کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دارندگان طلا و سکه چقدر ضرر کرده اند؟


کد خبر : ۳۲۶۶چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰:۲۷۴۰۳۷ بازدید

همزمان با تشدید بحران اقتصادی در داخل کشور و روند رو به رشد نرخ تورم در ایران، طلا و ارز تبدیل به پناهگاه امن دارندگان نقدینگی شدند. دارندگان نقدینگی در حالی حساب ویژه ای ...

پس از چندین سال صعود بی چون و چرای فلز زرد گران بها، چندین ماه است که این فلز با ارزش در سراشیبی سقوط قرار گرفت. هرچند که هرازگاهی با صعودهای کوتاه مدت و چندروزه خود دل سرمایه گذاران خود را خوش می کرد.

همزمان با تشدید بحران اقتصادی در داخل کشور و روند رو به رشد نرخ تورم در ایران، طلا و ارز تبدیل به پناهگاه امن دارندگان نقدینگی شدند. دارندگان نقدینگی در حالی حساب ویژه ای بر این بازار باز کرده بودند که ناگهان با آغاز روند نزولی طلا تمام رویاهای آنها بر باد رفت. 

در هفته دوم عید ۹۲، سکه و طلا تحت تاثیر روند افزایش قیمت طلا قرار داشتند. در آن زمان، هر سکه بهار آزادی یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله می شد در حالیکه هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تهران قیمت گذاری شده بود. قیمت هر مثقال طلا نیز معادل ۵۹۱هزار تومان بود.تنها ۳ماه بعد و در روزهای اولیه خرداد سال جاری، با افت ارزش دلار و با توجه به اونس ۱۳۸۱ دلاری، در بازار تهران قیمت طلا در هر مثقال بر روی رقم ۵۲۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون احتساب اجرت ساخت بر بهای ۱۲۱ هزار ۶۵۸ تومان قرار گرفت. 

بنابراین دارندگان طلا تنها در ۳ماه، به ازای هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۱۵هزار تومان ضرر کردند. در همین مدت سه ماهه قیمت سکه به قیمت ۱ میلیون و ۳۰۶ هزار تومان رسید که نشان دهنده ضرر ۷۴هزار تومانی آنها بود.اما این پایان ماجرا نبود. این روند کاهشی با تغییر دولت در ایران سرعت بیشتری به خود گرفت. به طوریکه در تاریخ ۳۰خرداد ماه سال ۹۲، هر گرم طلای ۱۸عیار به ۱۱۶هزار تومان و هر مثقال طلا نیز به ۵۰۶هزار تومان رسید. سکه نیز در همین مدت به ۱میلیون و ۲۱۵هزار تومان کاهش یافت.

اکنون هر مثقال طلا در بازار تهران به ۳۸۹هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به حدود ۹۰هزار تومان رسیده است. هر سکه تمام بهار آزادی نیز در حدود ۸۷۷هزار تومان معامله می شود. بنابراین در ۹ ماهه سال جاری دارندگان طلا در هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۴۶هزار تومان و در هر مثال طلا نیز ۲۰۰هزار تومان ضرر کرده اند. دارندگان سکه تمام بهار آزادی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۳ هزار تومان متضرر شده اند. رقم ضرر دارندگان نیم سکه و ربع بهار آزادی نیز هر کدام ۲۸۰ و ۱۵۸هزار تومان رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها