کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‎‌شنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۵۴۵۵پنجشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۵۸۹۴۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شده و این در شرایطی بود که ارزش دلار آمریکا نیز با افزایش همراه شده است.

قیمت طلا که روز گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز بار دیگر تحت تاثیر نگرانی های مربوط به تنش در شبه جزیره کره و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار آمریکا نیز مانع افزایش قیمت طلا شده است. رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1280 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه با کاهش 0.8 درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد در یک ماه اخیر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر شش ارز معتبر بین المللی با 0.1 درصد افزایش روبرو شد  و به 99.46 واحد رسیده است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا و شک و تردید نسبت به تصویب برنامه های مالیاتی دولت ترامپ، موجب شده است تا انتظارات مربوط به افزایش تورم در اقتصاد آمریکا با ابهام جدی روبرو شود.

در حالی که دولت ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد ولی به نظر می رسد تصویب این طرح در کنگره با چالش و موانع جدی روبرو خواهد بود.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در توکیو تاکید کرد: آمریکا با متحدانش و چین همکاری خواهد کرد تا فشار اقتصادی و سیاسی بر کره شمالی را افزایش دهد و واشنگتن هر گونه حمله احتمالی کره شمالی را با پاسخ موثر و منکوب کننده، شکست خواهد داد.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: چشم انداز اقتصادی منطقه یورو بهتر شده است ولی هنوز زمان متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی فرا نرسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.39 درصد افزایش روبرو شده و به 860 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در ساعات آینده تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها