کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

عوارض آزادراه تهران ـ شمال سنگین خواهد بود؟

کدخبر:۳۵۸۸۲یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۵۹۴۰۱۳ بازدید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از احتمال اخذ عوارض جاده ای سنگین از خودروهای عبوری از قطعه یک آزادراه تهران ...

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از احتمال اخذ عوارض جاده ای سنگین از خودروهای عبوری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال پس از پایان ساخت آن خبر داد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، آزادراه تهران ـ شمال که سال هاست زمان پایان ساخت آن از سوی مسئولان و وزرای مختلف مرتبا تمدید می شود، این روزها به کابوس دولت یازدهم  تبدیل شده است. آزادراهی که رئیس جمهور، معاون اول وی و وزیر راه و شهرسازی در تبلیغات انتخاباتی خود در ۴ سال قبل و ابتدای روی کار آمدن دولت، از آن به عنوان یکی از پروژه هایی که دولت یازدهم می خواهد آن را به اتمام برساند، یاد کردند.

با این همه، نه تنها این آزادراه ساخته نشد، بلکه نهایتا به این نتیجه رسیدند که همین جاده چالوس موجود را تعریض و به عنوان آزادراه تهران ـ شمال معرفی کنند. نهایتا قطعات اول و چهارم نیز از سمت تهران به بزرگراه همت و از سمت شمال به آزادراه حاشیه ای دریای خزر متصل شود.

این در حالی است که خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها از عوارض ۱۰۰ هزار تومانی برای این آزادراه خبر داده و گفته بود: مشکل این آزادراه این است که مشارکتی است و سرمایه گذار با توجه به حجم منابع مالی که در اجرای این طرح هزینه کرده، می بایست ۱۰۰ هزار تومان از هر خودروی عبوری عوارض اخذ کند ولی می داند که نمی تواند چنین پولی را از مردم دریافت کند.

در همین ارتباط معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با  مهر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است چنین مبلغی از مسافران وخودروهای عبوری از آزادراه تهران ـ شمال اخذ شود؟، اظهار کرد: برای اتمام ساخت این آزادراه ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار هزینه شده و اگر بخواهد این هزینه را از محل عوارض برگرداند، باید از خودروهای عبوری مبلغ سنگینی گرفته شود.

وی ادامه داد: دولت باید خودش ساخت این آزادراه را به پایان برساند. ضمن اینکه قطعه اول نیز تا پایان تابستان امسال بهره برداری می شود.

خادمی با اعلام عدم آگاهی از میزان هزینه ای که در ساخت قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال مصرف شده، گفت: حتی اگر مبلغ عوارض این آزادراه سنگین هم باشد، مردم باید بدانند که استفاده از آن کاملا به صرفه است همین قطعه یک به تنهایی ۶۲ کیلومتر از راه فعلی جاده چالوس می کاهد.

وی تأکید کرد: مردم تصور غلطی دارند و فکر می کنند همیشه باید دولت جاده را بسازد و رایگان در اختیار آنها قرار دهد؛ در حالی که در خصوص سایر خدمات مانند برق، آب و گاز اینگونه فکر نمی کنند و بهای خدمات دریافتی را می پردازند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

کوکی: 1396/2/1710:07:45،
130
9
دیگه میگن طرف داره میره شمال کلی خرج ویلا و ..... میکنه بزار ما هم یه تیکه ازش بکنیم.
مرتضی: 1396/2/1711:01:20،
84
9
یه اتوبان زپرتی بعد 20 سال و 1000کشته و هزاران میلیارد خرج هنوز توش گیرن ...تو این مدت یکی مثل المانیا از انسان نخستین رسیده به فضا !
حسنک: 1396/2/1711:23:10،
97
7
مردم قدیماااا اصلا فکر نمیکردند.شما اومدین گفتین با این همه معادن و منابع و نفت و گاز ، همه چیزو مفتی بهتون میدیم.حالا چی شده بخاطر جاده هم از مردم مالیات و عوارض میگیرین؟؟!
ساختن جاده چالوس با امکانات و تکنولوژی اون دوران معادل کشیدن جاده دور دنیا با تکنولوژیه امروزه.
مهندس وحید ص: 1396/2/1713:12:27،
35
9
با سرمایه ملی متعلق به مردم اتوبان را میسازن.
بعد میخان پولشو از مردم بگیرن.
من شیرازم و سالی یبار میرم تهران.فقط سئوالم اینه که چرا باید پولدارهای تهران براحتی هر دقیقه ازش استفاده کنن و اقشار ضعیفتر همون تهرون مثل کارگرا نتونن؟
کلا همیشه دولت دستش تو جیب مردمه و عادت کرده.

فرقی هم نمیکنه کی رئیس دولت باشه.
قلی: 1396/2/1713:47:00،
34
6
احتمالا شعار محوری انتخاباتی دوره های بعدی ریاست جمهوری حذف عوارض آزاد راه تهران شمال خواهد بود.
یاوری: 1396/2/1710:09:43،
104
7
درآمدهای مالیاتی روز به روز در حال افزایش است
هر کاری هم که میکنیم
حکومت مالیات میگیره
حتی وقتیکه میریم رستوران برای غذا خوردن که
شده تفریح مردم ایران - جز این تفریحی دیگه ای برامون نمونده با اینها -
از حقوق هامون هم مالیات میگیرن
از ورثه مالیات میگیرن
با این مالیات جاده میسازن
نفت و گاز و منابع ایران را در دست دارند
و باز هم برای استفاده از اونها از مردم ایران مالیات میگیرن
بعدش
بعد از مدتها یک جاده ای میسازن
باز هم میخان برای تردد از اون مالیات بگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا وکیلی یک کمی به رفتارتون با مردم دقت کنین
خیلی زشته
اگر ایران نفت و گاز و طلا و ذغال سنگ و فولاد و چدن و اورانیوم و .... نداشت درست
اما با داشتن این همه معادن
بیش از نیمی از مردم زیر خط مرگ هستند
چه شده بر شما ؟؟ مدیریت بلدین اصلا ؟؟
فقط شعااااااااااااااااااااااررر
افتخاری: 1396/2/1711:06:40،
56
8
جناب یاوری
اضافه نمایین به گفتههایتان که با ساختن این آزاد را ه
میلیونها متر مربع محیط زیست را نابود کردند
اونوقت به ریختن پوست پفک و خربزه مردم گیر میدن که
آآآآآآی شما مردم دارین محیط زیست رو نابود میکنین
اینها هنوز نمیفهمن که
اون محیط زیست شما حاصل
صدها هزار سال واکنش و رشد طبیعت است و با خراب کردنش
نمیتونن که
در چند سال یکی دیگخ عوضش رو بسازن
اصلا اینها تا حالا برای مردم و ایران چیزی ساختن یا فقط خرابکاری بوده ؟
مردم رو کردن ماشین سوار محض
به هر کسی یک لگن حلبی قاتل افراد و محیط زیست
به 3 برابر قیمت میفروشن
مردم بیچاره هم تفریحشون شده برن شمال
اینجوری اونجا هم نابود میشه تا چند سال دیگه
ایراد از مردم نیست
مدیرانی که به فکر درآمد خود و سهامهایشان و شرکتهایشان هستند
بعدش اون پولها بره دبی و اسپانیا و ترکیه و ...
مردم هم زیر خط مرگ بمونند
دلاوری: 1396/2/1711:15:43،
33
7
پاسخ به یاوری
اضافه کنین تخریب میلیونها متر محیط زیست که برای
بوجود آمدنش
صدها هزار سال زمان صرف شده اما د رعرض چند سال خراب میشه . در عوضش هم نمیتونن که بسازن
و بعدش میلیونها ماشینی که در این جاده رهسپار میشوند به شمت شمال و اوونها هم باعث تخریب بیشتر محیط زیست میشوند
مدیریت اینها اینجوری
بعد از چند دهه ایران داره نابود میشه
تفریح مردم هم شده سوار قوطی حلبی شدن
و گاز دادن و دور دور کردن
بخاطر اینکه شرکتهاشون سود ده تر بشه و پول رو پول بزران بروند
دبی اسپانیا ترکیه و ... سرمایه گذاری یا برن
کانادا استرالیا برای اقامت و موقع مقرر
با چمدونها برن اونجا زندگی کنن
مردم هم همچنان زیر خط مرگ زندگی کنن
سالار: 1396/2/1710:12:06،
46
14
احتمالا پول تمام ایرباس ها رو هم بخوان از عوارض این آزادراه بکشن بیرون!!!
تهران پردیس 20 کیلومتر هم نیست 5 هزار تومنه!!!
حالا این که 100 کیلومتر نباید کمتر از 30 هزار تومن باشه
ملک: 1396/2/1710:17:26،
64
6
تصور غلط را تو داری که بعد از 20 سال هنوز جاده را نساختی به فکر عوارض 100 هزار تومانی ان هستی.
ايرانی: 1396/2/1710:28:42،
65
7
100 هزار تومان . چرا اينقدر کم؟ بکنيدش 1 ميليون. اينطوری ترافيک جاده هم کم می شه !!!!!!!!
رضا: 1396/2/1710:34:47،
32
14
جاده چالوس باید به عنوان میراث ملی ثبت بشه. و تغییری نکنه. تعریض جاده چالوس یعنی چی ؟!!!!
ناشناس123: 1396/2/1711:37:57،
40
7
دیگه اختلاس قدیمی شده میخوان پول زور بگیرن حلال باشه
محمد نیکان: 1396/2/1713:28:48،
16
6
با سلام و درود آزادراه تهران شمال درصورت احداث هر چهار قطعه ۱-۲-۳-۴ کاربرد دارد نه ۱۵ سال دیگه با این افزایش ناگهانی حجم خودروها ؛ می بایست هرچه سریعتر نسبت به تامین بودجه جهت احداث قطعات ۲ و ۳ توسط شرکتهای داخلی و خارجی متخصص ( نه چهارتا کانکس و یه مشت کارگرچینی) با دادن امتیازات ویژه و قرارداد BOT که بتوان از پیمانکار متخصص انتظار کیفیت ساخت و ضمانت چندین ساله پس از سالهای بهره برداری را داشت. یکبار برای همیشه میبایست سرلوحه طرحهای عمرانی این سرزمین زیبا و چهار فصل گردد.
خودتی: 1396/2/1713:30:43،
19
30
ولی انصافا برید هزینه احداث هر متر تونل رو ببینین، یکم حق میدین عوارض بالا بگیرن
بهرام: 1396/2/1716:20:50،
10
7
انصافا جنابعالی برو درآمد هر ثانیه از این کشورو بببین بعد حق میدی نظر ندی!
خودتی: 1396/2/1800:26:46،
4
5
چرا همه چیز رو به همه چی ربط میدی؟ اینکه ازاد راه ها با سرمایه خصوصی ساخته بشن خیلی بهتر از اینه که دولت منابع محدودش رو اینجا گیر بندازه! چون برگشت سرمایه ازاد راه حداقل 10 ساله!
دولت نباید توی اقتصاد دخالت مستقیم داشته باشه، فقط مدرسه، اتش نشانی، بیمارستان، پاسگاه و امثال این رو باید بسازه نه اینکه درامد یک ماه نفت رو گیر بنذازه تو یک پروژه سنگین که 5 سال ساخته شه 20 ساله برگرده
من فکر میکنم عقلانیش اینه که عوارض بیشتر بدیم ولی پول نفت بره خرج توسعه مناطق محروم بشه، خرج توسعه بنادر بشه . ...
بهرام: 1396/2/1808:44:41،
8
4
از روزی که کلنگ آزادراه خورد اگر روزانه 10 متر کار میکردند و نه بیشتر!! تا امروز باید 110 کیلیومتر آماده میشد.
توجه نمودید؟؟ روزی فقط 10 متر..!!
خودتی: 1396/2/1814:41:56،
9
4
مشکل عدم پیشرفت این ازاد راه قراردادش هست که اگر پیمانکار چینی هیچ کاری هم نکنه، ایران باید باز هم حقوق کارگرانش رو بده! این مشکل از قرارداد بوده.
وحید یوسفی: 1396/2/1714:22:48،
24
6
فقط بلدند پول بگیرند مسئولین زحمتکش
هیچ کار دیگه ای از دستشون برنمیاد
البته انتظار بیشتری هم نمیشه ازشون داشت
اینجوری تربیت شدند
نازي: 1396/2/1714:30:17،
27
6
انگار دولت از جيب خودش و زن و بچش داره جاده ميسازه به اندازه ٦٠ تا اتوبان تو همين پروژه فقط پول به جيب زدين
بهرام: 1396/2/1716:11:52،
21
6
تعجب نکنید اگر روزی دیدید میگن بابت این مالیات و عوارضی که پرداخت کردی باید 9% عوارض و مالیات بدی..!
رضا: 1396/2/1720:15:47،
11
5
در کشور امارات هیچ گونه مالیات و عوارضی از مردم گرفته نمیشه با این استدلال که فروش نفت اونها رو جبران میکنه.
پس پول نفت تو این معادله یه مجهوله که عوام که ما باشبم نباید بدونن چب میشه.
البته همه میدونن مگر این که نخوان بدونن یا مهم نیست که بدونن .
بگذریم چه هوای ابری خوبیه این روزای تهران

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار