
15
9
206 همون قدیمیاش هم توی سرعت اصلا پایداری نداره مخصوصا روی دست اندازهای بیشمار جاده های ایران که ماشین همش روی هواست خصوصا عقبش.
فرمونش هم که توی سرعت از پراید بدتره.
باز هم پارس و 405 هر آشغالی که هستند حداقل تو این دو مورد خیلی بهتر از 206 هستند.
راحله: 1396/2/2520:57:59،
5
5
من الان ١٣٢ دارم ميخوام ٢٠٦ اونم شرايطي بگيرم. صحبت هاي بالا رو كه خوندم اصن موندم چكار كنم، خب اگه ٢٠٦ خوب نيس پس با اين پول چي بگيرم؟؟سمندم كه احساس ميكنم پارك كردنش و روندنش واسه من يكم سخت باشه.
ممنون ميشم راهنمايم كنين
آرش66: 1396/2/2523:30:24،
7
6
ساندرو یا تندر ال90 از گزینه های خیلی مناسب نسبت به 206 های چینی پس از سال 91 هستند.
دلو: 1396/2/2523:27:30،
7
8
دوستان نظر بدین:

206 صفر ++++
تیبا هاچ بک ---
دلو: 1396/2/2523:29:48،
5
9
دوستان نظر بدین:

206 مدل 92 به پایین ++++

تیبا هاچ بک صفر ----
سیاوش: 1396/4/2113:37:59،
2
1
++===ویژگی ها و امکانات تیبا هاچ بک===++

موتور قوی ۱۵۰۰ سی سی مگاموتور
آینه های برقی
شیشه عقب برقی
بدنه محکم و جلوبندی عالی
تعادل خوب
صندلی های ارگونومیک
رینگ اسپورت
شتاب و قدرت و سرعت عالی
طراحی پشت و ارتفاع دار عقب جدید
فضای بیشتر سرنشیان عقب و راننده و صندوق عقب
قیمت اقتصادی ۲۸ میلیون
هزینه نگهداری و قطعات ارزونتر
۲سال گارانتی

----::::ویژگی های تیپ۲ ایران خودرو::::----

موتور ضعیف ۱۳۰۰ سی سی ساخت چین
نداشتن کشش و قدرت مخصوصا سربالایی و گرفتن کولر
قیمت فضایی ۳۳ میلیون
تعادل ضعیف جلوبندی ضعیف گیربکس ضعیف
به صدا افتادن جلوبندی صندلی داشبورد
کیفیت پایین داشبورد و تودوزی ها
نداشتن آینه برقی نداشتن شیشه عقب برقی امکانات در حد پراید و پیکان
ظاهر تکراری.نظارت نداشتن پژو فرانسه.قطعات و لوازم تمام چینی.
هزینه نگهداری بالا و قطعات گرون
کوچک بودن فضای داخل و صندوق عقب مساف

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما