کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

مزدا3 جدید را بهتر بشناسیم

کدخبر:۳۴۶۹چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲:۵۸۱۱۳۱۲ بازدید

در سال‌های اخیر خودروسازان لوکس مانند لکسوس و مرسدس‌بنز توجه خود را به سمت اتومبیل‌های شهری در ابعاد نسبتا کوچک‌تر معطوف کرده اند.
مزدا3 جدید را بهتر بشناسیم

مزدا نیز با مدل 2014 از اتومبیل محبوب خود Mazda3 برای رقابت وارد این عرصه شده است. با وجود اینکه بسیاری از خودروسازان لوکس قیمت پایه محصولات خود را 30000 دلار قرار داده اند، قیمت مزدا 3 نسبتا اقتصادی تر (18.945 دلار) تعیین شده است. این شرکت تلاش کرده تا جای ممکن از لحاظ ظاهر، سواری و همچنین تکنولوژی چیزی از رقبای خود کم نداشته باشد. همه اینها در حالی است که مشتری جهانی مزدا3 با دو نسل قبلی این خودرو تجربه عالی را داشته است. اکنون باید دید این تولیدکننده ژاپنی با ریسک بسیار چه آینده‌ای را برای نسل سوم فراهم کرده است.

مزدا 3 مورد آزمایش نمونه هاچ‌بک بوده که محبوبیت بیشتری نسبت به به مدل سدان خود دارد. خطوط منحنی زیبا در طراحی بدنه آن را از دیگر ماشین های خیابان متمایز می کند. دماغه ماشین عریض بوده و انحنای رو به بالای گل گیر و سپر جلو به زیبایی ظاهری آن افزوده است. انحنای خاص سقف تا انتهای ماشین این حس را القا می کند که انگار محفظه بار وجود ندارد. با باز کردن درب صندوق عقب از فضای زیادی که در اختیار خواهید داشت متعجب می شوید با تا کردن صندلی های عقب این فضا تا 47 فوت مربع افزایش پیدا می کند.

تکنولوژی تراز اول

این مدل از مزدا 3 پسوند «S» و یا «گرند تورینگ» را به همراه دارد تجهیزات استفاده شده در اتاق همگی از به روزترین تکنولوژی بهره برده و همگی در سطح استاندارد قرار دارند. مزدا 3 جدید نه تنها یک سیستم ناوبری مجهز دارد بلکه صفحه نمایش جلوی شیشه ، سیستم هشدار خروج از لاین و مانیتور نقطه کور نیز در آن تعبیه شده است. 
 

o8brrj037xc81vb39ft0.jpg


برای استفاده از این امکانات یک صفحه نمایش 7 اینچی رنگی در روی داشبورد و تعدادی کلید در پائین کنسول قرار گرفته . به نظر می رسد مزدا ترکیب کلیدهای کنسول و نحوه قرار گرفتن آنها را از خودروسازان اروپایی قرض گرفته است. در صفحه اصلی پنل،‌ آیکون های مربوط به عملکرد ناوبری ، استریو ، تلفن همراه قرار دارد و انتخاب گزینه توسط سلکتور در کنسول . مشابه سیستم آی درایو در بی ام انجام می شود و سلکتور قابلیت حرکت در جهت ها را برای کاربری بیشتر دارد. پنل نمایش نیز تاچ اسکرین است. فرمان های صوتی نیز امکان استفاده از برخی قابلیت ها مانند شماره گیری و دستورات ناوبری را فراهم می کند اما امکان انتخاب موسیقی به کمک دستورات صوتی وجود ندارد. 


سیستم ناوبری نقشه ها را با دقت بالا نمایش می دهد ، نقشه ها در بعضی مناطق دارای رندر سه بعدی بوده و راهنمای لاین و محدوده سرعت مجاز را به همراه دارد. راهنمای تعویض لاین در صفحه جلوی شیشه نیز نمایان می شود. نقشه های به کار رفته در سیستم ناوبری قابلیت نمایش ترافیک مسیر را دارد به شرطی که به wi-fi گوشی همراه و یا مودم همراه متصل باشد. بلوتوث مزدا 3 جدید از آخرین تکنولوژی بلوتوث استفاده می کند بدین صورت که اینترفیس بلوتوث اجازه انتخاب موسیقی ذخیره شده در گوشی تلفن را از روی پنل نمایش می دهد. اکورا RLX تنها خودرو مجهز به این فناوری در حال حاضر است. کنسول خودرو مجهز به 2 درگاه USB و آنتن رادیوی HD ماهواره ای است.
 

ubhkb5e443cv5pn2ud2u.jpg


صفحه نمایش جلوی شیشه ویژگی جالبی است که کمتر در خودروهای کامپکت دیده می شود. البته نحوه قرارگیری آن در این خودرو کمی عجیب است! به جای نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو ، اطلاعات بر روی یک پنل شفاف پلاستیکی که روی داشبورد قرار دارد نمایش داده می شود. این صفحه مونوکرویک ، اطلاعات سرعت ، هشدار خروج از لاین و راهنمای مسیر را نشان می دهد. سیستم هشدار و نقاط کور نیز از ویژگی هایی است که کمتر در خودروهای این کلاس دیده می شود. در صورت قرار گرفتن خودروهای جانبی در لاین های کناری خودرو که در نقطه کور دید راننده هستند ، آیکون هایی بر روی آینه های جانبی به راننده هشدار می دهند. هنگام حرکت با دنده عقب نیز دوربین دید عقب در پنل نمایشی خودرو نمایان می شود.
 



ویژگی های تکنولوژیک تنها بخشی از قابلیت های بالای این خودرو است. مزدا 3 گرند تورینگ مجهز به یک موتور 4 سیلندر 5. 2 لیتری با تزریق مستقیم است. موتور 5. 2 لیتری این مدل 184 اسب بخار نیرو تولید می کند که در مقایسه با وزن 1400 کیلوگرمی خودرو عدد قابل ملاحظه ای است. یکی از نقاط بسیار مثبت این مدل از مزدا 3 فرمان پذیری و سیستم تعلیق آن می باشد. خودرو به سرعت به تمام اعمال راننده پاسخ می دهد و سیستم تعلیق نیز به راحتی از پس دست اندازها و نامتوازن بودن مسیر برمی آید. فرمان خودرو دارای بوست الکتریکی بوده و به سرعت به چرخش در دو جهت پاسخ می دهد. سیستم هدایت و فرمان نیز به صورت الکترونیکی با کمک فنرها و سیستم تعلیق هماهنگ می شود تا بهترین تجربه رانندگی ممکن را فراهم کند. سیستم انتقال نیروی 6 سرعته با گیربکس اتوماتیک تجربه خوبی را در حین رانندگی ارائه می‌کند. سیستم انتقال نیرو دارای حالت دستی نیز می باشد که با کمک پد کنار فرمان می توان دنده را تعویض کرد. البته استفاده از دنده دستی بیشتر در سبقت گیری و یا کم کردن سرعت خودرو کاربرد دارد. با وجود اینکه این مدل از مزدا 3 برای مصارف و محیط های شهری طراحی شده نمی توان از کلید اسپرت بر روی کنسول این خودرو گذشت.

با فشردن آن پدال گاز حساس تر شده و برنامه تعویض دنده نیز برای تولید بوست بیشتر در حرکت تغییر می کند. البته در این حالت رانندگی سیستم تعلیق کمی نامتوازن عمل می کند که با توجه به وضعیت انتقال نیرو در حالت اسپرت منطقی به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودروی اقتصادی 4. 8 لیتر در 010 کیلومتر در شهر و 1. 6 لیتر در 100 کیلومتر در بزرگراه است. با وجود اینکه این خودرو 30 اسب بخار از مدل 2 لیتری خود بیشتر نیرو تولید می کند مصرف سوخت آن تفاوت بسیار اندکی دارد. مصرف سوخت بسیار کم این خودرو مدیون سیستم بازسازی ترمز iLoop مزدا است. سیستم iLoop انرژی حرکتی را در حین ترمز به نیروی الکتریکی تبدیل می کند که مشابه خودروهای هیبریدی است. به جای استفاده از الکتریسیته تولید شده به عنوان نیروی حرکتی از آن برای تأمین نیروی تجهیزات جانبی خودرو استفاده می شود که در این صورت بار اضافی از روی ژنراتور خودرو برداشته می شود. BMW نیز از همین سیستم استفاده می کند.
 



حرف آخر

مدل 2014 مزدا 3 فراتر از انتظار ظاهر شد و خودروسازان دیگر را مجبور به بازبینی سیاست های تولید خودروهای اقتصادیشان خواهدکرد. تجهیزات و تکنولوژی موجود در اتاق از بهترین نمونه های موجود بوده با این وجود سیستم ناوبری و نمایش اتوماتیک آنلاین تا حدودی مأیوس کننده است . از دیگر ویژگی هایی که نبود آنها در این خودرو ملموس است می توان به کروز کنترل تطبیقی و جستجوی آنلاین محل خودرو اشاره کرد. تجربه رانندگی با این خودرو نیز همانطور که قبلا اشاره شده بسیار عالی و دلپذیر است. قیمت مزدا 3 مدل 2014 گرند تورینگ هاچ بک 000. 27 دلار بوده و مزدا 3 مدل «i» که تنها تفاوت آن با مدل گرند تورینگ موتور 2 لیتری آن است 245 . 23 دلار قیمت گذاری شده است که قیمت اقتصادی مناسبی نسبت به رقبای خود در این کلاس دارد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

matin: 1392/11/2315:29:57،
235
45
مزدا 3 واقعا حرف نداره من نمیدونم چرا مردم ایران همش گیر میدن رو کیا هیوندا و.... این مزدا اینجا هم خیلی خوشکله
سامان: 1392/11/2317:50:58،
49
29
من هر دو مدل قدیم و نیو رو داشتم.اگه فروختم به این علت بود که کفش پایین بود و به هر چیزی میگرفت حتی بعضی مواقع سرعت گیر!
اما الآن آزرا2009 دارم خدارو شکر زیرش نمیگیره و جایی که نرفتم نیست
MATIN: 1392/11/2319:13:58،
67
27
یکی به اون بهمن خودرو بگه به جای وارد کردن فاو آشغال چینی این رو وارد کنه
Crystal : 1392/11/2321:06:23،
46
47
عزیزان خواهشا روی این ژاپنی بحث نکنید ما خودمون پراید و سمند و پارس و چندتا آشغال دیگه به این خوبی داریم چه نیازی به این ماشین هست ؟ تازه وانت پراید هم داریم کفش هم گیرنمیکنه هرچند مدل اصلی شون هم گیر نمیکنه هرکی از جونش سیر شده پیشنهاد میدم پراید بگیره چون هنگام تصادف قبل از برخورد خودش چپ میکنه
Crystal : 1392/11/2321:06:44،
28
41
جدا از این پراید میتونید گوشی های جی ال ایکس هم استفاده کنید یکی از مزیت های خوبش هم اینه که به راحتی توی جیب جا میشه اینی که گفتم ربطی به موضوع ماشین نداره ولی صرفا جهت اطلاع بود آخه مهندسین ما خیلی خلاقیت دارن
مصطفی: 1392/11/2323:17:56،
39
32
دلیل اینکه به خودروهای کره ای گیر دادند بخاطر تنوع زیادشونه واین هم از این جهته که وارداتی اند ولی مزدا3 رو گروه بهمن مونتاژ می کنه و تنوع نداره. والا از نظر کیفیتی هیچ کس منکر کیفیت یسیار بالای محصولات مزدا نیست
رادمهر : 1392/11/2323:19:37،
34
26
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
ali: 1392/11/2323:51:53،
31
38
من برای این که مزدا3 کفش خیلی پایینه باهاش مخالفم
امیدوار: 1392/11/2406:06:06،
23
36
مزدا ماشین فوق العاده ای و همراه با تویوتا و لگزوز که از شرکت تویوتاس
جز 5 شرکت پر فروش دنیا شد،یعنی 3تا ژاپنی
در ضمن استهلاکش کمه و به تویوتای کوچک معروفه.
مجتبی: 1392/11/2410:22:44،
24
23
دست ما کوتاه است و خرما بر نخیل
نفرین بر هر چی مسئول بی غیرت و بخیل
اشکان: 1392/11/2315:30:11،
49
33
الان بهتر شناختمش ژاپنی نامرد گرون رو.
محمد: 1392/11/2315:45:31،
32
117
دنا بهتر از این با قیمت کمتر
جواد: 1392/11/2316:21:45،
85
20
ماشين بسيار عالي با قيمت جهاني 57000000 تومان .ولي اين خودرو ميخواد با چقدر اختلاف در ايران فروخته بشود. ما داريم مافياي خودرو را درايران تقويت ميكنيم.هموطنان خود دانيد
پيروز و سربلند باشيد
کاوه: 1392/11/2316:25:18،
40
70
"مزدا همیشه یک خودروساز پیرو بوده در صورتی که هیوندای یک خودروساز پیشرو هست. ساخت جنسیس صحه گذاری بر این مطلب است." نقل از autocap مجله روز تخصصی ماشین در آمریکا
مهدی: 1392/11/2411:42:02،
27
31
ندیدیم یکی کره ای را پیشرو میدونه
جنسیس علت خوب بودن فنی اش موتور گیریبگس ژاپنی
جنسیس جدید هم اتاقش از کرایسلره بابا پیش رو
کاوه: 1392/11/2316:34:14،
30
57
من فکر میکنم از نظر طراحی بدنه محصولات کره ای بخصوص هیوندای و کیا موفق تر بوده اند وکمپانی مزدا برای رقابت باید طرح های بهتری ارایه نماید .
امین: 1392/11/2316:50:53،
34
44
یادم هست چند وقت پیش همین ایران جیب یه مقاله نوشته بود مزدا 3 جدید را جز زشت ترین ها معرفی کرده بود. حالا یه مقاله نوشتته که خیلی زیباست! معلومه که .... . برداشت با شما! ولی آقا یا خانم ایرانجیب اینطوری میشه رو تحلیل های شما حساب کرد؟
مجتبی: 1392/11/2410:44:19،
22
28
اصلا،کلا میشه روت حساب کرد، ایران جیب؟! تو که سری تو سرا داری و دستت به اون بالاها میرسه،میشه کاری کنی منم به همین زودیا یکی از اینا بدون تعرفه گمرک و ... بخرم؟
فرزاد: 1392/11/2317:18:46،
49
30
مزدا وتمام محصولات ژاپني را نميتوان با هيونداي وكيا مقايسه كرد تكنولوژي ژاپن خيلي بالاتر وماشين ژاپني يه چيز ديگه اس مثل پرادو در مقايسه با سانتافه كه پرادو واقعا يه شاسي بلند براي شرايط سخته اما سانتافه يه شاسي بلند نسبت به پرادوخود ظريف و ظعيف يا تيانا در برابر ازرا
به جون خودم: 1392/11/2318:26:46،
30
90
واقعا رقابت خودروسازان جهان عجب رقابتیه

و همه همه برای امنیت و رفاه و اسایش مردم تولید میشه

البته با ضمانت های معتبر
مجيد: 1392/11/2318:40:29،
25
24
من مزدا3 مدل 1388 دارم،طي اين 4سال خيلي ازش راضيم و بي آزاره ولي تنها مشكلش خشك و پايين بودن زير و بندشه. حالا اين مدل جديد كي به بازار ايران مياد؟
حق و صبر: 1392/11/2319:33:59،
31
45
بازم دلم سوخت وقتی قیمتشو دیدم
یه کارمند توی اروپا (حقوق متوسط مارمندا توی اروپا 3 تا 6 هزار دلار در ماهه) می تونه راحت یکی بگیره
به تومن هم حساب کنیم میشه حدود 75 ملیون تومن
اگه بیاد ایران میشه حدودا 160 ملیون
حالا با متوسط حقوق کارمندای ایران حساب کنید ببینید میشه خرید یا نه !
جریان: 1392/11/2319:39:42،
42
31
از رو پراید کپی کردنا!!!!
علی: 1392/11/2320:55:47،
34
35
واقعا هر مبلغی به مزدا بدی می ارزه من مزدا نیو دارم 70 هزار راه رفته و سه نفر هم از این ماشین استفاده می کنند باورکنید تا امروز کوچکترین اذیتی نکرده خیلی خیلی بی آزاره .
tatai: 1392/11/2321:07:10،
23
22
حق و صبر 19000 دلار میشه 57 نه 75 اول ضرب را یاد بگیر بعدش ....
mmb: 1392/11/2409:11:01،
23
23
عزیزم قیمت پایه مزدا 3 17000 دلاره این خودرو 23000 دلار و 27000 دلاره که بین 70 تا 80 میلیون درمیاد
ال: 1392/11/2323:27:12،
15
29
فقط باردو و 405 . بقیه الکی پول میدی تو ایران . یه جاج خانم میاد میزنه بهت داغونش میکنه
به همین خاطه که ایراکو ... ماشین گرانقیمت نمیزنهههههه
دادا: 1392/11/2407:31:18،
59
25
اگه مزدا3اینقدر خشک نبود وصدای لاستیکاش اینقدر به داخل نمییومد واقعا بی نظیر بود
ماشالا: 1392/11/2410:19:37،
16
20
خیلی خوب است

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل