کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

با تغییر تعرفه‌ واردات خودرو , بازار رقابتی میشود ؟

کدخبر:۳۴۵۲سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱:۱۴۶۷۴۲ بازدید

رییس شورای رقابت با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در رابطه با تعرفه خودروهای وارداتی به کشور اظهار کرد: امیدواریم با تغییر در این تعرفه‌ها رقابت‌ در بازار داخلی خودرو افزایش یابد.

رضا شیوا با بیان اینکه شورای رقابت در تلاش است نسبت به فرمول قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر کند گفت: کارگروه ما از مدت‌ها پیش بررسی این موضوع را آغاز کرده است. در کنار آن بحث تعرفه خودروهای وارداتی نیز به صورت سالانه از سوی دولت مشخص می‌شود که شورای رقابت تلاش کرد با ورود به این موضوع نسبت به رقابتی‌تر شدن بازار خودروهای داخلی اقدام کند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که بر بازار خودروی ایران حکمفرماست نمی‌توان انتظار داشت در کوتاه مدت رقابت چندانی در عرصه خودروسازی به وجود آید. از این رو شورا نسبت به اجرایی شدن برخی از روش‌ها در کوتاه مدت برای بالا بردن سطح رقابت بازار، اقدام کرد که یکی از این محورها، بحث تغییر در تعرفه خودروهای وارداتی بود.

شیوا با اشاره به توافق ژنو و کاهش برخی تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد: با توجه به بهبود اوضاع بین‌المللی اقتصاد ایران، امیدواریم در طول چند سال آینده شاهد حضور پررنگ‌تر خودروسازان خارجی در کشور و ادغام آن‌ها با خودروسازان داخلی باشیم اما تا آن زمان می‌توان با سیاست‌گذاری خاص در تعرفه خودروهای وارداتی، وضعیت رقابت را بهبود بخشید.

وی درباره جزئیات مصوبه شورای رقابت درباره تعرفه خودرو نیز تصریح کرد: در این مصوبه شورای رقابت تلاش کرد خودروهایی که بیشتر مورد مصرف مردم قرار می‌گیرند را مد نظر قرار دهد از آن رو تعرفه ورود خودروهای خارجی پایین‌تر از 2000 سی‌سی که بیشتر از دیگر خودروها در اختیار مردم است را کمی پایین آوردیم تا راه جدیدی برای ورود خودروهای مورد نیاز مردم به وجود آید.

شیوا اضافه کرد: البته در تعرفه‌های جدید نرخ تعرفه ورود خودروهای بالای 2000 سی‌سی تغییراتی به سمت افزایش داشته است و نرخ خودروهای بالای 3000 سی‌سی به 100 درصد رسیده است تا از این رو بحث سیاست‌های کلان دولت نیز آسیب نبیند.رییس شورای رقابت در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه جدید تعرفه وارداتی خودروها در کوتاه مدت می‌تواند به عنوان وسیله‌ی مناسب در بازار به کار آید تا کمی شاهد رقابتی‌تر شدن بازار خودرو باشیم. هرچند این امر در بلند مدت باید با تقویت و تجهیز خودروسازان داخلی و وارد شدن خودروسازان خارجی به کشور، تکمیل شود.
 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

محسن: 1392/11/2215:41:10،
257
19
خودتونو مسخره کردین به نظرتون الان بین مونتاژ کارای ایرانی و خودروسازای خارجی رقابت به وجود اومد!!!؟؟؟ دیگه الان همه مردم میدونن شورای رفاقت هم از سر خودشونه
مردم: 1392/11/2217:48:17،
80
20
مسئولین محترم،
میدونیم چه خبره...
لطفا یه قیمت عادلانه زیر میزی بگین مردم بهتون بدن که دیگه ده تا دست از رو میز نگه تعرفه برای رقابت خودرو سازیه...!!!؟؟؟
سینا: 1392/11/2217:51:18،
82
15
قدرت لابی آقازاده ها کجا قدرت شورای رقابت کجا ؟
اسفندیار: 1392/11/2222:03:18،
45
17
شورای رقابت مگه حقوقشون رو ملت میدن که از ملت طرفداری کنن این فقد یه حرفه اینکه بگن شورا به فکر ملت هستن ولی درعوض فقد هوادار خودروسازاهستن.
مگه جمشیدپژوهان بعد2سال تونست قیمت مگان ال90 رومشخص کنه؟
هم وطن: 1392/11/2301:12:22،
37
21
نیازی به مداخله شورای رقابت و رفاقت نیست، مردم 4 ماه خودرو نخرند تا باد کنه روی دستشون، خود بخود همه چیز درست می شه، هم قیمت لگن های داخلی میاد پایین، هم تعرفه واردات رو پایین میارن، پس همت کنین و نخرین....
m: 1392/11/2308:44:40،
21
17
یعنی چی این حرفا ؟ چرا همه قضیه رو نمیگین؟
از این طرف اومدن وارداتو تعرفشو کم کردن از طرف دیگه با دلار 2650 حساب میکنن خوب یه دفعه بگین هیچی دیگه البته اگه بازم گرونتر نشه
مجتبی: 1392/11/2215:47:49،
66
21
اول اینکه الانم رقابت خوبی بین خودروسرهم کنهای داخلی برای فروش بیشتر بنجلهاشون با قیمت هر چه بالاتر به مردم خاموش ماست.دوم اینکه تا حالا کجا بودین که به فکر ایجاد رقابت نبودین.سوم اینکه با دو،سه برابر شدن قیمت خودروهای خارجی این چند درصد کاهش تعرفه چقدر قدرت خرید مردم رو بالا میبره؟
ℒℴѵℯ: 1392/11/2215:48:07،
262
19
آره دیگه 100٪ تا 400٪ تعرفه میگیرن تا خودرو های آشغال خودشونو به ملت بفروشن
این همه پول کجا میره؟
مجتبی: 1392/11/2215:50:18،
56
20
چهارم اینکه کو تا چند سال دیگه!ده جور دیگه تحریم خواهیم شد و شما برای خرید آمبولانس و نعش کش چینی،توی مجلس افزایش تعرفه رو خودجوش و هماهنگ تصویب می کنین.پنجم اینکه شما نشون دادین خوب مردم رو میتونین چند ماه سرگرم کنین و آخرش هیچی.ششم اینکه...!بی خیال بابا!کو گوش شنوا؟
سعيد: 1392/11/2215:55:58،
63
23
ديگه تصميم دارم نظري به هيچ خبري ننويسم چون از ماست كه بر ماست.
هومن : 1392/11/2216:10:37،
44
24
بازار خودرو موقعی رقابتی میشود که تعرفه واردات خودرو صفر شود. آن وقت است که در مقابل سوناتای 85 ملیونی و کمری 90 ملیونی کسی سراغ مگان ایرانی 90 ملیونی و ماکزیمای 110 ملیونی ایرانی نمیرود. در این صورت مگان ماکزیمای تولید ایران به ترتیب 40 و 60 ملیون بیشتر نمی ارزند.
بهروز: 1392/11/2216:19:19،
47
20
اگه واقعا به فکر ملت هستید زمانیکه دلار 3برابر میشه تعرفه باید حداکثر5 درصد بشه چون قیمت یک ماشین 20000 دلاری با ارز1226 وتعرفه 100 درصد برابر 50 میلیون میشود ولی با دلار مبادله ای 2500وحذف تعرفه برابر 50 میلیون میشه .ایا درست فکر میکنم؟
وحید: 1392/11/2216:51:23،
42
19
شورایی رقابت چیه .نان خشکه فروشه
کارشناس وارداتی: 1392/11/2216:54:45،
60
25
نعرفه92 با 2450 حساب میشد
93 با 2650 یعنی 10 درصد افزایش
مالیات هم از 6 درصد شد 8
دلار ازاد هم که ارزون نشده
ماشین های داخلی هم ملزم به هیچ استانداردی نیستن چون قیمت میره بالا
فرسوده هم که از 1 تا 3 شده 7.5 تا 11 ملیون
شماره گذاری و ترخیص و بیمه هم هر سال گرون میشه
اگه تعرفه صفر میشد یه ذره رقابتی میشد
علی: 1392/11/2216:57:00،
70
32
من ماشین ندارم..ماشین صفر هم زیر پام نمی ندازم....چون اگه ماشین صفر بخرم اون رو نشانه بی شرفی و خیانت
خودم به مردم می دونم....خیلی باید بی شرف باشم با ماشین صفری که نشانه بی هویتی و بی شرفیم هست
تو جامعه بچرخم...این واسه من ننگه...نمی خریم....
1: 1392/11/2218:39:57،
31
32
شما خودتو اینقدر اذیت نکن ما راضی نیستیم
نازنین: 1392/11/2220:15:10،
23
67
تورانمیدونم ،ولی من ازوضع موجود راضیم.
کارشناس وارداتی: 1392/11/2217:10:05،
37
24
چون خودروسازای دنیاخیلی حداقل های بالایی دارندو قیمت حداقلی خودروبه خاطرکیغیت بالابالامیره ولی اینجا یه اشغال بی کیفیت بی ایمنی بی همه چیز روکه هزارتومان نمی ارزه میفروشن یعنی حداقل استانداردهابایدیکی شه بعدصحبت ازرقابتذقیمت کنیم هیچوقت طلایذاصل وبدلی نمی تواننددرقیمت رقابت کنندحتی اگر تعرفه صفر بشه
آشنا: 1392/11/2217:21:44،
37
19
در صورتی که هدف واقعی دولت و مجلس ساخت خودرو در کشور با توجیه اقتصادی، کیفیت به روز، مصرف سوخت و آلایندگی کمتر، ایمنی و رفاه بیشتر و در کل رضایت ایرانیان می باشد، بایستی مطابق نمونه های موفق دنیا به سمت تجارت آزاد و بازار رقابتی حرکت کنند و در غیر اینصورت صنعت خودروسازی فعلی باتلاقی در کشور است که روز به روز بیشتر در آن فرو می رویم.
امیر: 1392/11/2217:22:54،
27
20
سلام بچه های باتجربه.
یه سوال دارم از دوستانی که رانا دارند.دوستان عزیز چرا همه میگند رانا آشغاله؟ اگه واقعا این ماشین و دارید اشکالاتشو بگین لطفا.
مهندس: 1392/11/2219:06:28،
32
36
عزیز برادر هیچ ماشینی آشغال نیست مشکل تحریمها باعث شده به جای کشورهای معتبر از جاهایی مثل هند و چین قطعات درجه 3 وارد کنند (جهت بالا نرفتن قیمت والا درجه 1 هم هردو کشور دارند) بعلاوه این مشکل همه مدل خودرو های تولیدی مدل 91 به بعد است البته ckd ها این مشکل را ندارند!!
مدیر: 1392/11/2219:44:10،
28
17
سلام عزیز بعلت اینکهecu مناسبی روی ماشین نگذاشتن،سیستم تراتل گازش برقی نیست،گیربکسش مال 405 و....ظاهرش شبیه SDولی باطنش خیلی بیکیفیته هرچند همه ماشینهای 91 به بعد این جوری هستند
کارشناس وارداتی: 1392/11/2217:45:18،
26
22
در ضمن فقط مدلهایی که نمایندگی مجوز بگیره اجازه واردات داره و الا استاندارد اجازه نمی ده مثلا یاریس 1500 سی سی ممنوع بود 1300 مجاز بود حالا برا مدل 2014 برعکس شده که هیچ منطق درستی هم نداره مثلا هیوندایی آی 10 که ارزونه چرا وارد نمی شه چون نمایندگی مجوزش رو نگرفته یه زمانی هم قرار بود کرمان خودرو مونتاژ کنه که نکرد
شهرام: 1392/11/2223:48:39،
22
19
الان که گفتی یادش افتادم
کرمان موتور آی ۱۰ قرار بود بیاره، که نیاورد و آسان موتور آی ۳۰ رو آورد و کرمان موتور رفت لوبو رو از شرکت هافی موتور آورد که الان شده بلای جون صاحاباش
Esi: 1392/11/2218:12:15،
25
14
اين ها همش بازیه اصل خودروهاي وارداتی تو بازه 2000 تا 2500 هستند که قیمت مناسبتر و امکانات خوبی دارند که اونم تعرفش هیچ فرقی نکرده با این تعرفه گذاری شورا رقابت همون 45 میمونه بقیه ماشین ها هم نسبت به همین ها قیمت گذاری میشن. سال ديگه با افزایش مالیات وشماره گذاری و..این چند درصد کاهش عوارضم جبران میشه
محمد: 1392/11/2218:20:51،
29
16
دوستای خوبم شورای رقابت نتونست با اون فرمولی که داده بود قیمت خودرو های داخلیو یک ریال بیاره پایین . پایین اومدن تعرفه رو باید هیات دولت تصویب کنه نه شورای رقابت . اگر اشتباه می گم با دلیل بگید
رضا: 1392/11/2218:45:21،
57
21
فرمول شورای رقابت2+2=کی به کیه قیمتو ببر بالاتر
دیوونه : 1392/11/2219:06:40،
35
19
عمرمون الکی به فنا رفت اخرش هم هیچی درست نشد
دیونه تر: 1392/11/2308:39:08،
21
17
حالشو ول کن منتظر ایران هزارو چهار صد باش
پاسخ به امیر: 1392/11/2219:19:54،
24
16
آقا امیر ممکنه بگی غیر منطقیه اما فقط یک دلیل برای آشغال بودن رانا کفایت می کنه و اون هم اینه که ایران خودرو توی تولیدش بیشتر نقش داشته
نمونش هم سمند و تیبا که ساخته ی مهندسین توانای ایران خودرو و سایپا هستن (البته به غیر از موتور)
به نظرت اینا خوبن؟
حماسه 22 بهمن92: 1392/11/2221:08:08،
30
19
با افزايش تعرفه واردات خودرو و افزايش قيمت خودرو ها امت هميشه در صحنه به تكاپو و اقدام به خريد خودرو مي نمايند كه موجبات افزايش قيمت خودرو. ورونق توليد واشتغال مي شود.
علی................: 1392/11/2221:25:26،
22
21
البته رقابت بین خودشونه.......
احسان: 1392/11/2221:43:33،
24
15
یکی میتونه برام توضیح بده چطور افزایش تعرفه وارات در کوتاه مدت باعث بهبود وضع رقابت میشه؟شاید منظورش رقابت بین ایران خودرو و سایپا برای گند زدن به ماشین هاشون هست
نظررررررررررررره؟: 1392/11/2223:00:05،
21
13
خوبه اینا نیوتن نیستن که هی میگن فرمول یه 2*2رو نمیدون

واقعا خودشونو مسخره کردن

خودروی جدید باعث کاهش خودرو هم مدل خودش میشه

اما اینجا ایران است............( همه چی بر عکس)
محسن: 1392/11/2310:05:30،
21
19
مردم مسخره شما اقايون نيستند هر روز يه حرف ميزنيد يه روز با امريكا دشمنيد يه روز دوست دروغ گو تر از شما نديدم
رضا: 1392/11/2320:03:43،
24
57
بابا یه رحمی هم به هیوندای ، تویوتا ، هوندا ، کیاموتورز ، رنو و ... بکنید . چرا شما میخواهید با رقابتی شدن ( 5 درصد پایین آوردن قیمت ) اسباب ورشکستگی اونها را فراهم کنید . میدونین چندین و چند خانواده در کشورهای مختلف از سرهم کردن این ماشین ها ارتزاق میکنند .
رضا: 1392/11/2320:04:17،
38
32
به نظر من باید یه راهی بیندیشیم تا یا کارخونه های اجنبی را بخریم یا اینکه مدیران ایران خودرو و سایپا یه چند تا از ترفندها و شگردهای اقتصاد نوین و عرضه محصول با کیفیت را به مدیران آنها یاد بدهند .... .
رضا: 1392/11/2320:05:17،
19
22
به آنها یاد بدهیم چگونه باید موتور پیکان را 30 سال به عناوین مختلف به مردم قالب کرد و پول درآورد . چطوری بایدزانتیا یی که در اروپا به دلیل ایمنی بسیار پایین کمتر از 5 سال اجازه تولید داشت را به خداتومن روانه بازار کرد به آنها یاد بدهیم پژو 405 را که مال بیست سال پیش است و منقرض شده را میشود چراغهاش عوض کرد بابا به خدا اینها هم گناه دارند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما