کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قبض گاز، شهر مشهد را داغ کرد!


کد خبر : ۳۲۷۷۷دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳:۴۷۳۲۹۲ بازدید

چندی پیش یکی از شهروندخبرنگاران با حضور در تحریریه، از این که شرکت گاز بدون هیچ گونه اطلاع رسانی و شفاف سازی دست به تغییر اقلیم درج ...

چندی پیش یکی از شهروندخبرنگاران با حضور در تحریریه، از این که شرکت گاز بدون هیچ گونه اطلاع رسانی و شفاف سازی دست به تغییر اقلیم درج شده روی قبوض گاز و در نتیجه افزایش بهای گاز زده است گلایه کرده و خواستار پیگیری در این زمینه شد. آن طور که شرکت گاز در پشت قبوض اعلام کرده، در شهرهایی که در اقلیم 2 قرار دارند قیمت هرمتر مکعب گاز مصرفی در صورتی که مصرف گاز دوره در زمان ثبت شمارشگر کنتور از 250 مترمکعب فراتر نرود، 414 تومان است.

در حالی  که در اقلیم 3 اگر در زمان ثبت شمارشگر کنتور، میزان مصرف مشترک تا 200 متر مکعب باشد بهای هرمتر مکعب 414 تومان محاسبه می‌شود و اگر از 200 متر مکعب فراتر رود بسته به میزان گاز مصرفی به صورت پلکانی از 690 تومان تا 4830 تومان افزایش خواهد یافت. این‌ها در حالی است که در گذشته شهر مشهد در دامنه مصرف ماهانه در فصل سرد در اقلیم 2 قرار می‌گرفت و به نسبت، هر مشترکی بهای تمام شده کمتری را درپایان دوره پرداخت می‌کرد.

محمد‌ایمانی فر مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی در تشریح نحوه محاسبه اقلیم شهرها می‌گوید: مقوله تعیین اقلیم شهرها و... در اختیار شرکت گاز استان نیست، تعیین تعرفه و مشخص کردن اقلیم در سطح کشور بررسی و اعمال می‌شود، تعیین اقلیم هر شهر بر اساس داده‌ها و یا بهتر بگویم اطلاعاتی صورت می‌پذیرد که از سوی سازمان هواشناسی اعلام می‌شود، سازمان هواشناسی هم بر اساس محاسبه میانگین چند دوره گذشته اطلاعات مورد نیاز را استخراج و ارائه می‌کند. اطلاعات استخراج شده در نهایت پس از بررسی‌های مربوطه به تغییر اقلیم برخی شهر‌ها منجر می‌شود. در همین راستا عدد اقلیم برخی از شهرها کاهش یافته و برخی مثل شهر مشهد از اقلیم 2 به 3 تغییر پیدا کرده و این طور نیست که تمامی شهر‌ها گرم‌تر شده و عدد اقلیم آن افزایش داشته باشد.

- روزنامه خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها