کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات حادثه جدید در پارس‌جنوبی


کد خبر : ۳۲۳۳۰دوشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۴۷۳۲۰۱ بازدید

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات حادثه در خط لوله گاز دریایی فاز 16 پارس‌جنوبی، اعلام کرد: نشت گاز از خط لوله آسیب‌دیده ...

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات حادثه در خط لوله گاز دریایی فاز 16 پارس‌جنوبی، اعلام کرد: نشت گاز از خط لوله آسیب‌دیده، کنترل و مدیریت شده است.

رضا فروزش درباره جزئیات حادثه در خطو لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، گفت: خط لوله ۳۲ انتقال گاز از سکوی دریایی به پالایشگاه ساحلی، دچار آسیب دیدگی شده است.  

مجری فاز ۱۵ و ۱۶ پارس‌جنوبی با اعلام اینکه هم اکنون انتشار گاز از این خطو لوله دریایی تحت کنترل قرار گرفته و به زودی مهار می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی تیم‌های فنی و عملیاتی تعمیرات این خط لوله آسیب‌دیده گاز را آغاز کرده‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تولید گاز برای انجام تعمیرات خط لوله آسیب‌دیده فاز ۱۶ پارس جنوبی موقتا متوقف شده است، اظهار داشت: دلایل بروز این حادثه، در حال بررسی بوده و به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، با وجود توقف موقتی تولید گاز در سکوی فاز ۱۶ پارس‌جنوبی؛ اما تولید در پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس‌جنوبی با استفاده از خوراک سایر سکوهای دریایی پارس‌جنوبی در حال انجام است.

هدف از توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، تولید روزانه ۵۰ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی، ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع است.

تاسیسات فراساحلی فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی شامل دو سکوی‌ حفاری‌ تولید هر کدام شامل‌ ۱۱ حلقه‌ چاه، دو رشته‌ خط‌ لوله‌ ۳۲ اینچ‌ دریایی‌ انتقال‌ گاز به‌ طول‌ تقریبی ۱۱۵ ‌کیلومتر و دو خط‌ لوله‌ ۴.۵ اینچی‌ انتقال‌ محلول‌ گلایکول‌ به‌ طول‌ تقریبی‌ ۱۱۵ کیلومتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها