کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش صادرات فرش ایرانی به آمریکا


کد خبر : ۳۴۶۴۹سه شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱:۳۶۱۱۶۳ بازدید

مرکز ملی فرش ایران از افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا پس از اجرای توافق اتمی ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی خبر داده است.
افزایش صادرات فرش ایرانی به آمریکاافزایش صادرات فرش ایرانی به آمریکا

مرکز ملی فرش ایران از افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا پس از اجرای توافق اتمی ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی خبر داده است.

این توافق در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد. بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی، صادرات فرش ایرانی به آمریکا به کلی متوقف شده بود.

حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش گفته است: "با اجرای برجام، درهای بازار این کشور (آمریکا) به روی فرش ایرانی باز شد به شکلی که در ۱۱ ماهه امسال ۳۲۱ میلیون دلار فرش به خارج صادر شد که ۸۰ میلیون دلار آن سهم بازار آمریکاست."

در متن توافق جامع اتمی ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی، به لغو تحریم واردات فرش دستباف ایرانی اشاره شده است.

در سال ۲۰۱۰ میلادی با مصوبه کنگره و تایید رئیس جمهوری آمریکا صادرات فرش دستباف ایرانی به این کشور متوقف شده بود.

این در حالی بود که بعضی گزارش‌ها حاکی از آن بود که از آن زمان، فرش‌های ایرانی به نام فرش‌های "غیر ایرانی" وارد بازار آمریکا می‌شد.

اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف یک سال بعد از ممنوعیت صادرات فرش ایرانی به آمریکا (۲۰۱۱) اعلام کرد "بخش اعظمی از فرش‌هایی که از کانال کشورهای پاکستان، ترکیه و نظایر آنها به بازار آمریکا صادر شد در واقع تولید ایران بودند که به نام این کشورها صادر شده بودند."

در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان در دهه ۸۰ میلادی هم با اعمال ممنوعیت صادرات فرش ایرانی به آمریکا، صادر کنندگان ایرانی فرش خود را از طریق کانادا به آمریکا ارسال می کردند.

آمار تازه مرکز ملی فرش ایران در حالی از افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۹۵ خبر داده است که وزارت خارجه ایران هم در گزارش مشابهی که حدود دو ماه پیش منتشر کرد افزایش صادرات این کالا را به آمریکا تایید کرده است.

وزارت خارجه ایران در گزارش سه ماهه خود درباره "برجام" گفته بود: "ایران در ۸ ماهه اول سال جاری (۱۳۹۵) حدود ۲۰۵ میلیون دلار فرش به کشورهای دیگر صادر کرده است."

فرش دستباف ایران یکی از منابع درآمد ارزی و ایجاد اشتغال برای چند صد هزار نفر در این کشور است که به شیوه صنعت خانگی یا در کارگاه های تخصصی تولید می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها