کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال افت شدید قیمت طلا در سال 2017 وجود دارد


کد خبر : ۳۲۷۳۷یکشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۴۸۱۴۵۷ بازدید

در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و تحت تاثیر عوامل مختلفی وارد کانال 1200 دلاری شده، یک موسسه ...

در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و تحت تاثیر عوامل مختلفی وارد کانال 1200 دلاری شده، یک موسسه سرمایه‌گذاری بین‌المللی نسبت به خطر کاهش شدید قیمت طلا در ماه های آینده هشدار داده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که احتمال افت شدید قیمت طلا و رسیدن آن به سطوح قیمتی 2015 میلادی وجود دارد.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: در حالی که قیمت طلا برای حفظ سطح 1200 دلاری تلاش می کند، این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز زرد تا پایان امسال به شدت کاهش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: این فرصت هست که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و انتخابات سرنوشت ساز در فرانسه و آلمان با افزایش روبرو شود ولی خطر کاهش شدید قیمت طلا تا پایان امسال وجود دارد و احتمالا قیمت طلا تا پایان 2017 میلادی به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

وی در توضیح دلایل افت احتمالی قیمت طلا تا پایان امسال، اظهار داشت: انتظار داریم که فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی را بیشتر از انتظار سرمایه گذاران بین المللی، تشدید کند و این مساله تحت تاثیر افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد خواهد بود. پیش بینی ما این است که فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش خواهد داد و این مساله می تواند عامل مهمی بر سر راه قیمت طلا باشد.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب تقویت ارزش دلار نیز خواهد شد و این مساله عامل دومی است که می تواند موجب افت شدید قیمت طلا شود.

البته بانکهای مرکزی جهان امسال نیز خریدار خالص طلا خواهند بود و تقاضای فیزیکی همچنان با رشد نسبی روبرو می شود. با تقویت ارزش دلار، بانک های مرکزی کشورهای نوظهور و در حال توسعه از جمله چین بخشی از ذخایر طلای خود را برای حمایت از ارزش پول ملی خواهند فروخت.

جورج سوروس سرمایه دار مشهور آمریکایی نیز بر این باور است که غیرقابل پیش بینی بودن سیاست های ترامپ دشمن اصلی سرمایه گذاری بلند مدت در بازارهای بین المللی خواهد بود و این مساله می تواند موجب نوسانات شدید در بازارهای بین المللی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها