کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ بلیت سفرهای دریایی در نوروز


کد خبر : ۳۳۰۲جمعه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱:۰۷۶۲۳۴ بازدید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ و نقل دریایی گفت: نرخ بلیت اکثر شناور‌های مسافری در ایام نوروز حدود 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

احمد هاشمی با بیان اینکه حدود 70 تا 80 درصد سفرهای دریایی در مسیر قشم – بندرعباس است، اظهار کرد: نرخ بلیت در این مسیر حدود 7000 تومان است که قرار است این رقم افزایش یابد.

همچنین قیمت بلیت شناور در مسیر چارک - کیش در حال حاضر 23 هزار تومان است. به گفته وی با توجه به افزایش هزینه‌های سرسام‌آور شناورها از جمله خریداری، هزینه تعمیر و نگهداری، افزایش نرخ ارز و سوخت این میزان کرایه پایین است. هاشمی با بیان این‌که قیمت هر شناور حدود چهار تا پنج میلیارد تومان است، گفت: این‌گونه شناورها معمولا 60 تا 120 نفر ظرفیت دارند و برای ظرفیت‌های بالای 200 نفر نیز قیمت‌ شناورها بالاتر است. 
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ و نقل دریایی با بیان این‌که در حال حاضر نرخ بلیت شناورها مناسب نیست، افزود: کار کارشناسی برای تعیین نرخ جدید در مسیر قشم - بندرعباس از هشتم بهمن آغاز شده و بعد از انجام بررسی‌های لازم قیمت تمام شده تعدیل و نرخ جدید مصوب و اعلام می‌شود که این کار حدود دو هفته زمان می‌برد. وی با بیان اینکه تعیین نرخ به گونه‌ای انجام می‌شود که فشار چندانی به مسافر نیاید و از طرفی سودآوری برای صاحب شناور هم داشته باشد، خاطر نشان کرد: در نوروز سال‌های گذشته افزایش قیمتی در مسیر قشم - بندر‌عباس نداشتیم. 
 
به گفته هاشی در مسیر‌های کیش - چارک، کیش - بندر لنگه و گناوه - خارک نیز شناور مسافری داریم. مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ و نقل دریایی با بیان این‌که قیمت 20 تا 25 هزار تومان برای مسیر قشم - بندر‌عباس منطقی است، گفت: قیمت بلیت شناور در مسیر چارک - کیش در حال حاضر 23 هزار تومان است. 
 
وی اظهار کرد: به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی شناورتسهیلاتی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر اختصاص داده می‌شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها