کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تویوتا، بر بام بازار خودرو دنیا

کدخبر:۳۲۹۰پنجشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶:۲۲۵۶۹۶ بازدید

تویوتا در سال 2013، تعداد 270 هزار خودرو بیشتر از رقیب سرسختش جنرال موتورز فروخت تا برای دومین سال پیاپی درصدر فهرست پرفروش‌ترین خودروسازان دنیا بایستد.

گروه خودرو - خودروساز ژاپنی این جایگاه را در سال‌های 2008 تا 2010 هم در اختیار داشت، اما وقوع فاجعه زلزله و سونامی مهیب در سواحل شمال شرقی در سال 2010 و سپس سیل در تایلند موجب عقب ماندنش از قافله پرشتاب جنرال‌موتورز و فولکس واگن شد. تویوتا؛ اما از سال 2011 با اتخاذ تدابیری تازه و هوشمندانه به سبک ژاپنی، به سرعت و با قدرت به عرصه رقابت بازگشت و خیلی زود در سال 2012 جایگاه خود را پس گرفت. 


تویوتا قصد داشت در سالی که گذشت به اولین خودروسازی در تاریخ تبدیل شود که طی یکسال بیش از 10 میلیون خودرو می‌فروشد و اگرچه به این هدف دست نیافت، با تحویل دادن 9 میلیون و 980 هزار خودرو به خریداران در سراسر دنیا ثابت کرد که در تعیین هدف، برآورد ظرفیت تولید و تقاضا و عمل به برنامه‌هایش کاملا موفق بوده است. 


تویوتا می‌گوید، قصد دارد در سال آینده 10 میلیون و 320 هزار خودرو بفروشد و رویایش را محقق کند. در این میان کاهش مداوم ارزش ین (واحد پول ژاپن) در برابر دلار و یورو موجب کاهش هزینه‌های تولید تویوتا و افزایش چشمگیر سود حاصل از فروش خودروهایش شد، ضمن آنکه این کاهش ارزش به خودروساز ژاپنی اجازه داد با کاهش قیمت خودروهایش در بازارهای آمریکا و اروپا در رقابت با محصولات رقبایش دست بالا را داشته باشد. 


تویوتا همچنین در دستیابی به استانداردها و فناوری‌های روز هم کارنامه مثبتی بر جای گذاشته، چنان‌که امروز یکی از پیشگامان تولید خودروهای هیبرید و الکتریکی در دنیا است و خودروهایش با سوخت فسیلی به استانداردهای امروز ضد آلودگی در اروپا و آمریکا بسیار نزدیک شده‌اند. 


فروش کلی خودروهای تویوتا در سال 2013، حدود 2 درصد افزایش یافت. این افزایش در حالی ممکن شد که تقاضا برای خودروهای تویوتا در بازار داخلی ژاپن 5‌درصد کمتر از سال 2012 بوده است. رشد تقاضا برای خودروهای لکسوس و همچنین هیبرید پریوس یکی از دلایل اصلی موفقیت تویوتا در سال گذشته بود. 
خودروساز ژاپنی در حالی همچنان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا است که از سال 2009 به این سو بیش از 14 میلیون دستگاه از خودروهایش را در نقاط مختلف دنیا، از جمله به‌دلیل نقص‌هایی در سیستم ترمز محصولاتش، به صورت گسترده فراخوانده و در پی آن نه تنها متحمل هزینه‌هایی بسیار سنگین شده، بلکه اعتماد تعداد زیادی از مشتریانش را هم از دست داده است. 


پرفسور دیوید بیلی، استاد دانشگاه بیرمنگام انگلستان از متخصصانی است که اعتقاد دارد نباید از نقش سیستم پولی تازه‌ای که از سوی شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن معرفی شد، در موفقیت تویوتا غافل شد. در سال 2013، صادرات ژاپن به بیشترین حد طی 3 سال اخیر رسید که بخش اعظم آن را صادرات خودرو تشکیل می‌داد. به لطف تداوم کاهش ارزش ین در سال گذشته، صادرات خودرو از این کشور 33 درصد به نسبت سال 2012 رشد داشته است. آقای بیلی همچنین می‌گوید تویوتا به خوبی استراتژی‌هایش را در بخش سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مدرن تغییر داده و امروز در مسیر درستی گام برمی‌دارد: «خودروساز ژاپنی برتوفان فراخوان‌ها غلبه کرده و بار دیگر بر موضوع اصلی کیفیت متمرکز شده است.» 


او اضافه می‌کند، توسعه فناوری‌های مربوط به خودروهای هیبرید هم از دیگر تصمیمات به‌موقع مدیران تویوتا بوده، چرا که این فناوری‌ها در سال‌های آینده به حوزه‌ای کلیدی در صنعت خودرو تبدیل خواهند شد و تویوتا پیشتاز آن خواهد بود. 


 جنرال موتورز، پیش از آنکه عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را در سال 2008 به تویوتا واگذار کند، بیش از 70 سال در صدر بود. 


بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا در سال 2013، 9 میلیون و 710 هزار خودرو فروخت (4 درصد رشد به نسبت سال 2012) و فولکس واگن، پرفروش‌ترین خودروساز حال حاضر اروپا، با 9 میلیون و 500 هزار خودرو (5 درصد رشد) در رده سوم ایستاد. خودروساز آلمانی می‌گوید تا سال 2018 هر دو رقیب بالاسر را پشت سر خواهد گذاشت و به تنهایی در صدر خواهد ایستاد. آقای بیلی می‌گوید: «جنرال موتورز و فولکس واگن در چین –یکی از دو بازار بزرگ دنیا- تویوتا را پشت سر گذاشته‌اند، اما در اروپا دچار بحران شده‌اند و برای مثال فروش جنرال موتورز 4 درصد کاهش داشته، درحالی‌که فروش تویوتا در این منطقه ثابت مانده است.» پس از این سه، تنها رنو-نیسان، فورد و هیوندای توانستند در سال 2013 بیش از 6 میلیون خودرو در سراسر دنیا به فروش برسانند. 


فارغ از رقابت فشرده بین 3 خودروساز برتر جهان، همگی سال گذشته را بسیار پررونق توصیف کرده‌اند و تحلیلگران هم این توصیف را به فال نیک و شاهدی برای حرکت صنعت جهانی خودرو به سوی سلامت دوباره گرفته‌اند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بیننده: 1392/11/1007:58:40،
194
11
واقعا آفرین بر آنها .... نشان دادن که در عمل مسلمانی و انسانیت پیش گرفتن نه مثل ما که فقط حرف از انسانیت و بهترین بودن می زنیم .
سهراب: 1392/11/1010:45:51،
68
43
از شنبه با ورود دلار های بلوکه شده قیمت در بازار ارز خواهد شکست .
باران: 1392/11/1011:11:35،
113
11
افرین بر کشوری که باوجود انفجار های اتمی سنگین و انفجارهای نیروگاههای هسته ای اخیر سونامی ها مکرر زمین لرزهایی که سوقات هر روزشه حالا هم در عرصه دیگر ی بدون شعار آمریکا را شکست داد کشوری که معروف به قلب الکترونیک جهان است در سالروز انفجار های هسته ایش چند دقیقه به رسم هر سال سکوت کرد تا مظلویتش رابه جهان با صدای سکوت بفهماند
باران: 1392/11/1011:23:19،
85
9
افرین بر حاکمان کشوری که اینقدر بزرگ هستن که در برابر ملتشان تعظیم میکنند به خاطر اشتباهشان حاکمانی که مسلمان نیستند اما به ملتشان حتی دروغ هم نمی گن حاکمانی که ملتشان را پایهای قدرتشان کردن حاکمانی که افتخارشان در قلب ملت بودن است نه قلب ملت در چنگالشان حاکمان بی شعار ......
ایران: 1392/11/1012:57:58،
11
130
ژاپن نوکر آمریکاست.
ali: 1392/11/1013:54:44،
104
12
بهتر از نوکی برای چین و روسیه است
بنده خدا: 1392/11/1015:46:50،
41
13
ژاپنیها از افت ارزش پول ملی به بهترین وجهی استفاده میکنند قیمتها رو پایین میارن تا صادرات رو بالا ببرند و ضرر رو جبران کنند ولی تو ایران برعکس عمل میکنند قیمتهارو بالا میبرند تا همه ورشکست بشند به این میگن مدیریت بحران
سشیث: 1392/11/1017:02:11،
61
9
در عوض ما هم در فساد اقتصادی مقام اول دنیا را داریم این به آن در
امیدوار: 1392/11/1103:26:36،
17
10
طبق آمار تویوتا و لگسوس که زیر مجموعشه جز 5برند
اول پر فروشها بدون،مزدا هم بوده
یعنی 3شرکت ژاپنی از 5تا،
انسانیت ربطی به دین و آیین نداره.
Hamid: 1392/11/1008:08:06،
77
16
تو ايران كه پرادو و لندكروز خيلى پر طرفداره تويوتا فوق العاده است
milad: 1392/11/1008:19:42،
70
17
تویوتا بهترین شرکت ماشین سازی دنیا است...
آرش وان: 1392/11/1010:36:50،
15
26

به نظر کارشناسان، جنگ اصلی برای صدر جدول، بین تویوتا و فولکس است و نه GM
ولی سلیقه ها بسیار متفاوته ، در اروپا در سال 2013 نتایج نزاع بقا به صورت زیر بوده است:

1- فـولکس واگن
2- فــورد
3- اوپل واکسهال
4- رنــــــــــو
5- پـــژو
6- آ او دی
7- بی ام و
8- مرسدس بنز
9- سیتروئن
10- فیات
__________________________________________________
آرش وان: 1392/11/1010:48:39،
21
22

به نظر کارشناسان، جنگ اصلی برای صدر جدول، بین تویوتا و فولکس است و نه GM
ولی سلیقه ها بسیار متفاوته ، در اروپا در سال 2013 نتایج نزاع بقا به صورت زیر بوده است:

1- فـولکس واگن
2- فــورد
3- اوپل واکسهال
4- رنــــــــــو
5- پـــژو
6- آ او دی
7- بی ام و
8- مرسدس بنز
9- سیتروئن
10- فیات
__________________________________________________
عباس: 1392/11/1011:52:26،
11
22
بزرگترین تولید کننده کمپانی فولکس واگن هست.
هم به لحاظ تیراژ تولید و هم از لحاظ تنوع تولیدات.
ولی : 1392/11/1013:04:19،
20
9
آرش جان خودت داری میگی در اروپا
علی حسینی: 1392/11/1008:40:09،
32
16
واقعا ایران جیب برات متاسفم که هر وقت حرف حق زده میشه برای ثبت نظر میگی تعداد متن بیشتر از 600 کاراکتر هست و ثبتش نمی کنی
حامد: 1392/11/1008:45:01،
60
12
آفرین به خودروساز ایرانی که فقط به فکر بازار داخلی است ! و با تعرفه های گمرکی بالای ورود خودرو این بازار را به خوبی سالیان سال قبضه کرده !
مردم: 1392/11/1009:00:47،
71
9
تویوتا بر بام بازار خودرو دنیا....
چین بر بام بازار خودرو ایران...؟؟؟؟!!!!
نخواستی جنس ایرانیشم بدون امکانات هست.....؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
شهریار: 1392/11/1009:30:08،
54
13
کاش تویوتا در ایران کارخانه داشت... وای خدا چی میشد.
قادر: 1392/11/1009:34:03،
30
15
تویوتا لندکروزر و عشقه
..........: 1392/11/1009:52:52،
14
34
فقط B.M.W
فريبرز: 1392/11/1010:15:59،
43
8
من كه يك وانت هايلوكس مدل 1992 دارم با صد تاي ماشينهاي چيني عوضش نمي كنم
احمد: 1392/11/1010:53:56،
36
12
وای خدای من حالا من که پول ندارم پیکان بخرم چه جوری تویوتابخرم؟؟؟
مجید: 1392/11/1011:05:07،
38
11
تويوتا همه جاي دنيا جزء اقتصادي ترين ماشين هاي دنياست، بدبختا و كاركرا ديدم تو دبي سوار ميشن... اونوقت اينجا جي؟ *درود بر شرف ايرانياني كه صفر داخلي نمي خرن، تا روزي كه برسن به هدف آزادي خودرو*
سیاوش: 1392/11/1012:56:28،
16
13
بنز بر بام دنیا
فتنه جو: 1392/11/1013:07:09،
19
8
نه پراید کجا قرار گرقته
saeed: 1392/11/1016:57:05،
14
35
ما که جانم فدای پراید است
بهداد: 1392/11/1013:12:39،
26
13
من هم يه ياريس ٢٠١٣ هاچ بك خريدم ٩٥ تومان با گارانتي اير تويا واقعا فوق العادست قبلا اپتيما ٢٠١٢ داشتم اصلا راضي نبودم تويوتا يه چيز ديگست
مهدی: 1392/11/1013:41:25،
35
12
تویوتا یاریس تو روسیه 8000 دلاره که میشه قیمت تیبا درایران.
تویوتا فراخوان میده برای رفع اشکالاتش ولی سایپا چیزی به عنوان فراخوان نداره چون ادعا داره که سایپا مطمینه
نادر: 1392/11/1020:48:31،
20
12
داداش ٨٠٠٠ دلار نيست تو روسيه احتمالا ماكتش ٨٠٠٠ هزار دلاره تو همين ايران جيب قيمتشو تو دبي نگاه كن بعد نظر بده ممنون ٢٤٠٠٠ هزار دلار فول ١٩٠٠٠ هزار دلار ارزونترينش يه سري هم فقط منتظرن يه قيمت پايين ببينن راي مثبت بدن
جواب مهدي: 1392/11/1020:50:35،
16
11
مهدي جان قيمتت اشتباه عزيزم
امیر: 1392/11/1015:44:32،
29
11
من خودم کارمند شرکت ایرتویا هستم چند سال پیش یه گروه از شرکت تویوتا ژاپن اومدن ایران تا در خصوص ساخت کارخونه تو ایران با ما صحبت کنن متاسفانه تو اون جلسه چند تا از آقایون به اجباراٌ تشریف داشتن و با آوردن بهانه های الکی نذاشتن کار انجام بشه چون فهمیده بودن منافعشون به خطر میفته و نمیتونن از تویوتا پول زور بگیرن
محمد : 1392/11/1017:11:22،
15
7
آ فرین بر این اراده از دبیر محترم انجمن خود روسازان ایران خواهشمندم به جای کشمکش به دستاورد های این خودرو ساز توجه نمایند و به راضی نگه داشتن مشتریان خود همت گمارند !!!!!!!!!!!!!!
كرد: 1392/11/1018:11:57،
33
6
دلارهاي بلوكه مستقيم ميره واسه جنگ با مردم سوريه و فتنه وگرنه خودرو 37تومني پيكاپ كه به بنين ميديم صد شرف داره ولي ما عقل نداريم واسه همه ملت گرون واسه خارج ارزونه ما كلا اشتباه بدنيا اومديم تقصير از باباهامونه كه الان مجبوريم پرايد 600هزارتومني دانشجويان بي بضاعت كره اي رو سوارشيم
از ماست كه بر دوغ است
علي: 1392/11/1020:02:07،
18
12
من يه تويوتا كارينا دارم كه بعد از 36 سال هنوز آخ نگفته. آفرين به غيرت اونهايي كه كمكهاي تسليحاتي فرانسه به صدام رو ديدند اما بعد از جنگ رفتند خط توليد 405 رو وارد كردند!
رضا: 1392/11/1021:43:32،
14
9
تويوتا مبدع توليد ناب است كه هزينه هاي توليد رو به نصف كاهش ميده و كيفيت رو به حداكثر ميرسونه جنرال موتورز كه مبدع توليد انبوه بود بعدا رفت خودروسازي رو دوباره از تويوتا ياد گرفت حالا ما راه افتاديم دنبال فرانسويها و اخيرا چينيها
پوریا1: 1392/11/1100:24:45،
12
9
یه جا خوندم نقص فنی مربوط به برخی محصولات شرکت تویوتا این بوده که بعد از یه مدت ترمز گرفتن با ماشین به راحتی اولش نیست.حالا مقایسه کنید با ماشینای خودمون که از همون صفری عیب از سر و روشون میباره.
دور بين: 1392/11/1105:07:15،
12
9
بگفته كارشناسان داخلى درسال٩٢اول سمند؛ پرايد؛روa ::ؤانت پرايد:تينا: تيبا: aردي: بعدى وبابعدشم فاتح.ه (بعدازاينها ميشه گفت تويوتا.فولكس.ووووووو مرسى ايرانجيب
mahdi: 1392/11/1113:06:53،
12
11
این کمپانی تویوتا که اینقدر ازش تعریف میکنین زمان جنگ ایران ازش ماشین خواست ماشین به ایران به اون تعداد که ایران خواست نداد گفت برای جنگ ازش استفاده میکنن و ندادند
شاهین tehran: 1392/11/1116:26:06،
15
8
ماشین فقط تویوتا
سهند: 1392/11/1121:11:51،
37
14
شهرت تویوتا در دنیا بخاطر دوام قطعات و قابل اطمینان بودن ماشینهای این برند هستش ؛ انجین های تویوتا تا پانصد هزار کیلومتر و بلکه بیشتر دوام میارن ؛ ولی بااین تفاصیل تویوتا یک برند معمولی و بدون پرستیژ قلمداد میشه ؛ البته برند لکسس تا حدودی این نقص رو جبران کرده ولی تا رسیدن به برند های معروف اروپایی فاصله ی نسبتا زیاد داره ...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل