کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغ اجباری آی‌سیم در خطوط ایرانسل


کد خبر : ۳۳۵۸سه شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴:۵۴۳۵۵۳ بازدید

اپراتور دوم ارتباطی، روز گذشته اقدام به تبلیغ خدمت جدیدش در قالب «آی‌سیم برای مشترکان سابقی که پیشوازشان فعال نبود» کرد که پس از آن معاون رگولاتوری از متوقف شدن این اقدام خبر داد.

اپراتور دوم ارتباطی روز گذشته تبلیغاتی پیرامون کسب‌وکار خود را بر روی خطوط همراه ایرانسل مشترکانی که آهنگ پیشواز ندارند، فعال کرده است.

در پی این اقدام زمانیکه با مشترکی از ایرانسل تماس حاصل شود و مشترک مربوطه دارای آهنگ پیشواز نباشد، پیام تبلیغاتی "آی‌سیم با پیش شماره 0902 برای شما که می‌خواهید متمایز باشید. برای اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین به ... مراجعه کنید" برای تماس گیرنده پخش می‌شود.

اصولا هر گونه اقدامی بر روی خطوط مشترکان تلفن‌های ثابت و اعتباری با توجه به مالکیت آن‌ها باید از پیش اطلاع داده شود و در صورت کسب اجازه از آن‌ها، اقدام جدید را پیاده‌سازی کرد. آی‌سیم که در عمل شباهت بسیاری به سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل که پیش از این هم وجود داشت و فروخته می‌شد دارد و تنها کد پیش شماره آن به 0902 تغییر یافته است.


تبلیغ آی‌سیم از روی سیم‌های ایرانسل برداشته شد

با این حال تماسی با حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشتیم تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنیم که وی در مواجهه با این اقدام عنوان کرد: ما دیروز به این موضوع پی بردیم و از اپراتور مربوطه خواستیم که این کار را متوقف کند و بر این اساس، ایرانسل جلوی این نوع تبلیغات را گرفت و دیگر برای مشترکانش فعال نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اصولا اگر اقدامی بدون کسب اجازه از مالکان سیم‌کارت‌ها بر روی خطوط آن‌ها صرت گیرد، این اقدام تخلف نیست؟ گفت: ممکن است اپراتور گمان کند بابت شبکه‌ای که دارد می‌تواند این اقدام را انجام دهد که البته برخی اپراتورها در دنیا این کار را انجام می‌دهند و امری پذیرفته است.رضوانی افزود: اگر اپراتوری در برابر چنین اقداماتی، شارژی از مشترکان بگیرد قطعا تخلف است اما برخی تخلفات و جرایم ماده و تبصره واحدی در پروانه ندارد لذا باید شرایط را در ارتباط با آن موضوع بررسی کرد.او افزود: چون زمینه‌ای دیده شد که ممکن بود برخی مشترکان ایرانسل از این اقدام احساس نارضایتی کنند، ما موضوع را به اپراتور اطلاع دادیم و آن‌ها هم پذیرفتند و تبلیغ خدمت جدیدشان را برداشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها